Gå till innehåll

Hjälp med microstakes fullring SNG


SoberHalibut

Recommended Posts

Halloj!

Jag köpte in mig på PS för några månader sedan och spelade lite oseriöst på ZOOM poker. Lyckades 4-dubbla mitt lilla inköp och beslöt mig för att testa på fullring SNG istället, lite mer seriöst. Jag är medveten om att det är ett helt annorlunda spel än CG och jag har läst många inlägg på olika forum.

 

Vid bubblan är mitt spel bra, är jag väl där så har jag bra resultat. Tar mig i princip alltid vidare och jag gör alltid rätt push/fold enligt SitNGo Wizard.

Mitt huvudsakliga problem är istället det tidiga spelet och mellanstadiet.

 

Min strategi har varit att spela mycket konservativt i början, VPIP10/PFR8. Blir lite mer loose i midstage men jag håller mig till bra händer och jag spelar i princip inga händer ur position då. Jag har helt enkelt följt de råd jag har fått genom olika guider.

Grejen är den att det för det mesta är 4-6 andra spelare som spelar på samma sätt. Jag lyckas inte ta mig förbi dem tillräckligt många gånger för att det ska vara lönsamt.

 

Är det någon som har några tips på vad jag kan göra för att förbättra mitt spel?

Är också tacksam om ni kan tipsa mig om bra inlägg eller videos för SNG.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...