Gå till innehåll

samsung 28 4k skärm


Nilzzon86

Recommended Posts

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=7986173&hbx_CMP=emc-b2cw1&cm_mmc_o=wmtBfCjC_ngCjCzkkCjCcvN

 

Blev rätt sugen på att beställa en sådan. Har googlat lite men inte blivit klok på vad man behöver för grafikkort för att använda den med full upplösning, räcker det med att kortet har hdmi 1,4 eller det krävs något extra?

 

Eller man ska vänta tills det kommer en uppsjö med 4k skärmar så priserna dumpas?

 

Nån som har eller ska handla får gärna kommentera.

 

tack sålänge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar av misco precis att grafikkortet skulle vara på minst 4gb för att klara 4 k.

Låter som ett luddigt svar ja vill ju vara säker på att köra full upplösning på den annars r det inte lönt att handla.

 

Någon med erfarenhet som har svar på rätt grafikkort och gärna länk:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så svårt är det inte att kolla upp att du måste starta en tråd för det.

 

 

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v867#rparams=l=s168468764

 

Bara poker så räcker nog ett billigt, spel i 4k tror du får köra CF med 2 värstingkort.

 

 

<3 så hatiska alla är på forum nuförtiden när man ställer en fråga som kanske e busenkel för vissa och mer invecklad för andra.

 

Har googlat och frågat misco men varken eller gav resultat. jäkligt smidigt med den sidan du skickade att man kunde söka grafik kort efter upplösningen. Frågan är ju säkert jättelätt för dig om du är datorkunnig, men för mig verka det ologiskt med svaret jag fick från Misco.

 

Stort tack för du orka länka till svaret:-D

 

Tråden kan tas bort om den är så olämplig att den är överflödig. Tycker själv det kan vara smidigt om någon annan har samma fundering kring höga upplösningar nu när det kommer en del 4K skärmar

 

Over& Out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Liten uppdatering här ifall någon med ska köpa denna skärmen.

 

All GeForce GTX 600 and 700 series GPUs can support 4K resolutions through DisplayPort så jag handla mig ett lagom billigt kort (1300 och det funkar helt okey till poker).

 

en länk till ett test av skärmen;

 

 

Den är ej höj och sänkbar, eller tiltbar och känns lite plastig men upplösningen känns super för poker. Vill man inte köra högsta upplösninegn kan man köra på lägre tex 2560x 1440.

 

Funderade lite på dells 28 tums 4 k skärm men den kunde man endast köra i 30hz därför jag valde denna.

 

Over & Out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...