Gå till innehåll

The well - Vladi


Vladi

Recommended Posts

Precis hemkommen efter 6 månader utomlands och på ett väldigt socialt humör men ensam vaken i ett hus långt ifrån uteställen och folk. En gnutta ångest och en flaska whisky som ska drickas upp innan jag går lägger mig och inga som helst tider att passa imorgon.

 

Har länge tyckt att brunnen är det mest intressanta här på pf, och att fler borde hoppa ner. Känns som ett bra sätt att reflektera över allt möjligt, vilket jag gjort alldeles för sällan senaste året. Man kanske till och med kan underhålla några människor=)

 

Ärlighet är ju allt, finns väldigt få frågor jag inte svara på. Har extremt svårt för att visa uppskattning men jag antar att det här är mitt sätt att säga tack till att ställen som pokerforum finns, har fått väldigt mycket inspiration härifrån och hade inte upplevt en tiondel utan det:h:

 

Jävlar vilken lång inledning... gogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis hemkommen efter 6 månader utomlands och på ett väldigt socialt humör men ensam vaken i ett hus långt ifrån uteställen och folk. En gnutta ångest och en flaska whisky som ska drickas upp innan jag går lägger mig och inga som helst tider att passa imorgon.

 

Har länge tyckt att brunnen är det mest intressanta här på pf, och att fler borde hoppa ner. Känns som ett bra sätt att reflektera över allt möjligt, vilket jag gjort alldeles för sällan senaste året. Man kanske till och med kan underhålla några människor=)

 

Ärlighet är ju allt, finns väldigt få frågor jag inte svara på. Har extremt svårt för att visa uppskattning men jag antar att det här är mitt sätt att säga tack till att ställen som pokerforum finns, har fått väldigt mycket inspiration härifrån och hade inte upplevt en tiondel utan det:h:

 

Jävlar vilken lång inledning... gogo!

 

Alltid roligt när ngn trevlig prick hoppar ned i wellen!

 

Bästa med sverige?

Sämsta med sverige?

Bästa med thailand?

Sämsta med thailand?

 

Lifetime winnings? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid roligt när ngn trevlig prick hoppar ned i wellen!

Kul att man lyckats reppa trevlig prick någorlunda ofta iaf=)

Bästa med sverige?

Allt det där man tar för givet. Tryggt, säkert och man vet oftast vad man får.

Sämsta med sverige?

Har länge haft något agg gentemot Sverige men inte riktigt förstått varför. Tror fortfarande inte jag gör det, men stör mig mycket på folk här då jag tycker att de är allmänt bajsnödiga (bryr sig för mkt etc). Sen hela grejen med att "du ska göra på det här sättet" är ju såklart väldigt, hmm, konstigt. Kan även vara så att jag är så pass långt ifrån att kunna vara en framgångsrik människa enligt vad som är socialt accepterat att jag ryggar ifrån och bara säger att det är kasst.

Bästa med thailand?

Attityden, allt är så jävla avlsappnat. Även om folk jobbar 14h/dag alla dagar i veckan och bor i skjul så verkar det inte störa dom så mycket. Antar att jag romantiserar det hela men det är verkligen den uppfattningen jag fått.

Sämsta med thailand?

Får jag säga semikasst internet?

Lifetime winnings? :D

Tror det är närmare 1miljon sek. Har egentligen bara koll på senaste 18månaderna då jag spelade alldeles för sporadiskt innan och inte gjorde någon backup på min databas innan en datorkrasch :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge vill du spela poker & hur länge tror du att du kommer spela?

Så länge det ger mig en möjlighet att vara lycklig, eller åtminstone mindre olycklig än vad jag skulle vara annars.

Har inte en aning om hur länge jag tror jag spelar. Som det känns nu finns det inget annat alternativ. Känns som att poker 2014 är rätt oberäkneligt, så mycket har hänt senaste åren och kan hända kommande åren. Speciellt HU känns svårt att sia om då jag (tyvärr) bumhuntar för det mesta och det hänt mycket på den fronten på många siter som jag förstått.

Hittar jag något jag verkligen vill göra utanför pokern så är det förhoppningsvis enkelt att motivera sig för det, även om det just nu inte finns något som pekar åt att jag hittar något sådant. Slänger iväg en vild gissning på 3 år, mest för att jag tror att något kommer komma i vägen.

 

1 mille nu, lr 100 mille om 20 år?

 

1mille får man ingenting för så garanterat 100millar om 20 år, då har man åtminstone något att se fram emot om allt annat skulle skita sig=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blev det modo för en smålänning som du ? :)

 

Finalen 1999 mot Brynäs är det andra någonsin i idrottsväg jag kommer ihåg (fotbolls-VM 98 det första). Linje 19 (visst kallades dom det?) med Sedinarna och Weinhandl var roliga att kolla på trots att man inte fattade jättemycket och på den vägen är det. Hade ett "uppehåll" i mitt hockeyintresse mellan att jag var 12 och 18 eller något sådant, jag bodde hemma och vi hade inte Canal+ samtidigt som jag tränade 8-10 pass i veckan och aldrig var hemma på helgerna vilket gjorde att man helt enkelt inte hängde med mer än att kolla resultat. Direkt när jag började göra lite pengar på pokern och slutade träna så köpte jag Csports-abonnemang och såg i stort sett varenda match. Såg tyvärr bara 2-3 matcher när jag var i Thailand pga för dåligt internet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ditt nick är bland de roligaste på SvS, jag och en polare brukar skoja om det rätt friskt. NU är snusanders inne igen! (vi) tänker på en gammal polare som hette just anders och alltid hade världens epigaste monsterprilla under läppen och låtsas att det är han.

 

Ville bara säga det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ditt nick är bland de roligaste på SvS, jag och en polare brukar skoja om det rätt friskt. NU är snusanders inne igen! (vi) tänker på en gammal polare som hette just anders och alltid hade världens epigaste monsterprilla under läppen och låtsas att det är han.

 

Ville bara säga det :)

 

Haha sånt är ju svinkul, kul att man kan glädja några när man är inloggad=)

Min story bakom nicket är nte så spektakulär (väldigt oväntat). När jag var 15-16 så sa en kompis till mig helt random "Fan, du hade passat med snus", "Köp ut en dosa till mig då" svarade jag. På något sätt så fastnade det där fula nicket ett tag, och när man sitter där och ska välja nickname på en site så vet ju alla att man bara väljer det första man tänker på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stu Ungar eller Phil Ivey?

 

Utan att veta något om Iveys knarkerfarenheter så mådde nog Stu Ungar både betydligt bättre och betydligt sämre på samma gång. Har alltid haft någon grej för stora talanger som söker större kickar än vad som är möjligt att få, men väljer ändå Phil Ivey alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tid lägger du ner på poker i månaden?

Vilken är högsta nivån du spelar regs på?

Hur mycket tar du i knäböj?

Vad har du testat för droger?

Hur är den perfekta kvinnan för dig?

Hur mycket skulle du ta för att dricka 15l mjölk på ett dygn?

Hur bra är du på Age of Empires 2?

Om du skulle bli jämförd med en karaktär från TV-serier/film, vem skulle vara mest lik dig?

Hur ser din kost ut under veckodagar?

Vilken egenskap hos dig tycker du bäst/sämst om? Vad tror du nära vänner/bekanta skulle säga att dom egenskaperna var hos dig?

 

Kul att du tar dig tid, en god well är alltid guld (=

Må väl osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snusar du nu?

Lustigt att du skulle fråga. Ja.

 

Hur mycket tid lägger du ner på poker i månaden?

Tyvärr har det blivit lite mindre senaste månaderna pga/tack vare kompisar som varit på besök och alldeles för bra spring som gjort att man inbillat sig att man förtjänar ledigt... Men ~150h/månaden med borden uppe det här året, sen snackas och tänks det ju poker utöver det. Jag vet att det är för lite timmar och vet om att det krävs bättre arbetsmoral för att lyckas i längden, kommande månader kommer vara riktiga grisiga samtidigt som jag är rätt säker på att dom kommer vara extremt viktiga (avd: rushat på bra, men det gäller att fortsätta).

Vilken är högsta nivån du spelar regs på?

Har sagt /15 tillsvidare. TROR inte jag nekat någon action på /15 under senaste månaderna, har jag gjort det så får ni säga till så får vi ta en match=)

Hur mycket tar du i knäböj?

Körde knäböj under en tremånadersperiod för ett par år sedan (när jag bestämde mig för att det var slut med att ligga med fula tjejer och det var dags att börja gymma. Long story short, snygga tjejer är inte så jävla roliga) och kommer verkligen inte ihåg vad jag körde på. Maxade aldrig, men var definitivt inte imponerande hursom då jag alltid varit jävligt klen.

Vad har du testat för droger?

Rökte någonting för 2-3 år sedan (svårt att veta vad alla coola killar kallar det).

Hur är den perfekta kvinnan för dig?

Man vet ju aldrig förrän man träffat henne, men vad jag tror: Söt, nära till skratt, avslappnad, hyfsat intellektuell (hon får inte överglänsa mig för mkt), vara kapabel till att förstå att det som har hänt innan inte spelar någon roll och hon måste ha en hobby (inte "ta en fika med en kompis"-liknande hobby). När jag läser det jag skrev så inser jag att det är något typ alla letar efter, skitsvår fråga tbh då man säkert kan falla för alla olika typer av flickofolk.

Hur mycket skulle du ta för att dricka 15l mjölk på ett dygn?

Hade jag fått 10k så hade jag kört, låter inte så mkt men blir säkert ett helvete.

Hur bra är du på Age of Empires 2?

Aldrig spelat, så troligtvis riktigt ruskigt dålig.

Om du skulle bli jämförd med en karaktär från TV-serier/film, vem skulle vara mest lik dig?

Brukade faktiskt likna mig själv vid Seth Cohen (The OC) för några år sedan men väldigt tveksam vem nu, garanterat inte samma nu men kommer faktiskt inte på någon. Har väldigt svårt att se på mig själv utifrån och avgöra vilken typ av människa jag är, om det makes any sense.

Hur ser din kost ut under veckodagar?

Väldigt enkel. Senaste halvåret obv väldigt mycket kyckling och ris och olika varianter på det. Hemma i Sverige gissar jag på att det blir köttfärssås och pasta 4ggr i veckan (storkok ftw), onlinepizza 1gng i veckan och resten micromat. Ungefär. Äter frukost varje dag vilket nästan anses som konstigt i min umgängeskrets, brukar bli några brödskivor och ett par koppar kaffe (ägg när man känner sig kreativ). Alldeles för dålig på kostfronten, alldeles för lat.

Vilken egenskap hos dig tycker du bäst/sämst om? Vad tror du nära vänner/bekanta skulle säga att dom egenskaperna var hos dig?

Vill tro att jag är ärlig i de flesta situationer även om det bryter mot sociala regler (det här uppfattas garanterat ofta som spydigt eller liknande men det bryr jag mig inte om). Sämst är nog min oförmåga att ta mig utanför min comfort zone nykter samt att jag faktiskt på något sjukt sätt mår bra när jag mår dåligt.

Vad nära vänner/bekanta tror om mig vet jag helt ärligt inte men kan tänka mig att jag hade blivit överraskad på ett eller annat sätt, har väldigt få nära vänner osv då jag i min mening sprungit kallt med folk överlag fwiw.

 

Kul att du tar dig tid, en god well är alltid guld (=

Må väl osv!

 

Kul att du hittade hit, en av de på pf som verkar genomtrevlig. Må tsuper osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukaste som hände i Thailand?

Har du hoppat fallskärm? Om nej, skulle du vilja?

Kommer fokus att ligga på ännu mer grind nästa thailandresa eller kommer det ligga mer fokus på att bara ha kul?

Vilka vinner allsvenskan 2014?

Vinna ett EPT event eller komma sist på finalbordet i WSOP Main Event? (Vi nu antar att du vinner exakt lika mycket pengar.)

Om en lillebror eller annan ung kille frågar dig om han borde börja spela poker, vad svarar du då?

Favorithand i pokern?

Vem fick ligga mest i Thailand?

Var någon av er nära på att dra hem en ladyboy?

 

Skön well av som verkar vara en skön snubbe! =) Hoppas vi ses nästa gång du/ni kommer till CC i gbg! Eller om vi ses i Thailand i höst! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket effort lägger du på din mentala träning och i vilka former sker detta?

Spela 300h en månad och ledig nästa eller 150h båda månaderna?

Topp 3 bästa regs du mött på svenskan?

Stad du vill på i om 10 år (Svensk & utländsk)?

Favoritförfattare?

Vilken film ska jag se om jag backar ikväll och är tiltad vid sovdags?

Kmr vi någonsin träffas? Isf, kmr det blir trevligt?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta lämnar du lägenheten hemma i Sverige för att spendera tid utomhus? Liksom, för att bara vara utomhus.

Aldrig skulle jag nog säga. Är jag utomhus så har jag ofta något som ska göras, gå och handla etc. Brukar hänga några sekunder över balkongräcket ibland för att kolla vilken årstid det är (missade övergången mellan sommar och höst senast). Var precis ute på långpromenad med familjen faktiskt, måste vara första gången på flera år jag tar en promenad...

Sjukaste som hände i Thailand?

.

Har du hoppat fallskärm? Om nej, skulle du vilja?

Nej det har jag inte. Är inte särskilt sugen på att testa heller men hade säkert varit en upplevelse.

Kommer fokus att ligga på ännu mer grind nästa thailandresa eller kommer det ligga mer fokus på att bara ha kul?

Mår som bäst när jag har någorlunda rutiner och blir smått deprimerad om jag dricker för ofta så tanken är att precis som i år att grinden kommer i första hand. När kompisar hälsar på så släpper jag pokern helt.

Vilka vinner allsvenskan 2014?

Inte en aning. Hade väl varit bra om samma lag vann två år i rad (vann Malmö förra säsongen?) så chanserna att lyckas i europaspel ökar. Allsvenskan är annars oerhört tråkig enligt mig och jag följer det inte öht.

Vinna ett EPT event eller komma sist på finalbordet i WSOP Main Event? (Vi nu antar att du vinner exakt lika mycket pengar.)

Vinner nog hellre en EPT även om WSOP Main är större. Men besvikelsen att vänta flera månader och sedan åka ut först måste suga något oerhört.

Om en lillebror eller annan ung kille frågar dig om han borde börja spela poker, vad svarar du då?

Min äldsta lillebror frågade mig för ett tag sedan om jag kunde lära han spela. Sa åt han att läsa Pokerhandboken som står någonstans här hemma hos föräldrarna, det gjorde han inte men hade garanterat hjälpt honom om han hade haft något intresse. Men överlag tror jag inte att det är bra för folk att spela poker.

Favorithand i pokern?

Två S i olika färger.

Vem fick ligga mest i Thailand?

Jag. Handlar ju bara om hur mycket man vill ligga och ingenting med hur bra game man har.

Var någon av er nära på att dra hem en ladyboy?

Ja.

 

Skön well av som verkar vara en skön snubbe! =) Hoppas vi ses nästa gång du/ni kommer till CC i gbg! Eller om vi ses i Thailand i höst! 8-)

Kul att det uppskattas. Vi kommer åka till CC rätt snart så då ses vi om du är där!

Hur mycket effort lägger du på din mentala träning och i vilka former sker detta?

Lägger inte ner så mycket tid öht på det. Skäms de gångerna jag tiltar/spelar dåligt så försöker helt enkelt bara undvika det. Tycker själv att jag tagit enorma steg mentalt det senaste året, det har bara kommit av sig själv. Om ett år så skrattar jag säkert åt det här då jag förhoppningsvis är bra på riktigt mentalt.

Spela 300h en månad och ledig nästa eller 150h båda månaderna?

Har svårt för att inte ha någonting att göra så 150h båda månaderna helt klart.

Topp 3 bästa regs du mött på svenskan?

Har spelat för lite regs och de regs jag spelat har jag plussat på. Det ska sägas att det är jäkligt svårt att få spel mot regs sålänge det inte är över /15 och dom sitter högt.

Stad du vill på i om 10 år (Svensk & utländsk)?

Bo i? Inte en aning, i Sverige så spelar det nog ingen roll sålänge det inte är Stockholm, klarar verkligen inte av hufvudstaden. Utomlands vet jag inte heller, har sett alldeles för lite men storstäder går nog bort. Bor hellre på lite mindre ställen.

Favoritförfattare?

Läst alldeles för lite senaste tio åren (läste dock väldigt mycket när jag var yngre). Läst och lyssnat lite på Taleb så skulle jag läsa något idag skulle det bli något av honom.

Vilken film ska jag se om jag backar ikväll och är tiltad vid sovdags?

500 Days of Summer eller The art of getting by.

Kmr vi någonsin träffas? Isf, kmr det blir trevligt?

 

 

Mvh

Känns inte helt omöjligt, finns inte så jekla många pokerz ändå. Antar att det isf kommer vara alkohol inblandat och då är jag social iaf=)

 

Kul frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...