Gå till innehåll

Utmaningen


Macc90

Recommended Posts

Hallå!

 

Jag tänkte börja 2014 med att sätta upp ett mål med pokern.

Innan detta år är slut så ska jag uppnå statusen supernova på Pokerstars.

 

Har bollat fram och tillbaka hur detta ska lyckas utan att ta över mitt liv då jag har ett vanligt arbete ut över och en sambo som jag gärna inte vill försumma.:-)

 

Jag ska spela 7$ turbo 9pers sitng och mellan 10-20 bord samtidigt.

 

Ekvationen säger att jag ska spela 2700 sitng i månaden/ 90 i snitt om dagen vilket resulterar i 100 435 vpp/år och därmed uppnå supernova :-)

 

Men här kommer det som kommer sätta denna utmaning på prov. Jag ska endast börja med 60 inköp:mrgreen:

 

Tycker ni att detta är slöseri med tid med tanke på den låga nivån? Är det värt besväret om man skulle sluta på be? Om jag ska kliva högre upp så måste jag se mig om efter stake då min inkomst inte är något att skryta om.

 

Om någon känner sig manad att hjälpa mig att uppnå mitt mål med någon form av stake på denna nivå eller ev en högre nivå. Så kan vi smida ihop något kul.

 

Har inte lyckats att få igång varken holdem manager eller pokertracker. Så detta borde lösas innan.

 

Här har ni mina sitng stats. (Kan bekräftas på sharkscope)

 

Antal Av Pro Av stake Av Roi Profit Ability

Full tilt SNG 224 19,86 kr 61,39 kr 15,5% +4 448 kr 71

Party SNG 292 19,09 kr 112 kr 17,3% +5 576 kr 74

PokerstarsSNG 2 992 4,63 kr 50,71 kr 2,5% +13 857 kr 66

 

Hoppas ni har överseende med den riktigt fula statistik presentationen.

 

Ha det fint så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får önska dig lycka till! Startade en liknande utmaning 1/1. Dock cg micro men målet är detsamma!

 

 

GL! Rekommenderar att du skiter i stejk och ser till att vinna egna pengar och stoppa de i rullen =) Hur mycket är det värt att bli supernova, rent monetärt alltså?

 

Drygt $5.1k med turneringsvärde inkluderat om jag förstått det rätt.

 

Ungefär $3.8k cash + $1.3k tickets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt inget bra svar till dig ang turbo kontra normal men syftet med denna utmaning är att samla vpp och såklart göra pengar men på humana förutsättningar. Vill inte sitta i en grotta och bara ägna mig åt poker. Har även andra intressen men jag tänkte att poker skulle ta lite mer plats 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant satsning, kommer att följas.

 

En undring, hur ser du på värdet i turbo kontra normal 9 spelare SNGs. Det går naturligtvis att samla rake snabbare med turbo, men kan tänka mig att variansen är lite högre än normal hastighet och kanske att ROI inte blir lika högt. Hur går tankarna här?

Har faktiskt inget bra svar till dig ang turbo kontra normal men syftet med denna utmaning är att samla vpp och såklart göra pengar men på humana förutsättningar. Vill inte sitta i en grotta och bara ägna mig åt poker. Har även andra intressen men jag tänkte att poker skulle ta lite mer plats 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får önska dig lycka till! Startade en liknande utmaning 1/1. Dock cg micro men målet är detsamma!

 

 

 

 

 

 

Drygt $5.1k med turneringsvärde inkluderat om jag förstått det rätt.

 

Ungefär $3.8k cash + $1.3k tickets.

 

Spännande med din utmaning! Stort lycka till med din :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite över det här med tiden. Vill ev spela 15$ istället vilket gör att jag i stort sett halverar tiden och antalet sitng per dag/månad.

 

Vi hamnar på 1340st/månad och 44st om dagen.

 

Men jag skulle ev behöva stake för detta om jag ska ha 60st inköp.

 

Känner ni till någon som skulle kunna ta sig an detta?

 

Vad tycker ni ?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt inget bra svar till dig ang turbo kontra normal men syftet med denna utmaning är att samla vpp och såklart göra pengar men på humana förutsättningar. Vill inte sitta i en grotta och bara ägna mig åt poker. Har även andra intressen men jag tänkte att poker skulle ta lite mer plats 2014.

 

Nej, precis, förstår vad du menar. Var mer intresserad av i fall någon har någon generell erfarenhet av de båda när det kommer till ROI. Visst, spelet är så klart lite annorlunda mellan de två formerna, men det finns ändå stora likheter så tänkte om någon testat båda sätten under en längre tid och sett någon skillnad i ROI (bortsett från rakeback).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, precis, förstår vad du menar. Var mer intresserad av i fall någon har någon generell erfarenhet av de båda när det kommer till ROI. Visst, spelet är så klart lite annorlunda mellan de två formerna, men det finns ändå stora likheter så tänkte om någon testat båda sätten under en längre tid och sett någon skillnad i ROI (bortsett från rakeback).

 

Definitivt har båda likheter men jag har kommit under fund med att det är 9 pers turbo som är mitt starkaste spel. Vad tycker du om det jag skrev ovan?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tycker som sagt att det är en väldigt intressant satsning. Volymen på $14 som du nämner är ju egentligen inga svårigheter att dra in. Det handlar väl bara att se till att ha positiv ROI.

 

Jag har väl liknande tankar att spela SNGs på $7 till att börja med, däremot är jag inte mogen för 10-20 bord samtidigt än. Har egentligen aldrig spelat strukturerat uefter ett uppsatt mål tidigare, men detta året är tanken att jag skall bygga upp en rulle på ett lungt och sansat sätt. Jag avvaktar dock med att sätta upp några volymmål, och Supernova är i dagsläget inget mål i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tycker som sagt att det är en väldigt intressant satsning. Volymen på $14 som du nämner är ju egentligen inga svårigheter att dra in. Det handlar väl bara att se till att ha positiv ROI.

 

Jag har väl liknande tankar att spela SNGs på $7 till att börja med, däremot är jag inte mogen för 10-20 bord samtidigt än. Har egentligen aldrig spelat strukturerat uefter ett uppsatt mål tidigare, men detta året är tanken att jag skall bygga upp en rulle på ett lungt och sansat sätt. Jag avvaktar dock med att sätta upp några volymmål, och Supernova är i dagsläget inget mål i sig.

 

Håller helt och hållet med dig.

 

Vet du någon som skulle kunna stejka?

 

Börja spela 7$ och börja lira 2-3 bord sen när du blir bekvämare med det så är det bara att utöka volymen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Riktigt kul att se att det finns fler än jag som kör SNG :D

Jag hade faktiskt också funderingar på att försöka bli supernova 2014 genom att spela 7$ och 15$ turbo sngs, jag kör dock bara SH och 6 bord åt gången.

Spelade runt 250 st 7$ sngs under de 3 första dagarna och vann lite över 400$ så det började ju bra men tyvärr så har jag nu bestämt mig för att inte sikta på supernova detta året p.g.a att det krävs enormt mycket tid samt att jag vill köra på andra sidor samtidigt.

 

Jag tycker dock att du ska försöka uppnå ditt mål eftersom du har stor chans att klara det då du kör 10-20 bord samtidigt!

Jag kommer absolut att följa din resa mot supernova och hoppas på mycket uppdateringar i din dagbok!

Vi kanske ses i några sngs om jag får för mig att spela FR någon dag ;)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Riktigt kul att se att det finns fler än jag som kör SNG :D

Jag hade faktiskt också funderingar på att försöka bli supernova 2014 genom att spela 7$ och 15$ turbo sngs, jag kör dock bara SH och 6 bord åt gången.

Spelade runt 250 st 7$ sngs under de 3 första dagarna och vann lite över 400$ så det började ju bra men tyvärr så har jag nu bestämt mig för att inte sikta på supernova detta året p.g.a att det krävs enormt mycket tid samt att jag vill köra på andra sidor samtidigt.

 

Jag tycker dock att du ska försöka uppnå ditt mål eftersom du har stor chans att klara det då du kör 10-20 bord samtidigt!

Jag kommer absolut att följa din resa mot supernova och hoppas på mycket uppdateringar i din dagbok!

Vi kanske ses i några sngs om jag får för mig att spela FR någon dag ;)

 

Lycka till!

 

Kul att dagboken uppskattas, det ger mig bara mer motivation till att uppdatera mer frekvent:-) Bra jobbat där med dina sitng! Finns det ingen möjlighet för dig att spela flera bord samtidigt? Sätter simultanförmågan stopp?

 

Funderar fortfarande på hur jag ska lägga upp detta då jag blir mindre och mindre sugen på att lira 7$. Med tanke på tiden det skulle ta. Skulle föredra att lira 15-30$ då jag inte behöver samma volym. Dock så skulle stejk behövas om jag ska ha 60 inköp på 30$ nivån.

Vanlig knegare:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att dagboken uppskattas, det ger mig bara mer motivation till att uppdatera mer frekvent:-) Bra jobbat där med dina sitng! Finns det ingen möjlighet för dig att spela flera bord samtidigt? Sätter simultanförmågan stopp?

 

Funderar fortfarande på hur jag ska lägga upp detta då jag blir mindre och mindre sugen på att lira 7$. Med tanke på tiden det skulle ta. Skulle föredra att lira 15-30$ då jag inte behöver samma volym. Dock så skulle stejk behövas om jag ska ha 60 inköp på 30$ nivån.

Vanlig knegare:mrgreen:

 

Om jag hade spelat FR så hade jag kunnat spela 9 st åt gången men 6 st SH bord känns som att det är det bästa för mig då jag kan ha koll på de andra spelarna samt undvika att göra misstag.

 

Jag förstår vad du menar, det krävs ca 35 000 sngs om man bara spelar 7$ turbo sng för att uppnå supernova.

Skulle du få rulle till 15$ nivån så skulle ju det hjälpa dig enormt mycket, jag spelade lite 15$ igår och tycker faktiskt inte spelarna var bättre än dom på 7$ nivån.

 

Testa att kötta på med 7$ sng och bygg upp rullen till 15$ nivån så samlar du ju samtidigt på dig massa VPP som du kan köpa stellar reward samt att du kan ju köpa 200$ i shoppen om du blir platinum =)

Jag vet inte ifall du lagt märke till BOTP (Battle of the planets) på stars?

ifall du inte vet vad det är så borde du gå in på pokerstars hemsida och läsa om det, det är SNG race varje vecka där du kan vinna bra pengar varje vecka som skulle få upp din rulle snabbt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade spelat FR så hade jag kunnat spela 9 st åt gången men 6 st SH bord känns som att det är det bästa för mig då jag kan ha koll på de andra spelarna samt undvika att göra misstag.

 

Jag förstår vad du menar, det krävs ca 35 000 sngs om man bara spelar 7$ turbo sng för att uppnå supernova.

Skulle du få rulle till 15$ nivån så skulle ju det hjälpa dig enormt mycket, jag spelade lite 15$ igår och tycker faktiskt inte spelarna var bättre än dom på 7$ nivån.

 

Testa att kötta på med 7$ sng och bygg upp rullen till 15$ nivån så samlar du ju samtidigt på dig massa VPP som du kan köpa stellar reward samt att du kan ju köpa 200$ i shoppen om du blir platinum =)

Jag vet inte ifall du lagt märke till BOTP (Battle of the planets) på stars?

ifall du inte vet vad det är så borde du gå in på pokerstars hemsida och läsa om det, det är SNG race varje vecka där du kan vinna bra pengar varje vecka som skulle få upp din rulle snabbt :)

 

Allright då är jag med ang val av antal bord:-) Jag kommer förmodligen köra på den banan du angav nu.

 

Ska in och läsa på om BOTP också.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allright då är jag med ang val av antal bord:-) Jag kommer förmodligen köra på den banan du angav nu.

 

Ska in och läsa på om BOTP också.:mrgreen:

 

Ja gör det! går det bra i ett "block" (20 sngs) så kan du få bra poäng och har du det bäsata blocket under veckan så får du 500$ :) så det är bara att nöta sngs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte glömma att använda dig av "January jumpstart"

Du får extra VPPs beroende på vilken VIP status du har.

 

15 VPPs BronzeStar

25 VPPs ChromeStar

125 VPPs SilverStar

625 VPPs GoldStar

1 000 VPPs PlatinumStar & högre

 

Du går in i lobbyn > account > starcode och skriver in JUMPSTART

är du t.e.x goldstar just nu så kommer du att få 625 VPPs efter att du skrivit in den koden.

Om du är t.e.x silverstar just nu men tror att du kan bli goldstar innan den 8 januari kl 23.59 (sista dagen) så väntar du med att skriva in den koden tills du har blivit goldstar =)

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller kvalitén på spelarna på $7

och $15 är det lätt att lura sig med att spela

enstaka sng. Spelar man många märker man

skillnaden. Inte några hundra där man rushar

på den högre och går kallt på den lägre.

 

Högre upp blir det väldigt svårt att hitta edge ( utöver rb).

Det här får vi ge Stars skulden för upplägget med lika hög

% i fee. I cg betalar du lägre % om du spelar högre. I sng

är Stars snälla att sänka %en när du kommer upp till $200

och högre. Men hey, mer rake mer vpp. Skulle helst vilja

att Stars kunde erbjuda fisken en lägre rake, vilket skulle vara

kanon för oss alla att dela på i det långa loppet.

 

Edit: vad gäller BOTP måste man ha osannolik

tur för att vinna low orbit. Jag borde veta, då jag är en

av de flytskallarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller kvalitén på spelarna på $7

och $15 är det lätt att lura sig med att spela

enstaka sng. Spelar man många märker man

skillnaden. Inte några hundra där man rushar

på den högre och går kallt på den lägre.

 

Högre upp blir det väldigt svårt att hitta edge ( utöver rb).

Det här får vi ge Stars skulden för upplägget med lika hög

% i fee. I cg betalar du lägre % om du spelar högre. I sng

är Stars snälla att sänka %en när du kommer upp till $200

och högre. Men hey, mer rake mer vpp. Skulle helst vilja

att Stars kunde erbjuda fisken en lägre rake, vilket skulle vara

kanon för oss alla att dela på i det långa loppet.

 

Edit: vad gäller BOTP måste man ha osannolik

tur för att vinna low orbit. Jag borde veta, då jag är en

av de flytskallarna.

 

Det kan säkert stämma att man märker skillnaden när man spelat lika många sngs på både 7$ och 15$.

 

BOTP har jag märkt att det krävs enormt flyt för att vinna en low orbit haha, eftersom jag bara kör SH så är det otroligt svårt då jag måste vinna 13-14 st sngs av 20 st för att kunna nå 1a platsen men eftersom Macc90 spelar FR så får han mer poäng ifall han vinner en sng =)

Vad spelar du för sngs MJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...