Gå till innehåll

Run it twice


Katt3n

Recommended Posts

Ur EV-perspektiv finns det ingen anledning att ha run it twice.

 

Variansen blir ju dock lägre (på gott och ont).

 

Om folk stoppar in med mycket sämre händer bara för att det är RiT så tjänar du ju på de.

 

ungefär det jag mena men du utryckte det bättre..:-)

o m det finns en skillnad är den psykologisk

Kanske om det finns " hit and run fisk " kan det va bra och

inte runna så ingen annan tar fiskpeng...men lite långsökt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Ivey sägs vara rätt vass och han kör aldrig det två gånger.

 

Dom diskuterade det på HSP en gång och han gör det visst för att han anser att han har bättre tiltkontroll än motståndarna. Typ:

-Ivey vinner en stor pott, motståndaren börjar spela för att vinna tillbaka

-Motståndaren förlorar en pott och tror han äger Ivey

 

win-win m a o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom diskuterade det på HSP en gång och han gör det visst för att han anser att han har bättre tiltkontroll än motståndarna. Typ:

-Ivey vinner en stor pott, motståndaren börjar spela för att vinna tillbaka

-Motståndaren förlorar en pott och tror han äger Ivey

 

win-win m a o.

 

Hade för mig det var pga att folk inte ska göra lösare syner i stora potter för att dem kan köra det två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade för mig det var pga att folk inte ska göra lösare syner i stora potter för att dem kan köra det två gånger.

 

Detta borde ju vara den stora anledningen till att bara köra en gång. Motståndaren ska veta att det är jobbigt att syna en all in.

 

Vet man att FI alltid har run it twice så tänker man att draget borde sitta 1/2 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju sett Ivey jamma typ 53s i HSP, avskräcker ju nog folk att syna när de vet att han bara kör en gång som vissa redan nämnt.

 

Tycker dock inte det är konstigt öht, Ivey har ju spelat sjukt många år antar jag utan att runna fler än en gång och det har ju gått bra. Kan förstå att han inte vill ändra sig. Folk gillar ju inte generellt att släppa gamla vanor antar jag.

 

Om alla duktiga spelare skulle välja att köra mer än en gång (Om jag har förstått hur vissa tänker). Vart går då gränsen liksom? Om vi säger att man kan köra hur många gånger som helst. Hur många gånger hade ni kört som standard? Vill ju ändå minnas att man sett folk köra 3-4 gånger på HSP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla duktiga spelare skulle välja att köra mer än en gång (Om jag har förstått hur vissa tänker). Vart går då gränsen liksom? Om vi säger att man kan köra hur många gånger som helst. Hur många gånger hade ni kört som standard? Vill ju ändå minnas att man sett folk köra 3-4 gånger på HSP.

 

Alla duktiga spelare väljer inte att köra det mer än en gång. Särskilt inte om det finns potential till scared money vid bordet. Halva poängen med att vara skrämmande är att sätta folk ur balans bortom trygghetszonen, inte bara att vinna FE. Ibland kanske man rentav får motsatt effekt ("den här stenrika reggen ska inte tro att han kan köra med mig bara för att jag skottar!").

 

Hursomhelst, jag visade för några år sedan att minskningen av variansen går mot ~1/n² eller något, dvs skillnaden mellan att köra det 3- eller 4 gånger börjar bli försumbar, hittar inte posten nu, men det är alltså i princip helt meningslöst att köra det 5 gånger+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla duktiga spelare väljer inte att köra det mer än en gång. Särskilt inte om det finns potential till scared money vid bordet. Halva poängen med att vara skrämmande är att sätta folk ur balans bortom trygghetszonen, inte bara att vinna FE. Ibland kanske man rentav får motsatt effekt ("den här stenrika reggen ska inte tro att han kan köra med mig bara för att jag skottar!").

 

Hursomhelst, jag visade för några år sedan att minskningen av variansen går mot ~1/n² eller något, dvs skillnaden mellan att köra det 3- eller 4 gånger börjar bli försumbar, hittar inte posten nu, men det är alltså i princip helt meningslöst att köra det 5 gånger+.

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla duktiga spelare väljer inte att köra det mer än en gång. Särskilt inte om det finns potential till scared money vid bordet. Halva poängen med att vara skrämmande är att sätta folk ur balans bortom trygghetszonen, inte bara att vinna FE. Ibland kanske man rentav får motsatt effekt ("den här stenrika reggen ska inte tro att han kan köra med mig bara för att jag skottar!").

 

Hursomhelst, jag visade för några år sedan att minskningen av variansen går mot ~1/n² eller något, dvs skillnaden mellan att köra det 3- eller 4 gånger börjar bli försumbar, hittar inte posten nu, men det är alltså i princip helt meningslöst att köra det 5 gånger+.

 

så tänkte jag med...image..scaredmoney osv

och tvärtom... om man har bra moneym. varför bry sig att rit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla duktiga spelare väljer inte att köra det mer än en gång. Särskilt inte om det finns potential till scared money vid bordet. Halva poängen med att vara skrämmande är att sätta folk ur balans bortom trygghetszonen, inte bara att vinna FE. Ibland kanske man rentav får motsatt effekt ("den här stenrika reggen ska inte tro att han kan köra med mig bara för att jag skottar!").

 

Hursomhelst, jag visade för några år sedan att minskningen av variansen går mot ~1/n² eller något, dvs skillnaden mellan att köra det 3- eller 4 gånger börjar bli försumbar, hittar inte posten nu, men det är alltså i princip helt meningslöst att köra det 5 gånger+.

 

Tack för svar ang hur många gånger man ska runna. Har faktiskt grubblat på det lite tidigare utan att lägga ngn större tanke :D

 

Frågan var dock riktade mot de i tråden som verkade tycka att det var sjukt obv att ha run it twice igång :P. Jag skulle nog personligen aldrig göra det om jag inte satt och skottade / spelade stakes jag inte var bekväma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...