Gå till innehåll

Expekt, kan inte ta ut pengar


Recommended Posts

Hej,

 

Jag har inte haft detta problem tidigare och behöver lite hjälp.

 

Jag har den senaste månaden spelat ganska mycket live blackjack på expekts hemsida och har satt in pengar och tagit ut utan problem.

 

Däremot så stoppade jag in 10k i Tisdags, spelade 6 händer om 1k per spel, och vann totalt 5k och sedan tog jag ut 15k sammanlagt. Problemet nu är att jag fick detta i mitt email.

 

"Vänligen notera att ditt uttag har avbrutits eftersom det har kommit till vår kännedom att du har försökt ta ut pengar från ditt konto utan att ha omsatt en lämplig nivå av din insättning. Detta strider mot våra allmänna reglöer & villkor, som finns på vår hemsida. Vi vill påminna er om att pengar insatta i kundernas konton ska användas enbart för spel eller vadslagning på vår webbplats. Enligt våra regler & villkor: 7.3. “Insättningar gjorda till ditt Expekt-konto ska motsvara belopp som rimligtvis kan tänkas satsas på spel. Om Expekt misstänker missbruk (exempelvis om en spelare vill göra ett uttag av ett insatt belopp som dessförinnan inte har använts till spel på lämplig/rimlig nivå utan endast har satts in och tagits ut) reserverar sig Expekt rätten att i absolut diskretion stoppa insättningen - delar av beloppet eller hela beloppet - ta ut eventuella avgifter som har förekommit i samband med insättningen samt att stänga Expekt-kontot på obestämd tid. Vidare förbehåller sig Expekt rätten att i förekommande fall efterfråga och begära tillfredställande bevis på insättning och ytterligare kopior på personlig identifikation innan något uttag kan genomföras. Det hela sker med Expekts diskretion..” Vi tackar för ditt samarbete i detta ärende."

 

Måste jag omsätta en vissa nivå för att kunna ta ut pengar? Jag spelar ju inte ens på någon bonus där denna regel brukar finnas. Hur mycket behöver jag omsätta? Behöver lite information innan jag snackar med support om mina rättigheter, lite sur nu och det är nog sista gången jag spelar på Expekt.

 

Mvh

Humix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har inte haft detta problem tidigare och behöver lite hjälp.

 

Jag har den senaste månaden spelat ganska mycket live blackjack på expekts hemsida och har satt in pengar och tagit ut utan problem.

 

Däremot så stoppade jag in 10k i Tisdags, spelade 6 händer om 1k per spel, och vann totalt 5k och sedan tog jag ut 15k sammanlagt. Problemet nu är att jag fick detta i mitt email.

 

"Vänligen notera att ditt uttag har avbrutits eftersom det har kommit till vår kännedom att du har försökt ta ut pengar från ditt konto utan att ha omsatt en lämplig nivå av din insättning. Detta strider mot våra allmänna reglöer & villkor, som finns på vår hemsida. Vi vill påminna er om att pengar insatta i kundernas konton ska användas enbart för spel eller vadslagning på vår webbplats. Enligt våra regler & villkor: 7.3. “Insättningar gjorda till ditt Expekt-konto ska motsvara belopp som rimligtvis kan tänkas satsas på spel. Om Expekt misstänker missbruk (exempelvis om en spelare vill göra ett uttag av ett insatt belopp som dessförinnan inte har använts till spel på lämplig/rimlig nivå utan endast har satts in och tagits ut) reserverar sig Expekt rätten att i absolut diskretion stoppa insättningen - delar av beloppet eller hela beloppet - ta ut eventuella avgifter som har förekommit i samband med insättningen samt att stänga Expekt-kontot på obestämd tid. Vidare förbehåller sig Expekt rätten att i förekommande fall efterfråga och begära tillfredställande bevis på insättning och ytterligare kopior på personlig identifikation innan något uttag kan genomföras. Det hela sker med Expekts diskretion..” Vi tackar för ditt samarbete i detta ärende."

 

Måste jag omsätta en vissa nivå för att kunna ta ut pengar? Jag spelar ju inte ens på någon bonus där denna regel brukar finnas. Hur mycket behöver jag omsätta? Behöver lite information innan jag snackar med support om mina rättigheter, lite sur nu och det är nog sista gången jag spelar på Expekt.

 

Mvh

Humix

 

Ingen "spelfrisk" person sätter in 10k och spelar 6st 1k Bets på BJ för att sedan casha ut en vinst på 5k. I alla fall inte i min värld.

 

1. Du har ett spelberoende. Hjälp BÖR sökas. Exempelvis: http://www.slutaspela.nu/

 

2. Du kommer inte få nån rättslig hjälp i att få ut dina pengar. Du kan dock försöka med någon snyfthistoria till spelbolaget och vädja till "deras goda vilja" om att du spelade för pengar du inte hade råd att förlora. Chansen att du får gehör är väl dock minimal.

 

3. Hör annars med spelbolaget om vad deras omsättningskrav är. Rimligt kanske är att omsätta det insatta beloppet, dvs 10.000. Har du nu betat 1k x 6 är det i sådana fall 4000 kvar att omsätta. Hur du skall omsätta det i sådana fall är upp till dig men jag rekar inte BJ.

 

4. Om jag har fel ang. ditt spelberoende så har du heller inget problem. Ta det som en "dyr" lektion i att spelbolagen endast verkar i eget vinstsyfte. Dom verkar inte FÖR spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

 

1. Ja, du har nog rätt. Jag får i perioder impuls att gambla och har försökt att hålla nere det. Svårt när man bombarderas utav reklam överallt, speciellt på TV och reklamaffischer är jobbigt. Men jag har dock aldrig spelat för pengar som jag inte har råd att förlora. Däremot har jag mått dåligt utav det.

 

2. Ok, jag ville bara se om det var normalt att de gör såhär och stoppar utbetalningar såfort man vunnit lite efter ett fåtal händer. Jag har även tagit ut pengar vid flera tillfällen, men då har jag spelat några timmar och inte som den här gången där jag gjorde en instättning, spelade 5 händer på 10 minuter och sedan gjorde en utbetalning direkt.

 

3. Live-chatten är stängd just nu, ska försöka lite senare. Jag kommer exakt ihåg mina händer, gjorde två double downs och vann 4k, vann ytterligare 2 händer i raken som gav ytterligare 2k, och sedan förlorade jag nästa hand på 1k och sedan cashade jag ut. 5 händer sammanlagt var det. Detta betyder att jag satsade för totalt 7k. Så jag behöver satsa för 3k till kanske?

 

Jag tycker bara att det är dåligt att man inte får göra som man vill med sina pengar, sålänge man förlorar verkar de vara belåtna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag någonsin hört talas om detta och lirat på alla möjliga sidor i 10 år.

 

Helt sanslöst om det stämmer och det är säkert tack vare dessa otroligt idiotiska regler som Expekt har gått ner sig de senaste åren.

 

Har du däremot satt in stora summor för att sen ta ut ganska snabbt ex antal gånger förstår jag att de inte vill ha de avgifterna, men då ska de ju såklart kontakta dig angående detta.

 

Dmpzor vad spelar det för roll om han är spelmissbrukare eller inte? Fattar inte vad det har med hans fråga överhuvudtaget att göra? Varför ens påpeka detta?

 

Är det misstanke om stulna kort lr nått liknande är det såklart en helt annan sak, men då borde du fått ett annat email kan ju tyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dmpzor vad spelar det för roll om han är spelmissbrukare eller inte? Fattar inte vad det har med hans fråga överhuvudtaget att göra? Varför ens påpeka detta?

 

.

 

Arealloser1:

Det kan vara bra att upplysa för våra medmänniskor ibland om ett problem. Från din synvinkel kanske det är irrelevant men för mig kändes det rätt att poängtera.

Nog om det, något annat du behöver tillägga gällande mina tankar kan du ta i PM med mig i sådana fall så OP's tråd inte blir helt nedkladdad.

 

Humix:

Kanske kan det vara bra att se över ditt spelande om du nu själv inser att du mår dåligt av det ibland.

Om du läser igen T & C finns säkerligen en fin punkt som visar på vilka regler eller ej som gäller för insättning/uttag. Rätt får därmed spelbolaget.

 

Självklart kan man tänka som du att "Rätt att göra vad jag vill med mina pengar". Men om du ser det från spelbolagets sida så tillhandahåller dom en tjänst. Om du inte är nöjd med tjänsten, köp den inte. Hur tråkigt det än kan låta, så är det så det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in ganska stora summor, spelat för det och sedan tagit ut allt, där jag sedan bestämde mig att jag ville spela mer och lagt in pengar igen dagen därpå, i flera omgångar så det är kanske det som Expekt har flaggat.

 

Jag kontaktade precis support, de har krav om att man är tvungen att omsätta hela sitt insättningsbelopp innan man tar ut pengarna. Efter att ha uttryckt mitt missnöje fick jag tillslut ta ut pengarna iallafall. Så nu är jag nöjd!

 

Tack för eran input och hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade precis support, de har krav om att man är tvungen att omsätta hela sitt insättningsbelopp innan man tar ut pengarna.

 

Hände mig samma omkring 10k sek för knappa 10 år sedan på expekt. Fick samma svar, de har alltså inte ändrat sin policy :P.

 

Inte satt min fot där sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...