Gå till innehåll

/5 Andranöt med dubbla redraw på turn


ellington

Recommended Posts

Vad gillar vi bäst? Vi är 2k och 1.4k effektivt på turn. Size? Någon som vill checka?

 

 

BTN: $496.19 (99.2 bb)

SB: $393.02 (78.6 bb)

Hero (BB): $2,644.58 (528.9 bb)

MP: $1,572.32 (314.5 bb)

CO: $2,184.19 (436.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with T:heart: Q:spade: K:club: 9:heart:

MP raises to $14.37, CO raises to $50.61, 2 folds, Hero calls $45.61, MP calls $36.24

 

Flop: ($154.33) T:club: 7:club: K:heart: (3 players)

Hero bets $130, MP calls $130, CO calls $130

 

Turn: ($544.33) J:heart: (3 players)

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill checkfolda

Hjärterdraget suger ju, och med lite otur drar du stendött, både med stegen färgen eller kåken. Du kommer i alla fall aldrig veta att du leder på river om inte A eller Qh dyker upp.

 

Sen ska sägas att detta är ett par nivåer ovanför mig, jag håller till på 0,5/1 de gånger jag lirar omaha och då är det nötter alternativt nötdrag som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill checkfolda

Hjärterdraget suger ju, och med lite otur drar du stendött, både med stegen färgen eller kåken. Du kommer i alla fall aldrig veta att du leder på river om inte A eller Qh dyker upp.

 

Sen ska sägas att detta är ett par nivåer ovanför mig, jag håller till på 0,5/1 de gånger jag lirar omaha och då är det nötter alternativt nötdrag som gäller.

 

Kan bara checkfolda om det går check-bet-raise imo, båda villians är rätt aggro och kan definitivt betta annat än nöt om det checkas till dom. K och T bör definitivt vara outs som floppen spelades, bettas dessutom turn är vi inte jätteoroliga för sets och kan donka parningar på river om det är HU. Bra för balans, pusha ut splits och jag tror vi kommer ha mycket fold equity mot AQ mtp hur vi spelat handen. På hjärter har vi ju i sämsta fall tredjenöt och tror vår färg spelar väldigt ofta HU.

 

Kommer alltid donka parningar på river om det är HU på river och vi checksynat turn fwiw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn känns väl rätt nice, bet/fold inte aktuellt imo. Sen kan du donka ut klöver (åtminstone om potten blir HU eller om Ac faller), checksyna när du flushar och leda dina båtar samt andra bordpar när du får fina båtblockers

 

Som handen är spelad så håller jag med om checksyn men skulle nog inte beta p klöver men klart på parningar eller ess på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Skulle också vika alla kl-rivers förutom Ac, tror väldigt ofta villian har just det dock. Verkar som de flesta är inne på samma spår. Någon som vill spela flopp annorlunda? Fick tipset att det förmodligen är dåligt att donka här och håller nog med. Med våra stackdjup kanske checksyn är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Skulle också vika alla kl-rivers förutom Ac, tror väldigt ofta villian har just det dock. Verkar som de flesta är inne på samma spår. Någon som vill spela flopp annorlunda? Fick tipset att det förmodligen är dåligt att donka här och håller nog med. Med våra stackdjup kanske checksyn är bäst?

 

Jag hade gått för checksyn på flopp för att inte gräva ner mig för djupt och öka möjligheterna för att i slutändan kunna ta en billigare showdown. För marginell hand för djupa spel imho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Skulle också vika alla kl-rivers förutom Ac, tror väldigt ofta villian har just det dock. Verkar som de flesta är inne på samma spår. Någon som vill spela flopp annorlunda? Fick tipset att det förmodligen är dåligt att donka här och håller nog med. Med våra stackdjup kanske checksyn är bäst?

 

Floppen är svår eftersom vid syn så finns det så många turnkort som suger, men behöver inte vara fel att beta, om du möter någon av fi ofta så är balanserat det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Jag köper resonemanget kring checksyn flopp och tror jag donkar felaktigt på den här typen av brädor ibland. Håller med om att man kan donka här mot vissa villains med andra stackdjup.

 

Tror inte det finns så mycket mer att diskutera, även om alla synpunkter är välkomna, så postar handen i sin helhet :-)

 

 

 

 

 

BTN: $496.19 (99.2 bb)

SB: $393.02 (78.6 bb)

Hero (BB): $2,644.58 (528.9 bb)

MP: $1,572.32 (314.5 bb)

CO: $2,184.19 (436.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with T:heart: Q:spade: K:club: 9:heart:

MP raises to $14.37, CO raises to $50.61, 2 folds, Hero calls $45.61, MP calls $36.24

 

Flop: ($154.33) T:club: 7:club: K:heart: (3 players)

Hero bets $130, MP calls $130, CO calls $130

 

Turn: ($544.33) J:heart: (3 players)

Hero checks, MP checks, CO bets $385, Hero calls $385, MP folds

 

River: ($1,314.33) 9:diamond: (2 players)

Hero checks, CO checks

 

Spoiler!
Results: $1,314.33 pot ($15 rake)

Final Board: T:club: 7:club: K:heart: J:heart: 9:diamond:

Hero showed T:heart: Q:spade: K:club: 9:heart: and won $1,299.33 ($733.72 net)

CO mucked and lost (-$565.61 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...