Gå till innehåll

Kontot fryst


El-daren

Recommended Posts

Hej.

 

Detta är mitt första inlägg på detta forumet.

 

För någon vecka sedan registrerade jag ett konto på Pokerstars och som den nybörjare jag är satte jag in en mindre summa för att testa.

 

För två dagar sedan beslutade jag mig för att deponera 1500 kr. I samband med detta låstes mitt konto och jag fick ett meddelande om att det skulle göras en rutinsäkerhetskontroll.

 

Jag mailade omgående support@pokerstars.eu. Ett dygn senare utan att fått något svar, skrev jag ytterligare ett mail och även det är obesvarat.

 

Jag kan förstå och tycka att säkerhetskontroller är något bra, men det arroganta sätt Pokerstars behandlat mig på genom att inte bemöda sig att besvara mail inom rimlig tid har fått mig att ifrågasätta hur seriöst företaget egentligen är?

 

Om det råder några tveksamheter kring mitt konto måste man väl ändå kommunicera med den man utsätter för granskning?

 

Jag kommer att lämna Pokerstars med omedelbar verkan så fort mitt konto låsts upp.

 

/Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Detta är mitt första inlägg på detta forumet.

 

För någon vecka sedan registrerade jag ett konto på Pokerstars och som den nybörjare jag är satte jag in en mindre summa för att testa.

 

För två dagar sedan beslutade jag mig för att deponera 1500 kr. I samband med detta låstes mitt konto och jag fick ett meddelande om att det skulle göras en rutinsäkerhetskontroll.

 

Jag mailade omgående support@pokerstars.eu. Ett dygn senare utan att fått något svar, skrev jag ytterligare ett mail och även det är obesvarat.

 

Jag kan förstå och tycka att säkerhetskontroller är något bra, men det arroganta sätt Pokerstars behandlat mig på genom att inte bemöda sig att besvara mail inom rimlig tid har fått mig att ifrågasätta hur seriöst företaget egentligen är?

 

Om det råder några tveksamheter kring mitt konto måste man väl ändå kommunicera med den man utsätter för granskning?

 

Jag kommer att lämna Pokerstars med omedelbar verkan så fort mitt konto låsts upp.

 

/Jan

Hej!

 

Eftersom du mailade dom på lördagen så dröjer det oftast till måndagen eller tisdagen innan du får svar från dom.

Skicka bild på ditt ID eller körkort och en bild på en räkning som står i ditt namn och med din adress så kommer ditt konto bli verifierat.

 

Du skrev att du skickade mail till dom igen medans du väntade på svar, det ska du inte göra för då så tar det lika lång tid igen för ditt nya mail att behandlas.

Dom borde ha besvarat ditt mail senast imorgon, har du inte fått svar från dom så finns det någon här på forumet som jobbar för pokerstars som garanterat kan hjälpa dig.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Faktum är att 10 minuter efter jag postat detta inlägg fick jag ett svar från Pokerstars. Av någon anledning vill man ha 5 siffror i mitten av mitt kreditkortsnummer med de övriga siffrorna redan kända. Någon legitimation eller övrig identitesthandling efterfrågas ej. Det känns dock inte riktigt bra att lämna ut sitt kreditkortsnummer.

 

Pokerstars har givit en ursäkt för deras långsamma hantering och hänvisar till en oväntat stor mängd supportärenden under helgen.

 

Tack ännu en gång för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Faktum är att 10 minuter efter jag postat detta inlägg fick jag ett svar från Pokerstars. Av någon anledning vill man ha 5 siffror i mitten av mitt kreditkortsnummer med de övriga siffrorna redan kända. Någon legitimation eller övrig identitesthandling efterfrågas ej. Det känns dock inte riktigt bra att lämna ut sitt kreditkortsnummer.

 

Pokerstars har givit en ursäkt för deras långsamma hantering och hänvisar till en oväntat stor mängd supportärenden under helgen.

 

Tack ännu en gång för ditt svar.

 

Skönt att dom har svarat dig.

Det är vanligt att dom vill ha vissa siffror från kontokortet när du använder det att sätta in pengar med, dock så behöver du inte ge dom de 3 siffrorna som står på baksidan av ditt kort.

När du gör ditt första uttag så kommer du vara tvungen att skicka kopia på ID/körkort + en räkning som inte är äldre än 3 månader så det är lika bra att du gör det så du har det ordnat =)

 

Jag har haft konto på pokerstars i 7 år nu och har aldrig haft några problem så du kan säkert lita på dom.

 

Lycka till vid borden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bolag jag jobbar åt kräver kreditkort för verifikation (om det används vid insättning) men vi ber alltid våra kunder att täcka över alla siffror utom 6 första och 4 sista, samt att de skall täcka över CVV-koden på baksidan såklart.

 

Vad jag vet är det en relativt vanlig procedur och jag skulle göra lika med stars då jag inte tror de behöver se de övriga 4 siffrorna samt CVV för att kunna verifiera ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Notera här att vi ALDRIG ber dig skicka in hela ditt kreditkortsnumret.

 

Kunden ska täcka över alla siffror utom 6 första och 4 sista, samt inte inkludera någon CVV-kod. Om man av misstag råkar skicka med denna information raderas den omgående. Men vi kommer aldrig be dig skicka in denna information.

 

Om du har blivit ombed att skicka in mellansiffror så är det antingen ett missförstånd, läs/skriv/översättningsfel eller så mailar du tyvärr till någon annan?

 

Vi ber om ursäkt om supporten svarat långsamt och uppskattar visat tålamod. Skall givetvis framföra önskemål om förbättringar på hanteringstiden men beroende på ärende kan säkerhetsfrågor ta något längre tid än vanliga supportärenden.

 

Pma gärna användarnamn om du har den möjligheten så kan jag ta en närmare titt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Security

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning vill man ha 5 siffror i mitten av mitt kreditkortsnummer med de övriga siffrorna redan kända. Någon legitimation eller övrig identitesthandling efterfrågas ej. Det känns dock inte riktigt bra att lämna ut sitt kreditkortsnummer.

 

Hej igen,

 

Det här låter inte rätt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Security

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...