Gå till innehåll

svs 2.5/5 150bb djup


Recommended Posts

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2450962

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Jag har en c/r range här och det är väll oftast så jag spelar denna hand, men tkr man kan c/s här ibland också för att mixxa upp det. River besultet jag vill ha hjälp med

 

BB: $810.25 - VPIP: 52, PFR: 5, 3B: 2, AF: 1,7, Hands: 112

Hero (CO): $731.41 - VPIP: , PFR: , 3B: , AF: 3,0, Hands: 221699

BTN: $960.00 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 9, AF: 3,0, Hands: 2675

SB: $1393.39 - VPIP: 29, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,1, Hands: 1761

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with T :heart: T :spade:

Hero raises to $15, BTN raises to $45, 2 folds, Hero calls $30

 

Flop: ($97.50) 7 :spade: 4 :club: 9 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $55.00, Hero calls $55

 

Turn: ($207.50) T :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $140.00, Hero calls $140

 

River: ($487.50) J :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $350.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2450962

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Jag har en c/r range här och det är väll oftast så jag spelar denna hand, men tkr man kan c/s här ibland också för att mixxa upp det. River besultet jag vill ha hjälp med

 

BB: $810.25 - VPIP: 52, PFR: 5, 3B: 2, AF: 1,7, Hands: 112

Hero (CO): $731.41 - VPIP: , PFR: , 3B: , AF: 3,0, Hands: 221699

BTN: $960.00 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 9, AF: 3,0, Hands: 2675

SB: $1393.39 - VPIP: 29, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,1, Hands: 1761

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with T :heart: T :spade:

Hero raises to $15, BTN raises to $45, 2 folds, Hero calls $30

 

Flop: ($97.50) 7 :spade: 4 :club: 9 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $55.00, Hero calls $55

 

Turn: ($207.50) T :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $140.00, Hero calls $140

 

River: ($487.50) J :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $350.00

 

Spelar exakt likadant alla gator och synar av river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tumblr_mslzatNqvY1s28u3vo1_500.gif

 

Heter man Markus800 så får man ju in TT bra där aipf. :mrgreen:

 

Hehe, är kanske inte något alla vill göra men tror heller inte man behöver vara topptunnor tokig för att stacka 150 bb pre med 1010 co mot btn. Syn spelar bäst mot standardspelaren tycker jag, i synnerhet om man anser sig spela bättre efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar exakt likadant alla gator och synar av river.

 

Saken är att denna bräda smashar ju våran 3bets-synrange, FI är duktiga och borde veta detta. Så jag tror att han extremt sällan kmr vilja bluffa denna river vi har massa 8x,TT,JJ,99. Är vi så högt uppe i vår range att vi måste syna av här? Tror han kmr ge upp river väldigt ofta och är nog viktad till värdehänder här gode tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är det väl troligt att han har någe bra men en triss foldar man som bekant sällan. Hans range borde rimligtvis innehålla runnerdrag som han skjuter vidare turn och som inte träffar river. Det kan ju faktiskt vara så att en kreativ motståndare gör om händer till bluffar just på grund av brädans utseende. Det kan också vara så att han värdebetar tunnare eftersom du alltid kommer se hans range som polariserad. Är väl lite småvidrig betstorlek men jag skulle då aldrig orka vika. Aldrig. Men däremot svära över att det alltid utan undantag slutar med svinäcklig bräda när jag slowspelar en stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är att denna bräda smashar ju våran 3bets-synrange, FI är duktiga och borde veta detta. Så jag tror att han extremt sällan kmr vilja bluffa denna river vi har massa 8x,TT,JJ,99. Är vi så högt uppe i vår range att vi måste syna av här? Tror han kmr ge upp river väldigt ofta och är nog viktad till värdehänder här gode tungt.

 

Vilka är alla dessa 8or du har i din range, väldigt nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är det väl troligt att han har någe bra men en triss foldar man som bekant sällan. Hans range borde rimligtvis innehålla runnerdrag som han skjuter vidare turn och som inte träffar river. Det kan ju faktiskt vara så att en kreativ motståndare gör om händer till bluffar just på grund av brädans utseende. Det kan också vara så att han värdebetar tunnare eftersom du alltid kommer se hans range som polariserad. Är väl lite småvidrig betstorlek men jag skulle då aldrig orka vika. Aldrig. Men däremot svära över att det alltid utan undantag slutar med svinäcklig bräda när jag slowspelar en stark hand.

 

Saken är om jag är i FIs spot skulle jag ge upp denna river jätteofta med mina bluffar tror jag :/ om jag hade varit FI hade jag nog använt mindre sizeing med hela min range här eftersom jag personlig tror jag har så få bluffar här kontra värdehänder.

Kanske bara är jag?

Tack för ditt svar marcus alltid uppskattat din dagbok!

Vilka är alla dessa 8or du har i din range, väldigt nyfiken.

 

Okej vi kanske inte har massa men, 88,87,89,8T,A8s defendar jag nog dessa stackdjup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är om jag är i FIs spot skulle jag ge upp denna river jätteofta med mina bluffar tror jag :/ om jag hade varit FI hade jag nog använt mindre sizeing med hela min range här eftersom jag personlig tror jag har så få bluffar här kontra värdehänder.

Kanske bara är jag?

Tack för ditt svar marcus alltid uppskattat din dagbok!

Jag förstår precis hur du menar men tycker inte att det nödvändigtvis gör att du alltid måste vika. Riverspel på 2.5/5 handlar väldigt ofta om polariserade ranger där det precis som du antyder väldigt ofta är viktat mot stål, i synnerhet när det handlar om 3betade potter. Som jag tänker så får man trots det försöka tänka på sin egna range och vilka händer man kan tänkas komma till river med och där ju 1010 är väldigt högt upp. Nu skriver du fler 8-händer än vad jag ursprungligen tänker mig, men ändå. Nu ändras ju brädan så att 1010 i mångt och mycket är samma som a9, men med tidigare skriven motivering får det ändå bli syn här.

 

Just 3betade potter och kanske framför allt när det kommer till river är det spel som flest spelare på nivån brister på. Om man bara funderar över sina egna ranger och ser till att spela dem balanserat så är min erfarenhet att man gör stora framsteg.

Okej vi kanske inte har massa men, 88,87,89,8T,A8s defendar jag nog dessa stackdjup

Jag tycker att du bör skala bort åtminstone hälften av dessa. Speciellt när du skriver att motståndaren är duktig.

 

Kan tänka mig att cr turn, men det kräver ju att man gör det med några åttor och fd också.

 

Alla åttor i en ok prefloprange har showdownvärde på denna bräda. Med anledning av det skulle det vara ett dåligt spel att passhöja turn som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sprutmysigt att sitta och syna in en massa SC 150bb djupt ur pos i 3betat mot vad du säger är en duktigt reg. Därav bör vi typ aldrig ha några 8or här och det borde fi veta.

 

Som Markus sa så kommer fi plocka upp en jävla massa färgdrag, stegdrag, hålpipor på turn som han kommer fortsätta barella på och allt som missar (vilket är rätt mkt) kommer bluffa river. Sen är ju såklart fi aldrig helt tom här utan han kommer visa upp KQ, 78, 89,J8,Q8 osv ibland men vi har ju för fäään set i tior.

 

 

 

I övrigt, vi har set i tior för fäään!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Inte sprutmysigt att sitta och syna in en massa SC 150bb djupt ur pos i 3betat mot vad du säger är en duktigt reg. Därav bör vi typ aldrig ha några 8or här och det borde fi veta.

 

Kan ju tänka sig att man synar in ungefär lika många 8or som för 100bb faktiskt. Men såklart är dom rätt få.

Beroende om vi spelar donk-spel på river kan vi ju dyka upp med KQcc också. Varje kombo räknas!

 

Tsynar av river och så vart de wp på resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OOP, varför skickar vi inte in på turn, en del rövkort på river.

Donkar vi river om inte nåt av rövkorten kommer?

 

Nej klart som fan att vi inte donkar river

 

Jag skulle gärna veta vad vad fi har för 3bet på knappen, för att räkna på 4bet syn.

 

4betsyn är inte så jävla tokigt som ni vill få det att framstå.

 

Jag och fi har ungefär samma 3b% så jag kollade vad jag har på knappen och använder det som exempel 13% är vad jag har.

 

Jag ger fi en i mina ögon konservativ 5bet shove range.

 

TT+,AQ+,AQs+, en kombination av AJo och en kombination av AJs och en kombination av 99.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.511% 57.52% 00.99% 354553434 6127185.00 { TT+, 9h9s, AQs+, AsJs, AQo+, AsJh }

Hand 1: 41.489% 40.49% 00.99% 249621636 6127185.00 { TT }

 

1462x0,415 = 607.

 

731-607 = 124.

 

Vi förlorar 124kr när vi får in det mot den här rangen.

 

Det är 4,9% av fis händer alltså foldar han resterande 8,1%

 

67,5x1,604 = 108,3

 

Vi har redan stoppat in 15kr så att 4bet syna är i det närmaste exakt BE.

 

 

Om fi istället får in det för tight. JJ+,AKo,AKs+.

 

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 66.346% 66.14% 00.20% 271824540 828360.00 { JJ+, AKs, AKo }

Hand 1: 33.654% 33.45% 00.20% 137471700 828360.00 { TT }

 

 

1462x0,3365 = 492

 

731-492 = 239

 

Vi förlorar 239kr när vi får in det.

 

67,5x3,333 = 225

 

 

4bet syna pre tycks vara i princip icke exploaterbart om han har en 3bet på knappen på 13%.

Shovar inte fi optimalt kommer vi tjäna pengar.

 

Är jag helt ute och cycklar här nu eller stämmer detta?

 

Som spelat förstår jag verkligen inte hur du kan fundera på någonting annat än att syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...