Gå till innehåll

Är inne och turre-fiskar! 88-handen.


Recommended Posts

Hej hej!

Jag är turrefisk och stolt sådan. Var precis utanför ITM på en turre på spanska stars. Spanjorer är väl lösare än snittet generellt men vet ej vad som är normala siffror på vpip så ja.

 

Okej, jag får 88 i midpos. Jag har 115k och FI har 121k, average är väl säkert runt där, 110ish eller så, blinds är 2k/4k och det är ante på 500.

 

Jag drar upp minraise till 8k. en kille som gamblat satan kallsynar en ifrån knappen varav knappen drar upp till 20k. Jag synar (torskigt?) och kallsynaren foldar. Jaha! Floppen kommer 352 med 2 ruter. Jag har åttan i ruter btw. Jag funderar vad mitt drag är här. 58,5k i potten och vi har alltså dryga 100k bakom var.

 

Kan ni inte diskutera vad som börs ha gjort :D? Angående fi så hade jag typ 16 händer men verkade väl rätt normal.

 

Skulle lägga till en spoiler-skit för att säga vad jag gjorde och vad han gjorde men ser att ni ej har en sån knapp här och jag är för arg för att leta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar vad mitt drag är här.

 

poker är komplicerat i början men med lite träning så kommer du bli omänskligt blixtsnabb att i framtiden kunna se att du här enbart har ett direkt drag till åttan!!!!!!

 

on topic: är ingen MTTer eller speciellt begåvad med myrstack men om du ville ta åttorna till flopp så borde ju detta ses som en utav dom mest fördelaktiga brädorna för din hand.

 

en tidigare talare nämnde x/syn x/fold vilket jag inte ser allt för mycket värde i mtp det mesta i knappens range här borde kunna bluffa, semi-bluffa, och värdebetta över 2 gator.

 

donkrange har jag för lite erferenhet av men ger nog högre värde än tidigare alternativ iaf. dock borde nog 88 vara en av de sista händerna att hamna i det spelträdet. hellre typ KQs i bakdörrsfärgen.

 

x/fold borde vara bland dom sämre alternativen eftersom vi var villiga att ta en flopp, bortsett ifrån om du hade read att fi har en hög andel checkbacks på flopp med pottkontrollerande tassar. (där vi alltså hoppas på x/x för att sedan själva kunna ta initiativ)

 

så då återstår väl CRAI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...