Gå till innehåll

Folda turn med nöten?


Daxxar

Recommended Posts

Går det att folda här? Känns ju som jag är upp mot samma hand på åtminstone en av dom och de dessutom kan ha massa extra outs på det. Vad säger ni? Båda kan ju ha världens bästa draghänder utan att för den delen ha nöten. Ena delen av mig tänker solklar syn, men sen börjar andra sidan tänka men nej jag synar ju för att eventuellt vinna halva potten med lite tur. Ja svårt som sagt.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 PL Hi (5 max) - Omaha Hi - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 47.91 BB

UTG: 244.57 BB (VPIP: 38.20, PFR: 11.24, 3Bet Preflop: 2.86, Hands: 90)

CO: 183.55 BB (VPIP: 73.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

Hero (BTN): 328.48 BB

SB: 138.38 BB (VPIP: 28.93, PFR: 21.07, 3Bet Preflop: 2.04, Hands: 249)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 4:club: 7:diamond: 9:heart: 8:diamond:

 

UTG raises to 3.5 BB, CO calls 3.5 BB, Hero calls 3.5 BB, fold, BB calls 2.5 BB

 

Flop: (14.5 BB, 4 players) 7:club: J:club: T:spade:

BB checks, UTG bets 14.5 BB, CO calls 14.5 BB, Hero calls 14.5 BB, fold

 

Turn: (58 BB, 3 players) 6:diamond:

UTG checks, CO bets 33 BB, Hero raises to 80 BB, UTG raises to 226.57 BB and is all-in, CO calls 132.55 BB and is all-in, Hero ??? 150bb bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej inte alla samtidigt nu...

 

Pratar men ens poker på det här forumet längre eller ska jag dra till 2+2? :-(

 

350 visningar inte ett enda svar.

 

Omaha-händer är ännu mer ovanligt än NL Texas så gissar att det dröjer mellan gångerna de skickligaste spelarna tittar in här. Jag skulle själv aldrig välja att höja din hand utan tillägg i denna situation, men när jag väl gjort det så är det bara syna av och hoppas på att få dela en av stackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig spot såklart men med reraise på turn måste du ju syna deg, kan inte tänka mig annat än att du blir commited med den raisen. Tror mycket väl man kan välja att syna där men tror iofs din reraise är vinnande spel i längden på din nivå då folk säkerligen kommer betala av med en massa annat än nötter.

 

Orkar heller inte räkna men kan han som mest komma upp i typ 15 outs eller vad blir det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pree är fine, 987(4+)ss går bra att defenda med dessa stackdjup.

 

Flopp bra

 

Turn hade jag pottat om ist för den sizen du valde att gå för. Blir lite enklare då och vi maxxar foldeq mot drag som vi fortf drar jämnt mot och maxxar värdet vs sett. Men oavsett så foldar jag aldrig här, långt ifrån säkert att vi blir frirullade och både utg och co's range väger tyngre mot AKQx+fd än mot 98xx, relativt ofta kommer dom blocka varandra.

 

 

Rent generellt så tkr jag många tänker för mkt worstcase scenario hela tiden i plo, det här läget är jag rätt glad i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! Sådärja! :-D

 

Efter att ha läst era svar ska jag svara lite.

 

När det gäller min syn pre så älskar jag att se floppar på knappen då man kan styra och ställa så otroligt mycket. Så knappen kan jag syna/raise-a 50% av alla händer typ och då ingår den handen.

 

Floppen verkar alla hålla med mig. Std syn.

 

På turn efter att ha läst vad ni säger så tycker jag att jag borde gjort som leo sa. Skulle pottat men som spelat blir det nog en syn.

 

Här kommer hela handen för som undrar hur det sluta.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 PL Hi (5 max) - Omaha Hi - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 47.91 BB

UTG: 244.57 BB (VPIP: 38.20, PFR: 11.24, 3Bet Preflop: 2.86, Hands: 90)

CO: 183.55 BB (VPIP: 73.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

Hero (BTN): 328.48 BB

SB: 138.38 BB (VPIP: 28.93, PFR: 21.07, 3Bet Preflop: 2.04, Hands: 249)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 4:club: 7:diamond: 9:heart: 8:diamond:

 

UTG raises to 3.5 BB, CO calls 3.5 BB, Hero calls 3.5 BB, fold, BB calls 2.5 BB

 

Flop: (14.5 BB, 4 players) 7:club: J:club: T:spade:

BB checks, UTG bets 14.5 BB, CO calls 14.5 BB, Hero calls 14.5 BB, fold

 

Turn: (58 BB, 3 players) 6:diamond:

UTG checks, CO bets 33 BB, Hero raises to 80 BB, UTG raises to 226.57 BB and is all-in, CO calls 132.55 BB and is all-in, Hero calls 146.57 BB

 

River: (676.69 BB, 3 players) K:heart:

 

UTG shows 8:club: 3:diamond: 7:spade: 9:diamond: (Straight, Jack High)

Main Pot [554.65 BB]: (Pre 50%, Flop 50%, Turn 50%)

Side Pot#1 [122.04 BB]: (Pre 50%, Flop 50%, Turn 50%)

 

Hero shows 4:club: 7:diamond: 9:heart: 8:diamond: (Straight, Jack High)

Main Pot [554.65 BB]: (Pre 51%, Flop 50%, Turn 50%)

Side Pot#1 [122.04 BB]: (Pre 50%, Flop 50%, Turn 50%)

 

UTG wins 330.84 BB

Hero wins 330.84 BB

 

Ser att det inte framgår i HH men CO muckade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pree är fine, 987(4+)ss går bra att defenda med dessa stackdjup.

 

Flopp bra

 

Turn hade jag pottat om ist för den sizen du valde att gå för. Blir lite enklare då och vi maxxar foldeq mot drag som vi fortf drar jämnt mot och maxxar värdet vs sett. Men oavsett så foldar jag aldrig här, långt ifrån säkert att vi blir frirullade och både utg och co's range väger tyngre mot AKQx+fd än mot 98xx, relativt ofta kommer dom blocka varandra.

 

 

Rent generellt så tkr jag många tänker för mkt worstcase scenario hela tiden i plo, det här läget är jag rätt glad i.

This

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pree är fine, 987(4+)ss går bra att defenda med dessa stackdjup.

 

Flopp bra

 

Turn hade jag pottat om ist för den sizen du valde att gå för. Blir lite enklare då och vi maxxar foldeq mot drag som vi fortf drar jämnt mot och maxxar värdet vs sett. Men oavsett så foldar jag aldrig här, långt ifrån säkert att vi blir frirullade och både utg och co's range väger tyngre mot AKQx+fd än mot 98xx, relativt ofta kommer dom blocka varandra.

 

 

Rent generellt så tkr jag många tänker för mkt worstcase scenario hela tiden i plo, det här läget är jag rätt glad i.

 

Potta turn är också ett bra alternativ imo.

 

Hur brett synar du generellt knapp här? Detta måste väl ändå vara i absoluta botten av vår synrange? Vi bör vara ganska krossade av en vettig utg range och CO syn.. Jag ser en jävla massa svåra beslut framför mig och att vi hamnar i många wrap mot wrap spots där vi helt enkelt inte mår bra.

 

I övrigt så brottas jag ständigt med worst case scenario tänket :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn hade jag pottat om ist för den sizen du valde att gå för.

vill du syna turn med nån combo av 89? det finns ju ändå 12 riverkort som vi fortfarande har nöt på (varav väldigt få av dessa potentiellt finns i deras ranger(?)), och värdet vi får av att potta om här utan några redraws inte bör vara så jättestort. sen på river så har vi position och kan antagligen spela de flesta outrunsen någorlunda perfekt.

 

jag är tex osäker på om exempelvis 89 med Ac är roligare att potta om för mer foldequity eller roligare att syna dels då den blockar mkt drag och vi kan bluffa vissa klöver.

 

mvh texasdonkamentspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potta turn är också ett bra alternativ imo.

 

Hur brett synar du generellt knapp här? Detta måste väl ändå vara i absoluta botten av vår synrange? Vi bör vara ganska krossade av en vettig utg range och CO syn.. Jag ser en jävla massa svåra beslut framför mig och att vi hamnar i många wrap mot wrap spots där vi helt enkelt inte mår bra.

 

I övrigt så brottas jag ständigt med worst case scenario tänket :-)

 

 

Worst case scenario tänket är ett helvete att ha med sig och brukar smyga sig på när man är kall och springer in i monster om och om igen. Det bästa botemedlet är egentligen att försöka sätta dig i FI's skor, tänk på läget som om du var han och allt trasigt skit man barrelar med, eju oftare trassel/air än nötter. Sen kan man applicera gto i en hel del std lägen med så behöver man inte ens tänka utan bara konstruera sig range så det blir *enkelt*

 

 

Ang hur brett vi kan flatta knapp så är just brett rätt. Combos där dom tre högsta korten är conectade överlag mkt bättre start händer än många tror. Det viktiga är man försöker undvika att spela medelstarka händer som drar in i fis range och ofta är blockade, flattar hellre denna handen än tex AxQsJs7x på knappen.

 

 

vill du syna turn med nån combo av 89? det finns ju ändå 12 riverkort som vi fortfarande har nöt på (varav väldigt få av dessa potentiellt finns i deras ranger(?)), och värdet vi får av att potta om här utan några redraws inte bör vara så jättestort. sen på river så har vi position och kan antagligen spela de flesta outrunsen någorlunda perfekt.

 

jag är tex osäker på om exempelvis 89 med Ac är roligare att potta om för mer foldequity eller roligare att syna dels då den blockar mkt drag och vi kan bluffa vissa klöver.

 

mvh texasdonkamentspelare

 

 

Mja, saken eju den att FI ofta har ett drag här och om river blankar får vi sällan värde förutom mot ett sett som vi redan krossar på turn där vi kan få in det, dessutom kmr vi bli bluffade rätt ofta med. Enda combon jag kan komma på är typ (T-)998 som har lite herocall potential inför river på K och Q rivers där missade fds kmr bluffa, och vi ialf blockar sucker combon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...