Gå till innehåll

synar FÖR light, SNÄLLA HJÄLP MIG!


Anref

Recommended Posts

Hej, min största svaghet är att jag synar för light, det gör att jag blöder pengar. Det är inte så lätt att bara sluta, för det finns ju ingen bättre känsla än att syna ner en bluff i en stor pott, och ja det händer ganska ofta, men dom gånger det inte är en bluff, det är kostsamt, och det är jävligt EV----- för mig i längden. Hur kan jag sluta upp med dom här dumheterna? Någon som har några kloka förslag eller ideer?? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på vad du har för image. Sista tiden så har alla börjat ta för givet att jag aldrig har något, så dom försöker alltid bluffa mig på river. Så jag synar glatt med mitt andra eller tredjepar som faktiskt är bästa handen nästan jämnt. Rätt sjukt faktiskt.

 

Naturligtvis synar jag inte om det inte är ganska obv att han inte har något, ska man syna river light måste man fundera igenom extra noga över storyn de berättar. Som när jag igår fick en stor riverbet på mig på brädan 97732 med ett bustat flushdrag, jag har en dålig nia som jag turnade. Skjuter och får fold av alla förutom niten. River blankar och jag checkar, pott säger han ungefär med sitt bet. Duktig kille faktiskt. Men har han en sjua betar han flopp, han har pos på oss alla så. Har han ett par som blir överpar på den brädan kommer han 3-beta pre. Det enda jag är slagen av är om han är lite kaxig och värdebetar K9/A9 hårt liksom. Synar och får se ett bustat färgdrag.

 

Ska du syna light måste du vara rätt säker på att storyn FI berättar inte går ihop. Att bara blunda och syna river måste vara pokervärldens största läcka, dyraste gatan och bra mycket mer sällan en bluff än t.ex. ett c-bet in general. Så mitt råd är att tänka till en extra gång eller två innan du synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att spela poker efter ranger ist för specifika händer! Är det så att du inte har så bra koll så finns hur mycket material på nätet som helst, kan i princip googla fram det du behöver

 

Let There Be Range med Cole South är en sjukt bra bok om ämnet!

 

Jag har läst den boken, mycket revolutionerande. Förstår dock inte hur du kom in på den i det här ämnet, tack ändå! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla igenom HEM och slå ihop alla "herocalls" och se hur du ligger till alt. skriv upp alla ggr du synar för light och hur mycket du vann/förlora på det. Kolla på 1 månads spel så får du svart på vitt hur mycket du förlorar på det. Finns inget bättre sätt imo.

 

Beror ju lite på vad du har för image. Sista tiden så har alla börjat ta för givet att jag aldrig har något, så dom försöker alltid bluffa mig på river. Så jag synar glatt med mitt andra eller tredjepar som faktiskt är bästa handen nästan jämnt. Rätt sjukt faktiskt.

 

Naturligtvis synar jag inte om det inte är ganska obv att han inte har något, ska man syna river light måste man fundera igenom extra noga över storyn de berättar. Som när jag igår fick en stor riverbet på mig på brädan 97732 med ett bustat flushdrag, jag har en dålig nia som jag turnade. Skjuter och får fold av alla förutom niten. River blankar och jag checkar, pott säger han ungefär med sitt bet. Duktig kille faktiskt. Men har han en sjua betar han flopp, han har pos på oss alla så. Har han ett par som blir överpar på den brädan kommer han 3-beta pre. Det enda jag är slagen av är om han är lite kaxig och värdebetar K9/A9 hårt liksom. Synar och får se ett bustat färgdrag.

 

Ska du syna light måste du vara rätt säker på att storyn FI berättar inte går ihop. Att bara blunda och syna river måste vara pokervärldens största läcka, dyraste gatan och bra mycket mer sällan en bluff än t.ex. ett c-bet in general. Så mitt råd är att tänka till en extra gång eller två innan du synar.

 

Jävligt bra svar grabbar, tackar som fan för att ni tog er tid, precis detta jag önskade höra med denna trådstarten.

 

Tack återigen för mycket bra svar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Det där var bara såå..fel

 

Nej det är inte fel. Eftersom man får bättre pott odds på att göra en syn i limit poker så är det en mindre läcka, alternativt ingen läcka alls att syna mycket i limit poker kontra no limit poker. Det är visserligen en något större bluffrekvens i big bet poker men skillnaden är inte så stor.

 

Resonemanget gäller syner på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte fel. Eftersom man får bättre pott odds på att göra en syn i limit poker så är det en mindre läcka, alternativt ingen läcka alls att syna mycket i limit poker kontra no limit poker. Det är visserligen en något större bluffrekvens i big bet poker men skillnaden är inte så stor.

 

Resonemanget gäller syner på rivern.

 

mm, men du skrev inget om river. Att påstå att man ska syna mycket i limitspel är helt fel. Enkel förklarat så bör dina frekvenser ligga nånstans såhär över alla gator: fold>bet/raise>check>/call

 

Sen att basera val av spel på att man har en förkärlek för att syna river är helt uppåt väggarna. Det är som att välja en åkgräsklippare framför en bil som transportmedel för att man föredrar att bara tanka 10 liter åt gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, men du skrev inget om river. Att påstå att man ska syna mycket i limitspel är helt fel. Enkel förklarat så bör dina frekvenser ligga nånstans såhär över alla gator: fold>bet/raise>check>/call

 

Sen att basera val av spel på att man har en förkärlek för att syna river är helt uppåt väggarna. Det är som att välja en åkgräsklippare framför en bil som transportmedel för att man föredrar att bara tanka 10 liter åt gången.

 

Jag håller med om att jag inte angav att det var på rivern det hela gällde, men jag tolkade det som att det just var för många syner på rivern som var TS problem. Han nämner tex den positiva känslan av en lyckad hjältesyn.

 

Jag är tveksam till om ordningen fold>bet>raise>check>call gäller på rivern i limitspel. Jag är även tveksam till om det är rätt i no limit spel, men inte lika tveksam. I limit kanske i sista position heads upp call>check>fold>bet/raise skulle kunna vara lika bra? Överlag är det svårt att komma med en generell rekommendation eftersom det beror på om motståndaren betar in i dig eller checkar till dig och hans bluffrekvens respektive synfrekvens.

 

Om en förkätlek för att syna på river är den största läckan man har så är det väl inget fel i att välja spel utifrån det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...