Gå till innehåll

MTT squeezespot mot highstakesspelare


RoopzY

Recommended Posts

Har inga stats på motståndaren, men vet att no not baxter brukar regga alla dyra turrar på Full Tilt, så förmodar att han är duktig. Flatten preflop bör väl vara standard, men därefter känner jag mig vilsen. Fold, 4-betshove och 4-bet/syn känns alla som rimliga alternativ. Skulle uppskatta input på detta, gärna med en motivering :-)

 

Full Tilt Poker Game #33914054489: The Ceratops (264380941), Table 3 - NL Hold'em - 2000/4000 Ante 500 - 02:01:20 CET - 2014/02/17 [20:01:20 ET - 2014/02/16]

Seat 1: intelligentplay (68,450)

Seat 2: ozzieowen (169,673)

Seat 3: InViCtusLT (122,380)

Seat 4: kozirok (151,490)

Seat 5: srCuco (54,059)

Seat 6: RoopzY (145,830)

Seat 7: no not baxter (132,451)

Seat 8: fat arctic fox (76,922)

Seat 9: IQ_Styl3 (192,788)

intelligentplay antes 500

ozzieowen antes 500

InViCtusLT antes 500

kozirok antes 500

srCuco antes 500

RoopzY antes 500

no not baxter antes 500

fat arctic fox antes 500

IQ_Styl3 antes 500

RoopzY posts the small blind of 2,000

no not baxter posts the big blind of 4,000

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RoopzY 9 of Clubs9 of Hearts

fat arctic fox folds

IQ_Styl3 raises to 8,000

intelligentplay folds

ozzieowen folds

InViCtusLT folds

kozirok folds

srCuco folds

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY calls 6,000

no not baxter has 15 seconds left to act

no not baxter raises to 22,635

IQ_Styl3 has 15 seconds left to act

IQ_Styl3 has requested TIME

IQ_Styl3 folds

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY has requested TIME

RoopzY raises to 39,999

no not baxter has 15 seconds left to act

no not baxter has requested TIME

no not baxter raises to 131,951, and is all in

RoopzY calls 91,952

no not baxter shows King of ClubsKing of Diamonds

RoopzY shows 9 of Clubs9 of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog inte kompetens / tillräckligt duktig teoretiskt för att kunna ha facit (även om jag varit en bra vinnare på dina nivåer sista året).

 

Det är nog min största svaghet spelar mer på känsla.

 

Men gör ett försök iaf

FI har 35bb nått? Om jag skulle vilja ha in det pre här vill jag iaf ha QQ+

Tycker fold är enklast även om det känns väldigt surt med en såpass bra hand.

Syn på hans 3b är väl förmodligen förlorande i längden men kan se mig ta den ibland med vi har väl lite set odds men som sagt är det nog ev-.

 

4bets-fold funkar väl men vill vi hamna i den spotten blir väldigt dyrt.

Ska jag pusha/få in det pre ska jag ha rätt bra reads/stats att fi är ett hyperaggromonkey :).

 

Fast vet hur man tänker ibland speciellt om det är ett pro ,man tänker han gör bara ett move där men jag röstar iaf för fold pre även om det känns surt vi har en fin stack och kommer bättre lägen.

 

Mvh

 

 

PS spelar du några fler siter ? Letar efter siter som har från 10r upp till 50f och helst lite färre deltagare än tilt/ps då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer flattar du med där i SB som slår BBs omslag för värde?

 

Edit: Den meningen var inte vackert utformad. Så försöker på nytt:) Vilka händer kan du ha som värde push? Flattar du in QQ+ för att slå om bb? Då skjuter du bort alla hans squeeze bluffar osv. Fold är ett ganska bra alternativ imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen, och jag kan hålla med om att standard på denna nivå ($26) verkligen bör vara att folda, helt enkelt då motståndare inte bluffar ofta i detta läge. Mot en kapabel och aggressiv motståndaren vill jag ändå föra ett resonemang för 4-bet.

 

Jag inser att 99 står sig illa mot hans get it in range (som jag förmodar är JJ+ AK). Anledningen till att jag inte vill folda är att jag misstänker att hans range kommer att bestå av en hel del bluffar. Motståndaren lägger in 18 635 (4000 kommer från hans BB) för att vinna 24 500, vilket innebär att det behöver lyckas en bit under 50 % för att vara profitabelt.

 

När jag synar i SB mot en höjning i relativt tidig position vid detta stackdjup är min range relativt definierad, och består bara av 88-TT, KQs, AQ (fullt möjligt att min range bör se annorlunda ut). Om motståndaren utgår från att jag kommer att folda mina hela min range, så får denne ytterligare incitament för att bluffa.

 

Ungefär här tar mina teoretiska kunskaper slut. Avslutningsvis så antar jag att AQ är en bättre hand att gå med, då den innehåller blockers till moståndarens värderange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tror jag viker om han vart lugn och har han kört mycket tror jag att jag river rakt av! Med det sagt gillar jag hur du formulerar dig och tänker, alltid kul med en liten induce mot speciell fi. Lågvarians är väl annars att rekommendera i detta fältet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag viker om han vart lugn och har han kört mycket tror jag att jag river rakt av! Med det sagt gillar jag hur du formulerar dig och tänker, alltid kul med en liten induce mot speciell fi. Lågvarians är väl annars att rekommendera i detta fältet :)

 

This

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...