Gå till innehåll

Formatera om ny dator


Kolle11

Recommended Posts

Hej!

 

Har precis fått hem min Acer Aspire V5-573G och är väldigt nöjd med den. Dock är det 69 bakgrundsprocesser igång varje gång jag startar datorn och det är många appar och spel inlagda. Tänkte höra om ni kunde hjälpa mig och formatera om den. Vill ha den som den är när den är ny fast utan Acers alla extra appar. Har för övrigt Windows 8.1

 

Det går att göra en recovery direkt men det rekommenderas att jag gör en backup, eftersom att jag har SSD-disk och har bara tillgång till en extern hårddisk att göra backupen på, så frågan är, kan jag göra en backup på en extern hårddisk? Försvinner allt jag har på den externa då? Är det nödvändigt att göra en backup när datorn enbart är 3 dagar gammal?

 

Hoppas innerligt att någon orkar förklara snabbt :)

 

Mvh

Filip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså har du inget personligt som du vill spara på datorn, som typ bilder,musik eller dokument osv så är det bara köra på. Men om du vill spara massa saker rekommenderar jag att du använder en extern hårddisk och lägg allting i en särskild mapp så kan du kopiera tillbaks allt till din nya windows version efter du har återställt.

 

EDIT: Tror dock inte du blir kvar de där skräpen som ligger i bakgrunden, det är sådär det är nu när windows släpper nya windows exemplar hela tiden, så blir det bara mer och mer krafs och tjafs och skit som segar ner, användarvänligheten försvann med vista.

 

Länge leve XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...