Gå till innehåll

Online-SM 2014 på PokerStars - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

Suttit en stund och läst din fråga Leppo. Så simpel fråga, men ändå så svår. Faktiskt inte helt säker på vad du frågar om.

 

Alternativ:

1. Spelar ni SM i mörkpoker alltså? På riktigt? Mörkpoker? LOL

2. "Svenska Mästare", plural, din jävla idiot, ni korar för fan bara EN mästare! Lär dig skriva WÖÖÖÖ!!!

3. Vem vann?

 

Vi svarar på alla tre och hoppas det får anses vara en helgardering:

1. Ja

2. Förlåt, trött på natten när updates sker.

3. ZebHardy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tror det var jag som skrev det i plural... så jag som är en jävla idiot. (skräll..)

 

Men frågan var riktad till dig och om DU blev svensk mästare i mörkpoker, men nu vet jag svaret :mrgreen:

 

Jag siktar på att ta mig förbi första rundan i HU, men jag har inte ens lyckats hitta SM turrarna i stars klient, så det ser mörkt ut med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tror det var jag som skrev det i plural... så jag som är en jävla idiot. (skräll..)

 

Men frågan var riktad till dig och om DU blev svensk mästare i mörkpoker, men nu vet jag svaret :mrgreen:

Jag siktar på att ta mig förbi första rundan i HU, men jag har inte ens lyckats hitta SM turrarna i stars klient, så det ser mörkt ut med det...

 

haha det lät roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey!

 

Om du inte kan se regionala turneringar, så är det troligen så att du har alternativet 'Dölj nationsspecifika turneringar' aktiverat.

 

För att kunna se dessa turneringar så måste du avaktivera alternativet, och det gör du genom att öppna 'Visningsalternativ för lobbyn...', som du hittar under 'Alternativ'. Avbocka sedan 'Dölj nationsspecifika turneringar'.

 

Raila på!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. nu är det andra gången jag ser att Pokerstars "host" gratulerar personen som bubblar en turre. Kommer inte ihåg vilken den första var men det var en $5k bubbla och nu senast när Robinho bubblade highrollern så skrev HostAmandaR något i stil med "Stort grattis till 5:e platsen, bra spelat!"

 

Är hon eller han helt dum i huvudet? Vem fan gratulerar någon till att ha bubblat en turre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. nu är det andra gången jag ser att Pokerstars "host" gratulerar personen som bubblar en turre. Kommer inte ihåg vilken den första var men det var en $5k bubbla och nu senast när Robinho bubblade highrollern så skrev HostAmandaR något i stil med "Stort grattis till 5:e platsen, bra spelat!"

 

Är hon eller han helt dum i huvudet? Vem fan gratulerar någon till att ha bubblat en turre?

 

Bubblade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. nu är det andra gången jag ser att Pokerstars "host" gratulerar personen som bubblar en turre. Kommer inte ihåg vilken den första var men det var en $5k bubbla och nu senast när Robinho bubblade highrollern så skrev HostAmandaR något i stil med "Stort grattis till 5:e platsen, bra spelat!"

 

Är hon eller han helt dum i huvudet? Vem fan gratulerar någon till att ha bubblat en turre?

 

Brutalt om det är sant. Speciellt i ett highroller event där bubblan är huuge :-|

 

Vet inte om någon ställt frågan innan, men vad är tanken med 8max i SM main? Förstår verkligen inte varför dom ska mixa upp det så i ett main event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutalt om det är sant. Speciellt i ett highroller event där bubblan är huuge :-|

 

Vet inte om någon ställt frågan innan, men vad är tanken med 8max i SM main? Förstår verkligen inte varför dom ska mixa upp det så i ett main event.

 

Förslaget om 8-max kommer ursprungligen från spelarna och är vidarebefodrat av förbundet. Att dömma av responsen på det förra året var införandet av det lyckat.

 

Spelar du live stöter du ofta på "fullring" som är 8-max. Merdelen av de större turneringarna börjar på 10/9-handat och går snabbt ner till 8-max när tillfälle ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt stor tumme upp för 8-max, starkt av förbundet att lyssna på spelarna i den frågan, eloge till er och kudos!

Tack!

 

 

 

Säger inte att 8mannat är kass. Men kan tycka att det blir konstigt när 99,9% av turrarna är 9manna, och att då spela SM på annat sätt känns konstigt. Att hänvisa till live håller ju inte heller.

Kopplingen till live var inte för att på något vis berättiga vårt val så mycket som för att förklara att 8-max inte är något ovanligt inom poker för de som inte grottar ner sig i detaljer.

 

Nu talar jag för mig personligen. Men tycker inte det faktum att merdelen av turneringarna på nätet är 9-handat talar emot att ME ska vara 8-max. Tycker det handlar om fingertoppskänsla.

 

Vi tog emot förslaget, vägde för och nackdelar varefter vi valde att pusha igenom det. Utöver de två frågorna som ställts här ang det så har allt vi hört om det varit positivt. De som är heltidsspelare eller spelar mycket verkar onekligen uppskatta det, och rekreationsspelarna tror jag i ärlighetens namn inte ens tänker på det.

 

Hoppas jag fick fram vad jag ville få sagt utan att verka för dryg, maila och skrivit för mycket idag, så börjar bli lite trött ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller egentligen med så ska inte tjafsa emot så mycket. Men i grunden tycker jag nog att det ska skilja så lite som möjligt, kanske med undantag från strukturen. Precis av samma anledningar till att jag inte heller vill att fotbolls-VM ska spelas på konstgräs.;-) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag det är bättre att jämföra med hockey där 9-handat är svenska rinkar och 8-handat är amerikanska rinkar.

Amerikanska rinkar är mindre vilket leder till mer intensivt och roligt spel!

 

Klarar man dessutom inte av att anpassa sitt spel från 9-handat till 8-handat så är man nog ingen värdig svensk mästare i poker ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag det är bättre att jämföra med hockey där 9-handat är svenska rinkar och 8-handat är amerikanska rinkar.

Amerikanska rinkar är mindre vilket leder till mer intensivt och roligt spel!

 

Klarar man dessutom inte av att anpassa sitt spel från 9-handat till 8-handat så är man nog ingen värdig svensk mästare i poker ändå.

 

Men, enligt dig då, så ska vi spela SM i hockey på amerikanska villkor? Makes no sense. Ska man vara värdig svensk mästare så ska man spela i svenska rinkar. Imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller egentligen med så ska inte tjafsa emot så mycket. Men i grunden tycker jag nog att det ska skilja så lite som möjligt, kanske med undantag från strukturen. Precis av samma anledningar till att jag inte heller vill att fotbolls-VM ska spelas på konstgräs.;-) ;-)

 

Planering är A och O tror jag. Här kan man se på tidigare misstag av ledningen och nu åter har vi problem med uppkoppling på dessa sidor. Jag blir arg.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...