Gå till innehåll

Wednesday Hundred Grand, kunde jag vunnit?


Recommended Posts

Hej, denna handen är från wednesday hundred grand som spelades inatt. Det var ca 30 platser kvar till bubblan, folk höll ganska hårt i markerna och jag hade inte spelat nämnvärt många händer, fått några småpotter som jag inte visat upp och fått AA en gång och slog ut 2 shortstackars som var ungefär lika short som mig vid det laget, vilket gjorde att jag hamnade upp på 13k. När denna handen utspelar sig har jag för mig att medelstacken var strax en bit över 15k.

Jag har nyss blivit förflyttad till detta bord och inte spelat mer än MAX 10 händer varav alla var fold.

 

Jag blir inte klok på handen, grämer mig både över hur dåligt jag spelade den när jag fick se vad han hade. Mina tankar under handen var hela tiden att han hade 88-99 och ju mer jag tänker på det så får jag känslan av att han hade foldat det, men med just den handen han har är det den enda han synar med (och bättre då givetvis).

 

Här kommer den:

 

PokerStars hand #109833133017: Turnering #843078314, $300+$20 USD Holdem No limit - Nivå X (300/600) - 2014-01-09 6:21:54 CET [2014-01-09 0:21:54 ET]

Bord '843078314 16' 9-max Plats #7 har knappen

Plats 1: Starsky25 (9390 i marker)

Plats 2: P4K3R Face (19753 i marker)

Plats 3: pppocket (35273 i marker)

Plats 4: julliano13 (10159 i marker)

Plats 5: HERO (12679 i marker)

Plats 6: nutzho (6568 i marker)

Plats 7: andreasbar (18005 i marker)

Plats 8: bob43155 (12808 i marker)

Plats 9: *MAP* (23504 i marker)

Starsky25: lägger ante 50

P4K3R Face: lägger ante 50

pppocket: lägger ante 50

julliano13: lägger ante 50

HERO: lägger ante 50

nutzho: lägger ante 50

andreasbar: lägger ante 50

bob43155: lägger ante 50

*MAP*: lägger ante 50

bob43155: lägger small blind 300

*MAP*: lägger big blind 600

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [3h 3s]

Starsky25: fold

P4K3R Face: fold

pppocket: fold

julliano13: fold

HERO: raise 1000 till 1600

nutzho: fold

andreasbar: fold

bob43155: raise 1624 till 3224

*MAP*: fold

HERO: call 1624

*** FLOPP *** [2s 5h 8h]

bob43155: bet 1555

HERO: raise 2645 till 4200

bob43155: call 2645

*** TURN *** [2s 5h 8h] [As]

bob43155: check

HERO: check

*** RIVER *** [2s 5h 8h As] [Ks]

bob43155: check

HERO: bet 5205 och är all-in

bob43155: call 5205

*** VISNING ***

HERO: visar [3h 3s] (par i treor)

bob43155: visar [Qh Qd] (par i damer)

bob43155 vann 26308 från potten

HERO avslutade turneringen på 73:e plats

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 26308 | Avgift 0

Bord [2s 5h 8h As Ks]

Plats 1: Starsky25 foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: P4K3R Face foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: pppocket foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: julliano13 foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: HERO visade [3h 3s] och förlorade med par i treor

Plats 6: nutzho foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 7: andreasbar (knappen) foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: bob43155 (small blind) visade [Qh Qd] och vann (26308) med par i damer

Plats 9: *MAP* (big blind) foldade innan Flopp

 

 

Mina tankar är så många om den här handen, men jag vill helst höra era, hade jag kunnat vunnit? Syna flop är väl bästa och trycka turn men han synar väl ändå? Bästa är väl bara att lägga sig. Ge mig alla tankar ni har!

 

EDIT: Det är ju så dumt att jag checkar turn också, men det är ju ett skrämselkort för båda tydligen, när han bara synar flop när jag re-raisar tänker jag att han har AK, och när A kommer turn så saktar jag ner men tar god tid på mig innan jag checkar, givetvis borde han shova river när K landar men han checkar ändå, vilket får mig att tänka 88-99, mina tankar går aldrig i TT-QQ eftersom varför ställer han mig inte flop då för??!?!?!?!? BLIR TOKIG JU MER JAG TÄNKER PÅ DET..........

Min tanke med att shova river är en turn värdebet av KQ eller liknande, kanske slowspelat A eller något riktigt nötigt, men grabben har ju så svårt att folda det är väl det som det sitter i va? Hade nog synat själv också i samma läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fold pre

2. Raisea inte flop

3. Anledningen till att han inte gör dig all in på flopp är för att hålla kvar dina bluffar och om han shovear så är det nog inte så mycket som han slår.

4. Raisar du flop så skjut turn

5. Checka river

6. Tror du han viker 88 på den brädan?

7. Mvh cashgamespelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ allt som minibiff säger fast två tillägg.

 

Spela endast handen för billig setmining med den stacken eller vik den.

 

Och som spelat på flopp, vad reppar du? De flesta överpar till brädan hade du 4bettat pre, set hade du nog oftare synat, kvar är bluffar.

 

Fi spelar ju denna väldigt basic ABC så tycker nog att du ska komma undan.

 

Hade jag vart FI hade jag nog satt dig på nån draghand som du vill semibluffa på flopp, men hade spelat precis som FI i denna spot och snyftsynat river då jag trott att du hittat A med din AhJh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar såklart inte heller att syna 3bet för att setmina som jag skrev och rekar fold pre, men har vi verkligen inte odds om vi tror att vi kan stacka honom?

 

Det ligger 5874 i potten, vi ska syna 1624 för att se flopp och det är efter det 18910 i effektiva marker. Det är 1/8 att träffa triss på flopp så mina beräkningar säger att det i nästan är ett +-0EV beslut att syna.

 

Nån som är bättre på matte får gärna göra den riktiga beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar såklart inte heller att syna 3bet för att setmina som jag skrev och rekar fold pre, men har vi verkligen inte odds om vi tror att vi kan stacka honom?

 

Det ligger 5874 i potten, vi ska syna 1624 för att se flopp och det är efter det 18910 i effektiva marker. Det är 1/8 att träffa triss på flopp så mina beräkningar säger att det i nästan är ett +-0EV beslut att syna.

 

Nån som är bättre på matte får gärna göra den riktiga beräkningen.

 

Utan att ha någon koll på turrar.

Men skall man inte räkna med ICM och skit med ? typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar såklart inte heller att syna 3bet för att setmina som jag skrev och rekar fold pre, men har vi verkligen inte odds om vi tror att vi kan stacka honom?

 

Det ligger 5874 i potten, vi ska syna 1624 för att se flopp och det är efter det 18910 i effektiva marker. Det är 1/8 att träffa triss på flopp så mina beräkningar säger att det i nästan är ett +-0EV beslut att syna.

 

Nån som är bättre på matte får gärna göra den riktiga beräkningen.

 

Detta förutsätter ju också att vi får betalt 100% av gångerna fullt ut varje gång vi träffar, att vi aldrig någonsin förlorar när vi settar, sen förutsätter det att vi inte gör som ovan och drar bort hela stacken när vi missar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in att försöka ignorera den där känslan som säger att "han har 88/99". Iofs verkar du inte ha agerat efter din instinkten just i den här handen, men så snäva ranger på väldigt lite info kan inte vara positivt.

 

Jag tycker att du verkar krångla till det för mycket för dig själv, men bättre spelare än mig har anmärkt tillräckligt på lämpliga justeringar i handen.

 

/Snäppet under cg-spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag openviker pre men kan vara fine att öppna om det var tight spel och ev syna av någon stack som har mindre än 10bb

 

Synar nästan aldrig in 3bet ur pos med 20bb, finns väl vissa händer i speciella spots. Dessutom är 33 en av de sämsta händerna att syna 3bet med 20bb.

 

När du synar in sätter du dig i ett spot där du nästan aldrig kommer vinna handen om du inte gör någon sjuk bluff men du saknar också blockers på farliga brädor och 33 träffar extremt dåligt. Så du kommer få bluffa utan någon equity.

 

Tror det blir betydligt mer lättspelat i framtiden om du tightar till dina öppningsranger 15-25bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg fel på posarna men som Hokuzz säger så spelar det ingen större roll i den handen imo.

 

Varför tycker du posarna är A och O?

 

För om han t ex suttit på BTN och 3betat hade jag inte synat med detta stackdjup eftersom det 7 gånger av 10 skulle bli check/fold från min sida, förutom dom gånger jag känner för att donka på en till ganska synes torr flop eller jag floppar något halvroligt. Men när jag har position ger det så mycket mer spelmöjligheter, att floata osv (vilket jag inte använde mig av här dock).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som du reppar särskilt mycket. Vilka ess flattar du ett 3bet med med dom här stackarna? Hans lilla 3b skriker styrka (mindre nötiga händer lär han jamma med 21bb effektivt) så jag tycker det blir ett lätt vik.

 

Japp du har rätt, försökte bara någonstans därinne få bekräftelse och rättfärdiga mitt svindåliga spel :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...