Gå till innehåll

The Well - Rebonius


Rebonius

Recommended Posts

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Droger

 

- Personlig favvis?

- Politiskt?

- Borde man på ett personligt plan?

 

Har brukat koffein, socker, alkohol, gräs, synefedrin. Har testat tramadol och benso en gång var.

Kanske anses vara extremsjukt, men skulle nog säga att socker är favoritdrogen. Gillar glass extremt mycket och har typ aldrig dåligt samvete över att jag äter det för njutningen är extrem. Brukar krypa ihop i fosterställning och bara njuta av hur endorfinerna flödar efter att jag har ätit det.

Tramadol var löjligt bra att grinda på, men gillar nog alkohol bättre ändå. Att det är socialt accepterat och lagligt är två väldigt stora fördelar.

 

Är för legalisering av allt, men förstår att det är problematiskt om man har skattefinansierad sjukvård. Tror dock att politiker skjuter sig rejält i foten när en hel generation upplever cannabis som ok jämfört med alkohol och staten säger något helt annat.

 

Beror mycket på preferenser, speciellt tidspreferenser. Tror att sannolikheten att jag aldrig kommer att testa heroin är över 0,97. Nästa nya drog jag prövar på är troligen adderall när jag är i korea och pluggar. Tror att svamp kan vara vettigt att testa och om man gillar att festa är säkert koks bra.

Använd allt med måtta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle anpassa ovanstående tankar till Hu Plo, vad skulle du ändra/lägga till?

 

Det finns mycket fler brädor och situationer där ranges mer liknar kontinuerliga distributioner och det påverkar t.ex. betsizing och handurval kraftigt.

 

Rent konkret så donkar jag mer i PLO HU av orsaker som t.ex. att ens range har mycket större equity än motståndarens och man vill inte låta honom knacka bakom för ett frikort.

 

Tror att du gör rätt i att använda mycket mjukvara för att kolla upp t.ex. olika händers/ranges equity på olika brädor (har kikat lite i din dagbok nu och då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå rebben,

 

Hur högt/lågt rankar du Miami bland alla ställen du besökt i den vida världen?

 

Hur pass intresserad är du av sport? Utöva/raila? Hur är din inställning till OS exempelvis? SWE - FIN?

 

Sjuuuuk intressant well, ska försöka luska fram ngn vettig fråga (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå rebben,

 

Hur högt/lågt rankar du Miami bland alla ställen du besökt i den vida världen?

 

Hur pass intresserad är du av sport? Utöva/raila? Hur är din inställning till OS exempelvis? SWE - FIN?

 

Sjuuuuk intressant well, ska försöka luska fram ngn vettig fråga (=

 

Hejhej!

 

Miami är en riktig storstad, så man måste nog gilla det för att uppskatta den. Ett stort plus är att den ligger vid vattnet och dessutom så är ju klimatet löjligt bra.

Folk är trevliga överlag, men oftast känns det som att dom har något egenintresse i det. Det är scammers paradise och att ständigt behöva vara paranoid är jobbigt.

Klubbarna ska ju vara världsklass, men jag har inte haft en enda bra kväll på en klubb där. Var på Eric Prydz när han spelade på Story och vanliga biljetter kostar över $80 och om man framför scenen dansar mer än att gunga fram och tillbaka så kommer det monstervakter och säger till en. Det krävs att man ska spendera löjliga summor pengar (en redbullvodka kostade $44 när jag var på Hyde, då vill man inte ens fråga vad bord kostar) och folk är bara där för att flasha.

Rekommenderar staden om man är ung och gillar action.

 

Trillskeberättelse: Sprang in i ett par beach parties i Miami och dom var löjligt bra. En fredag var det vad som tydligen kallades seniors-skipp. Alla som går sista året i high-school skippar skolan en dag och går ner till stranden. Jag och en kompis hade brunch-dubbeldejt på stranden med två tjejer från miami och när vi kom ner till stranden så var den fullproppad med festsugna unga människor i badkläder. Musik pumpades ut från tält och alla dansade och drack tidigt på dagen i solskenet. Det var riktigt, riktigt bra stämning.

 

Jag är inte så värst sportintresserad. Den enda sporten jag gillar att kolla på på tv är ishockey och kollar bara när det är OS eller VM. Superbowl kollade jag på i år, men var mest för själva stämningen. Skulle kunna tänka mig att kolla på golf också.

I somras kollade jag på lite wimbledonmatcher när jag ändå var i london. Grymt roligt och väckte intresse för att spela mer själv.

 

Jag utövar ingen sport seriöst, men spelade mycket tennis i vintras och ska försöka fortsätta med det. På sommaren blir det några rundor golf per år och eventuellt någon under semestrar. Jag skulle gärna utöva fler sporter.

 

Hejar på Finland :)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela runt köksbordet med kompisar när jag började 7an. Samma vinter fick jag Glimnes Pokerhandboken och spelade play money och freerolls, men fick aldrig ut några pengar eftersom det oftast var restriktioner om man ville använda pengarna.

Efter mycket tjat tillät mina föräldrar mig att sätta in 50€ som jag hade sparat ihop. Jag började på 0,01-0,02 NLT och 0,02-0,04 limit med skott på $3 SNG och $1 MTSNG. Vann ganska snabbt en del och plöjde allt material jag hittade, speciellt om SNGs. Gick över till FTP när det kom och spelade 9-manna $5 SNGs, både vanliga och turbo. Hade ingen musmatta och spelade på en 17" CRT-skärm som flimrade, men klämde ändå in 9-12 bord, samtliga i full screen så att man klicka på klienten när dom blinkade. Hjälpprogram hade man såklart inte på den här tiden. Kurvan gick spikrakt uppåt, men jag var ändå löjligt rädd för att gå upp i nivå. Efter 1000 SNGs och ännu fler dollares inspelade så började jag fundera på det, men det tog $2000 i bankrulle för att våga ta steget upp till $10 SNGs.

Väl där så märkte jag att det inte alls bara var proffs som jag naivt trodde. Alla var ju lika skit som på nivån under, så jag fortsatte att spela och klättra och mitt i allt så hade jag en hyfsad rulle.

Jag hade alltid blandat lite olika spel, men efter alla SNGs så fokuserade jag mer på cash games. 9-handat NL100 på iPoker startade jag med och spelade 1-2 månader och vann ganska mycket innan jag bestämde mig för att pröva på B2B-nätverket. Jag la in lite pengar och började spela NL€200 6-max. Jag fokuserade mest på att spela balanserat och som ett under så bara ramlade slantarna in. Jag spelade sporadiskt efter skolan, 2-3h per dag med upp till 16 bord. När jag tittade på saldot och insåg att jag hade tjänat €25k första månaden med en eller två backdagar förstod jag att det fanns pengar att göra.

I samma veva började jag fundera mer och mer på MTTs. Jag började med att spela warm-up på söndagar nu och då och efter ett tag så spelade jag de flesta stora söndagsturneringar. En av de första söndagarna så gick jag och vann B2Bs söndagsturnering för ~€30k-40k och kom tvåa i UBs söndagsturnering för $45k. Efter det var mina kommande söndagar uppbokade.

 

Kan skriva en fortsättning om fler vill läsa.

 

.

 

Jag är en av fler som vill att du fortsätter skriva på det här. Skriv även gärna hur gammal du var vid olika tidpunkter.

 

Har för övrigt en bra bild på dig från Åland när du spelade HU på den här HU-maskinen mot någon random :lol:

 

Bra well för övrigt!

 

1. Vem tycker du är den bästa pokerspelaren du spelat mot?

2. Om du fick välja en person att diskutera poker med livet ut, vem hade du valt?

3a. Om du nominerats på facebook att svepa en öl inom 24h eller bli skyldig personen som nominerat dig ett flak; hade du gått med på det och svept ölen, avstått eller kommit på något eget att göra och skicka vidare till tre personer? B. Vad tycker du om den trenden?

4. Kaffe eller te? Motivera

5. Playstation eller xbox? Motivera

6. Om du fick bestämma; hade du behållit eller avskaffat monarkin? Motivera

7. Vad är din allmänna uppfattning av pokerspelare?

8. Hur hade ett optimalt samhälle sett ut i dina ögon?

 

Om du redan svarat på några av frågorna så är det bara att skippa.

God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig först börja med att berätta lite om Verner. Han var en gång och hälsa på Stockholm-Rimbo Järnvägsaktiebolag. De andra som kom dit försökte se ut som arbetare eftersom de nämligen skulle hälsa på väljarna på deras arbetsplatser. Alltså försökte de lite grand efter förmåga att sätta på sig stövlar och några fåniga jeans och man såg direkt att det var första gången. Allt för att då köra snacket där ute med de där killarna. Men det gjorde inte Verner. Verner kom dit och var snygg och prydlig. Klädd i mörk blazer, grå brallor, snygg och fin. Det tycker jag vittnar om en personlig integritet. En styrka att inte fladdra efter och tänka - vilket auditorium har jag idag? Måste jag klä mig på ett visst sätt och verka någonting som jag inte är? Nu till poängen, oss emellan - berätta något som vittnar om att du har en personlig integritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det att vara så smart? Tänker du någonsin "jag är fan rätt smart"?

 

Är du snygg också?

 

Har du någon standardöppning när du går fram för att mingla med tjejer?

 

Hade du vunnit över mig i NLTHU om jag hade knappen varje hand?

 

Orkar du berätta mer om dina investeringar? Har du några som fortfarande kan bli vinst på sikt eller gick det bara skit allting?

 

 

Och så några viktorh-frågor nu när han AFKar:

 

Hur många har du haft sex med?

Haft klamme eller gonne eller dylikt?

Trekanter? Fyrkanter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det att vara så smart? Tänker du någonsin "jag är fan rätt smart"?

 

Anser mig inte vara så smart. På det här forumet finns det många som nog innehar klart högre intelligens än jag.

Den sorgliga sanningen är väl att man i nyktert tillstånd mest ser andra som dumma, men om man är berusad och funderar över t.ex. poker så brukar jag komma fram till tankar som "jag är fan rätt smart" ja.

Det brukar räcka med att läsa böcker eller doktorsavhandlingar för att snabbt komma ned på jorden igen.

Brukar även poängtera för mig själv hur dålig jag är på mycket annat. Jag kan inte rita för fem öre och är totalt tondöv.

 

Är du snygg också?

 

En marginellt för stor mage, halvtaskig hy och glasögon bådar ju inte gott. Baserat på det hade jag gett mig en femma, men har bra klädstil och det lyfter det till 5,5. Självsäkerhet, utstrålning och bra hållning gör att jag förhoppningsvis landar på 6,5.

 

Har du någon standardöppning när du går fram för att mingla med tjejer?

 

Nej, det brukar alltid vara situationsbaserat. Något oväntat brukar vara bra, oväntat är oftast roligt.

Är inte speciellt mycket för att ligga med randombrudar utan personlighet, så brukar prata om sådant jag gillar och om dom bara vill prata smink och paradise hotel så hade vi nog inte passat så bra ihop ändå. Tror att jag vinner mycket på att jag faktiskt är intresserad av människor och inte bara alibilyssnar.

Hade du vunnit över mig i NLTHU om jag hade knappen varje hand?

 

Jag hade inte haft edge i alla fall.

 

Orkar du berätta mer om dina investeringar? Har du några som fortfarande kan bli vinst på sikt eller gick det bara skit allting?

 

Jag har förlorat mest på vanlig aktieinvesteringar. Cashade ut mycket strax före kraschen och investerade det i large cap och det är väl inte så mycket att säga om det.

Nu har jag utöver aktie i noterade bolag en liten mängd fonder, ett par strukturerade produkter (derivat av olika slag) och aktier i ett icke-noterat bolag. De tidigt nämnda har gått dåligt, de sent nämnda bra.

 

Och så några viktorh-frågor nu när han AFKar:

 

Hur många har du haft sex med? Har inte räknat sjukt nog. Lågt tvåsiffrigt i alla fall

Haft klamme eller gonne eller dylikt? Ren så vitt jag vet

Trekanter? Fyrkanter? Nej. Blev erbjuden trekant med två tjejer en gång. Gick hem med dom, men de var inte jättesnygga och ena var en kompis som jag vet att hade pojkvän, så tackade nej, men sov mellan dom utan att ha sex.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en av fler som vill att du fortsätter skriva på det här. Skriv även gärna hur gammal du var vid olika tidpunkter.

 

Har för övrigt en bra bild på dig från Åland när du spelade HU på den här HU-maskinen mot någon random :lol:

 

Bra well för övrigt!

 

 

1. Vem tycker du är den bästa pokerspelaren du spelat mot?

Är svårt att säga eftersom man så sällan får tillräckligt stor sampel av händer mot någon för att kunna avgöra det med stor sannolikhet och man kanske tror att någon gör något dåligt som kanske är bra, men man själv är för dålig för att förstå det. Jkk är väl en av de som jag har diskuterat så mycket med så att jag vet att han var extremt bra och har självklart mött honom också.

Har mött typ alla kända pokerspelare förutom Ivey. Skulle jag välja någon känd som jag inte gärna mötte så skulle jag kanske ta Jeans. Vi spelade endel på B2B förut och han både var och är väldigt duktig.

2. Om du fick välja en person att diskutera poker med livet ut, vem hade du valt?

Diskuterar inte så mycket poker längre, men hade valt min bästa kompis J följt av Jakelamotta på forumet, främst för att det är några av de få personer jag skulle sakna att diskutera poker med.

3a. Om du nominerats på facebook att svepa en öl inom 24h eller bli skyldig personen som nominerat dig ett flak; hade du gått med på det och svept ölen, avstått eller kommit på något eget att göra och skicka vidare till tre personer? B. Vad tycker du om den trenden?

Jag har blivit nominerad. Tyvärr låg jag hemma i streptokocker (en av anledningarna till att jag valde just det här tillfället att starta en well) och kunde varken svälja eller prata. Skrev till kompisen och kompromisslösningen blev att jag köpte honom ett flak öl som vi delar på någon ledig kväll.

Den är okej. Klart att man inte föregår med det bästa exemplet, men samtidigt ska man få ha roligt och i ärlighetens namn så är det väl roligare att se på folks videohälsningar än att läsa igenom standarduppdateringar?

Såg en variant där en person skänkte pengar till välgörenhet och nominerade andra att göra likadant. Den gillade jag mer.

4. Kaffe eller te? Motivera

Dricker väldigt lite av någondera. Jag dricker nästan uteslutande vatten. Gillar egentligen te mer, men väljer kaffe då det oftast är mindre omständigt att få vid sociala situationer.

5. Playstation eller xbox? Motivera

Playstation för det kan man kolla på blue-rayfilm på. Har lånat ut mitt PS3 till en kompis i utbyte mot en dvdspelare eftersom jag har haft mitt PS3 sen det kom ut och bokstavligen aldrig spelat på det. Jag har inte ens något spel. Köpte PS3, xbox 360 elite och wii när jag hade gjort pengar på poker och det är bara wii som jag har spelat på.

6. Om du fick bestämma; hade du behållit eller avskaffat monarkin? Motivera

Avskaffat. Tycker att det är en konstig grej att skattefinansiera och förstår inte varför man ska födas till makt som baseras på tvång. Statsrepresentation kan politiker ta hand om istället.

Kan tillägga att en av mina bästa vänner älskar svenska kungen över allt annat. Han har yttrat flera legendariska fraser så som "Om jag skulle få bestämma så skulle svenska kungen vara diktator i Sverige" osv.

7. Vad är din allmänna uppfattning av pokerspelare?

Intelligenta, lata och naiva.

8. Hur hade ett optimalt samhälle sett ut i dina ögon?

Jag har nog ingen vision om ett optimalt samhälle. Om folk kan förverkliga sig själva så är det bra. Generositet hade jag gärna sett också.

 

Om du redan svarat på några av frågorna så är det bara att skippa.

God natt

 

Tack för allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilka webbplatser besöker du dagligen?

2. Hur ser den perfekta kompisen ut för dig?

3. Topp 3 dyraste köp?

4. Bästa boken du läst?

5. Minne för livet?

6. Något du ångrar?

7. Vad ska man göra för att lyckas i livet?

8. De värsta någon gjort mot dig?

9. Vilka personer ser du upp till?

10. Tror du på gud?

11. Hur ser din drömtjej ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste mellan raderna att du ska till Seoul å plugga, stämmer detta? Om det gör det varför just Seoul?

 

Vad är det sjukaste respektive bästa med den staden enligt dig och hur många tighta koreaner har du tänkt besöka love motels med? :lol:

 

Pluggade själv där ett halvår förra året och rekommenderar det starkt (träffade för övrigt en finsk flickvän där! Haha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilka webbplatser besöker du dagligen?

2. Hur ser den perfekta kompisen ut för dig?

3. Topp 3 dyraste köp?

4. Bästa boken du läst?

5. Minne för livet?

6. Något du ångrar?

7. Vad ska man göra för att lyckas i livet?

8. De värsta någon gjort mot dig?

9. Vilka personer ser du upp till?

10. Tror du på gud?

11. Hur ser din drömtjej ut?

 

1. PF, Facebook, Youtube, Scannar di.se rubriker lite snabbt för att se om något galet verkar ha hänt, men läser sällan, highstakesdb, mail, slösurfar flashback nästan varje dag.

 

2. Omtänksam, kan lyssna, är inte rädd för djupa diskussioner och viktigast av allt är att man har roligt tillsammans. Min bästa kompis i Helsingfors skulle man kunna fylla många sidor med material om. Han har grym humor, är hjortsmart och gamer.

 

3. Hotellnota, hotellnota och klocka. Tror faktiskt inte att jag har köpt annat för mer än €1k, borträknat flygbiljetter. Har inget körkort så därför ingen bil, men har unnat mig en fin samling skjortor som jag gärna myser runt i.

 

4. Är nog Antifragility and Taleb. Gillade Logic of Life starkt när jag läste den (var nog över 5 år sedan) och den öppnade mitt intresse för ekonomi. Plöjde igenom mycket skönlitterärt när jag var ung, men nu blir det mest någorlunda faktabaserade böcker.

 

5. Flera resor, senaste var när jag, min storebror och en kompis roadtrippade i Florida. Skulle säga att Sunday Million vinsten var ett minne för livet också.

 

6. Massor, men inget jag grämer mig över. Fick starka euforiska känslor av musik när jag var yngre, så lyssnade mycket och högt väldigt ofta. Förstod att jag antagligen skulle få tinnitus, men trodde att framstegen inom forskningen både hade kommit och skulle ha kommit längre än vad den har gjort, så lever med tinnitus nu utan att kunna bota det. Jag ser det inte som någon fara, sover helt enkelt med datorn bredvid mig och någon föreläsning på för att inte tänka på ljudet.

 

7. Lättast är nog att inte ha för höga mål. Annars skulle jag fundera över vad man vill och sedan kämpa hårt för att uppnå det. Tror sällan det är målet som är det viktiga, utan vägen dit.

 

8. Jag har nog klarat mig undan rötägg bra. Det värsta någon har gjort mot mig är säkert saker jag har gjort mot mig själv.

 

9. Väldigt många. Min pappa för hans arbetsmoral, min mamma för sin omtänksamhet, mina vänner för deras mjukhet och intellekt osv. Såg mest upp till en nära forumit som inte finns med oss mer. Det kommer säkert något om honom i nästa del av pokerberättelsen.

 

10. Nej, har aldrig varit medlem i kyrkan heller. Har identifierat mig som agnostiker sedan länge och tänker sällan på högre makter.

 

11. Jag går igång på intelligens riktigt ordentligt. High-class brudar har jag alltid gillat också. Någon utan ambitioner kan lätt bli tråkigt. Släng till de klassiska attributen så som humor och snällhet så är jag riktigt såld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen fråga, bara att jag vill konstatera att du verkar vara genomhärlig. heja heja kö på fö fa-aan

 

Tack! Roligt att höra :) Har en riktigt positiv bild från dig baserat på ditt postande också.

 

Läste mellan raderna att du ska till Seoul å plugga, stämmer detta? Om det gör det varför just Seoul?

 

Vad är det sjukaste respektive bästa med den staden enligt dig och hur många tighta koreaner har du tänkt besöka love motels med? :lol:

 

Pluggade själv där ett halvår förra året och rekommenderar det starkt (träffade för övrigt en finsk flickvän där! Haha)

 

Jag har varit till Seoul tidigare och älskar staden, men ska lite längre söderut till Pusan på utbyte. Något jag inte sett tidigare, stränder och ett par grader varmare gör att det säkert också blir bra.

 

Tycker att det bästa är säkerheten. Ingen försöker blåsa dig även fast alla ser att du är turist. Det finns extremt mycket sjukt med staden, men säger väl alkohol/arbetskulturen och plastikoperationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med ditt internship i London förra sommaren. Vilken bransch var det och gav det mersmak?

 

Vad anser du vara ditt största hot för att misslyckas som entreprenör, internt/externt?

 

Du vill jobba som riskkapitalist i framtiden men i vilket spektra ligger dina starkaste fördelar och engagemeng idag för att starta och driva ett eget företag att lyckas med först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har haft en grym kvalitet på dina inlägg här på pf tycker jag, kul med en brunn! Här kommer nåra snabba.

 

Vilket är ditt favorit ord?

Vilket ord gillar du minst av alla?

Vilket ljud gillar du mest?

Vilket ljud gillar du minst av alla?

Vilken är din favorit svordom?

Vilket yrke skulle absolut inte vilja ha?

Om himlen existerar. Vad skulle du vilja att Sankte Per sa till dig vid pärleporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med ditt internship i London förra sommaren. Vilken bransch var det och gav det mersmak?

 

Vad anser du vara ditt största hot för att misslyckas som entreprenör, internt/externt?

 

Du vill jobba som riskkapitalist i framtiden men i vilket spektra ligger dina starkaste fördelar och engagemeng idag för att starta och driva ett eget företag att lyckas med först?

 

Det var inom insurance och även om det kanske var den bästa tiden i mitt liv, så tror jag inte att det var något jag vill göra resten av livet. Kollegorna var så löjligt bra och att få umgås i en businessmiljö var grymt.

En stor ångest släpptes också från mitt hjärta. Jag hade varit lite orolig för om jag skulle gilla att jobba. Jag gillade trots allt inte alltid att plugga och hade ju inte haft något ordentligt sommarjobb, så jag visste inte hur jag skulle ta det. Jag märkte snabbt att jag älskade att jobba och att det var en trygghet att kunna gå till en plats där man visste att gjorde något meningsfullt och att man var uppskattad.

Jag var sjukt imponerad av vilken tilltro mina chefer och kollegor satte vid mig. När jag kom dit första dagen så var jag kanske till uppskrämd av alla historier om hur interns behandlades inom investment banking i London. Om de första dagen hade gett mig en tvättborste och sagt åt mig att tvätta toaletterna och göra kaffe åt de andra hade jag gjort det utan att tveka, istället tog de med mig för att träffa alla, närvara på alla möten, göra alla aktiviteter utanför kontoret osv. Jag fick till och med utvärdera deras prissättningsmodeller, vilket var klart svårast, men även väldigt intressant.

 

Om man nu anser att det är att misslyckas, så skulle jag säga att jag blir intresserad av något annat eller fastnar på någon trygg arbetsplats. Externt kanske att jag flyttar till en region där jag överskattar min kunskap om marknaden/efterfrågan och därför gör fel saker.

 

I allt som handlar om finansiell rådgivning/skattekonsultering. Jag tror inte att jag tar mig vatten över huvudet och startar ett eget företag direkt, utan vill helst få arbetslivserfarenhet inom området först.

Jag tror faktiskt att min aspergers kan hjälpa mig när jag väl startar företag. Jag snöar lätt in på grejer och vill specialisera mig väldigt mycket på ett område och ägnar all min lediga tid åt det. Om jag blir intresserad av något så kan jag göra det 16h/dag 7 dagar i veckan. Avsaknad av balans kanske man skulle kunna kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja Rebban!

Malta som framtida bostadsland hade fallit i glömska pre wellen, ty!

 

Malta är najs!

 

Du har haft en grym kvalitet på dina inlägg här på pf tycker jag, kul med en brunn! Här kommer nåra snabba.

 

Tack :)

 

Vilket är ditt favorit ord? Guld

Vilket ord gillar du minst av alla? Overall

Vilket ljud gillar du mest? Ljudet av skratt

Vilket ljud gillar du minst av alla? Gällt pip

Vilken är din favorit svordom? Jävlar och fan delar på förstaplatsen

Vilket yrke skulle absolut inte vilja ha? Allt med offentlig administration, något på skatteverket skulle säkert vara värst.

Om himlen existerar. Vad skulle du vilja att Sankte Per sa till dig vid pärleporten? Välkommen?

 

Bra well, rebonius.

 

En snabb materialistisk fråga:

 

Vilken klocka bär du?

 

Tack :) Bär en automatisk Raymond Weil Freelancer 2730-ST-65001. Första gången jag vet vad den heter, krävdes lite googling.

 

Hur många BTCs har du?

 

Tyvärr 0. Är en typisk grej jag inte har kommit till skott med att köpa. Började kolla på det i slutet av 2012 och hade bestämt mig för att köpa på sommaren 2013. Kollade en del på arbitragebots i höstas, men det rann ut i sanden. Jag borde nog fortfarande köpa ett gäng.

 

Hej rebbo, du är kung du!

 

Hej GG! Du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ligger felet i handen? 3bet själva? Fold till 3bet? Om vi foldar till 3-betet, är det inte väldigt exploaterbart för FI att 3betta massor?

 

Full Tilt Poker Game #33914054489: The Ceratops (264380941), Table 3 - NL Hold'em - 2000/4000 Ante 500 - 02:01:20 CET - 2014/02/17 [20:01:20 ET - 2014/02/16]

Seat 1: intelligentplay (68,450)

Seat 2: ozzieowen (169,673)

Seat 3: InViCtusLT (122,380)

Seat 4: kozirok (151,490)

Seat 5: srCuco (54,059)

Seat 6: RoopzY (145,830)

Seat 7: no not baxter (132,451)

Seat 8: fat arctic fox (76,922)

Seat 9: IQ_Styl3 (192,788)

intelligentplay antes 500

ozzieowen antes 500

InViCtusLT antes 500

kozirok antes 500

srCuco antes 500

RoopzY antes 500

no not baxter antes 500

fat arctic fox antes 500

IQ_Styl3 antes 500

RoopzY posts the small blind of 2,000

no not baxter posts the big blind of 4,000

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RoopzY 9 of Clubs9 of Hearts

fat arctic fox folds

IQ_Styl3 raises to 8,000

intelligentplay folds

ozzieowen folds

InViCtusLT folds

kozirok folds

srCuco folds

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY calls 6,000

no not baxter has 15 seconds left to act

no not baxter raises to 22,635

IQ_Styl3 has 15 seconds left to act

IQ_Styl3 has requested TIME

IQ_Styl3 folds

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY has requested TIME

RoopzY raises to 39,999

no not baxter has 15 seconds left to act

no not baxter has requested TIME

no not baxter raises to 131,951, and is all in

RoopzY calls 91,952

no not baxter shows King of ClubsKing of Diamonds

RoopzY shows 9 of Clubs9 of Hearts

 

-----------------

 

Har du för få, tillräckligt många eller för många vänner?

 

 

-----------------

 

 

Oroas du ibland att de bra partnersen "fångas upp" i lite tidigare ålder än 35? (Om jag förstod dig rätt att skaffa en partner kring den åldern)

 

 

-----------------

 

 

Vill du ha barn? Isf vart vill du att de ska växa upp?

 

 

-----------------

 

 

Är finlandssvenskar utsatta i på något sätt?

 

 

----------------

 

 

Kommer kanske på fler frågor sen, vet inte om dom är så intressanta men vill gärna hålla igång wellen för den är bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...