Gå till innehåll

HH SundayWarmUp input plxxzz


Recommended Posts

OBS!! Innan Ni eller MOD läser denna HH och får för säg att jag har hittat på fiendens nickname aswell as mine bara för att jag valt att dölja mitt eget, det har jag icke gjort. Det är helt sjukt av pokerstars att acceptera något sådant nickname IMO. 187 betyder murder eller death och passar sig inte speciellt trevligt efter ett ord som jude. Dessutom från någon som har hem destination Germany. Skäms stars.

- Nog med PKn, fram med HHn. OBS!!

 

 

 

Ingen info på spelaren. Suttit i 2 händer när denna hand uppstår. All info vi har om fienden är att han är från Tyskland, förmodligen inte allt för gammal som valt det opassande nicket och spelar ifrån sin mobiltelefon vilket oftast imo brukar tendera till lite snabbare mer vilda beslut om tanken är att du ska lira sunday million i 6h+ i en lur. Kanske bara något jag fått för mig men detta är all information vi har inför denna handen vare sig det är till vår hjälp eller icke.

 

 

 

 

PokerStars hand #111928128166: Turnering #858629471, $200+$15 USD Holdem No limit - Nivå XII (400/800) - 2014-02-16 20:14:03 CET [2014-02-16 14:14:03 ET]

Bord '858629471 108' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 1: becki68 (37568 i marker)

Plats 2: LlKE A G6 (13592 i marker)

Plats 3: romanooo64 (18929 i marker)

Plats 4: paulwiter (31192 i marker)

Plats 5: rubenrtv (20068 i marker)

Plats 6: jude187 (30421 i marker)

Plats 7: dimjyri (8601 i marker)

Plats 8: CarlDenStore, snälla kom tillbaka! (55392 i marker)

Plats 9: uremyatm (19911 i marker)

becki68: lägger ante 80

LlKE A G6: lägger ante 80

romanooo64: lägger ante 80

paulwiter: lägger ante 80

rubenrtv: lägger ante 80

jude187: lägger ante 80

dimjyri: lägger ante 80

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: lägger ante 80

uremyatm: lägger ante 80

dimjyri: lägger small blind 400

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: lägger big blind 800

*** HÅLKORT ***

Utdelat till CarlDenStore, snälla kom tillbaka! [:2b::3b:]

uremyatm: fold

becki68: fold

LlKE A G6: fold

romanooo64: fold

paulwiter: raise 880 till 1680

rubenrtv: fold

jude187: call 1680

dimjyri: call 1280

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: call 880

 

 

 

Hittills super std imo, tror jag slänger in typ allt som inte är super trasiga starthänder här (vad nu gud skulle påstå att de händerna skulle vara) och synar en bb för att vinna miljoner.

 

Någon som misstycker?

Nej tänkte väl de...

 

 

 

 

*** FLOPP *** [:Ah::5g::4g:] *BIIIIIIIIIIIINKKKK!!!!*

dimjyri: check

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: check

paulwiter: check

jude187: bet 4000

dimjyri: fold

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: call 4000

paulwiter: call 4000

*** TURN *** [:Ah::5g::4g:] [:7g:]

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: check

paulwiter: check

jude187: bet 24661 och är all-in

CarlDenStore, snälla kom tillbaka!: ???????????????

 

 

 

 

Okej vad gör vi som spelad? Finns det något annat mönster man kan spela på floppen än å flatta? Tycker det blir så himla obv att man har något riktigt nuttibarrutti om man latjar in med ett omslag här som bb.

 

Jude187 (grovaste nicket jag läst.) flatta ett raise pre, så efter den floppen som han leder ut sätter jag han på en range så som alla typer av suitade ess som har träffat 2par på floppen plus alla kombos som innehåller :Ag::Xw: plus obv :Ag::Yg:, trissar, något steg+färgdrag han lyckats hitta dit med. På turn väljer han att stoppa in keramiken relativt snabbt när det checkas runt till honom, vilket borde polariseras ännu mer än så väl?

Tror att vi skulle fått höra från honom pre om det skulle vara :Aw::Kw: och om han valt att flatta så ska det vara med en klöver i.

Tror att han nu endast kan ha typ AA, :Ag::Jw:-:Ag::Qw:, 63, 86 och typ alla flushar med broadwaycards från JT-AKs.

 

Bygger jag föör tajta ranger på fiender i multiway potter?

 

Vilka händer slår vi på turn som gör att vi kan syna av? Synar vi aldrig av? Synar vi alltid av? Finns det något bra vinnande mönster här?

 

 

 

All input är välkommen!

Alles Beiträge sind willkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EHMM, jag är seriös när jag säger att jag inte har mixtrat med nicket. Därför jag skrev en OBS ruta för att folk inte ska tro det.

 

Jag skiter i vilket om man är jude eller inte. Alla får va exakt hur eller vad de vill, jag är inte deras farsa så jag bryr mig inte.

 

Nog OT om nazi osv, hand diskussion är det jag är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BLABLABLA...

 

Kort sammandrag: Du tvingar dig själv att folda den turnen när du bara synar på flopp.

 

Vad sätter du Fi på för range för att påstå att de e fold rakt ut vid detta spel? Du menar att Fi ALLTID har flush här? ALLTID? Hoppas du ej är seriös och om jag inte missminner mig har jag läst att du söker stejk till dyra liveturneringar här på pf men ingen verkade nappa. Du kanske förstår varför nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EHMM, jag är seriös när jag säger att jag inte har mixtrat med nicket. Därför jag skrev en OBS ruta för att folk inte ska tro det.

 

Jag skiter i vilket om man är jude eller inte. Alla får va exakt hur eller vad de vill, jag är inte deras farsa så jag bryr mig inte.

 

Nog OT om nazi osv, hand diskussion är det jag är ute efter.

 

såg du amagads hela svar??? orkar bry sig om poker efter hans osmakliga

svar.,,det var ju inte dig jag mena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Runksyna

2: Orka va så PK och gnälla på hans namn som skulle kunna vara ett förnamn.

3: Alla vet ju inte vad 187 betyder, undertecknad tex

4: Svart humor är död?

Amagads svar är varken roligt eller tillåtet i svensk lag!

 

 

vad tyskens nick betyder vet jag ej..men amagads svar osmakligt

 

ps vad gäller pokerfrågan har du ju underreppat floppen ( fi kan ha sett och bluff A bla )

så jag synar om än med lite kvid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amagads svar är varken roligt eller tillåtet i svensk lag!

 

 

vad tyskens nick betyder vet jag ej..men amagads svar osmakligt

 

ps vad gäller pokerfrågan har du ju underreppat floppen ( fi kan ha sett och bluff A bla )

så jag synar om än med lite kvid

 

Är helt med på att det är en av de sämsta och äckligaste posterna på PF genom tiderna...

Men var bryter det mot lagen? (Är bara nyfiken här.)

(Edit: såg nu att posten är redigerad, nåt som stod där innan då antar jag?)

 

 

OT så känns HHs svar jävligt bra.

Mkt AcXx och rädda 2par/set på den jammen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt med på att det är en av de sämsta och äckligaste posterna på PF genom tiderna...

Men var bryter det mot lagen? (Är bara nyfiken här.)

(Edit: såg nu att posten är redigerad, nåt som stod där innan då antar jag?)

 

 

OT så känns HHs svar jävligt bra.

Mkt AcXx och rädda 2par/set på den jammen,

 

kan ej lagen...var bara äcklad och arg!

 

Men känns som hets mot folkgrupp eftersom det va så genaraliserande

om judar....men nån annan kanske vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du Fi på för range för att påstå att de e fold rakt ut vid detta spel? Du menar att Fi ALLTID har flush här? ALLTID? Hoppas du ej är seriös och om jag inte missminner mig har jag läst att du söker stejk till dyra liveturneringar här på pf men ingen verkade nappa. Du kanske förstår varför nu.

 

Du kanske inte ska spela på det viset om du nu inte kan folda? Istället sitter du här och gör allt för att försvara din usla syn som vi vet att du förlorade, och nej självklart sitter han inte alltid med färgen eller högre stege för den delen, men du lär ju inte tjäna några pengar på att syna ihjäl dig på den där usla turnen.

 

Fram med resultatet nu!!

 

EDIT: Vill påpeka att du också har en kallsynare bakom dig om du inte redan visste det, för ingen annan här inne har ju tydligen lagt märke till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte ska spela på det viset om du nu inte kan folda? Istället sitter du här och gör allt för att försvara din usla syn som vi vet att du förlorade, och nej självklart sitter han inte alltid med färgen eller högre stege för den delen, men du lär ju inte tjäna några pengar på att syna ihjäl dig på den där usla turnen.

 

Fram med resultatet nu!!

 

Du är fan sämst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amagad är bannad, och en del poster rensade. Back till topic.

 

kan ej lagen...var bara äcklad och arg!

 

Men känns som hets mot folkgrupp eftersom det va så genaraliserande

om judar....men nån annan kanske vet

 

I sådana här lägen får du väldigt gärna rapportera inlägget så ser vi moderatorer det snabbare! /Ludvvig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...