Gå till innehåll

Live-SM 2014 - officiell diskussionstråd


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 321
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bättre sent än aldrig. Här kommer lite svar på frågorna som var obesvarade Har jag missat någon har jag inte ignorerat, bara missat, så släng upp frågan igen så ska jag svara.

 

 

 

Vi har just nu en cap på ME på 400spelare, dvs 200/speldag. Skulle trycket vara helt enormt är det naturligtvis något vi får kolla på. Såsom dig tror jag på en ökning i spelarantal, åtminstone med minst 1st tattuerad wannabehunk boende i Lund. ;)

 

 

 

 

Infon där är definitivt undermålig. Har en lång lista med allt som måste uppdateras, vilket har påbörjats, men inte gått live än. Har inget mer att skylla på än att det ibland blir lite tidsbrist när det kommer till ideélt arbete. Hoppas sidan kommer besvara alla eventuella frågor så fort allt är uppdaterat.

 

Nu har Unibet-reppen redan svarat dig. Men som du ser har vi hittils PAF+Unibet som offentliggjorda sammarbetspartners. Men det kommer mer.

 

Det börjar dra ihop sig och det händer INGENTING!!

Jag vet att alla är frivilliga och har jobb "vid sidan om", men iaf.

 

Behöver ni hjälp så hör av er, jag tillbringar dagarna med att göra INGENTING förutom att skälla på norska NAV för att de inte får tummen ur och skickar mig A-kassa nån gång. :evil:

Det är ju begränsat vad jag kan göra när jag är pank, men jag har iaf all tid i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga mycket mer än att jo, det händer saker, kanske inte i den takt det borde, men det händer definitivt saker.

 

Tackar för erbjudandet om hjälp, tyvärr är det mesta som görs/ska göras smågrejjer där det tyvärr i slutändan tar mer tid att delegera uppgiften än att den som är ansvarig gör den, vilket är synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sounds good.

 

Jag kan ju alltid komma med förslag.

Som norsk medborgare (och fd arbetande i Norge) så har jag ju sett vad som händer i samband med NM.

 

En sak som de alltid gör för att få uppmärksamhet är att göra en header som alla kan ladda ner till sin Facebook typ "Jag ska spela Poker-SM i Helsingör 29/10 - Ska du?"

 

Förslag två: Jag har nämnt det för andra styrelsemedlemmar. I Norge kör de en live-freeroll med sponsade priser: Allt från brödrostar till inköp i Main Event.

Det är kanske lite sent att köra det i år, men det kommer ju andra år, eller hur?

Jag tror att det är Nordic Bet som sponsar ME-inköpen.

För att få ihop frivilliga till Freeroll-eventet så brukar man spara ett inköp som man sedan spelar om i en privat onlinefreeroll efteråt.

Freerollvinnaren kan också titulera sig Norsk Mästare.

 

 

PS!: Symbolen på webbläsarfliken är hjärtersymbolen, dvs ett hjärta. När andra ser på ens skärm så undrar de varför man har en dejtingsida uppe på en av flikarna :mrgreen:

Kanske byta till klöver eller spader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser i spelschemat att det ligger en satellit till main på tisdag kväll, lägg gärna in en likadan på onsdag kväll. Gissar på att många som bara ska spela main kommer dit på onsdag kväll så är bra att lägga en då också.

 

Onlinesatelliter där man bara vinner inköp vore också bra men det har ju tagits upp förut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sounds good.

 

Jag kan ju alltid komma med förslag.

Som norsk medborgare (och fd arbetande i Norge) så har jag ju sett vad som händer i samband med NM.

 

En sak som de alltid gör för att få uppmärksamhet är att göra en header som alla kan ladda ner till sin Facebook typ "Jag ska spela Poker-SM i Helsingör 29/10 - Ska du?"

 

Förslag två: Jag har nämnt det för andra styrelsemedlemmar. I Norge kör de en live-freeroll med sponsade priser: Allt från brödrostar till inköp i Main Event.

Det är kanske lite sent att köra det i år, men det kommer ju andra år, eller hur?

Jag tror att det är Nordic Bet som sponsar ME-inköpen.

För att få ihop frivilliga till Freeroll-eventet så brukar man spara ett inköp som man sedan spelar om i en privat onlinefreeroll efteråt.

Freerollvinnaren kan också titulera sig Norsk Mästare.

 

 

PS!: Symbolen på webbläsarfliken är hjärtersymbolen, dvs ett hjärta. När andra ser på ens skärm så undrar de varför man har en dejtingsida uppe på en av flikarna :mrgreen:

Kanske byta till klöver eller spader?

 

Header är på ingång, vi har använt sådana senaste två åren.

 

En sådan frirulle har det pratats om, men tror jag vågar mig på att säga att tiden inte finns till det just nu.

 

Symbolen på webläsarfliken på kampanjsidan borde vara en del av SM-loggan istället. Har det långt långt långt ner på "to do"-listen!

 

Ser i spelschemat att det ligger en satellit till main på tisdag kväll, lägg gärna in en likadan på onsdag kväll. Gissar på att många som bara ska spela main kommer dit på onsdag kväll så är bra att lägga en då också.

 

Onlinesatelliter där man bara vinner inköp vore också bra men det har ju tagits upp förut..

 

Uppfattat. Ska på kolla på möjligheterna till detta, det beror ju också på antalet lediga platser till dag 1b, jag anar att den kommer bli rätt full.

 

 

Gällande onlinesattarna är det som du säger, det har sagts förut. Sajterna är informerade. Det är tyvärr så mycket jag kan göra gällande det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onlinesatelliter där man bara vinner inköp vore också bra men det har ju tagits upp förut..

 

Gällande onlinesattarna är det som du säger, det har sagts förut. Sajterna är informerade. Det är tyvärr så mycket jag kan göra gällande det.

 

Kör en liten snabb undersökning.

 

1. Hur många hade varit intresserade av att spela kval hos oss med enbart inköp om vi drar upp några för de sista veckorna?

 

2. Det kan bli svårt med likviditet för att ha två olika satellit upplägg, hade ni föredragit enbart en final med inköp (och isf vad skulle inköpet vara?) eller att vi bultar på det på nuvarande satellit system och därmed har €150 inköp i finalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger också på det allmänna frågandet: Vi kommer inte köra något Seat Only-kval till Main Event, det finns det inte likviditet för. Däremot så funderar jag på kval till de andra SM-eventen:

 

1) Finns det typ 4-5 pers härifrån som skulle "garantera" att de skulle spela ett $108-kval till Mörkpoker SM (Seat Only)? I så fall Söndagen den 12/10 klockan 21:00.

 

2) Finns det typ 4-5 pers härifrån som skulle "garantera" att de skulle spela ett $108-kval till Omaha SM (Seat Only)? I så fall Söndagen den 12/10 klockan 19:00.

 

Paf Level 5-biljetter skulle i så fall gå att använda till dessa kval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger också på det allmänna frågandet: Vi kommer inte köra något Seat Only-kval till Main Event, det finns det inte likviditet för. Däremot så funderar jag på kval till de andra SM-eventen:

 

1) Finns det typ 4-5 pers härifrån som skulle "garantera" att de skulle spela ett $108-kval till Mörkpoker SM (Seat Only)? I så fall Söndagen den 12/10 klockan 21:00.

 

2) Finns det typ 4-5 pers härifrån som skulle "garantera" att de skulle spela ett $108-kval till Omaha SM (Seat Only)? I så fall Söndagen den 12/10 klockan 19:00.

 

Paf Level 5-biljetter skulle i så fall gå att använda till dessa kval.

 

Jag spelar mörkpokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvala till Poker-SM med PokerStars!

 

Varje dag klockan 21:00 kommer du kunna spela om paket eller plats till Poker-SM Live. Vi garanterar ett paket eller inköp i varje turnering med start idag 30 september och kör på fram till 22 oktober.

 

Paketet innehåller följande:

- inköp till Main Event, 1A

- boende på Hotel Marienlyst, 29/10-2/11

- €117 i respengar

 

Seat only är inköp till Main Event - €750

 

Försöker svara på frågor här om de dyker upp.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvala till Poker-SM med PokerStars!

 

Varje dag klockan 21:00 kommer du kunna spela om paket eller plats till Poker-SM Live. Vi garanterar ett paket eller inköp i varje turnering med start idag 30 november och kör på fram till 22 oktober.

 

Paketet innehåller följande:

- inköp till Main Event, 1A

- boende på Hotel Marienlyst, 29/10-2/11

- €117 i respengar

 

Seat only är inköp till Main Event - €750

 

Försöker svara på frågor här om de dyker upp.

 

Lycka till!

 

Mörkpoker seat only, pleeeease

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvala till Poker-SM med PokerStars!

 

Varje dag klockan 21:00 kommer du kunna spela om paket eller plats till Poker-SM Live. Vi garanterar ett paket eller inköp i varje turnering med start idag 30 november och kör på fram till 22 oktober.

 

Paketet innehåller följande:

- inköp till Main Event, 1A

- boende på Hotel Marienlyst, 29/10-2/11

- €117 i respengar

 

Seat only är inköp till Main Event - €750

 

Försöker svara på frågor här om de dyker upp.

 

Lycka till!

 

30 september < 22 oktober < 30 november ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvala till Poker-SM med PokerStars!

 

Varje dag klockan 21:00 kommer du kunna spela om paket eller plats till Poker-SM Live. Vi garanterar ett paket eller inköp i varje turnering med start idag 30 november och kör på fram till 22 oktober.

 

Paketet innehåller följande:

- inköp till Main Event, 1A

- boende på Hotel Marienlyst, 29/10-2/11

- €117 i respengar

 

Seat only är inköp till Main Event - €750

 

Försöker svara på frågor här om de dyker upp.

 

Lycka till!

 

Det ligger inga turneringar i PS7 lobbyn iaf.

Men det kan ju bero på att det inte är den 30 NOVEMBER idag? :-P:mrgreen::roll::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör Pokerstars 7 så gör man såhär:

 

Settings > Lobby > Lobby display > SCROLLA NER > klicka ur "Hide country restricted tournaments" > klicka "OK". Sen ligger dom som Starsreppen redan sagt under regional. Skriv "SM" i sökfältet duger gott.

 

Jag behövde även starta om klienten, men kanske bara var hos mig.

 

Ifall någon sitter i gamla klienten får ni gärna skriva något liknande för hur man hittar det exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kör Pokerstars 7 så gör man såhär:

 

Settings > Lobby > Lobby display > SCROLLA NER > klicka ur "Hide country restricted tournaments" > klicka "OK". Sen ligger dom som Starsreppen redan sagt under regional. Skriv "SM" i sökfältet duger gott.

 

Jag behövde även starta om klienten, men kanske bara var hos mig.

 

Ifall någon sitter i gamla klienten får ni gärna skriva något liknande för hur man hittar det exakt.

 

Då kom den fram, tillsammans med resten av världens turneringar.

Vitsen med att dölja nationsspecifika turneringar är väl att bara de svenska ska visas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kom den fram, tillsammans med resten av världens turneringar.

Vitsen med att dölja nationsspecifika turneringar är väl att bara de svenska ska visas?

 

Möjligt.

 

Vågar mig faktiskt inte på att svara på starsspecifika frågor av det slaget. Men dom kan nog svara på frågan här sen.

 

Infon jag posta var bara för att tydliggöra hur jag löste problemet, ifall någon fortfarande inte lyckades hitta turneringarna. Vill ju att så många som möjlige kvalar in! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...