Gå till innehåll

svs /0.5, två stycken hh.


Farsta

Recommended Posts

Är svenska spel fast det står party poker @ /0.5, har inge read på första handen

 

Party Poker $50 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2394113

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $100.00

BTN: $58.46

Hero (SB): $94.72

BB: $103.78

UTG: $13.19

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with 9 :spade: 8 :diamond:

UTG calls $0.5, 1 fold, BTN calls $0.5, Hero calls $0.25, BB checks

 

Flop: 9 :diamond: A :diamond: K :diamond:(4 players)

Hero bets $1.50, BB folds, UTG calls $1.50, BTN folds

 

Turn: ($3.00) Q :spade:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($3.00) K :club:(2 players)

Hero bets $2.50, UTG raises to $5, Hero ??

 

Då han inte bettade något på turn så borde mitt mid par, vara bra eller, sen när han mini reasar så vet jag inte om han 3trips i kungar och var rädd för ett par i ess, på flop och river?

 

hand nummer två, då jag har lite mer read över att han kan överbeta väldigt ofta och shovar mycket, spelar väldigt Lag, till exempel en hand där han sitter bb och raise med 4.5bb för att sen på floppen c/r ett 3/4 pott bett, för att sen c-betta turn och river med ganska låg bet-size, sen i showdown vinner han med par i knektar med låg kicker, som han träffade på 4:e gatan, Han gjorde lite fler udda grejer

 

Party Poker $50 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2394133

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $29.00

BTN: $40.17

Hero (SB): $78.98

BB: $109.74

UTG: $127.37

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with Q :spade: 8 :spade:

1 fold, CO calls $0.5, BTN calls $0.5, Hero calls $0.25, BB raises to $1, CO calls $0.50, BTN calls $0.50, Hero calls $0.50

 

Flop: ($2.00) 4 :diamond: 8 :diamond: 7 :heart:(4 players)

Hero bets $3, BB calls $3, CO folds, BTN raises to $39.67 all in, Hero ??

 

Är det bara syn som gäller då detta känns jävligt bluffigt och hans range är väl runt allt möjligt, han kanske har en flush draw, men tror inte han skulle raise så mycket då... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta limpa, höj en hand om du vill spela den. Dock är båda händerna helt värdelösa och skall foldas pre i dessa situationer/positioner. Första handen check/foldar jag nog alla gator som spelad.

 

Här skall det foldas pre också. Som spelad blir väl första bet/fold flopp. Dock bettar jag då inte 1.5x pott :D Är helt sjukt att ens fundera på att syna lol, ladda ned pokerstove och ge honom en range. Obv kommer vi inte få odds att syna en sån gigantisk överlast med Q8ss här. Nog bättre själv att du laddar ned stove och kikar än att sitta och fråga här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1 betar jag inte flopp, vi är fyrvägs och mår aldrig särskilt bra. som spelat fold river

 

hand 2 viker jag utan några större reads

 

ty ty. :)

 

Sluta limpa, höj en hand om du vill spela den. Dock är båda händerna helt värdelösa och skall foldas pre i dessa situationer/positioner. Första handen check/foldar jag nog alla gator som spelad.

 

Här skall det foldas pre också. Som spelad blir väl första bet/fold flopp. Dock bettar jag då inte 1.5x pott :D Är helt sjukt att ens fundera på att syna lol, ladda ned pokerstove och ge honom en range. Obv kommer vi inte få odds att syna en sån gigantisk överlast med Q8ss här. Nog bättre själv att du laddar ned stove och kikar än att sitta och fråga här.

 

så ska man bara raise och folda preflop? Måste ha blivit fel där, potten låg på 4, så var ett 3/4 pot bet. Okej tack för tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...