Gå till innehåll

MTT spelare testar på CG...


Laagen13

Recommended Posts

Ser min syster uppdatera "den där känslan som uppstår när..." rätt mycket på FB. Det är ju rätt passande och tänkte köra en här nu som förklarar my personal state of mind rätt bra.

 

Den där känslan som uppstår när ens ex hittar en ny kille. Tog henne rätt lång tid, 1.5 månad sisådär... Profilbilden hon lägger upp ser man två smycken man gett henne för dyra pengar, varför inte pissa lite mer på mig, helt tom i blicken...

Lite växla från poker till personligt, sorry om ni inte gillar det, men tvingar ingen att läsa liksom.. :)

 

Varför har du kvar "fanskapet" på fb till att börja med? Ta bort henne! Finner inget som helst positivt i det, som du själv märker. Lägg fokus på pokern istället, GL! / Mvh Det va ord och inga visor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du kvar "fanskapet" på fb till att börja med? Ta bort henne! Finner inget som helst positivt i det, som du själv märker. Lägg fokus på pokern istället, GL! / Mvh Det va ord och inga visor

Håller egentligen helt med dig. Jag som person har oerhört svårt att bryta relationer så gjorde en halv kompensation och tog bort så jag inte kan se hennes uppdateringar eller vad hon nu håller på med på FB, lär ta bort henne efter ett tag ändå iaf..

 

Något mer pokerrelaterat. Vad gör man i CG när man limpar in med små pockets, en person i pos på mig raisar ca 6-7 bb? Oftast träffar man inte och träffar man så får man ofta inte för mycket betalt.. Men känns som man alltid borde ta en syn där?

Sedan A2-A9s i pos mot bettande motståndare, ska man ta syn preflop?:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man limpsynar massa låga pocketpar pre så kommer du få gå check/fold flopp eller turn så sjukt ofta så blir väl som att kasta pengar i sjön för de små pocketparen har dessutom sämst equity att bluffa med post ifall man ska göra om till bluff. Sen blir du inte alls balanserad preflopp och mycket lättläst om du ska sitta och 3xa alla nötnävar och limpa alla låga pockets och lite annat, mycket bättre att bara öppna allt som ska spelas.

 

Eftersom jag typ aldrig spelar cg så är jag inte helt säker vad man ska göra med A2s-A9s nävarna. Men är säker på att det är mycket vettigare att 3beta dem i pos än att syna in iaf . Men sen om man ska 3beta dem elelr folda vet jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack srslyfu för svaret om låga pp. Låter klokt rakt igenom och börjat köra det nu i mitt spel.

 

Efter att ha halverat min BR på 3 dagar (MTT skott och tilt från IRL händelser) är det dags att ta tag i min dagbok och pokerspelande och sätta mål, vilket jag aldrig egentligen gjort. Min BR ligger på $43.3 för tillfället.

 

*Spela NL2 tills min BR är uppe i $80 och därifrån spela NL5.

*Trycka in minst 10K händer denna månaden på denna nivån

*Inga MTT's över 1$ (helst inga MTT's alls)

 

80 dollar är inte mycket för NL5, jag spelar alltid 4 bort samtidigt men har märkt på denna nivån att jag allt som oftast inte droppar allt för mycket BI's på dessa nivåer och vill komma upp till NL10/NL25 som jag spelat innan so fort som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kunde använda pokertermer till att förklara hur det gått för Villa mot SAIK de tre matcherna i semifinalserien är RIGGAT.. Fy fan va otur de haft mot detta SAIK. Men denna semin som var den absolut bästa sett till spelare och lag!

 

Kommer inte Martin Johansson med i landslaget nästa gång det är uttagning är det skandal, det är nog redan skandal att han inte fick spela VM iår, men efter hur han spelat dessa 3 matcher mot SAIK bevisar han att han är LÄTT 1a eller 2a på liberopositionen i Sverige. TUNGT! :cry::-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt skön seger för Arsenal! Hoppas City torskar mot Wigan (lär aldrig hända) och man inprincip bör ha titeln i hand. Dodga City i semin vore nice med! 4-1 målet är riktigt snyggt och skönt att ha tillbaka Özil och Giroud som de ska spela! Min personliga favo Chambo var som vanligt grym och utmanade vilket gillas! :D

 

Såg att HM trial går ut om 2 dagar :/ Vill gärna ha det kvar men vet inte om jag pallar punga ut 100$ för det alltså... Använder mig inte ofta av statsen, det enda jag tar hjälp med det av är att kolla vilken typ av spelare det är, fisk/TAG osv och det tycker jag har hjälpt lite. Såg att man inte längre får försöka köpa HM av andra forumiter längre men skicka iväg PM ifall någon har något :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas bara det kan ske ett mirakel på tisdag för Arsenal, ser dystert ut innan, dock såg det ju inte så illa ut, var ju trots allt bara 10 man för Arsenal. Så man vet aldrig sen föra året blev det förlust på borta mål, om jag inte har fel.

 

 

Du får väl bli en vinnande spelare, så du kan investera i dig själv, och då köpa HM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas bara det kan ske ett mirakel på tisdag för Arsenal, ser dystert ut innan, dock såg det ju inte så illa ut, var ju trots allt bara 10 man för Arsenal. Så man vet aldrig sen föra året blev det förlust på borta mål, om jag inte har fel.

 

 

Du får väl bli en vinnande spelare, så du kan investera i dig själv, och då köpa HM

Hoppas detsamma! Första matchen mot Bayern var inte dålig alls, de första 20 minutrarna var riktigt bra! Är ju mission impossible inprincip dock men de kan fixa det ifall allt stämmer och Koscielny är tillbaka! Så länge det inte blir stortorsk mot dem är jag nöjd och hoppas riktigt mycket på FA-Cupen!

 

Har ju pengar tack vare fulltidsjobb men vet inte om jag vill lägga ut typ 700kr på HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror alla gång på gång får den där dippen i sin vardag där man känner att allt i sitt liv är skit, inte mycket positivt på G liksom. Det hade jag i fredags kl 02.00 när uteställena stängde och på fyllan dessutom. Fick ut mig massor av känslor som jag verkligen kände och legat och tryckt på länge, men sedan även vissa mindre starka känslor som jag kanske lyfte upp bara för att (fyllegrej liksom). Mest jobbigt att vakna upp dagen efter och veta att man haft en sådan fylla, innan det var utekvällen grym och allt var nice. En sådan dipp klarar man ju galant när man är nykter liksom så typiskt att man ska få den på fyllan...

 

Men iaf, de personerna som fick se mig må mindre bra träffade jag 7h senare och spelade lite bandy i arenan, sedan iväg för att se Arsenal, VINST och idag City TORSK. Så mår nu som vanligt och hur skönt som helst. Ska vara nykter fram till min polares 24års fest, den 21a för att balansera upp livet lite. Ska bli gött! Men dessa jävla dippar kan ju skjuta sig tycker jag, helt värdelösa.

 

Ett citat jag fick med mig efter blegat film samtidigt som jag grindade igår natt var typ "Det är ensamheten som gör att vi hoppar in i förhållanden vi egentligen inte vill ha, utan känslan av ensamhet hade fler varit singlar och folk hade mått allmänt bättre!" Håller med till viss del men pallar inte gå in i detalj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar vi för att få värde här? FI har 40 händer spel på 20VPIP, 3PFR.

Är det bättre att check/raisa flop här eller vad är egentligen det bästa? :)

 

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 2453982

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $4.75

Hero (BB): $2.39

UTG: $2.93

UTG+1: $1.00

MP: $4.22

CO: $2.51

BTN: $0.96

 

Pre Flop: ($0.03) Hero is BB with 5 :club: 3 :club:

UTG raises to $0.07, 1 fold, MP calls $0.07, 3 folds, Hero calls $0.05

 

Flop: ($0.22) 3 :diamond: K :club: 4 :club:(3 players)

Hero checks, UTG bets $0.13, MP folds, Hero calls $0.13

 

Turn: ($0.48) 8 :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $0.18, Hero raises to $0.46, UTG calls $0.28

 

River: ($1.40) Q :spade:(2 players)

Hero bets $1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att kolla lite vilka stats i min HUD jag ska ha. Jag köpte HM och behöver nu fixa en mer anpassad HUD. Använde bara de 4 standard som man har i början, VPIP/PFR/3bet typ. Vad ska man ha för info? Fold to CB? All input uppskattas! Uppskattar även om man skickar en egen HUD också för den delen!

 

Just nu har jag:

VPIP-PFR-3bet-foldto3bet

foldtoCB FLOP - foldtoCBTurn (båda IP)

foldtoCB TURN - foldtoCBTurn (båda OOP)

 

Vet ej om de är nödvändiga att ha? Helt lost i vad man borde ha faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bustade i en $1r 3xturbo på stars på 137 plats. $3 investerat och fick $53 för besväret. Segt när man var så nära och hade något på G. Men bust i coinflip och sedan A5vsA6 i BU vs SB så var det godnatt.

 

Men det blev en stor boost i min rulle och bara att köra på! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Säsongen för Arsenal är tyvärr slut, nästan! Enbart ett cupguld ska plockas hem på lördag och jag har goda vibbar detta året också inför denna match! En tredjeplats i ligan efter Sanchez FC på hösten och ett stabilt Arsenal som var kul att följa under våren. Bara att satsa högre nästa säsong och går vi ett snäpp högre i CL och kan utmana under inprincip hela säsongen i ligan nästa år är jag nöjd! Små steg!

Walcott hoppas man kan få chansen att starta i finalen efter hans magiska match mot West brom!

 

Poker har man inte kört på över ett år, har nu under de 3 senaste veckorna lirat lite smått igen, plus i CG, minus i MTT (1 av 20 ITM). Men vi får se om jag lägger fokus i denna DB igen eller om detta var ett spontant inlägg.

 

Är det profit i längden att generellt betta turn här också med kungar? Eller ska man checka och syna river? Ogillar dessa spots.

 

UTG spelar 20/14/0

 

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 2718007

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $5.13

SB: $6.89

BB: $5.00

UTG: $3.53

UTG+1: $4.14

Hero (MP1): $5.05

MP2: $5.69

CO: $4.76

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is MP1 with K :diamond: K :spade:

UTG raises to $0.10, 1 fold, Hero raises to $0.35, 5 folds, UTG calls $0.25

 

Flop: ($0.77) 6 :diamond: 2 :club: A :spade:(2 players)

UTG checks, Hero bets $0.42, UTG calls $0.42

 

Turn: ($1.61) 3 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($1.61) 5 :spade:(2 players)

UTG bets $0.77, Hero folds

 

Final Pot: $1.61

UTG wins $1.54

(Rake: $0.07)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...