Gå till innehåll

Online-SM 2015


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan bara konstatera att ni ser helt rätt. Det är ett något bantat schema i år då Online-SM är lite sent ute och för många event nog tyvärr leder till väldigt spridda skurar i deltagarsiffrorna.

 

Med det sagt tar i självklart till oss av kritiken inför 2016. Har ni mer tankar och ideér, dela med er! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara konstatera att ni ser helt rätt. Det är ett något bantat schema i år då Online-SM är lite sent ute och för många event nog tyvärr leder till väldigt spridda skurar i deltagarsiffrorna.

 

Med det sagt tar i självklart till oss av kritiken inför 2016. Har ni mer tankar och ideér, dela med er! :)

 

En bra början är ju att ha samtliga (klassiska) pokerdiscipliner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra början är ju att ha samtliga (klassiska) pokerdiscipliner.
En bra början är ju att ha samtliga (klassiska) pokerdiscipliner.

 

Jag håller med: Inklusive frirullen så är det 7 st NL Texasevent, och en PLO och en Mörkpoker. Sorry, men det där är ju bara löjligt, ska ni verkligen lämna walkover till Svenska Spel?

 

Ni hinner ändra, låt det inte gå prestige i det här nu. Ta bort lowrollern (vad har den med ett SM-event att göra), ta bort highrollern (alltså, Main Event ska ju givetvis vara den viktigaste/dyraste eventet) och ersätt dessa med 7stöt och Texas Limit. Nu har vi kommit halvvägs - ta sedan bort deepstacken (är inte Main Event den turren som ska ha bäst struktur) och sätt in exempelvis HORSE eller 8-game.

 

Som det är nu kommer jag inte spela något av eventen, för det här är banne mig inte SM som ger någon status.

 

-Hej, jag heter Ola, jag vann Online-SM i Texas!

-Hej, Jag heter katt3n, det gjorde jag också!

-Och jag med! ImJustNutz heter jag förresten

-Tjenare grabbar, Sunbird88 här, också SM-mäster i Texas

-schumme här, får man vara med i klubben?

-Ripentrction checkar in, vann nåt SM Texasevent jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med: Inklusive frirullen så är det 7 st NL Texasevent, och en PLO och en Mörkpoker. Sorry, men det där är ju bara löjligt, ska ni verkligen lämna walkover till Svenska Spel?

 

Ni hinner ändra, låt det inte gå prestige i det här nu. Ta bort lowrollern (vad har den med ett SM-event att göra), ta bort highrollern (alltså, Main Event ska ju givetvis vara den viktigaste/dyraste eventet) och ersätt dessa med 7stöt och Texas Limit. Nu har vi kommit halvvägs - ta sedan bort deepstacken (är inte Main Event den turren som ska ha bäst struktur) och sätt in exempelvis HORSE eller 8-game.

 

Som det är nu kommer jag inte spela något av eventen, för det här är banne mig inte SM som ger någon status.

 

-Hej, jag heter Ola, jag vann Online-SM i Texas!

-Hej, Jag heter katt3n, det gjorde jag också!

-Och jag med! ImJustNutz heter jag förresten

-Tjenare grabbar, Sunbird88 här, också SM-mäster i Texas

-schumme här, får man vara med i klubben?

-Ripentrction checkar in, vann nåt SM Texasevent jag med.

 

Håller helt med!

 

 

/ spelar 99.9% Texas

Och kryddar med plo

 

Edit: Är helt med på det ologiska med lowrollern, highrollern och deepstacken. Tycker att short handed och heads-up känns logiska att ha med.

Redigerad av MJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med: Inklusive frirullen så är det 7 st NL Texasevent, och en PLO och en Mörkpoker. Sorry, men det där är ju bara löjligt, ska ni verkligen lämna walkover till Svenska Spel?

 

Ni hinner ändra, låt det inte gå prestige i det här nu. Ta bort lowrollern (vad har den med ett SM-event att göra), ta bort highrollern (alltså, Main Event ska ju givetvis vara den viktigaste/dyraste eventet) och ersätt dessa med 7stöt och Texas Limit. Nu har vi kommit halvvägs - ta sedan bort deepstacken (är inte Main Event den turren som ska ha bäst struktur) och sätt in exempelvis HORSE eller 8-game.

 

Som det är nu kommer jag inte spela något av eventen, för det här är banne mig inte SM som ger någon status.

 

-Hej, jag heter Ola, jag vann Online-SM i Texas!

-Hej, Jag heter katt3n, det gjorde jag också!

-Och jag med! ImJustNutz heter jag förresten

-Tjenare grabbar, Sunbird88 här, också SM-mäster i Texas

-schumme här, får man vara med i klubben?

-Ripentrction checkar in, vann nåt SM Texasevent jag med.

 

Å där sa Herr Brandborn sanningen.

Seså, ring ett samtal till FTP och fixa lite snabbt så drar vi ett streck över detta. Plus att jag lovar att spela tre event och gå med i Svepof om det blir av.

 

Mvh

Styrelsemedlem 2016?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller såklart också med. Men förstår också att arrangören vill mjölka rake genom att ha så många texasdicipliner som möjligt. Orka ha ett semidyrt nolimithighball7cardstudomaha event och det ger 5 dollar i rake...

 

Tyvärr är vi ju i dagsläget i händerna på kommersiella sidorna som där jag förstår det ingen av dem är intresserad av att hålla det. Speciellt inte när det inte finns någon reel uppsida för sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller såklart också med. Men förstår också att arrangören vill mjölka rake genom att ha så många texasdicipliner som möjligt. Orka ha ett semidyrt nolimithighball7cardstudomaha event och det ger 5 dollar i rake...

 

Tyvärr är vi ju i dagsläget i händerna på kommersiella sidorna som där jag förstår det ingen av dem är intresserad av att hålla det. Speciellt inte när det inte finns någon reel uppsida för sajten.

 

Fast ärligt.. Kostar det mer för sajten att anordna en 7stud-turnering än en NLHE?

Kostar det ens pengar för sajten att anordna en turre som bara för 70 deltagare? Nääää! Dom tjänar pengar, även om de kanske inte är så mycket.

 

Hade jag orkat skulle jag slänga upp en egen alternativ turreserie på stars. Helt jävla gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man by the way va med i förbundet för att få lira?

 

Jag är bara glad att det går på en sajt jag inte har banat mig själv på ;)

Håller dock med om att man kan veva in en massa olika spelformer, räcker väl med ett main, en highroller och ett shorthanded på sin höjd i texas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vi är väldigt sena med svar här, ursäkta.

 

Vi förstår och har tagit till oss av kritiken. Tyvärr kommer detta inte innebära några förändringar i år. Sen Online-SM 2012 har siffrorna sakta minskat, och detta var ett försök att få till ett mindre schema med de event som dragit flest spelare utan att helt tappa vissa viktiga event(som tex mörkpokern).

 

Med det sagt är vår avsikt att inför 2016 få till en omröstning bland Svepofs medlemmar om vilka discipliner Poker-SM Online 2016 ska innehålla.

 

Vi tror det är enda sättet att verkligen få till ett schema utifrån vad spelarna själva vill ha och på så vis öka deltagandet. Det är också viktigt för oss att visa att vi tar åt oss av den kritik som förs fram. Sen ger det också Svepofs medlemmar en möjlighet att påverka, vilket är viktigt.

 

Ang medlemskap är det ett krav för att spela frirullen. Vi återkommer snart med priserna i frirullen.

 

Är vi sena på att svara igen så får ni gärna skicka ett mail till nyfiken@pokersm.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tror det är enda sättet att verkligen få till ett schema utifrån vad spelarna själva vill ha och på så vis öka deltagandet. Det är också viktigt för oss att visa att vi tar åt oss av den kritik som förs fram. Sen ger det också Svepofs medlemmar en möjlighet att påverka, vilket är viktigt.
Mycket bra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det sagt är vår avsikt att inför 2016 få till en omröstning bland Svepofs medlemmar om vilka discipliner Poker-SM Online 2016 ska innehålla.

 

Det är bra att ni vill ta hänsyn till vad vi som är medlemmar i SvePof har för önskemål.

 

I en perfekt värld initierar SvePof en eventuell omröstning och ger därefter er (eller framtida SM-arrangörer) i uppdrag att organisera Online-SM enligt de riktlinjer som SvePof fastställer (riktlinjer fastlagda i SvePofs stadgar..?).

 

Hur skulle det se ut om t ex IFK Göteborgs friidrotts-sektion får i uppdrag av Svenska Friidrottsförbundet att organisera friidrotts-SM. IFK Göteborgs beslutar sig för att genomföra ett SM utan 100m, 10'000m samt många andra grenar, och bantar ner SM till grenarna diskus, slägga och 5000m gång.

 

Det verkar som om Poker-SM arrangeras utan något som helst inflytande från SvePof.. Vem har egentligen makten när det gäller SM i Poker (online och live)..?

 

Med årets upplägg ser jag det som kallas för Poker-SM mer som en trevlig turnerings-serie organiserad av Pokerevent, och inte ett officiellt SM...

 

// Nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...