Gå till innehåll

Får UNIBET göra som dom vill?


Recommended Posts

Såg för några dagar sedan att man kunde beta på riksdagsvalet på unibets hemsida, såg ett intressant spel, det var om vilka partier man trodde skulle utgöra regerinskoalition efter valet 2014, fanns några förskapade alternativ och ett föll mig i smaken och det såg även överoddsat ut tyckte jag (100x). Jag tänkte på det några dagar och bestämde mig igår för att jag skulle lägga ett vad på det, 300kr bestämde jag mig för.

När jag sedan loggade in på mitt konto (vilket f.ö. var ett bra tag sedan) så hade jag till min förvåning runt 128 kr på kontot redan, men jag hade redan bestämt mig för att jag skulle satsa 300, så jag satte in 300 och använde även resten så det blev satsning på 428:- vilket skulle ge mig i vinst någonstans runt 40k om det satt.

När jag skulle godkänna satsningen så kom det upp en ruta om att jag var tvungen att vänta på en granskning av mitt vad innan det blev godkänt, vilket skulle ta runt 20 minuter.

 

Ett tag senare loggar jag in på mitt konto och ser att dom inte godkänt hela min satsning utan bara en del av den, 6kr?!?!?!? Inte fan vill väl jag bara satsa 6kr och inte nog med det, dom har efter min 6kr satsning sänkt oddset till 75x pengarna, vilket jag tyckte var konstigt. Jag såg ett telefonnummer man kunde ringa om man ville tala med kundservice ang. något, jag ringde direkt och förklara som det var att endast 6kr av min satsning hade blivit godkänt och ville ha ett svar, han gav mig följande: Ja, när det gäller vadslagningar på annat än sport så är det svårt att oddssätta riktigt, jaha tänkte jag (det skiter väl jag i), därefter slängde jag iväg frågan varför i helvete ni sänker oddsen till 75x EFTER att jag lagt mitt vad? När ni haft 100x hela veckan(exakt så sa jag), NEJnej säger han, vi är ett stort företag och finns över hela världen, det fungerar inte så sa han, (nej eller hur tänkte jag för mig själv) och sa sedan att det finns inget mer att diskutera med en munter ton och slängde på telefonen.

 

5 minuter senare efter jag lugnat ner mig lite och tänkt över saken, bestämmer jag mig för att 75x insatsen är inte så dåliga odds ändå, så jag sätter dom resterande 422:- jag har kvar på kontot på samma spel igen, och det krävs manuell granskning som vanligt, jaha tänker jag men nu kan det ju inte vara några problem.

Efter 20 minuter loggar jag in och kollar igen och ser att denna gång har dom godkänt endast 12:- och nu är oddset sänkt till 55x (vilka skojjare tänker jag) nu blir jag riktigt förbannad och undrar om dom får hålla på hur i helvete dom vill eller? Nog för att det är deras spelbolag, men det är ju för i helvete falsk marknadsföring när dom lägger ut spel på hemsidan som inte går att genomföra!

 

Jag tänker hädanefter ALDRIG använda unibet när det kommer till spel!!

 

Någon som har några synpunkter på det här? Får dom verkligen bete sig hur dom vill??

 

Jag spelar väldigt väldigt sällan oddssättning, när det händer är det allt som oftast Svenska Spel jag använder mig av och det lär nog bli så i fortsättningen också.

 

Förstår om många av er är nyfiken på vilket spel koalitionen gällde, så kommer det här: V+S+MP+FP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny på betting?

Oddsen ändras hela tiden och sänks/höjs när någon bettar på en marknad och är ingenting som händer på Unibet utan händer på _ALLA_.

 

Att du endast får betta 6kr är inte heller det konstigt utan på höga odds brukar det vara limiterat till en väldigt låg summa. Det handlar om jag inte kommer ihåg helt fel att du egentligen inte spelar mot bolagen utan att man spelar mot andra spelare och siterna endast tar 5% commission och anledningen till att högoddsare är limiterade till låga summor är ju då för att motsatta hållet inte har fått tillräckligt med pengar satsat.

 

Som sagt detta gäller _ALLA_ bettingsiter, eventuellt betfair som är annorlunda. Sedan på topicfrågan, ja Unibet får göra exakt som dom vill. Dom får även voida spelet i efterhand om de anser att oddset är felsatt. Du har GODKÄNT deras villkor när du skapar kontot.

 

Deal with it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minibiff:

Det finns s.k. betting exchanges där spelare spelar emot varann. Några 5% i avgift osv kan omöjligen ha med detta exempel att göra.

 

AMAGAD:

Spelvärlden är sjukt cynisk. Man vill gärna ha ett jättelikt utbud men man vill inte riskera att förlora pengar. När det gäller udda marknader som politiska vad är bookmakers väldigt försiktiga. När du som inte har någon tidigare historik hos bookmakern plötsligt vill vinna 40k på ett enda vad på en sådan udda marknad så är det vanligt att man inte vill ta den risken. Hade däremot Pelle, trogen kund som torskar 30-40000 per år velat spela 300:- till det oddset så hade man antagligen tagit hela insatsen för då vet man om att det är en "sopa" som spelar och en snubbe som i längden kommer fortsätta torska pengar för att han är för okunnig.

 

Det finns otroligt mycket märkligt med spelvärlden. De kan välja att stänga ditt konto enbart för att du vunnit för mycket pengar. Detta utan att det finns några som helst misstankar om att du fuskat utan bara för att du inte är en långsiktig inkomst för bookmakern. Oftast börjar man med att minska ner de insatserna du får satsa för dock. Jag har råkat ut för detta utan att ens ha en nettovinst på några bookmakers. En av de absolut största, Bet365, minskade ner mitt maxbelopp rejält trots att jag hade en ytterst liten nettovinst då och dessutom hade en period av förluster före det. Så synisk är spelvärlden.

 

Så inte enbart kan man välja att begränsa vad man är redo att riskera på ett spelobjekt likt ditt utan man kan rentav välja att diskriminera sina spelare fritt. Det finns inga regleringar som gör att man kan bestraffas för att man behandlar spelare olika. I princip alla bolag gör allt man kan för att göra sig fri från vinnande spelare. Som yrkesspelare är det inte många ställen som man är tillåten att spela på ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minibiff:

Det finns s.k. betting exchanges där spelare spelar emot varann. Några 5% i avgift osv kan omöjligen ha med detta exempel att göra.

 

AMAGAD:

Spelvärlden är sjukt cynisk. Man vill gärna ha ett jättelikt utbud men man vill inte riskera att förlora pengar. När det gäller udda marknader som politiska vad är bookmakers väldigt försiktiga. När du som inte har någon tidigare historik hos bookmakern plötsligt vill vinna 40k på ett enda vad på en sådan udda marknad så är det vanligt att man inte vill ta den risken. Hade däremot Pelle, trogen kund som torskar 30-40000 per år velat spela 300:- till det oddset så hade man antagligen tagit hela insatsen för då vet man om att det är en "sopa" som spelar och en snubbe som i längden kommer fortsätta torska pengar för att han är för okunnig.

 

Det finns otroligt mycket märkligt med spelvärlden. De kan välja att stänga ditt konto enbart för att du vunnit för mycket pengar. Detta utan att det finns några som helst misstankar om att du fuskat utan bara för att du inte är en långsiktig inkomst för bookmakern. Oftast börjar man med att minska ner de insatserna du får satsa för dock. Jag har råkat ut för detta utan att ens ha en nettovinst på några bookmakers. En av de absolut största, Bet365, minskade ner mitt maxbelopp rejält trots att jag hade en ytterst liten nettovinst då och dessutom hade en period av förluster före det. Så synisk är spelvärlden.

 

Så inte enbart kan man välja att begränsa vad man är redo att riskera på ett spelobjekt likt ditt utan man kan rentav välja att diskriminera sina spelare fritt. Det finns inga regleringar som gör att man kan bestraffas för att man behandlar spelare olika. I princip alla bolag gör allt man kan för att göra sig fri från vinnande spelare. Som yrkesspelare är det inte många ställen som man är tillåten att spela på ...

 

 

Tack för ditt mycket bra svar.

Måste säga att det låter rent ut sagt förjävligt, känns som att dom agerar lite maktmissbruk, betting marknaden är nog inget jag ska ge mig in på iaf.

Jag hoppas dock att det går bra för dig i ditt bettande och att du slipper bli behandlad på liknande sätt igen som bet365 behandlade dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...