Gå till innehåll

Supernova - The micro way


BrutallyHonest93

Recommended Posts

Ok av mig?

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com/

 

CO ($4.86)

Hero (Button) ($12.68)

SB ($7.48)

BB ($12.37)

UTG ($8.15)

MP ($11.08)

 

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, A:heart:

1 fold, MP raises to $0.30, 1 fold, Hero raises to $1, 2 folds, MP calls $0.70

 

Flop: ($2.15) 5:heart:, 6:diamond:, 3:club: (2 players)

MP checks, Hero bets $1.20, MP calls $1.20

 

Turn: ($4.55) K:club: (2 players)

MP checks, Hero bets $2.70, MP calls $2.70

 

River: ($9.95) 2:diamond: (2 players)

MP bets $6.18 (All-In), Hero calls $6.18

 

Total pot: $22.31 | Rake: $1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill aldrig få in det med QQ preflop IMO.

 

Ligger 30bb i mitten, 100bb djupt effektiv? :shock: Får in det och är jätteglad :D Så du synar här och check/foldar alla floppar typ eller är det instafold direkt pre?

 

AA-handen känns också standard, har vi reads/info går den ju självklart att vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill aldrig få in det med QQ preflop IMO.

 

Varför?

 

Ligger 30bb i mitten, 100bb djupt effektiv? :shock: Får in det och är jätteglad :D Så du synar här och check/foldar alla floppar typ eller är det instafold direkt pre?

 

AA-handen känns också standard, har vi reads/info går den ju självklart att vika.

 

Tycker också det är ok i detta fall. 30% investerat redan, och får väl möta AK lika ofta som KK+AA känns det som. Men på senare tid har det varit de sistnämnda så började tvivla på om det är profitabelt eller inte. Känns som en "död mans hand" i dessa situationer.

 

AA handen ja, inga reads. Hittar inte heller en enda 4a eller tvåpar i hans range. Dock kan vi argumentera för fold när han donkar river sådär såklart. Men som sagt, inga reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, som spelad måste du ju stacka av men jag finner att folk på NL10 i princip aldrig dyker upp med sämre än AK där så jag råder dig att se floppar istället, för du är säkert femton gånger bättre än de andra på postflop spel.

 

är hans range AK,KK+ har vi 40%..Glöm inte all död smet i mitten och det finns ju en chans att fi 3 betsbluffar pre så vi kan ju ta hem potten pre. Visst att man kan vara bättre än sina motståndare post, men du kan ju inte syna pre med intentionen av att spela ut 4 pers post oop? :D Kommer

 

Varför?

 

 

 

Tycker också det är ok i detta fall. 30% investerat redan, och får väl möta AK lika ofta som KK+AA känns det som. Men på senare tid har det varit de sistnämnda så började tvivla på om det är profitabelt eller inte. Känns som en "död mans hand" i dessa situationer.

 

AA handen ja, inga reads. Hittar inte heller en enda 4a eller tvåpar i hans range. Dock kan vi argumentera för fold när han donkar river sådär såklart. Men som sagt, inga reads.

 

4betsfoldar gör vi ju aldrig kan jag ju lova iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, som spelad måste du ju stacka av men jag finner att folk på NL10 i princip aldrig dyker upp med sämre än AK där så jag råder dig att se floppar istället, för du är säkert femton gånger bättre än de andra på postflop spel.

 

Kan nog argumentera för att spelare på nl10 kan dyka upp med sämre faktiskt. Dessa situationer suger balle utan reads. Syn finns inte på kartan. Som ovan talare är det fold pre eller smet in som gäller.

 

 

4betsfoldar gör vi ju aldrig kan jag ju lova iaf.

 

Nope, det hade jag inte en tanke på heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat över nivåvalet. Hoppar upp på /.25. Om jag ska "börja blir bra" på någon nivå så kan jag lika gärna börja där då jag för det första har smet bakom, och samtidigt blir det bättre poker fortare. Visst är det svårare men varför lära sig krossa /.1 när jag kan lära mig krossa denna nivå direkt istället. Samt VPPn tjänas ihop fortare vilket inte skadar. Backar jag signifikant mycket så är det bara att gå ner igen. Alternativt kolla med en coach. Har några till hands som jag kan erbjuda deals med.

 

Kvällen bjuder på fortsatt spel, 6e dagen av 365 ska såklart genomföras. Reggar nog några turrar idag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sizeing?

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://flopturnriver.com/

 

UTG ($17.31)

MP ($25.57)

CO ($10)

Hero (Button) ($27.71)

SB ($14.40)

BB ($39.15)

 

Preflop: Hero is Button with Q:diamond:, Q:spade:

1 fold, MP raises to $0.75, 1 fold, Hero raises to $2.25, 2 folds, MP calls $1.50

 

Flop: ($4.85) 9:club:, 5:diamond:, 4:diamond: (2 players)

MP checks, Hero bets $2.75, MP calls $2.75

 

Turn: ($10.35) J:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets $6, MP calls $6

 

River: ($22.35) 7:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets $16.71 (All-In), MP calls $14.57 (All-In)

 

Total pot: $51.49 | Rake: $2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Blir kul att se om du kan klara att bli supernova på låga nivåer!

Jag vet inte om du har sett detta på pokerstars men ifall du inte har det så får du inte glömma att använda dig av det nu när du ska bli supernova :)

 

Det heter "January jumpstart"

Du får extra VPPs beroende på vilken VIP status du har.

 

15 VPPs BronzeStar

25 VPPs ChromeStar

125 VPPs SilverStar

625 VPPs GoldStar

1 000 VPPs PlatinumStar & högre

 

Du går in i lobbyn > account > starcode och skriver in JUMPSTART

är du t.e.x goldstar just nu så kommer du att få 625 VPPs efter att du skrivit in den koden.

Om du är t.e.x silverstar just nu men tror att du kan bli goldstar innan den 8 januari kl 23.59 (sista dagen) så väntar du med att skriva in den koden tills du har blivit goldstar =)

 

Hoppas att du klarar ditt mål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Blir kul att se om du kan klara att bli supernova på låga nivåer!

Jag vet inte om du har sett detta på pokerstars men ifall du inte har det så får du inte glömma att använda dig av det nu när du ska bli supernova :)

 

Det heter "January jumpstart"

Du får extra VPPs beroende på vilken VIP status du har.

 

15 VPPs BronzeStar

25 VPPs ChromeStar

125 VPPs SilverStar

625 VPPs GoldStar

1 000 VPPs PlatinumStar & högre

 

Du går in i lobbyn > account > starcode och skriver in JUMPSTART

är du t.e.x goldstar just nu så kommer du att få 625 VPPs efter att du skrivit in den koden.

Om du är t.e.x silverstar just nu men tror att du kan bli goldstar innan den 8 januari kl 23.59 (sista dagen) så väntar du med att skriva in den koden tills du har blivit goldstar =)

 

Hoppas att du klarar ditt mål!

 

 

Jadå jag har koll! Men stort tack för väldig utförlig information! Riktigt schysst!

Har inte hunnit bli goldstar ännu men jag kommer langa silver strax.

 

Tack igen, det hoppas jag också (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...