Gå till innehåll

Pokerproffs till vecka 35 eller GTFO


Vitlök

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har redan en sån här tråd på 2p2 som jag spammar sönder totalt och har nu insett att jag inte har tillräckligt mycket att säga för att hålla igång även denna :P Kommer väl dock uppdatera resultat nån gång då och då.

Har iaf hittat ett gäng bloggar här som är mycket trevliga att följa, så blir mest lurkande från och med nu :)

 

MTD

 

Cash

xgi6n7.png

 

SNGS

wukort.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIIIINT! Snygg månad so far :)

 

 

Tackar :) Blir dock inte mycket bättre än såhär. Knappt grindat sen jag postade grafen. Haft några skeva dagar dygnsrytm mässigt och varit trött. Iaf lagt till ca 80 dollar extra. Nu åker jag till malmö resten av månaden och får nog max in 100 sngs till :) Lycka till resten av Maj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Weee ny update i världens minst uppdaterade/intressanta db :)

 

Efter en dålig dag i cash games igår bestämde jag mig för att helt sluta grinda cash. Åtminstone för tillfället. Kanske tar upp det i framtiden

 

Total cashgame graf för 2014

30cac0j.png

 

 

Som tur är tuffar hypers fortfarande på bra

+$11.5-$12k för året med rb. Så investering på 500ish spänn verkar ha varit god :)

 

33ol98g.png

 

 

GL alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många turrar lirar du samtidigt?

 

försöker hålla 2 samtidigt. Om action är dålig blire dock bara 1 bord 50% av tiden. Lirar jaf 3 samtidigt så funkar det så länge alla tre är olika fiskar. blir drygt om en reg sätter sig på 3e bordet. Ska försöka öka till 3 nån gång nästa månad dock tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju onekligen väldigt stabilt ut!

 

Känns som att HU sng är väldigt underskattat (mtt är överskattat imo) och väldigt många skulle säkert kunna tjäna massa mer på de formatet än tex rakedödande NL50.

 

Hur ser din plan ut när det gäller att gå upp i nivå? Vilka bankeullekrav kör du med en 5% roi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju onekligen väldigt stabilt ut!

 

Känns som att HU sng är väldigt underskattat (mtt är överskattat imo) och väldigt många skulle säkert kunna tjäna massa mer på de formatet än tex rakedödande NL50.

 

Hur ser din plan ut när det gäller att gå upp i nivå? Vilka bankeullekrav kör du med en 5% roi?

 

 

Håller med dig! Just hypers kan dock vara lite farliga och är svårare att lära sig än 6-max cash (talar bara om grunderna nu, inte spelat högre än 25nl själv)

Desssutom börjar konkuransen bli rätt hårs vid 30s och över 30s är den tyvärr stenhård atm :(

 

BRM som jag använde tidigare va nåt i still med "flytta upp med 60bi och flytta ner om jag förlorar 15bi".

Just nu tänker jag inte på brm eftersom jag är rätt överrullad.

För $60 och nivåerna högre så finns det "divisioner/karteller". När man flyttar upp måste man spela och slå dessa regs över ett specifikt sample (tror minimum är 3.2k sngs)

Så alltså om jag flyttar upp till 60s nu så kommer jag enbart kunna spela regs i typ 5-6 veckor utan att få spela vs en enda fisk.

Även om man får -1% roi vs dom (vilket betyder att man slår dom eftersom dom förlorar ännu mer) så torskar man ju ca 2k dollar vilket är segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla fin graf. Speciellt om du börja med endast 500spänn o har fått upp det till 12k dullz!

Börja du på 1 dollars då eller nått sånt? Starkt jobbat!

 

 

Tackar :) 12.5k dullz 8-)

ja började på 1.5 dollars hypers och lirar 30s atm. Hoppas på att börja spela lite 60s vs regjävlarna i augusti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter det "lag" och vaktar lobbyn menar du?

 

Isf hade jag bangat PS och testat vattnet på andra klienter. Många nätverk erbjuder ju superturbo och jag kan tänka mig att värdet är ganska bra på tex ipokers €30. Sen är ju rakebacken bättre än de max 20-25 du får på ps :) Kanske kan va värt att testa iaf ist för att bråka i över 3000 games :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat! Alltid kul att läsa om folk som lyckas klättra från nästan 0 o vidare uppåt!.snart high stakes då!

 

Tackar :) får hoppas på det! drömmen är att kunna regga 100s och 60s. Har inga abitioner på nivåer över 100s. Jäkla monster som spelar 200s+

 

Sitter det "lag" och vaktar lobbyn menar du?

 

Isf hade jag bangat PS och testat vattnet på andra klienter. Många nätverk erbjuder ju superturbo och jag kan tänka mig att värdet är ganska bra på tex ipokers €30. Sen är ju rakebacken bättre än de max 20-25 du får på ps :) Kanske kan va värt att testa iaf ist för att bråka i över 3000 games :P

 

Ja precis så kan man säga. Men dom är ju inte omöjliga. Har tydliga krav på vad som behövs för att komma in i laget och få tillgång till fisk. på 60s måste man lira 3200 sngs vs dom och få -1% roi

 

Är inte jättesugen att banga stars dock :P Gillar klienten som fan. FTP funkar säkert också men det är mycket sämre action. Samma med ipoker. Ipoker har dessutom mycket högre rejk än stars och lite trökigare struktur tycker jag. vet inte exakt rejk% på ipoker men blir säkert ungefär samma som stars efter 60% rb

Har en polare som battlar mot 60s gruppen atm och han har mer än 2% roi vs dom över 2k games just nu så det ska ju inte vara omöjligt att slå dom.

 

Ska ge det ett försök iaf och om jag märker att jag inte har en chans vs dom så kanske man får fundera på flytt :)

 

 

Edit: gjorde en report i pt4 för ett tag sen för att se mina resultat mot all 30s regs. slog dom ganska bra och kan tänka mig att "skilljumpen" mellan 60s regs och regs som sitter andra 30s regs inte är gigantiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska åka till Oslo på torsdag. Har en bit kvar till platinum och en massa dödtid på tåget. Åker i första klass så wifi ingår.

 

nån som vet om man vågar man lira på det nätet eller är det ostabilt? Skulle vara sjukt najs om det gick. Är dock extremt dåligt om man disconnectar en massa i hypers eftersom man snabbt kan bli nerblindad.

 

 

 

Edit: Kul hand

 

PokerStars - $29.37+$0.63|10/20 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

SB: 25 BB (VPIP: 75.00, PFR: 75.00, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 4)

Hero (BB): 25 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Kh 2d

SB raises to 2 BB, Hero calls 1 BB

 

Flop : (4 BB, 2 players) Ad 2h Td

Hero checks, SB bets 1.6 BB, Hero calls 1.6 BB

 

Turn : (7.2 BB, 2 players) Js

Hero checks, SB bets 4.75 BB, Hero calls 4.75 BB

 

River : (16.7 BB, 2 players) 9c

Hero checks, SB bets 16.65 BB and is all-in, Hero calls 16.65 BB and is all-in

 

SB shows 6d 8d (High Card, Ace)

 

Hero shows Kh 2d (One Pair, Twos)

 

Hero wins 50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajfan äre så illa alltså? :( brukar aldrig använda wifi på tåg. Tänkte att det kanske bara va 3g som disconnectade i tunnlar etc. Får bli netflix och kanske plugga antingen reg vs reg spel eller lära sig grunderna till PLO.

 

Vad är MoP för något? Mental game of poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajfan äre så illa alltså? :( brukar aldrig använda wifi på tåg. Tänkte att det kanske bara va 3g som disconnectade i tunnlar etc. Får bli netflix och kanske plugga antingen reg vs reg spel eller lära sig grunderna till PLO.

 

Vad är MoP för något? Mental game of poker?

 

Mathematics of poker, som de flesta böcker som kommit ut nu bygger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mathematics of poker, som de flesta böcker som kommit ut nu bygger på.

 

ahaaa. hmm kan försöka men brukar somna när jag pluggar matte :oops:

 

 

Och föresten vem behöver matte när.....

 

PokerStars - $29.37+$0.63|10/20 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

Hero (SB): 13.5 BB

BB: 36.5 BB (VPIP: 76.92, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 28)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Ts As

Hero raises to 2 BB, BB calls 1 BB

 

Flop : (4 BB, 2 players) 4h Th 3h

BB checks, Hero bets 2 BB, BB calls 2 BB

 

Turn : (8 BB, 2 players) 2d

BB checks, Hero bets 9.5 BB and is all-in, BB calls 9.5 BB

 

River : (27 BB, 2 players) 3s

 

BB shows 7s 6d (One Pair, Threes) (Pre 36%, Flop 21%, Turn 9%)

Hero shows Ts As (Two Pair, Tens and Threes) (Pre 64%, Flop 79%, Turn 91%)

Hero wins 27 BB

 

 

Villain snapsynade turn. Sjukaste jag sett. Antar att han läste av sin hand fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

-4.8 vitlökar efter att ha lekt Phil Ivey på liveborden i cc och krukan denna helgen med jinti och Ellington. Glad ändå efter en trevlig irl helg. Månaden ligger dock på ett sorgligt -2.5k efter detta + knappt något onlajnande.

 

Pokerproffs till v35 ser mörkt ut. Helt enkelt för stor fisk än :D årsplusset ligger på ca 90k atm vilket inte är misär, men heller inte tillräckligt.

Börjar redan lessna lite på 30 dollars grinden. Ska dock hålla igång den och samtidigt försöka lära mig att inte roflcoptersuga på PLO.

Blir även lite vevandes vs regligan på 60s om ca en vecka sålänge inte grafen åker störtlopp kommande vecka

 

Har några 60s regs markerade som värda att spela mot. Sharkscope säger dock annorlunda med ca 1 mille plus var för dom, men får lita på kaggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...