Gå till innehåll

Khaleesi94 Svenska Spel dagbok.


Khaleesi94

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle aldrig få för mig att sätta in 20k för att spela /2 på svs iaf. Känns ju mer rimligt att köra 10k kanske om du nu måste spela /2. Men som sagt, är ju lite roligare att börja lägre och klättra än att rasa, anlita en coach direkt ist.

 

+1 du kommer lära dig 10 ggr snabbare med coach och spara mkt pengar i längden gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för alla lyckönskningar. Som ni säger kan det nog vara bra med en coach. Hur fungerar det? Tips på bra coacher? Jag hade tänkt börja spela utan coach i en vecka och se lite hur det går. Jag skall spela på Svenska Spel. Jag kommer att testa både Omaha och Texas för att se lite vilket som känns bäst.

 

Har precis vart hemma hos en gammal klasskompis och druckit vin samt spelat lite spel. Nu skall jag sätta mig och spela för första gången på Svenska Spel. Jag skall erkänna att jag är lite nervös, men det tror jag bara är bra.

Uppdaterar med resultat här lite senare. Ifall någon sitter på samma eller att en kompetent spelare skulle titta lite så ni väldigt gärna komma med feedback.

 

/ Khaleesi94:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En coach är absolut ett bra tips, men jag tror det ger dig bättre resultat om du skaffar dig stabila grunder och nöter på ett tag själv. Därefter kan en coach visa luckor i ditt spel osv.

 

Tips på program:

Pokerstove, Flopzilla, Holdem Manager/Pokertracker

 

Tips på böcker:

Mathematics of Poker, Applications of No-Limit Hold 'em: A Guide to Understanding Theoretically Sound Poker

 

Den sistnämnda boken har jag bara läst lite grann i, men den ger dig bra verktyg för att utveckla ditt spel. Vissa exempel i hans bok bygger dock på betsizes som är ovanliga i dagens spel, men det viktiga är att förstå principen så att du kan applicera det på de games som du själv spelar och kan göra egna uträkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min första session över. Spelade första halvan Texas andra halvan Omaha. Resultat blev + 1023 kronor. Jätte nöjd varje gång jag inte slutar back såhär i början. Drar givetvis inte för stora växlar över detta, utan mer kul att få en bra start.

 

Tack alla ni som kommenterat och skickat lyckohälsningar, väldigt spännande värld detta. Nu är jag dödstrött. Godnatt!

 

/ Khaleesi94:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Khaleesi94!

Skönt att första sessionen slutade på plus! :D

 

Tack, ja det verkligen kul! Somnade vid 04.00 inatt. Väckarklockan ställd på 08.00. Gjorde mig en smoothie där jag för första gången testade kiwi mango och banan. Jätte lyckat resultat, rekommenderas varmt. Nu står det spel på mitt schema ett par timmar.

 

/ Khaleesi:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer min första hand som jag är osäker på om jag spelade vårdslöst.

Jag skall så gått det går förklara hur jag tänkte.

 

Jag har D-T hjärter. syn från en kille UTG. En spelare som jag fått intrycket av är väldigt aggresiv raisar på knapp till 7.25 jag höjer om till 28.50. Floppen

kommer K27 med ett hjärter jag bettar 40. Han synar, turn kommer en 7a till jag bettar 90 denna gången. Han synar återigen. River kommer en 10a Jag checkar då bettar han ut 160 varpå jag ställer all in med med 650 kr. Kostar honom 490 kronor att syna av min all in..

 

Tror han spelar händer som K7suited.

Jag är ganska säker på att han kommer betta händer som K-J på river, hoppades att han skulle se mig som väldigt stark här.Han kan givetvis ha en del kombinationer av en sjua kanske men som han har spelat tidigare (satt på samma bord igår några timmar) så tror jag att han kontrahöjer på flopp eller turn när vi båda sitter ganska djupstackade på bordet. Vad tycker ni om den här handen?

 

/Khaleesi:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer min första hand som jag är osäker på om jag spelade vårdslöst.

Jag skall så gått det går förklara hur jag tänkte.

 

Jag har D-T hjärter. syn från en kille UTG. En spelare som jag fått intrycket av är väldigt aggresiv raisar på knapp till 7.25 jag höjer om till 28.50. Floppen

kommer K27 med ett hjärter jag bettar 40. Han synar, turn kommer en 7a till jag bettar 90 denna gången. Han synar återigen. River kommer en 10a Jag checkar då bettar han ut 160 varpå jag ställer all in med med 650 kr. Kostar honom 490 kronor att syna av min all in..

 

Tror han spelar händer som K7suited.

Jag är ganska säker på att han kommer betta händer som K-J på river, hoppades att han skulle se mig som väldigt stark här.Han kan givetvis ha en del kombinationer av en sjua kanske men som han har spelat tidigare (satt på samma bord igår några timmar) så tror jag att han kontrahöjer på flopp eller turn när vi båda sitter ganska djupstackade på bordet. Vad tycker ni om den här handen?

 

/Khaleesi:twisted:

 

Plus 187 kr på morgonpasset. Nu skall jag ned och träna lite box! Det är min absoluta favorit träningsform. Ni pokerspelare kan nog behöva er en liten dos box då & då.

 

/ Khaleesi:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session tre så gick jag plus 790 kr! Spelade bara en kort stund och hade en del tur. :roll: Nu hejar vi på Sverige i fotbolls EM! Sedan är tanken att gå ut på stan och dricka lite vin med lite goda vänner. Ha en bra kväll allesammans.

 

/ Khaleesi:twisted:

 

Oj såg att jag skrev fotbolls EM menade ju handboll. Dumma Sverige som förlorade :(..

 

/Khaleesi:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade varken lördags eller söndags. Har haft lite feber så har inte haft orken, men idag så känner jag mig bättre och jag har spelat ett par timmar på förmiddagen. Borden kändes tuffa idag och jag fick ingenting gratis. Hade tur i ett par stora potter och sluta tillslut back 115 kronor. Var som mest minus runt 700. Jag har satt upp ett par mål också för denna månaden. Är totalt plus 1778 kronor.

 

1. Gå som sämst plus minus 0 på spelet.

 

2. Spela 12 timmar i sträck en session. (Är väl ingen större mening med det, vill bara se ifall jag skulle orka)

 

3. Börja spela lite fler händer. Just nu så spelar jag med en ganska försiktig strategi.

 

4. Kanske börja med det här: http://www.holdemmanager.com/ Är det några här inne som spela med holdem manager?

 

5. Utmana någon här på forumet som spelat 0.5/1 kronors eller 1/2 kronors.

 

/ Khaleesi:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...