Gå till innehåll

99% micro @ svs!


gorillai

Recommended Posts

En rimlig och relativt vanlig nybörjarstrategi är att du 3betar linjärt i blinden och därmed sänker sizen lite samt 3betar en pseudobalanserad polariserad värde + bluff lite större size när du är i position (co, mp), eftersom du här antingen vill ha stor pott med nötterna eller mycket foldequity.

 

this guuuuuuuuuuuuy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mergad lr linjär lr opolariserad betyder väl att du breddar värderangen och tar bort bluffarna typ. Mot denne fi kommer vi göra bättre genom att tex 3b 88+ och kq å aj osv tills han anpassar sig (vilket han inte kommer göra;) )

 

Okej, jo KQ/AJ osv 3bettas nog ofta, men det känns som 88 och 99 blir lite sisådär? Man kommer ju få göra om till bluff på jättemånga brädor och han kmr ha jättemkt händer med highcards osv, så kmr vara jobbigt för mig att spela när jag vet att han tar sig jättelight till showdown känns det som.

 

Blev en liten session även idag fick bli 900 händer ungefär, det var ganska så roligt. Fick ett roligt utbrott av en väldigt labil regg där han kallade mig jävla nit och skrev världens bok om att jag inte förtjänar någon action. Är nit något skällsord som alla tuffa reggs använder? ;) Förstår inte ens hur det skulle vara något negativt. Väldigt standard nog så har ju givetvis reggen som kallar mig för nit nittigare stats själv :D

 

Tror mina månadsmål blir kluriga, lyckats hålla mig på /2 enbart so far. Men kommer bli svårt att hålla sig bort från /4 när det är lönehelgsvärde osv :(. Handmålet lär ju inte klaras iaf då jag ligger på ungefär 25k hands för månaden, inte slipat på spelet så mycket utanför borden mer än lite hh-snack. Att hinna bli rullad för /4 och /5 skall nog gå hoppas jag. Helt klart möjligt ivf även om jag inte räknar med det. Funderar på att filtrera bort /5 i början och bara kör /4 när jag väl går upp.. Tankar på det? Har gått så jävla kallt på /5, men /4 rullar på fint. Är ju mest troligt varians, lär väl inte skilja så mycket direkt? Känns tråkigt att jag har 12bb/100 på /2 för månaden och 15bb/100 på /4 och monsterbacket på /5 så månaden blir tämligen medioker som bäst oavsett hur det går imorgon :D Är väl iofs lite tacksamt att nivåtura på det viset att man har högre winrate på /4 än på /2 visserligen men, är back väldigt mycket på /5 i förhållande till dem två andra. Fel att +whina kanske, är ju fortf lill+ för månaden så :)

 

 

Tar två händer här:

 

1 vs fisk, 3.45 AF river och 36% bet jag tänker att väldigt ofta har fi kommit till river med Ax, färgdrag och lite sånt. Mtp hans range så kommer jag aldrig bli raisad av sämre om jag går bet/bet/bet, finns väl några få båtar. Men tror 2p/set slås om tidigare ofta, så det är väl en rivrad båt man är rädd för i princip. Planen blir således check/raise då jag tror han har massor med svaga floats/missade drag/ ett ess checkas verkligen aldrig bakom. Frågan är hur vi sizear raisen? Skall man raisa något mjölkigt och syna en last eller viker vi? Eller kan vi bara trycka in keramiken?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k717.61 (VPIP: 50.07, PFR: 20.24, 3Bet Preflop: 2.97, Hands: 1,413)

BTN: k222.86 (VPIP: 29.63, PFR: 12.96, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 55)

SB: k111.94 (VPIP: 23.71, PFR: 1.67, 3Bet Preflop: 1.01, Hands: 2,121)

BB: k424.69 (VPIP: 25.87, PFR: 21.48, 3Bet Preflop: 7.62, Hands: 4,488)

Hero (UTG): k364.35

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 8:spade: 9:spade:

 

Hero raises to k5.75, CO calls k5.75, fold, fold, fold

 

Flop: (k14.50, 2 players) 5:club: 6:spade: A:club:

Hero bets k10.87, CO calls k10.87

 

Turn: (k36.24, 2 players) 7:heart:

Hero bets k27.18, CO calls k27.18

 

River: (k90.60, 2 players) A:heart:

Hero checks, CO bets k66.00, Hero raises ?

 

hand nr 2 : vs fisk, Öppnar 35% first in utg 8-) Syn är väl ok pre antar jag även om den går att 3betta, eller är 3b bättre? Han har 11% 4bet så känns tråkigt att 3betsvika. Tar sig väldigt light till river. Runt 30% fold to cbet flopp och turn. River har han 24% bet och 17% call bet. Donken blir given när fi har typ 20% cbet på flopp. Frågan är om vi skall gå bet/fold eller x/r ? Är vår hand stark nog att klara av att gå x/r? Jag vill helst inte check/vika då han tar sig till river light och vi blockar massvis med händer / combos.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k245.90 (VPIP: 29.90, PFR: 0.65, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 624)

BTN: k450.59 (VPIP: 19.69, PFR: 18.37, 3Bet Preflop: 11.76, Hands: 392)

Hero (SB): k411.93

BB: k410.92 (VPIP: 33.29, PFR: 16.06, 3Bet Preflop: 2.66, Hands: 873)

UTG: k517.77 (VPIP: 62.92, PFR: 19.27, 3Bet Preflop: 3.47, Hands: 933)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 8:diamond: 9:diamond:

 

UTG raises to k5.75, fold, fold, Hero calls k4.75, fold

 

Flop: (k13.50, 2 players) T:diamond: 7:diamond: K:heart:

Hero bets k10.12, UTG calls k10.12

 

Turn: (k33.74, 2 players) 3:club:

Hero bets k25.30, UTG calls k25.30

 

River: (k84.34, 2 players) 8:club:

Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, 1/2 för resten av månaden blev det inte iaf. Hittade något fint bord på /4 och drog igång direkt, känns så waste att inte spela när man har edge. Blev bara 100 händer ungefär dock innan värdet dog ut. Har smällt rejält i sedvanlig ordning även om jag nyss drog igång. Har givetvis stött på några fiskar som inte är rädda för högvarians. Tar gärna kritik på två händer vs en ganska så galen fisk so far. Har dykt upp med en del bluffar och spelat rätt så löst hela sessionen.

 

Hand 1 : orkar vi vika? Känns som vi är i botten av synrangen vs galen fisk typ eller?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k497.05 (VPIP: 65.81, PFR: 18.80, 3Bet Preflop: 1.79, Hands: 122)

BB: k469.43 (VPIP: 36.18, PFR: 25.94, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 608)

UTG: k168.07

CO: k138.50 (VPIP: 41.18, PFR: 5.88, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)

Hero (BTN): k215.57

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has T:diamond: A:diamond:

 

fold, CO calls k2.00, Hero raises to k9.00, SB calls k8.00, fold, fold

 

Flop: (k22.00, 2 players) T:heart: J:spade: A:spade:

SB bets k11.00, Hero calls k11.00

 

Turn: (k44.00, 2 players) 2:club:

SB bets k44.00, Hero calls k44.00

 

River: (k132.00, 2 players) 3:heart:

SB bets k433.05 and is all-in, Hero

 

Hand 2: Weird spot pre och på flopp, turn är ju bästa bluffkortet. Känns som min linje är lite kall, vill checka med motiveringen att han har en vid range och jag kmr ju ge upp här ibland. Känns som han kan ha så mycket värre händer än vad vi har, och han har ju bluffat friskt och inte varit blyg so far:

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k669.75 (VPIP: 65.83, PFR: 18.33, 3Bet Preflop: 1.72, Hands: 125)

CO: k460.43 (VPIP: 36.66, PFR: 26.35, 3Bet Preflop: 6.18, Hands: 614)

BTN: k157.07

SB: k188.26 (VPIP: 45.00, PFR: 5.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)

Hero (BB): k200.00

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has Q:spade: Q:heart:

 

UTG calls k2.00, CO raises to k9.00, fold, SB calls k8.00, Hero raises to k36.00, UTG calls k34.00, CO calls k27.00, fold

 

Flop: (k117.00, 3 players) 2:spade: 7:spade: 4:diamond:

Hero bets k38.00, UTG calls k38.00, fold

 

Turn: (k193.00, 2 players) A:heart:

Hero checks, UTG bets k193.00, Hero calls k126.00 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand ett kan jag inte tänka mig annat än syn.

 

Spontant känns tvåan ok men jag är inte alls säker. Säger nog mer åt 45-ish hållet flop dock.

 

 

Okej, jo betsizen känns för jävla liten. Hade ingen tidsbank kvar och fick agera fort, tänkte bara att jag ville ge utrymme för bluff och få jam turn.. Almost :)

 

Blev syn i första också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar mina mål.

 

Mål för slutet av Februari:

 

[] Inte en hand över /2

[X] Vara rullad för /4 och /5 igen.

[] 30k händer totalt för månaden.

[] Täppa till läcka nr 2. (Tror inte det är så lukrativt att säga vad det är för läcka jag ska täppa igen :()

 

Blev 1 / 4 där, lite kallt kanske :lol: .. fredagsgrinden gick lite knackigt till en början men slutade helt ok till slut. Blev 550bb upp ungefär, mixade /2 och /4. Fick plockat hem rekordpott på /4 ca 200bb djupt, vilket var kul. Första gången man plockar hem en 200bb pott, kanske summerar lite hur jag har sprungit tidigare i dem större händerna. Sen är jag visserligen lite halvrisig djupstackat så det är ju en faktor som spelar in.

 

Bokar månaden iaf, 9.31bb/100 över 26.2k händer. Har swingat som fasiken, började med att gräva ett hål på 20 bi, tog igen och grävde ett nytt hål som inte var så fasligt stort i bbs, men sprang rätt kallt på /5 i några dagar vilket stod mig väldigt dyrt. 12.46bb/100 på /2, 20bb/100 på /4 och grisback på /5.

 

Har hållt 45bb/100 sedan jag startade dagboken på /2-/4 så man får tacka för en mysig dagboksrigg.

 

Mål för mars:

 

[] täppa igen läckan jag inte tog tag i den här månaden

[] 25k händer (Sätter ett lite lägre mål då jag misslyckades nu och jag kommer ha ännu mer att göra i skolan i mars)

[] Få in 4 coachingsessioner iaf, har varit lite dålig på att ta tag i det.

[] Majoriteten av volymen på /4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog vekaste lönehelgen för min del någonsin. Igår blev det bara 4h, och idag blev det väl 1.5h innan jag tröttnade. Kanske blir en till session, har grävt ett saftig jävla hål i vilket fall så nog finns det att göra i vilket fall. Sprungit i topprangen hela sessionen så var rätt skönt att lägga ned. Blev väldigt frustrerande. Hade inte spelat mot Lepidus på ett tag, men fick intrycket av att han hade börjat spela mycket lösare än vad han gjorde förr då han sitter och 3bettar/4bettar konstant och går massor med gator. Spelade två händer där jag sprang in i topprangen båda gångerna, båda händerna känns jäkligt marginella från min sida.

 

Hand nr 1: Standard att få in? Är ju lite smet i mitten så känns ju ändå som man borde få odds typ. Men då han är väldigt tight vet jag inte om vi får in det så jäkla bra, eller om vi får odds till att semibluffa eller vad man skall säga. Går det att flatta 4bettet? Funderade på det, men kändes så sjukt samtidigt op. Kanske är lika bra att få in och hoppas att man är mot damer eller kungar? Frågan är om han ens får in damer här, känns tveksamt tbh.

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k189.46 (VPIP: 33.33, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)

Hero (SB): k688.75

BB: k281.48 (VPIP: 76.19, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 21)

UTG: k801.35 (VPIP: 24.09, PFR: 19.45, 3Bet Preflop: 3.86, Hands: 3,821)

CO: k840.01 (VPIP: 26.71, PFR: 18.63, 3Bet Preflop: 3.33, Hands: 171)

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (pot: k6.00) Hero has A:spade: K:spade:

 

UTG raises to k14.00, fold, BTN calls k14.00, Hero raises to k64.00, fold, UTG raises to k142.00, fold, Hero raises to k688.75 and is all-in, UTG calls k546.75

 

Hand nr 2: Lepidus ännu en gång, vet inte om jag gillar mitt spel alls river. Funderade ett jäkla tag. Känns som han så otroligt sällan har sämre tvåpar. K9,KQ är ju hans givna tvåpar. Sen vet jag faktiskt inte riktigt hur brett han försvarar, känns inte som att han bör ha 97 direkt när jag 3xar. Sen sizingen är ju sådär, kanske borde siza större? Men tänkte om jag sizar mindre kanske jag får syn av KT/KJ.. Dessa händer bör vi ju alltid folda ut med en större bet så isf, känns ju bet lite kallt eller? Kändes så jävla vekt att bara checka river.

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k226.56 (VPIP: 40.50, PFR: 6.53, 3Bet Preflop: 2.38, Hands: 409)

UTG: k133.33 (VPIP: 48.40, PFR: 7.23, 3Bet Preflop: 5.45, Hands: 258)

CO: k1,102.35 (VPIP: 24.32, PFR: 15.68, 3Bet Preflop: 4.03, Hands: 387)

Hero (BTN): k474.84

SB: k458.76 (VPIP: 24.08, PFR: 19.47, 3Bet Preflop: 3.96, Hands: 3,722)

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (pot: k6.00) Hero has K:heart: 7:heart:

 

fold, fold, Hero raises to k12.00, SB calls k10.00, BB calls k8.00

 

Flop: (k36.00, 3 players) 9:spade: 7:spade: K:diamond:

SB checks, BB checks, Hero bets k27.00, SB calls k27.00, fold

 

Turn: (k90.00, 2 players) Q:diamond:

SB checks, Hero bets k67.50, SB calls k67.50

 

River: (k225.00, 2 players) 5:club:

SB checks, Hero bets k136.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta 4b bluffar UTG här? Om aldrig så är svaret givet

 

k7 fattar jag inte. Standard cbet. Vi kan bluffa flera missade stegar/färgar och beroende på hur fi nu är så kan vi få värde av sämre Kx/2p samt kanske vissa 9x.

 

Kommer bara besvara dina inlägg här en gång, bespara dig själv tiden och kommentera inte. Är fortfarande inte speciellt intresserad vad du har att säga om någonting. Vilket jag klargjorde senaste vi talades vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer bara besvara dina inlägg här en gång, bespara dig själv tiden och kommentera inte. Är fortfarande inte speciellt intresserad vad du har att säga om någonting. Vilket jag klargjorde senaste vi talades vid.

 

Jaha. Trodde du startade en dagbok för att få inputs, kanske fel forum om du inte vill ha det? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Trodde du startade en dagbok för att få inputs, kanske fel forum om du inte vill ha det? :-)

 

Sa att jag inte ville ha input från _DIG_. Ingenting om input generellt, de som har givit input är mycket medvetna om att jag är tacksam för det. Förstår inte varför du skulle ge mig input ens, med tanke på vad du tycker om mig. Finns ju ingen logik i att hjälpa någon man tycker så illa om. Sen så förstår jag inte varför du läser dagboken, kan dock inte hindra dig från det. Finner du någon form av nöje så är det väl bara att läsa på. Men som sagt, bespara dig kommentarerna.

 

Lite ironiskt att ifrågasätta en av få dagböcker i princip som bara handlar om poker att den är på fel forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte illa om dig (?) men ber om ursäkt för att jag uppenbarligen trampade på ömma tår, hade ingen aning om att det skulle vara så svårsmält för dig at få input.

 

Lycka till.

 

Hahaha. Skön level, känns lite douchigt att sitta och quota vad du har skrivit i pm. Men det är ju inga snälla saker, och sen är det ju dessutom utdraget över tid så tror inte direkt det var så att du blev tillfälligt sur och överreagerade för stunden.

 

Sa bara som jag sa senast jag pratade med dig i pm, vill inte ha med dig att göra så sa ju att jag skulle lämna dig i fred utbyte. Tolkade det som att båda skulle bli nöjda av det. Har inget problem att ta emot input, men är bokstavligt talat enbart dig jag inte vill ha input av. Så länge folk är seriösa så tas det emot gladeligen.

 

Tyty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte illa om dig (?) men ber om ursäkt för att jag uppenbarligen trampade på ömma tår, hade ingen aning om att det skulle vara så svårsmält för dig at få input.

 

Lycka till.

 

Hahaha. Skön level, känns lite douchigt att sitta och quota vad du har skrivit i pm. Men det är ju inga snälla saker, och sen är det ju dessutom utdraget över tid så tror inte direkt det var så att du blev tillfälligt sur och överreagerade för stunden.

 

tumblr_m4rlyzzL281qauj3go1_500.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Krmjaow!

 

Kul med pokerdiskussion. Jag tycker att om man inte kan få in AKs preflop med 150 bb på svs så spelar man alldeles för tillknäppt. När jag har försökt att kontinuerligt justera mitt spel så har jag insett att vissa saker kommer att inträffa, trots att det kanske inte är ett brutalt bra förväntat värde. En sån sak är att alltid, utan undantag, försöka få in stacken preflop med en sån hand som AK. Det ger roliga alternativ sen när man sitter och knåpar på sina ranger och hur fantastiskt högt den handen finns i en schysst femhandad prefloprange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Krmjaow!

 

Kul med pokerdiskussion. Jag tycker att om man inte kan få in AKs preflop med 150 bb på svs så spelar man alldeles för tillknäppt. När jag har försökt att kontinuerligt justera mitt spel så har jag insett att vissa saker kommer att inträffa, trots att det kanske inte är ett brutalt bra förväntat värde. En sån sak är att alltid, utan undantag, försöka få in stacken preflop med en sån hand som AK. Det ger roliga alternativ sen när man sitter och knåpar på sina ranger och hur fantastiskt högt den handen finns i en schysst femhandad prefloprange.

 

Hej igen Markus800 och tack för att du skriver.

 

Jag tror poker är väldigt mycket mer komplext än så. Vi borde nog anpassa våra ranger beroende på fiende, istället för att stacka av samma range mot alla fiender. Det finns roligare motståndare att stacka av 150bb med AK mot, och roligare situationer än BB vs UTG. Men jag tror fortfarande inte det är så tokigt dåligt att få in det här. Olyckligtvis sprang jag in i topprangen hela sessionen, våran kära fiende hade KK och brädan brickade. När får man se dig på svs igen? Det var ett tag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Markus800 och tack för att du skriver.

 

Jag tror poker är väldigt mycket mer komplext än så. Vi borde nog anpassa våra ranger beroende på fiende, istället för att stacka av samma range mot alla fiender. Det finns roligare motståndare att stacka av 150bb med AK mot, och roligare situationer än BB vs UTG. Men jag tror fortfarande inte det är så tokigt dåligt att få in det här. Olyckligtvis sprang jag in i topprangen hela sessionen, våran kära fiende hade KK och brädan brickade. När får man se dig på svs igen? Det var ett tag sedan.

 

Bra skrivet. Håller med om att man får anpassa rangerna efter motståndaren, men tycker som att man ändå har kvar grundkoncepten i sitt spel oavsett där då instopp med AK för 150 bb ingår.

 

Missade förvisso att det var utg mot bb och det håller jag verkligen med dig om gör saken lite tråkigare, men som skrivet, i syfte att balansera upp alla konstiga bluffar jag håller på med så försöker jag bara få in det allt som oftast.

 

Fortsätt posta händer även om du är inne i en seg period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten session idag, slog två flugor i en smäll och körde en coachingsession också. Inte en näve under /4 för månaden, lönehelgen slutade grisback som sig så bör. Känns rätt konstigt, är redan uppe i rekordback månadsmässigt efter 2 dagar. Men på något konstigt vis känns det ändå rätt bra, har grävt ett saftigt hål som skall gnetas igen förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder man inte med back är det inte på riktigt!!

 

Det har du minsann rätt i.

 

Kikade igenom lite händer ifrån sessionen nu i efterhand och började skratta lite. Som jag har påpekat tidigare i dbn så har inte undertecknad haft så mycket flyt när det är 200bb djupt på /4. Slänger in en semirolig hand från dagen, delvis för att jag vill whina av mig lite och jag tycker handen är underhållande. Är ju helt sjukt att nittigaste reggen på skall hitta river :D .. Tror det är något personligt, kanske borde ta bud på mitt svskonto? ;)

 

GTECH G2 (Boss) - kr4 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k782.63 (VPIP: 26.83, PFR: 15.83, 3Bet Preflop: 3.59, Hands: 444)

SB: k797.07 (VPIP: 23.72, PFR: 15.35, 3Bet Preflop: 4.05, Hands: 4,306)

Hero (BB): k984.01

 

SB posts SB k2.00, Hero posts BB k4.00

 

Pre Flop: (pot: k6.00) Hero has A:diamond: A:spade:

 

fold, SB raises to k12.00, Hero raises to k36.00, SB calls k24.00

 

Flop: (k72.00, 2 players) J:spade: 2:diamond: 4:diamond:

SB checks, Hero bets k36.00, SB raises to k108.00, Hero calls k72.00

 

Turn: (k288.00, 2 players) A:club:

SB bets k216.00, Hero calls k216.00

 

River: (k720.00, 2 players) T:spade:

SB bets k437.07 and is all-in, Hero calls k437.07

 

SB shows Q:spade: K:spade: (Straight, Ace High)

SB wins k1,579.14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...