Gå till innehåll

Super Bowl XLVIII


Recommended Posts

Går rykten om att defence vinner titlar

 

Det "ryktet" stämmer ganska bra kan jag meddela.

 

Vill inte jinxa något men ligans bästa defense tar hem detta. Vilket lag det är..det får ni googla fram.

 

Intressant att det är mot ligans bästa anfall dock. Jag tror Broncos har för många hot framåt men det blir spännande att se vem som har rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att det är mot ligans bästa anfall dock. Jag tror Broncos har för många hot framåt men det blir spännande att se vem som har rätt :)

 

Yes, stämmer bra det. Kunde inte blivit en bättre matchup. Folk som älskar amerikansk fotboll bör INTE missa den här matchen. Den kan bli riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog aldrig förstå mig på fenomenet Superbowl. Seattle vs Denver spelar alltså i New Jersey. Jag förställer mig att det är som att Toronto skulle möta Montreal i en konferensfinal och spela matcherna i Honda Center.

 

Men antar att det kanske snarare är som att CL-finalen spelas på en förutbestämd arena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog aldrig förstå mig på fenomenet Superbowl. Seattle vs Denver spelar alltså i New Jersey. Jag förställer mig att det är som att Toronto skulle möta Montreal i en konferensfinal och spela matcherna i Honda Center.

 

Men antar att det kanske snarare är som att CL-finalen spelas på en förutbestämd arena?

 

Förstår inte vad du inte förstår :) Du säger ju det själv. Är väl inget konstigt att matchen flyttas runt till olika arenor varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du inte förstår :) Du säger ju det själv. Är väl inget konstigt att matchen flyttas runt till olika arenor varje gång?

 

Nja är väl allt för van hockey-entusiast. Kollar egentligen inte så mycket fotboll heller egentligen. Men om mitt NHL exempel hade blivit verklighet så hade vi sett kravaller värre än dem i Vancouver.

 

 

 

Vancouver-520x346.jpg

 

 

 

Men inser ju, som du säger, efter lite betänkande att med 16 matcher i grundserien och bäst av en match i playoffs att det snarare kan liknas med cup-spel. Än en liga med 82 omgångar och en slutspelsserie där matcher spelas bäst av 7. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog aldrig förstå mig på fenomenet Superbowl. Seattle vs Denver spelar alltså i New Jersey. Jag förställer mig att det är som att Toronto skulle möta Montreal i en konferensfinal och spela matcherna i Honda Center.

 

Men antar att det kanske snarare är som att CL-finalen spelas på en förutbestämd arena?

 

Det är ingen konferensfinal. Det är de två konferensvinnarna som möter varandra i Super Bowl. Under de andra slutspelsmatcherna avgör seedningen vem som har hemmaplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen konferensfinal. Det är de två konferensvinnarna som möter varandra i Super Bowl. Under de andra slutspelsmatcherna avgör seedningen vem som har hemmaplan.

 

ah nej, vet att superbowl inte är ngn konferensfinal. men börja först författa något om historia lag emellan och hur jag sakna det i superbowl. men insåg att jag var alltför biased, så korta ner inlägget något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...