Gå till innehåll

Bettingliga under VM


Recommended Posts

  • Svars 500
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här är enda vettiga sidan jag har hittat;

 

http://www.predicttheworldcup.com/

 

3 points for predicting an exact score

1 point for predicting the correct result (ie. you correctly predict the winner, or you correctly predict a draw, but by the wrong number of goals).

2 point bonus for predicting the correct result if that result was predicted by less than 20% of your competitors.

2 point bonus for predicting the exact score if that score was predicted by less than 5% of your competitors.

 

 

Den stora fördelen är att man inte behöver gissa alla resultat direkt, utan kan vänta in andra matchers resultat. Det är något man inte kunde göra på den vi spelade på förra gången. Man får en liten bonus om man väljer ett oväntat resultat, det gör att man kan ta lite mer risker om man hamnar bakom..

 

Den känns ok, vad tycker resten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är enda vettiga sidan jag har hittat

 

Vet att vi är sent ute som fan, men...

 

  • Vi lanserar i morgon
  • Matcherna går att tippa tills matchstart
  • Vissa grejer som ger extrapoäng måste tippas före (typ skytteligavinnare)
  • Risktagande ger fler poäng
  • Lösenordsskyddade ligor går att skapa

 

Det lär bli en all-nighter för mig, men det SKA vara redo i morgon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin, ser bra ut tycker jag! Kan man skapa egen liga? Vore ju ganska bra.

 

Ja det funkade, jag testade att skapa en som hette pokerforum, ska inte vara några problem. Fanns ingen maxlimit heller på antal som kan joina. Hittade en annan bra sida men som tyvärr bara fick ha 20 personer i varje grupp.

 

Jag sitter i detta nu och tittar på vårat VM-tips som är 95% färdigt. Enligt utvecklaren hoppas han att vi kan testköra det ikväll och att det kan ligga ute imorgon tisdag, senast onsdag i skarpt läge.

 

Ingen brådska, alla sajter har varit så sena (ingen kan ju omöjligt ha förutsett att VM skulle starta 12 juni :P )

 

Om inget perfekt kommer fram så väntar vi nog fram till söndag innan vi tar ett beslut, så tisdag/onsdag funkar fint. Dubbelkolla gärna allting en extra gång även om det innebär en dag senare (=

 

Vet att vi är sent ute som fan, men...

 

  • Vi lanserar i morgon
  • Matcherna går att tippa tills matchstart
  • Vissa grejer som ger extrapoäng måste tippas före (typ skytteligavinnare)
  • Risktagande ger fler poäng
  • Lösenordsskyddade ligor går att skapa

 

Det lär bli en all-nighter för mig, men det SKA vara redo i morgon. :)

 

Allt det där lät som det man vill ha. Vi väntar med spänning (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag är fanimig i semisenaste laget imo. Vi måste ju vara beredda här på pf också. Har även annat folk utanför pf som klättrar på väggarna och annars signar andra tips. Hypen just nu är ju noll.

 

Insats 3k? 7-10% som får smet?

 

Vem är ansvarig sås-samlare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en lovande sida, om allt funkar. Framförallt bra om man kan lägga resultaten tätt inpå match samt att man kan få nåt för att ta ut svängarna med resultaten.

 

Röstar på Shahin som bank i vanlig ordning, förutsatt att han orkar ta det. Kanske kan va läge för 2 olika insatsstorlekar, och då gärna att man kör separata ligor för dessa. Jag tycker personligen 1K är ganska lagom, helst inte mer än 2. Vill ju sätta en slant på fantasyn också.

 

Vi körde gentlemans agreement i nån fantasyliga förut på 100 kr. Jag vann den men tror inte jag fick in alla pengar i slutändan. Värt att tänka på även om några vill köra en lägre insats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://vm.1x2.se

 

Konto på 1x2.se gäller. Går att skapa via Facebook också, är hyfsat smidigt, bara trycka på FB-knappen på 1x2.se och sen välja användarnamn.

 

Sidan är ganska rigoröst testad, men hittar ni buggar så säg gärna till direkt. Är inte lite nervös för att något ska paja. :)

 

Ser jävligt snyggt ut faktiskt vid en första glimt. Tydligaste sidan so far.

 

Särskilt med grupperna och en förmodad uppdaterad tabell efter matcherna så man vet vem som kör för vad i sista omgången t.ex.

 

Ser nu att tabellen ändras efter vad man lägger för tips, var nästan ännu coolare (tror jag).

 

Tabellen visar fel resultat dock. Det är ju inte lika bra (=

 

Australien-Hollandresultatet plussas på för Chile i tabellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen är vi up and running! :-)

 

Skönt att höra att ni verkar gilla tipset vid första anblicken. Vi lyssnade på era önskemål att kunna tippa fram till matchstart och ordnade det.

Det är även enkelt att skapa en egen "liga" där alla blir rankade utan att behöva leta i den ordinarie rankingen.

 

Har ni frågor eller vill rapportera eventuella buggar/felaktigheter gör det mer än gärna här så ska jag eller "Dev" svara asap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, bra jobbat! tycker vi kör på denna sida?

 

Shahin, tar du rollen som tävlingsledare eller?

 

Jag har fixat en grupp iaf, men kanske bäst att inte skriva ut lösenordet här eftersom man inte kan kasta ut folk från gruppen vad jag ser just nu.

 

Buggrapport; Australien - Nederländerna. Ger poäng åt Spanien-Chile istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat en grupp iaf, men kanske bäst att inte skriva ut lösenordet här eftersom man inte kan kasta ut folk från gruppen vad jag ser just nu.

 

Buggrapport; Australien - Nederländerna. Ger poäng åt Spanien-Chile istället.

 

 

Yes, vi kan ju avvakta själva ligan. Men ska vi klubba att vi kör på denna sida? 3k insats? Ungefärlig prisstruktur?

 

Bra att spika såna saker så man kan ragga lite deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat en grupp iaf, men kanske bäst att inte skriva ut lösenordet här eftersom man inte kan kasta ut folk från gruppen vad jag ser just nu.

 

Buggrapport; Australien - Nederländerna. Ger poäng åt Spanien-Chile istället.

 

Snyggt hittat, fixat den. Gick igenom resten av matcherna också men det var bara de två som var omkastade.

 

Jag kan fixa utkastning av folk i morgon, ligor blev lite inslängt i specarna mot slutet. :) Är det någon mer feature som känns livsviktig för ligor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, vi kan ju avvakta själva ligan. Men ska vi klubba att vi kör på denna sida? 3k insats? Ungefärlig prisstruktur?

 

Bra att spika såna saker så man kan ragga lite deltagare.

 

Sajten o 3k spikar vi. Vet att kryddarn var mer sugen på 1k men alla jag snackat med vill ha lite högre för VM-tipset. Eventuellt kan vi göra en 1k liga också.

 

Hatar o bestämma struktur själv, men max 10% ITM, 5 pers om vi är 50 t.ex. Minst 50% till vinnarn. Någon får gärna komma med förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajten o 3k spikar vi. Vet att kryddarn var mer sugen på 1k men alla jag snackat med vill ha lite högre för VM-tipset. Eventuellt kan vi göra en 1k liga också.

 

Hatar o bestämma struktur själv, men max 10% ITM, 5 pers om vi är 50 t.ex. Minst 50% till vinnarn. Någon får gärna komma med förslag.

 

Bra! Håller med om 3k, vill man ha lägre är det väl bara att köra ihop med en polare eller sälja prolle.

 

Håller även med om max 10%. Egentligen tycker jag 3 priser räcker oavsett hur många vi blir.

 

Utgår från att det är ok med IRL:are i tipset? Jag ber dom skapa och smeta över såsen till mig, så löser vi det där med ligan sen. Eller kan du pma mig med liganamn och lösen? Så kan de som pröjsat mig få gå med i ligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som behövs för vår liga är väl att kunna kicka ut folk som joinat men inte betalat osv. Att kunna lämna/radera en liga vore bra också. (=

 

För andra ligor om ni vill att randomanvändaren ska ha roligt så brukar väl något message-board vara standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...