Gå till innehåll

En svensk klassiker 2017


Enterprise

Hur somnar du helst?  

55 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur somnar du helst?

    • Sida
      36
    • Rygg
      6
    • Mage
      13


Recommended Posts

  • Svars 487
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu till viktigare saker! Ska till solna imorn och slagga över på ett hotell som ligger nära friends arena.

 

Någon som har restaurangtips där i krokarna? Eller är det kanske värt att ta tunneltåg eller motsvarande till något annat ställe? Middagssällskapet kommer bestå av 3 män i ålder 25-30 år. Vegetariskt går fetbort.

 

Kan det vara quality hotel eller radisson kanske? Mycket har hänt runt friends arena de senaste åren så har ingen vidare koll. Åt på en indisk restaurang vid solnas pendeltågsstation för någon månad sen. Den ser inte mycket ut för världen från utsidan, men det var riktigt bra käk o mysigare på insidan!

 

Du hittar restaurangen här:

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g670665-d1857919-Reviews-Indisk_Restaurang_Sazna-Solna.html

 

Annars kan ni ta en buss till Sundbyberg som är eller i alla fall har varit Sveriges restaurangtätaste stad. Där hittar ni flera favoriter, O'learys o Texas Longhorn har mat som går hem hos de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och gnetar på med The mathematics of poker. Jag sitter och funderar på en sak ang. deras exempel på variansen av ett coinflip.

 

På s.23, utifrån eq (2.1) beskrivs variansen av ett coinflip som

 

Vc = (1/2)(1-0)^2+(1/2)(-1-0)^2 = 1

 

Hälften av gångerna vinner du 1 bet, hälften av gångerna förlorar du 1 bet. EV = 0 och Vc = 1.

 

På s.24 sätter dom heads = 1 och tails = 0, och EV = 0.5

 

Nu benämns variansen som sigma^2, men jag skriver Vc för enkelhetens skull.

 

Vc = (1/2)(1-1/2)^2+(1/2)(0-1/2)^2 = 1/4

 

Jag vet inte riktigt exakt vad jag vill komma fram till, och det är väl lite det som är problemet. Jag förstår det första exemplet där <P> (eller EV) = 0, vilket är ett vanligt coinflip.

 

Det andra exemplet är bara fiktivt för att visa hur Vc beror på vilka värden vi sätter på de olika utkomsterna? Antingen vinner vi 1 eller så får vi behålla pengarna (?) då vi satt värdet 0 på den utkomsten.

 

Det blev nog ganska grötigt det här.

 

Är det någon som har boken liggandes och kan försöka förklara hur ni tänker kring exemplena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt exakt vad jag vill komma fram till, och det är väl lite det som är problemet. Jag förstår det första exemplet där <P> (eller EV) = 0, vilket är ett vanligt coinflip.

 

Det andra exemplet är bara fiktivt för att visa hur Vc beror på vilka värden vi sätter på de olika utkomsterna? Antingen vinner vi 1 eller så får vi behålla pengarna (?) då vi satt värdet 0 på den utkomsten.

 

Spelet i exempel 2 går ut på att du får 1 poäng för krona och 0 poäng för klave. Om du spelar spelet 100 gånger är ditt förväntade resultat 50 poäng. Det är alltså inte ett spel där du och en kompis singlar slant och den som vinner får en krona. Den stora skillnaden mellan exemplen är att vi nu tittar på det samlade resultatet av ett större antal spel (sample)

 

Syftet med exemplet är att visa hur man kan beräkna varians och standardavvikelse för ett godtyckligt antal spel (när du känner till varians och väntevärde för ett enskilt försök). Väntevärdet av 100 spel blir alltså 50 poäng och standardavvikelsen blir 5 poäng.

 

Jämför med hur du kan vinna och förlora enskilda pokerhänder men oftast bara är intresserad av resultatet över ett större sample. Ibland är du också nyfiken på hur stor spridning du kan förvänta dig i ditt resultat. Variansen är ett mått på hur stora slumpmässiga variationer du kan förvänta dig i ditt slutresultat. Du jämför då det du förväntar dig att vinna med det du faktiskt vunnit och utbrister "det är bara variansen!".

 

Edit: Om du vill vara mer formell är syftet med exemplet att visa hur en diskret stokastisk variabel med känt väntevärde och varians relaterar till väntevärdet och variansen av ett samlat antal (sample) utfall av densamma. Standardavvikelsen för slumpvariabeln ger oss snabbt ett spridningsmått för ett helt sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På s.23, utifrån eq (2.1) beskrivs variansen av ett coinflip som

 

Vc = (1/2)(1-0)^2+(1/2)(-1-0)^2 = 1

 

Hälften av gångerna vinner du 1 bet, hälften av gångerna förlorar du 1 bet. EV = 0 och Vc = 1.

 

På s.24 sätter dom heads = 1 och tails = 0, och EV = 0.5

 

Nu benämns variansen som sigma^2, men jag skriver Vc för enkelhetens skull.

 

Vc = (1/2)(1-1/2)^2+(1/2)(0-1/2)^2 = 1/4

 

Jag vet inte riktigt exakt vad jag vill komma fram till, och det är väl lite det som är problemet. Jag förstår det första exemplet där <P> (eller EV) = 0, vilket är ett vanligt coinflip.

 

Vet inte heller vad du vill komma fram till eftersom ditt första exempel med att vinna och förlora pengar på en coinflip är riktigt för detta exempel.

 

Ditt andra exempel är också riktigt, men kanske mer naturligt att tolka det som variansen för # vinster i sammanhanget, x=1 om du vinner x=0 om du inte vinner. Det är viktigt att du kan se skillnad mellan variansen för pengar och variansen för vinster (som i antal vinster). Har du förstått det, vet jag inte vad du undrar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Slaktavfall och smeke, nu har poletten trillat ner.

 

----

 

Körde milen på rocklunda idag. Vilket as till spår, upp och ner hela tiden i princip. Ska springa 10 km stadslopp 11 juni så jag tror det är bra träning att köra i kuperat. Landade på 1h 50s på 10.03 km enligt runastic. Har inga direkta mål med stadsloppet annat än att spöa alla kollegor, får se hur det går :-D

 

---

 

Har börjat snöa in mig på Suuntos klockor, främst Ambit3 eller Ambit3 peak. Någon som har erfarenheter av Suuntos träningsklockor? Hur står sig konkurrenterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runitonce!

 

Ty! Några rekommendationer på vems videos som är bra? (utgå ifrån att jag är tämligen värdelös på MTT)

 

----

 

Har ett nytt frukostrecept:

5 dl vatten

2 dl röda linser

100 g (typ) fryst spenat

3 ägg

 

Koka upp vatten och kasta i linserna. Låt det koka tills nästan allt vatten är borta -> i med spenaten. Egentligen ska det vara 6 dl vatten men det är en hel del vatten i spenaten så jag drar bort 1 dl pga det.

 

Kläck i äggen på slutet och rör runt. Det är inte det godaste jag ätit, men det håller mig mätt länge. Jag kokar ihop sörjan på kvällen sen har jag frukost 3 dagar framöver.

 

Näringsinnehåll per portion:

kcal: 310

kolhydrater: 40

protein: 19

fett: 5

(spenaten inte inräknad)

 

Ninjaedit: såg att 1 dl linser väger 80-90 gram och jag räknade med att 1 dl väger 100 g :rolleyes: Kanske får göra på 2.5 dl nästa gång. Sen funderar jag även på att koka äggen separat på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsgraf of doom!

 

nO8uwzo.png

 

Vid hand 5987 var jag så jävla less på poker att jag tänkte att nu ger jag upp. Lägger ner skiten. Det är ju inte ens roligt.

 

Men nu har jag börjat kika videos på RIO och fått upp ångan igen :-D Det känns riktigt kul att sitta och se videos och pausa, tänka lite, you know the drill.

 

Mål för Juni:

Springa Mälardalens stadslopp 10 km under 50 min

Posta 10 händer här i dagboken

Spela en turnering på nätet

Få input på en hand jag lägger upp

Läsa 50 sidor i math. of poker

Gå ut och fotografera med min kamera

Plugga in alla landskapsdjur

 

x+5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----

 

Har ett nytt frukostrecept:

5 dl vatten

2 dl röda linser

100 g (typ) fryst spenat

3 ägg

 

Koka upp vatten och kasta i linserna. Låt det koka tills nästan allt vatten är borta -> i med spenaten. Egentligen ska det vara 6 dl vatten men det är en hel del vatten i spenaten så jag drar bort 1 dl pga det.

 

Kläck i äggen på slutet och rör runt. Det är inte det godaste jag ätit, men det håller mig mätt länge. Jag kokar ihop sörjan på kvällen sen har jag frukost 3 dagar framöver.

 

Näringsinnehåll per portion:

kcal: 310

kolhydrater: 40

protein: 19

fett: 5

(spenaten inte inräknad)

 

Ninjaedit: såg att 1 dl linser väger 80-90 gram och jag räknade med att 1 dl väger 100 g :rolleyes: Kanske får göra på 2.5 dl nästa gång. Sen funderar jag även på att koka äggen separat på sidan.

 

Sorry men fyfan va vidrigt det låter :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rätt länge sen jag tittade på mtt-videos men Sh4wshank och Senterpied var rätt lagom att börja med!

 

Okej, ty!

 

Sorry men fyfan va vidrigt det låter :mrgreen:

 

Som Pumba sa 1994: slemmigt, men mättande!

Har provat mixtra lite, och att ta bort äggen för att äta till 9-fikat var en uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryst spenat in i micron.

Koka ägg.

Servera ihop med keso.

 

Ska köpa en burk keso och testa, återkommer med betyg!

 

---

 

 

Liknande situationer som dessa återkommer då och då, och jag vet aldrig vad jag ska ta mig till. Brukar för det mesta folda turn om jag inte har någon read på Fi. Tankar?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (CO): 267.04 BB

BTN: 200 BB (VPIP: 34.41, PFR: 21.51, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 97)

SB: 105.08 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)

BB: 332.2 BB (VPIP: 31.52, PFR: 19.57, 3Bet Preflop: 11.54, Hands: 95)

UTG: 143.62 BB (VPIP: 46.34, PFR: 7.32, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 42)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:heart: J:diamond:

 

fold, Hero raises to 2.86 BB, BTN calls 2.86 BB, SB calls 2.36 BB, fold

 

Flop: (9.58 BB, 3 players) 9:spade: J:spade: 6:heart:

SB checks, Hero bets 5 BB, fold, SB raises to 10 BB, Hero calls 5 BB

 

Turn: (29.58 BB, 2 players) 5:heart:

SB bets 22.18 BB, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryst spenat in i micron.

Koka ägg.

Servera ihop med keso.

 

Jag skottade i mig en tallrik ikväll, dock utan ägg. Det kommer absolut bli ett av mina mellanmål, dock inte frukost. Jag tycker om att få i mig kolhydrater på morgonen. Pluspoäng för att spenatens vackra gröna färg framhävs i den vita keson 8-)

 

---

 

Poker.

Spelade Superselman, djupet, ministacken och minifighten idag för ett BI på ca 300 spänn. Lyckades casha ihop strax över 500 så det var skojsigt!

 

Lirade även lite CG allt eftersom borden dog ut (eller ja, jag dog ut).

 

 

Vad göra på flop? Cbet känns absolut standard med FD+hålstege. Ska jag syna hans raise, eller re-raisa? Om jag synar, vad gör jag om alla mina drag missar? Vad gör jag om jag sätter något av dragen?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 196.26 BB (VPIP: 21.76, PFR: 17.13, 3Bet Preflop: 2.00, Hands: 224)

UTG: 211.5 BB (VPIP: 50.13, PFR: 11.26, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 388)

Hero (CO): 155.5 BB

BTN: 125.62 BB (VPIP: 19.60, PFR: 14.51, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 933)

SB: 65 BB (VPIP: 30.56, PFR: 0.69, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 149)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:heart: 9:heart:

 

UTG calls 1 BB, Hero raises to 4.5 BB, BTN calls 4.5 BB, fold, fold, UTG calls 3.5 BB

 

Flop: (15 BB, 3 players) T:diamond: 6:heart: 4:heart:

UTG checks, Hero bets 8 BB, BTN raises to 27 BB, fold, ze hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottade i mig en tallrik ikväll, dock utan ägg. Det kommer absolut bli ett av mina mellanmål, dock inte frukost. Jag tycker om att få i mig kolhydrater på morgonen. Pluspoäng för att spenatens vackra gröna färg framhävs i den vita keson 8-)

 

---

 

Poker.

Spelade Superselman, djupet, ministacken och minifighten idag för ett BI på ca 300 spänn. Lyckades casha ihop strax över 500 så det var skojsigt!

 

Lirade även lite CG allt eftersom borden dog ut (eller ja, jag dog ut).

 

 

Vad göra på flop? Cbet känns absolut standard med FD+hålstege. Ska jag syna hans raise, eller re-raisa? Om jag synar, vad gör jag om alla mina drag missar? Vad gör jag om jag sätter något av dragen?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 196.26 BB (VPIP: 21.76, PFR: 17.13, 3Bet Preflop: 2.00, Hands: 224)

UTG: 211.5 BB (VPIP: 50.13, PFR: 11.26, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 388)

Hero (CO): 155.5 BB

BTN: 125.62 BB (VPIP: 19.60, PFR: 14.51, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 933)

SB: 65 BB (VPIP: 30.56, PFR: 0.69, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 149)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:heart: 9:heart:

 

UTG calls 1 BB, Hero raises to 4.5 BB, BTN calls 4.5 BB, fold, fold, UTG calls 3.5 BB

 

Flop: (15 BB, 3 players) T:diamond: 6:heart: 4:heart:

UTG checks, Hero bets 8 BB, BTN raises to 27 BB, fold, ze hero?

 

går int espela fel. få in det eller syna e alltid rätt. sprutmkt EQ o ba hallaaaa ship it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snubben du möter ser ut/lär vara ganska nitig, så det enda som borde finnas i hans range här är ett set eller ett färgdrag i guess. Att få in det på flopp där känns inte så bra mot den FI jag antar att vi möter, han har ju aldrig ett lägre färgdrag om det nu är det han dyker upp med. Syn!

 

går int espela fel. få in det eller syna e alltid rätt. sprutmkt EQ o ba hallaaaa ship it

 

^ är nog inget vidare råd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går int espela fel. få in det eller syna e alltid rätt. sprutmkt EQ o ba hallaaaa ship it

 

Kul att du sprutar in en kommentar!

 

Snubben du möter ser ut/lär vara ganska nitig, så det enda som borde finnas i hans range här är ett set eller ett färgdrag i guess. Att få in det på flopp där känns inte så bra mot den FI jag antar att vi möter, han har ju aldrig ett lägre färgdrag om det nu är det han dyker upp med. Syn!

 

^ är nog inget vidare råd :D

 

Jo, han är en typisk nit. TT+ 3-betar han förmodligen alltid, så det är väl 44, 66, eller högre FD som du säger. Har svårt att se honom gå bärsärk med luft, speciellt eftersom UTG fortfarande är kvar i potten.

 

Kollar man på pottoddsen får vi:

Nuvarande pott = 50 (15+8+27)

Att syna = 27-8 = 19

Pottodds = 50/19 = 2.63:1 = 1/(2.63+1) = 27.5 %

 

Om vi kollar på hur jag ligger till mot 44/66 så har jag 11 outs (8 hjärter + 3 sjuor), vilket ger mig omkring 23 % att ha bäst hand på turn. Missar jag är det bara att ge upp och han kommer alltid beta sina set på en brickad turn.

 

Är jag uppe emot ett högre färgdrag ligger jag riktigt risigt till. Mot :Ah::2h: har jag 30 %, mot :Jh::Th: har jag 13 %

 

Utifrån ovanstående beräkningar bör fold vara det bästa alternativet? Allt annat är -EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah var lite väl förfriskad här när det skrevs.

Correction: Mot nit i BTN tar jag syn flop o checkviker turn unimproved!

 

Jajaja skyll på spriten du! 8-)

 

---

 

Ny avatar på svs (sjukt viktigt), nytt bordstema och fyrrfärgad kortlek. Let them come.

 

3-betar smått då Fi vikt dom 2/2 gånger jag 3-bettad honom i pos. Blir lite förbryllad över hans check-raise, vad reppar han? När han checkar på turn är jag övertygad om att han inte har en tia i sin hand, och jag tror inte att han lastar in allt med en dam, utan där tror jag snarare på 1/2-pot eller så. Tankar?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 273.12 BB (VPIP: 41.38, PFR: 28.74, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 89)

CO: 102.2 BB (VPIP: 14.29, PFR: 11.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 36)

Hero (BTN): 235.56 BB

SB: 200 BB (VPIP: 50.00, PFR: 40.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)

BB: 180.06 BB (VPIP: 34.29, PFR: 11.43, 3Bet Preflop: 11.76, Hands: 36)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:club: A:diamond:

 

UTG raises to 5 BB, fold, Hero raises to 11 BB, fold, fold, UTG calls 6 BB

 

Flop: (23.5 BB, 2 players) T:diamond: T:spade: 3:diamond:

UTG checks, Hero bets 13 BB, UTG raises to 50 BB, Hero calls 37 BB

 

Turn: (123.5 BB, 2 players) Q:heart:

UTG checks, Hero checks

 

River: (123.5 BB, 2 players) Q:diamond:

UTG bets 212.12 BB and is all-in, Hero calls 174.56 BB and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 3-bettad vanlig size pre, spela roll om han foldat innan, verkar vara lös firre ju. Checkat bakom flop då han har många T i sin range, du har inte. Samt kan du inte gå mycket mer än 2 gator värde imo så istället för att betta flop och turn och sen ofta checka bakom river, så känns check bättre. Stärker din range på senare gator också i andra tillfällen när du checkar bakom här.

 

Om jag bettar flop och blir x/r så går jag för 1/4-1/5 potbet på turn med hela min range. Han är polariserad, du är i position, torr bräda; inte mycket han kan göra. Handen blir mer lättspelad också. Om han drar x/r igen på turn så blir det ganska jobbigt, jag foldar bara vilket suger då du är i toppen av din range nu när du inte har mycket T, men han har en del och är en jävla ambitiös bluff; därför check flop känns bäst.

 

Som spelad foldar jag bara, han måste ha en jävla airball för att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajaja skyll på spriten du! 8-)

 

---

 

Ny avatar på svs (sjukt viktigt), nytt bordstema och fyrrfärgad kortlek. Let them come.

 

3-betar smått då Fi vikt dom 2/2 gånger jag 3-bettad honom i pos. Blir lite förbryllad över hans check-raise, vad reppar han? När han checkar på turn är jag övertygad om att han inte har en tia i sin hand, och jag tror inte att han lastar in allt med en dam, utan där tror jag snarare på 1/2-pot eller så. Tankar?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 273.12 BB (VPIP: 41.38, PFR: 28.74, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 89)

CO: 102.2 BB (VPIP: 14.29, PFR: 11.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 36)

Hero (BTN): 235.56 BB

SB: 200 BB (VPIP: 50.00, PFR: 40.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)

BB: 180.06 BB (VPIP: 34.29, PFR: 11.43, 3Bet Preflop: 11.76, Hands: 36)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:club: A:diamond:

 

UTG raises to 5 BB, fold, Hero raises to 11 BB, fold, fold, UTG calls 6 BB

 

Flop: (23.5 BB, 2 players) T:diamond: T:spade: 3:diamond:

UTG checks, Hero bets 13 BB, UTG raises to 50 BB, Hero calls 37 BB

 

Turn: (123.5 BB, 2 players) Q:heart:

UTG checks, Hero checks

 

River: (123.5 BB, 2 players) Q:diamond:

UTG bets 212.12 BB and is all-in, Hero calls 174.56 BB and is all-in

 

Tycker absolut inte du ska ändra din 3bets size "för att få action".

 

Håller med ovanstående talare, du försätter dig bara i en jobbig sits och investerar mer pengar om du betar flop.

 

Med en check på flop så blir din hand blir völdigt underrepresenterad och du kan få för värde på senare gator eller fånga en bluff.

Turn betar jag om han checkar. Betar han ut så syn.

 

River mest troligt syn om han betar ut, checkar han går jag för värde.

 

Men så som spelad så hade jag vikt 99 av 100 typ. Beroende på om FI är jättetiltad och weak så kan jag omvärdera.

 

Just My two cents :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra inte din size preflop pga det.

 

Vad han reppar är oklart :) QQ typ :D

 

Ja, ibland simmar fisken i mig fram :cry:

 

Jag hade 3-bettad vanlig size pre, spela roll om han foldat innan, verkar vara lös firre ju. Checkat bakom flop då han har många T i sin range, du har inte. Samt kan du inte gå mycket mer än 2 gator värde imo så istället för att betta flop och turn och sen ofta checka bakom river, så känns check bättre. Stärker din range på senare gator också i andra tillfällen när du checkar bakom här.

 

Om jag bettar flop och blir x/r så går jag för 1/4-1/5 potbet på turn med hela min range. Han är polariserad, du är i position, torr bräda; inte mycket han kan göra. Handen blir mer lättspelad också. Om han drar x/r igen på turn så blir det ganska jobbigt, jag foldar bara vilket suger då du är i toppen av din range nu när du inte har mycket T, men han har en del och är en jävla ambitiös bluff; därför check flop känns bäst.

 

Som spelad foldar jag bara, han måste ha en jävla airball för att bluffa.

 

Allt du skriver makes sense, tack för en bra analys!

 

Tycker absolut inte du ska ändra din 3bets size "för att få action".

 

Håller med ovanstående talare, du försätter dig bara i en jobbig sits och investerar mer pengar om du betar flop.

 

Med en check på flop så blir din hand blir völdigt underrepresenterad och du kan få för värde på senare gator eller fånga en bluff.

Turn betar jag om han checkar. Betar han ut så syn.

 

River mest troligt syn om han betar ut, checkar han går jag för värde.

 

Men så som spelad så hade jag vikt 99 av 100 typ. Beroende på om FI är jättetiltad och weak så kan jag omvärdera.

 

Just My two cents :)

 

 

Måste försöka få in mer tänk om vilken range han kan tänkas ha, samt vilken range jag har. Att han har fler T i sin range gör det svårt för mig att fortsätta med handen om han bestämmer sig för att skjuta turn. Jag kanske kan ta en syn beroende på size, men jag viker river om han bombar. I och med hans check så ser jag det osannolikt att han har en tia, och bestämmer mig för att checka bakom för att fånga hans bluffs, beroende på river.

 

Men som ni skriver är check flop bäst. Tar en anteckning och krigar vidare.

 

Spoiler!
UTG shows 8:club: 8:spade: (Two Pair, Queens and Tens)

(Pre 20%, Flop 8%, Turn 5%)

Hero shows A:club: A:diamond: (Two Pair, Aces and Queens)

(Pre 80%, Flop 92%, Turn 95%)

Hero wins 460.82 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...