Gå till innehåll

Azulon & PLO 2015


Azulon

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du upplever just nu den positiva variansen, den enorma positiva variansen. Jävligt kul det går uppåt och inte nedåt!

 

Indeed, har du själv någon erfarenhet inom hyper-turbos? :-)

 

 

Två frågor till er mer rutinerade pokerspelare därute:

- Vad är era knep för att hålla er motivation till poker glödande?

 

- Föredrar ni Hold'em Manager eller Pokertracker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indeed, har du själv någon erfarenhet inom hyper-turbos? :-)

Nej tyvärr inte

 

 

Två frågor till er mer rutinerade pokerspelare därute:

- Vad är era knep för att hålla er motivation till poker glödande?

Lära dig nya saker hela tiden.

 

- Föredrar ni Hold'em Manager eller Pokertracker?

HEM

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Föredrar ni Hold'em Manager eller Pokertracker?

 

Har hört från en väldigt vettig källa att PT4 > HEM2. Dock är väl detta någon form av meta-game, tror inte PT4 är vassare än HEM2 förrän du spelar väldigt högt. Spelar man micro upp till midstakes är nog HEM2 att föredra (Skönare filter och simplare). Min poäng är iaf att det kan omöjligt bli fel. Båda är väldigt bra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört från en väldigt vettig källa att PT4 > HEM2. Dock är väl detta någon form av meta-game, tror inte PT4 är vassare än HEM2 förrän du spelar väldigt högt. Spelar man micro upp till midstakes är nog HEM2 att föredra (Skönare filter och simplare). Min poäng är iaf att det kan omöjligt bli fel. Båda är väldigt bra program.

 

Alright, har bara testat trialversionerna på de båda programmen hittills. Tycker också att HEM 2 faktiskt var skönare + att det fungerade mycket bättre på Zoomborden. Dock efter att jag spelade 25k+ händer så började datorn sega väldigt mycket när jag använde just HEM 2. Det har inte skett nu när jag testat PT4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såådärja!

Bestämde mig idag för att känna på lite cashgame@svs idag medans jag satt och gnetade i ett micromillions-event. Efter att ha cashat ut endel låg rullen på Svenska spel på 1514 svenska riksdaler. Satte mig vid /50 borden och grinden började. Åkte ur Micromillions-eventet ganska så snabbt och istället blev det 3 bord med svs-guldgruvan aka 0,25/50. Suttit som klistrad framför skärmen hela kvällen och skrapat ihop 1400 spelade händer och ett plus på 700kr och stabila 70bb/100.

300kr tills jag glider upp på /1 igen.

 

Nu ska jag beställa MoP på amazone efter att ni dudes på forumet snackar väldigt bra om den, får hoppas att det blir en investering. Brukar inte vara någon bokmal direkt, kanske läst klart en 6-7 böcker i hela mitt liv - men jag får tvinga ner den helt enkelt, så man får valuta för cashen.

 

Anyways, tips för den här handen?

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2546538

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $103.00 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 9, AF: 3,1, Hands: 185

Hero (BTN): $101.32 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 5, AF: 2,8, Hands: 5205

SB: $37.70 - VPIP: 76, PFR: 36, 3B: 13, AF: 7,0, Hands: 25

BB: $99.75 - VPIP: 28, PFR: 19, 3B: 7, AF: 1,1, Hands: 85

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with Q :club: A :club:

1 fold, Hero raises to $2, 1 fold, BB raises to $7, Hero calls $5

 

Flop: ($14.25) 4 :diamond: Q :diamond: J :heart:(2 players)

BB bets $10.68, Hero calls $10.68

 

Turn: ($35.61) 6 :heart:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($35.61) 9 :club:(2 players)

BB bets $17.80, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt att spela cashgames på /0,5 de senaste tre dagarna och det rullar på hyffsat bra. Målet är att bygga upp en bankrulle på svenska spel och kunna etablera sig på /2 inom en kort framtid.

 

Första målet i sikte är att spela 10k händer på NL50 och se vilken winrate jag landar på. Jag vet att samplet är alldeles för litet för att ha en realistisk winrate, men jag vet att jag slår den nivån hårt och jag vill se vart jag landar. Jag siktar på att min BB/100 inte går under 40.

 

Mål atm:

Spela 10.000 händer på /0,5: 3280/10000

BBs/100: 53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt med updates, Azulon! Har precis dyngat ner mig själv i micro-träsket, så det är alltid kul med en bra dagbok att följa!

 

Ang. HH ovan: svårt med relativt liten sample på fi, men vad sätter du honom på, med tanke på att du checkar bakom på turn? Som spelat så hade jag synat av river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt med updates, Azulon! Har precis dyngat ner mig själv i micro-träsket, så det är alltid kul med en bra dagbok att följa!

 

Kul att höra att jag inte är ensam här nere. :-)

 

Ang. HH ovan: svårt med relativt liten sample på fi, men vad sätter du honom på, med tanke på att du checkar bakom på turn? Som spelat så hade jag synat av river.

 

Yup, 126 händer räcker ingenstans för en solid read på villian. Dock drog jag slutsatsen att han var loose/passiv efter de händer han hade spelat mot mig. Hans 3-bet på ~7% har endast kommit från SB & BB. På det minimala sample jag har C-bettar även Villian 42% av gångerna men 0% på turn.

 

Kommer inte riktigt ihåg vad jag satte hans range på, men jag har för mig att det var något i stil med AJ+, QJ+, 88+. Bettade inte på turn eftersom jag trodde att jag skulle åka på en reraise i nyllet, så jag bestämde mig för att checka och sen calla ner handen. Jag callade river och han visar upp KTs, vilket jag inte hade väntat.

 

AQ - bet-synar turn alla dar i veckan du har väldigt sällan bättre på den brädan,

.

 

Vad menar du? Jag har väldigt sällan bättre på den brädan, men ändå betta turn, förstår inte hur det hänger ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde precis lite HU på /1 mot någon överaggressiv firrefisk. Spelade mot honom 20-25 minuter och plussade 430 riksdaler. MEN, min HEM2 graph har tydligen låtit de vinnande händerna passera från handimporten. Nu börjar jag fundera på hur många gånger det verkligen hänt eftersom det måste vara något fel med auto-importören.

 

Någon med liknande problem/någon vänlig själ som vet hur man fixar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde precis lite HU på /1 mot någon överaggressiv firrefisk. Spelade mot honom 20-25 minuter och plussade 430 riksdaler. MEN, min HEM2 graph har tydligen låtit de vinnande händerna passera från handimporten. Nu börjar jag fundera på hur många gånger det verkligen hänt eftersom det måste vara något fel med auto-importören.

 

Någon med liknande problem/någon vänlig själ som vet hur man fixar det?

 

detta kanske kan vara till hjälp?

http://forums.holdemmanager.com/general-support/422631-new-hm2-problems-boss-media.html

 

Själv kör jag en gammal version, varje jag testar att uppdatera är det nåt som jävlas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Tog upp Pokern igen runt årsskiftet och grindade 6-max Hypers på stars. Med en ofantlig vilja till att spela och en låg vilja till att studera slutade det med att jag inte slog raken på de lägsta nivåerna.

 

Arbetar nu, så Poker kommer inte ha mitt fulla fokus i dagsläget. Dock är det i princip mitt största fritidsintresse.

I nuläget skriver jag dagsmål/veckomål/månadsmål för att få en struktur och komma framåt i livet. Kommer använda den här dagboken för att skriva samt följa upp pokermålen samt HH's.

 

För den nyfikne har jag börjat med PLO och ska fokusera mer på att studera och lära mig spelet grundligt fram till sommaren.

BRM som jag kommer använda nu för micro-nivåer är 40 + 5 BI:

 

1) 2000SEK för PL50, 2500 SEK för skott på PL100

 

2) 4000SEK för PL100, 5000 SEK för skott på PL200

 

3) 8000SEK för PL200, 10000 SEK för skott på PL400

 

Results för en skön upswing på PL50:

 

UpNh2Hn.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl!

 

Ty!

 

 

Har kört jobb denna helgen så det har inte blivit mycket volym, men fått en ganska intressant hand:

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi (5 max) - Omaha Hi - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): 222.5 BB

UTG: 84.76 BB (VPIP: 78.57, PFR: 42.86, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

CO: 174.18 BB (VPIP: 52.46, PFR: 1.64, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)

BTN: 246.94 BB (VPIP: 34.81, PFR: 22.15, 3Bet Preflop: 13.21, Hands: 160)

SB: 355.42 BB (VPIP: 38.25, PFR: 25.68, 3Bet Preflop: 10.96, Hands: 187)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K:club: T:diamond: T:heart: J:club:

 

UTG calls 1 BB, CO calls 1 BB, fold, SB calls 0.5 BB, Hero raises to 4 BB, UTG calls 3 BB, CO calls 3 BB, SB calls 3 BB

 

Flop: (16 BB, 4 players) Q:diamond: 3:spade: T:spade:

SB checks, Hero bets 13 BB, fold, fold, SB raises to 48 BB

 

 

Tankar på denna handen? Floppar bra med Set + OESD. Villian har 38% VPIP och limpar in från SB. Färgdraget finns och det finns risk att jag spelar underfull om SB sitter med KsJs eller om SB floppat högre set.

 

Om vi callar här landar potten på 112bbs och remaining effective stacks blir 170bbs och får en SPR på ~1.5. De enda turnkorten som vi kan förbättra vår hand på turn är AcAhAd, 9h9c9d eller Tc = 7 outs (15,5%). Om villian sitter på FD/QQ(kanske finns en liten möjlighet till 33) kommer han förmodligen inte folda en reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty!

 

 

Har kört jobb denna helgen så det har inte blivit mycket volym, men fått en ganska intressant hand:

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi (5 max) - Omaha Hi - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): 222.5 BB

UTG: 84.76 BB (VPIP: 78.57, PFR: 42.86, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

CO: 174.18 BB (VPIP: 52.46, PFR: 1.64, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)

BTN: 246.94 BB (VPIP: 34.81, PFR: 22.15, 3Bet Preflop: 13.21, Hands: 160)

SB: 355.42 BB (VPIP: 38.25, PFR: 25.68, 3Bet Preflop: 10.96, Hands: 187)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K:club: T:diamond: T:heart: J:club:

 

UTG calls 1 BB, CO calls 1 BB, fold, SB calls 0.5 BB, Hero raises to 4 BB, UTG calls 3 BB, CO calls 3 BB, SB calls 3 BB

 

Flop: (16 BB, 4 players) Q:diamond: 3:spade: T:spade:

SB checks, Hero bets 13 BB, fold, fold, SB raises to 48 BB

 

 

Tankar på denna handen? Floppar bra med Set + OESD. Villian har 38% VPIP och limpar in från SB. Färgdraget finns och det finns risk att jag spelar underfull om SB sitter med KsJs eller om SB floppat högre set.

 

Om vi callar här landar potten på 112bbs och remaining effective stacks blir 170bbs och får en SPR på ~1.5. De enda turnkorten som vi kan förbättra vår hand på turn är AcAhAd, 9h9c9d eller Tc = 7 outs (15,5%). Om villian sitter på FD/QQ(kanske finns en liten möjlighet till 33) kommer han förmodligen inte folda en reraise.

 

Utan att veta vem FI är så spelar jag nog syn flop och CRAI på brickad turn.

Edit: svårt med CRAI i position....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du om du sätter stegen turn?

 

Eftersom vi är i position så avvaktar jag och ser vad FI gör :-)

Oavsett vad Fi gör så vill jag ha in stacken på turn.

Vid check pottar jag, vid raise re-raisar jag.

 

Skulle jag varit ur position vill jag iaf ha in stacken på turn så jag bettar turn och varierar betsizen mellan 70-100% beroende på FI.

Det är många på nivån som har svårt att släppa en stark draghand eller en stark "flophand".

 

Jag vill tillägga att jag inte skulle sätta FI på enbart KsJsxx eller QQxx, han har många andra händer i sin range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi är i position så avvaktar jag och ser vad FI gör :-)

Oavsett vad Fi gör så vill jag ha in stacken på turn.

Vid check pottar jag, vid raise re-raisar jag.

 

Skulle jag varit ur position vill jag iaf ha in stacken på turn så jag bettar turn och varierar betsizen mellan 70-100% beroende på FI.

Det är många på nivån som har svårt att släppa en stark draghand eller en stark "flophand".

 

Jag vill tillägga att jag inte skulle sätta FI på enbart KsJsxx eller QQxx, han har många andra händer i sin range.

 

Utveckla? :-)

De händer jag kan se han göra en reraise med är QQxx/33xx/KsJsxx, det finns bara 3 kombinationer av QT men chansen ökar för att SB ska sitta med en eller flera Q då de två andra i potten innan SB foldar. Kanske någon hand liknande AKJT (Dock tror jag inte det är så sannolikt då SB limpade pot).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla? :-)

De händer jag kan se han göra en reraise med är QQxx/33xx/KsJsxx, det finns bara 3 kombinationer av QT men chansen ökar för att SB ska sitta med en eller flera Q då de två andra i potten innan SB foldar. Kanske någon hand liknande AKJT (Dock tror jag inte det är så sannolikt då SB limpade pot).

 

NFD med Q3, Q10, 103.

AKJT, QQxx, 33xx, KsJsxx, KJT9

AAQx, AA3x, AAxx

Stoppa in färgdrag på händerna ovan också, J-höga+

 

Det är helt beroende på FI men jag ser dagligen spelare som stoppar in med NFD utan hjälp, top 2 par med svaga färg/steg-drag.

Vi har för lite information för att kunna sätta honom på top 3 händer tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...