Gå till innehåll

99% micro @ svs!


gorillai

Recommended Posts

Dagboken får gärna låsas, då jag har kontakt utanför dagboken med de som bidrog och de vet varför så känns det inte som att jag behöver säga något mer här.

 

Edit: Passar på att tacka meta och tordi för fin kritik, samt er andra som kanske inte vill bli nämnda här som har valt att dela med er utanför dagboken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tyckte iaf om dagboken fast jag inte skrev något :), mest för jag inte tyckte jag kunde bidra med något vettigt :(

 

Dålig inställning, tycker alltid man bör kommentera hhs om man känner för det! Om man inte kan lära personen i fråga så kanske man kan lära sig själv något. Mycket givande imo. :)

 

Vill fortfarande att dbn blir låst :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då dagboken inte tycks stängas igen gör jag ett nytt tappert försök till att få lite diskussion.

 

Dagens hand utspelar sig mot en duktig /4-/5-regg som finns här på forumet. Fi är smart och känner till mitt spel bra, pre är standardöppning. Flopp är inga konstigheter en bräda där jag får creds ofta och vi har dubbla backdoors. På turn plockar jag upp bd-draget och jag ser ingen anledning till att inte dra av en till kula då vi är mycket mer nötade än fi. River är väl ett kort som kan förbättra oss. River totalblankar ju för våran fiende som aldrig har AQ här eller någon annan form av Qx. Jag tar en rätt så stor size vilket jag även gillar då fi kommer ha massvis med Axo/Axs som inte är bra nog då han är i princip cappad. Han har väl 44/33/alla Axo/Axs/A3o/A4o, vissa combos A4s/A3s inte helt säker på om dessa kommer synas jämt eller vissa fall 3bettas. Går väl att göra både och? AQ bör ju garanterat vara 3bett och AT kan eventuellt vara. Jag har ju samma händer + alltid AQ/AQ/vissa fall KJ, kanske inte alla combos riktigt, och en hel del andra tvåpar som är lite sisådär. Allt som är svitat kommer öppnas och min range är väldigt vid både pre och vad jag cbettar på flopp. Då fi är relativt cappad till att som bäst ha 44 så tycker jag min linje är rolig då vi kan få betalt när vi väl har något då vi väldigt sällan bör bli bluffraisade på den här brädan/runouten och han sällan bör ha ngt som är bra nog att raisa river för värde bortsett från sina få setcombos. Vill nog fan överbetta lite större, men frågan är hur stort? Under pot vill jag inte betta helst om inte ngn kan argumentera för det både om vi har nöt/bluff.

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BTN): k436.94

SB: k398.00 (VPIP: 19.60, PFR: 15.58, 3Bet Preflop: 7.25, Hands: 619)

BB: k1,062.50 (VPIP: 30.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)

UTG: k755.20 (VPIP: 27.45, PFR: 23.53, 3Bet Preflop: 13.16, Hands: 105)

CO: k417.06 (VPIP: 33.33, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (pot: k6.00) Hero has Q:diamond: 6:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to k8.00, fold, BB calls k4.00

 

Flop: (k18.00, 2 players) A:diamond: 4:heart: 3:club:

BB checks, Hero bets k13.50, BB calls k13.50

 

Turn: (k45.00, 2 players) T:diamond:

BB checks, Hero bets k33.75, BB calls k33.75

 

River: (k112.50, 2 players) Q:spade:

BB checks, Hero bets k125.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl hjälpa till med att bidra till diskussion då jag uppmanade till att bd skulle stanna.

 

Först undrar jag bara:

Hur tänker du när du menar att vi kan få betalt när vi väl har något, kommer inte samma scenario utspela sig då? så det blir breakeven?

 

Sen kan han väl mycket väl också ha bättre händer än 44 och har bar slowplat dem då han vet att du öppnar på knappen ganska wide? och betar varje gata? Vet inte om du går för polarize bet på river(?). Tycker inte ett pot bet+ några bb gör det för oss, blir mer som en gråzone i mellan värdebet och polarize bet. då du tidigare gator betat 3/4 pot~. Kanske 1.5pot bet är bättre för oss här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl hjälpa till med att bidra till diskussion då jag uppmanade till att bd skulle stanna.

 

Först undrar jag bara:

Hur tänker du när du menar att vi kan få betalt när vi väl har något, kommer inte samma scenario utspela sig då? så det blir breakeven?

 

Sen kan han väl mycket väl också ha bättre händer än 44 och har bar slowplat dem då han vet att du öppnar på knappen ganska wide? och betar varje gata? Vet inte om du går för polarize bet på river(?). Tycker inte ett pot bet+ några bb gör det för oss, blir mer som en gråzone i mellan värdebet och polarize bet. då du tidigare gator betat 3/4 pot~. Kanske 1.5pot bet är bättre för oss här?

 

Tanken med det första stycket är att jag är mycket mer nötad här och har mycket mer starka nävar i min värderange än vad våran fiende har och han är cappad. Han vet att han är cappad och jag vet det. Det är liksom helt omöjligt för fi att ha AA/KJ/AQ här t.ex. Medan dessa händer kan och bör finnas i min range.

 

Saken är den att han kommer försvara väldigt brett när vi sitter så här djupa och jag bara minraisar knappen, givetvis kommer starka nävar 3bettas samt en hög med bluffnävar som är "jobbiga" att syna och spela utan initiativet. Jag kommer försvara brett om han 3bettar mig också så det finns ingen anledning att slowspela preflop.

 

1.5 psb låter intressant, jag tycker nog som sagt min sizing här är lite för liten. Jag kommer vara rätt så polariserad och ha nävar som den jag har samt några sämre sen lite mer nötade händer såsom set/KJ osv. Kommer dock helt klart ha flera olika sizingar här beroende på vad vi har för hand (Ja, jag är balanserad finns bluffar i mina mindre sizingar också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är onödigt att överbetta, har ni sådan dynamik att han skulle syna en 3/4 bet med TPNK känns det osäkert ifall han foldar tillräckligt ofta mot större.

Jag tror att de händer som foldar pga. överbetten men inte foldat mot en vanlig bet är så pass få händer (typ AJ) att det inte är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är onödigt att överbetta, har ni sådan dynamik att han skulle syna en 3/4 bet med TPNK känns det osäkert ifall han foldar tillräckligt ofta mot större.

Jag tror att de händer som foldar pga. överbetten men inte foldat mot en vanlig bet är så pass få händer (typ AJ) att det inte är värt det.

 

Du får ha i åtanke att vi får mer betalt när vi har nöten också. Är ju flera händer som kommer spelas på exakt samma vis, inte bara q6dd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ha i åtanke att vi får mer betalt när vi har nöten också. Är ju flera händer som kommer spelas på exakt samma vis, inte bara q6dd.

 

Förutom att bluffen blir dyrare och du missar lite värde mot AJ-händer så ifall du höjer satsningen till 1,5 psb måste du ju ha (i mitt tycke :roll: ) riktigt många bluffar för att fi inte bara ska kunna spela perfekt och folda allt ifall du nu är polariserad (antar att du har AT+ som värderange).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...