Gå till innehåll

Azulon & PLO 2015


Azulon

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

80125-its-classified-gif-Tom-Cruise-VKXj.gif

 

Sorry, hemligt..

 

 

... nädå, enklast är om man trycker på posta inlägg och sen knappen "Infoga bild", sen klistrar du in länken där så dyker bilden upp som den jag la in ovan.

 

 

Välkommen till forumet! :-)

 

Man tackar. :mrgreen:

 

Jag lägger till din tråd i mina favoriter! :-D Lycka till vid borden, det ser stabilt ut än så länge!

 

Har läste igenom lite av din blogg, gillart! Bara en tidsfråga innan vi möts på borden. (;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sjukt mycket att göra i skolan nu den sista månaden. Får prioritera bort en del pokertid och istället lägga på plugg i cirka 3 veckor.

 

Satsar på att lägga en 2-3h pokertid per dag något i den här stilen:

 

1) Läsa 30-45 min teori

2) Lira 1-2h session

3) Utvärdera session

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen blev min första minusdag sen jag reggade mig på svs.

Anledning?

Jag brukar betta 2/3 pot - potsize när jag sitter på topp-par/överpar. Jag har märkt att fiskarna gillar att spela på sina drag och därför callar väldigt ofta även om de skulle sitta méd endast gutshot. Igår träffade fisk gång på gång trots idiotiska call. Men ahja, det är sånt som händer.

 

Lirade även två turneringar igår (Superselman och mini-lördag) och åkte ut på 50:onde respektive 35mte plats. Förlorade 2/3 AA under de båda turneringarna.

 

Sitter i plugget och skriver, får bli en session när jag kommer hem.

 

Btw, satt och trassla igår med att converta händer så man kan posta dem i forumet. Fick det inte att fungera, någon som har värdefulla tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEM -> Copy hand -> http://www.handconverter.com -> converta -> in här

 

Ty! :)

 

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2488846

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $31.05 - VPIP: 53, PFR: 19, 3B: 15, AF: 4,9, Hands: 230

BB: $108.55 - VPIP: 45, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,5, Hands: 311

Hero (CO): $64.25 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 5854

BTN: $50.04 - VPIP: 18, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3,4, Hands: 146

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with A :spade: A :heart:

Hero raises to $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($3.25) J :heart: 3 :diamond: 7 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($6.25) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.68, BB calls $4.68

 

River: ($15.61) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.50, BB raises to $65.11, Hero ???

 

Hur hade ni spelat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty! :)

 

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2488846

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $31.05 - VPIP: 53, PFR: 19, 3B: 15, AF: 4,9, Hands: 230

BB: $108.55 - VPIP: 45, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,5, Hands: 311

Hero (CO): $64.25 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 5854

BTN: $50.04 - VPIP: 18, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3,4, Hands: 146

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with A :spade: A :heart:

Hero raises to $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($3.25) J :heart: 3 :diamond: 7 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($6.25) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.68, BB calls $4.68

 

River: ($15.61) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.50, BB raises to $65.11, Hero ???

 

Hur hade ni spelat den?

Till att börja med hade jag personligen valt större size på flop, 3/4 pot för att inte lika bra pottods för drag.

På turn hade jag spelat likadant, men jag antar att det är rivern du är mest intresserad av.

 

Du får ungefär 2.5:1 för en syn (om jag räknat rätt), så du behöver vinna minst 40 % av gångerna för att det ska löna sig. Eftersom du har spelat 311 händer mot fi så kanske du har en uppfattning om hur han spelar? Har du sett honom bluffa på liknande sätt tidigare? Eller köra hårt på par?

 

Hans range preflop bör ungefär bestå av: JJ-22 (jag antar att han hade 3b med AA-QQ då han har 4% 3b)

K5s+

KQ, KJ, QJ, KT, QT suited eller ej

A2s+

A5o+

 

När vi är framme vid rivern är det en hel del av dessa händer han bör ha foldat, så det som återstår är väl:

K5s+ i ruter

K7s i vilken suit som helst om du tror han synar på mellanpar med K kicker

A2s+ i ruter

33,77,JJ

KJo

 

Vi förlorar mot: 33, 77, JJ, K5s, K7s, KJo

Vi vinner mot: Kxs i ruter utom KJs och K5s, alla Axs i ruter.

Frågan är om du tror han är kapabel att check-raisa med ett bustad färgdrag eller par i kungar?

 

Slutsats: Jävligt svårt enligt mig. Jag har inga procent på om du vinner minst 40 % mot hans range (jag kan ha satt upp en konstig range också). Jag tror att jag hade foldat faktiskt.

 

Du behöver inte gå stenhårt på min analys, jag är rätt ny i ämnet och förhoppningsvis kommer något pro in och visar hur man gör :mrgreen:

 

*Med reservation för stavfel och andra misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker enterprise gör en fin uträkning.

Vill dock lägga till en sak. Det är väldig sällan på den här nivån som nån raisar som bluff i det här läget. Har fi gjort liknande moves tidigare, ni har bråkat om potter tidigare etc... Då kan jag tänka mig att syna.

Observera att kungen på river är ett scarecard för fi ofta, tros det raisar han dig där. Jag skulle folda oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med hade jag personligen valt större size på flop, 3/4 pot för att inte lika bra pottods för drag.

På turn hade jag spelat likadant, men jag antar att det är rivern du är mest intresserad av.

 

Du får ungefär 2.5:1 för en syn (om jag räknat rätt), så du behöver vinna minst 40 % av gångerna för att det ska löna sig. Eftersom du har spelat 311 händer mot fi så kanske du har en uppfattning om hur han spelar? Har du sett honom bluffa på liknande sätt tidigare? Eller köra hårt på par?

 

Yup, han hade spelat med minimum postflop agg och en nolla i 3-bet så han vart verkligen passiv. Så redan där vet jag egentligen att jag inte ska syna.

 

Hans range preflop bör ungefär bestå av: JJ-22 (jag antar att han hade 3b med AA-QQ då han har 4% 3b)

K5s+

KQ, KJ, QJ, KT, QT suited eller ej

A2s+

A5o+

 

När vi är framme vid rivern är det en hel del av dessa händer han bör ha foldat, så det som återstår är väl:

K5s+ i ruter

K7s i vilken suit som helst om du tror han synar på mellanpar med K kicker

A2s+ i ruter

33,77,JJ

KJo

 

Vi förlorar mot: 33, 77, JJ, K5s, K7s, KJo

Vi vinner mot: Kxs i ruter utom KJs och K5s, alla Axs i ruter.

Frågan är om du tror han är kapabel att check-raisa med ett bustad färgdrag eller par i kungar?

 

Slutsats: Jävligt svårt enligt mig. Jag har inga procent på om du vinner minst 40 % mot hans range (jag kan ha satt upp en konstig range också). Jag tror att jag hade foldat faktiskt.

 

Du behöver inte gå stenhårt på min analys, jag är rätt ny i ämnet och förhoppningsvis kommer något pro in och visar hur man gör :mrgreen:

 

*Med reservation för stavfel och andra misstag.

 

Din range är vettig enligt mig då Villian sitter med närmare 50% VPIP.

 

Måste läsa på mer om ranges, har läst om det men inte lärt mig att använda det i praktiken till 100%.

Jag synade dumt nog, och snubben visar 55.

Drabbades av överpars-sjukan och stirrade mig blind på den bästa handen helt enkelt.

 

Känns riktigt bra att kunna posta händer här så man ser hur bättre pokerrävar skulle hantera situationen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från föregående hand så gick dagens session relativt bra. Lyckades spela tillbaka gårdagens skada på bankrullen och plussa några extra slantar.

 

Gårdagen: -109,2

Idag: +118

 

Siktar mot att ha plussat 1,5k totalt i början av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din range är vettig enligt mig då Villian sitter med närmare 50% VPIP.

 

Måste läsa på mer om ranges, har läst om det men inte lärt mig att använda det i praktiken till 100%.

Jag synade dumt nog, och snubben visar 55.

Drabbades av överpars-sjukan och stirrade mig blind på den bästa handen helt enkelt.

 

Känns riktigt bra att kunna posta händer här så man ser hur bättre pokerrävar skulle hantera situationen. :-)

 

Jag trodde att vi skulle fått bort 55 på flop, men fiskar man efter set nog länge går det in ibland.. Nåja, det är bara att försöka förbättra sitt eget spel. Fortsätt gärna posta HHs :mrgreen:

 

Om du vill träna på ranges kanske något liknande kan hjälpa dig:

vjR0lkj.png

 

Edit: när jag valde 5% VPIP i PT så säger den: 88+, AJs+, AKo, för modellen "hand vs 3 randoms". Väljer jag "Sklansky-Karlson" så säger den TT+, AQs+, AQo+, så det är inte svart på vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att vi skulle fått bort 55 på flop, men fiskar man efter set nog länge går det in ibland.. Nåja, det är bara att försöka förbättra sitt eget spel. Fortsätt gärna posta HHs :mrgreen:

 

Om du vill träna på ranges kanske något liknande kan hjälpa dig:

vjR0lkj.png

 

Edit: när jag valde 5% VPIP i PT så säger den: 88+, AJs+, AKo, för modellen "hand vs 3 randoms". Väljer jag "Sklansky-Karlson" så säger den TT+, AQs+, AQo+, så det är inte svart på vitt.

 

Tack, den kommer komma till nytta! :-D

 

Dagens surhänder

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2491140

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $115.52 - VPIP: 37, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 70

CO: $56.73 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 83

BTN: $31.23 - VPIP: 52, PFR: 36, 3B: 13, AF: 2,3, Hands: 33

SB: $103.49 - VPIP: 38, PFR: 25, 3B: 20, AF: 2,8, Hands: 64

Hero (BB): $83.22 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,6, Hands: 6829

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with K :diamond: K :heart:

UTG raises to $1.75, CO calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.50, Hero raises to $4.50, UTG calls $2.75, CO calls $2.75, SB raises to $13.75, Hero calls $9.25, UTG calls $9.25, 1 fold

 

Flop: ($45.75) 5 :club: 6 :club: 4 :diamond:(3 players)

SB bets $40.00, Hero raises to $69.47, UTG folds, SB calls $29.47

 

Turn: ($184.69) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($184.69) Q :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $184.69

SB shows 8 :diamond: 8 :club:

Hero shows K :diamond: K :heart:

SB wins $180.08

(Rake: $4.61)

 

Visste att han inte floppade upp stegen, så jag uppskattade hans range till TT+ eller möjligtvis AKc och då vinner jag på att pusha i längden. Han visar 88 och flippar upp 7an på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra surhand (mot samma kille i föregående hand)

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2491144

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $101.68 - VPIP: 37, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 70

BTN: $50.85 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 83

SB: $214.51 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

Hero (BB): $62.41 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 :club: T :club:

1 fold, BTN calls $0.50, SB calls $0.25, Hero checks

 

Flop: ($1.50) 4 :club: K :club: 2 :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $1.50, BTN folds, SB raises to $6, Hero raises to $19.50, SB raises to $33, Hero raises to $61.91, SB calls $28.91

 

Turn: ($125.32) 3 :heart:(2 players)

 

River: ($125.32) T :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $125.32

SB shows 6 :club: J :club:

Hero shows 9 :club: T :club:

SB wins $122.19

(Rake: $3.13)

 

Nu i efterhand ser jag att det var idiotiskt att lägga in alla marker i den potten. Det var sannolikt att han skulle sitta med K2 eller K5/lägre färg eftersom han inte raisade preflop. Men det fanns även en chans att han skulle sitta Qxc eller Jxc som han gjorde.

 

Läste någonstans att det är ungefär 0,5% chans att floppa upp en färg, och i så fall att två stycken skall göra det måste vara minimal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, den kommer komma till nytta! :-D

 

Dagens surhänder

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2491140

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $115.52 - VPIP: 37, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 70

CO: $56.73 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 83

BTN: $31.23 - VPIP: 52, PFR: 36, 3B: 13, AF: 2,3, Hands: 33

SB: $103.49 - VPIP: 38, PFR: 25, 3B: 20, AF: 2,8, Hands: 64

Hero (BB): $83.22 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 5, AF: 2,6, Hands: 6829

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with K :diamond: K :heart:

UTG raises to $1.75, CO calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.50, Hero raises to $4.50, UTG calls $2.75, CO calls $2.75, SB raises to $13.75, Hero calls $9.25, UTG calls $9.25, 1 fold

 

Flop: ($45.75) 5 :club: 6 :club: 4 :diamond:(3 players)

SB bets $40.00, Hero raises to $69.47, UTG folds, SB calls $29.47

 

Turn: ($184.69) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($184.69) Q :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $184.69

SB shows 8 :diamond: 8 :club:

Hero shows K :diamond: K :heart:

SB wins $180.08

(Rake: $4.61)

 

Visste att han inte floppade upp stegen, så jag uppskattade hans range till TT+ eller möjligtvis AKc och då vinner jag på att pusha i längden. Han visar 88 och flippar upp 7an på turn.

Hej Azulon. Dra på en större storlek på ditt 3bet. Sedan har du först och främst KK och möter vidare en spelare med mycket manliga 20 % i 3bet. Alltså någon som inte är av den blygare sorten och där KK bara är att få in allt med. Välj själv om du stoppar in eller om du klickar tillbaka på 4beten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Azulon. Dra på en större storlek på ditt 3bet. Sedan har du först och främst KK och möter vidare en spelare med mycket manliga 20 % i 3bet. Alltså någon som inte är av den blygare sorten och där KK bara är att få in allt med. Välj själv om du stoppar in eller om du klickar tillbaka på 4beten.

 

Jag håller med. När du gör en sådan liten 3bet är risken att övriga bara synar och då spelar du med KK i en fyrvägspott, vilket inte är så kul. Jag skulle gjort en raise av storleken 0.75-1 x pot. När han sedan 4-betar skulle jag absolut raisa för att antingen ta hem potten direkt eller spela HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra surhand (mot samma kille i föregående hand)

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2491144

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $101.68 - VPIP: 37, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 70

BTN: $50.85 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 83

SB: $214.51 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

Hero (BB): $62.41 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 :club: T :club:

1 fold, BTN calls $0.50, SB calls $0.25, Hero checks

 

Flop: ($1.50) 4 :club: K :club: 2 :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $1.50, BTN folds, SB raises to $6, Hero raises to $19.50, SB raises to $33, Hero raises to $61.91, SB calls $28.91

 

Turn: ($125.32) 3 :heart:(2 players)

 

River: ($125.32) T :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $125.32

SB shows 6 :club: J :club:

Hero shows 9 :club: T :club:

SB wins $122.19

(Rake: $3.13)

 

Nu i efterhand ser jag att det var idiotiskt att lägga in alla marker i den potten. Det var sannolikt att han skulle sitta med K2 eller K5/lägre färg eftersom han inte raisade preflop. Men det fanns även en chans att han skulle sitta Qxc eller Jxc som han gjorde.

 

Läste någonstans att det är ungefär 0,5% chans att floppa upp en färg, och i så fall att två stycken skall göra det måste vara minimal?

 

Det är 1/119 att floppa färg (0.84 %)

Att dra några slutsatser om vilken range fi kan tänkas sitta på när du har 0 händer på honom är omöjligt. Som du säkert är bekant med så spelar folk VPIP mellan 15 % - 90% på den här nivån. Att han sitter på klöver ess och ett random-kort i annan färg ser jag som fullt möjligt, även set/tvåpar. Mot alla dessa vill vi få in degen. Jag foldar aldrig i detta läge, men det är kanske bara jag det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Azulon. Dra på en större storlek på ditt 3bet. Sedan har du först och främst KK och möter vidare en spelare med mycket manliga 20 % i 3bet. Alltså någon som inte är av den blygare sorten och där KK bara är att få in allt med. Välj själv om du stoppar in eller om du klickar tillbaka på 4beten.

 

Tack för tipset! Tänker inte så mycket på 3bet statsen och vilka möjligheter det skapar när en spelare sitter med låg respektive hög 3b-status. Så med höga stats i 3bet med hög VPIP är chansen större att han lägger en bluff/övervärderar sin hand egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 1/119 att floppa färg (0.84 %)

Att dra några slutsatser om vilken range fi kan tänkas sitta på när du har 0 händer på honom är omöjligt. Som du säkert är bekant med så spelar folk VPIP mellan 15 % - 90% på den här nivån. Att han sitter på klöver ess och ett random-kort i annan färg ser jag som fullt möjligt, även set/tvåpar. Mot alla dessa vill vi få in degen. Jag foldar aldrig i detta läge, men det är kanske bara jag det :mrgreen:

 

Satt faktiskt med några händer på honom, blev något fel i converten. :-)

Har för mig att han hade relativt bra PFR till sin VPIP, även fast VPIP:n var väldigt hög. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wMqn0ci.png

 

Inte gått speciellt bra det senaste, har gått minimalt plus på de senaste 3k händerna.

Har dock en fråga:

Är All-In EV det realistiska värdet av mina all-ins, alltså egentligen (matematiskt) skulle jag har tjänat ~300 spänn extra om utfallet hade varit som equityn påvisar?

 

Anyways, blir ingen mer poker idag. Årsfest med laget idag så det blir en hel del djävulsdryck med i bilden. Förhoppningsvis kommer jag inte hem ikväll med den genialiska idén att lira drunkpoker. Ha en bra kväll kära läsare. :mrgreen:

/Azulon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra surhand (mot samma kille i föregående hand)

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2491144

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $101.68 - VPIP: 37, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 70

BTN: $50.85 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 83

SB: $214.51 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

Hero (BB): $62.41 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 :club: T :club:

1 fold, BTN calls $0.50, SB calls $0.25, Hero checks

 

Flop: ($1.50) 4 :club: K :club: 2 :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $1.50, BTN folds, SB raises to $6, Hero raises to $19.50, SB raises to $33, Hero raises to $61.91, SB calls $28.91

 

Turn: ($125.32) 3 :heart:(2 players)

 

River: ($125.32) T :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $125.32

SB shows 6 :club: J :club:

Hero shows 9 :club: T :club:

SB wins $122.19

(Rake: $3.13)

 

Nu i efterhand ser jag att det var idiotiskt att lägga in alla marker i den potten. Det var sannolikt att han skulle sitta med K2 eller K5/lägre färg eftersom han inte raisade preflop. Men det fanns även en chans att han skulle sitta Qxc eller Jxc som han gjorde.

 

Läste någonstans att det är ungefär 0,5% chans att floppa upp en färg, och i så fall att två stycken skall göra det måste vara minimal?

 

Hej azulon! Att du ställer i detta läge är väl enligt mig att föredra. Att sedan denne sitter på ett kort som är högre än T är väl rimligt men att denne sitter på två klöver är inte lika troligt. Tycker att enterprise summerar det bra, en ställning är att föredra då du i ett maraton vinner fler gånger med en floppad flush än vad du förlorar.

 

Som man brukar säga, "summa summarum" så är det ett bra spel. Omöjligt att lägga här.

 

Trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...