Gå till innehåll

Resan från AB freeroll klonk till PCA 2014!


Denta

Recommended Posts

Hoj!

 

Idag fick jag det bästa samtalet i mitt liv!

 

För ungefär två dagar sen hade Aftonbladet en turnering på Pokerstars, med 1 paket till PCA som första pris. Med 1,100 registrerade så går man inte in med tanken att man verkligen skall klonka. Men helt plötsligt 10h senare satt jag där finalbord och en väldigt behaglig stack. Men allt slutade med en riktigt tung andra plats för $760, istället för drömresan till Bahamas och ett av dom eventen jag drömmer om att någon gång få spela. Men idag ringde telefonen.

 

-"Hej det är Johan från Pokerstars, vi har glada nyheter. Du spelade i Aftonbladets turnering om PCA paketet och du har vunnit"

 

Den första tanken var, nej det gjorde jag inte? Men vinnaren hade fått några problem så priset gick till mig. Tror jag aldrig blivit så glad,chockad och skakis efter ett telefonsamtal någonsin i mitt liv! Aftonbladet kommer också på någon sätt följa min resa nere i Bahamas, vet inte så mycket just nu. Det jag vet är att den 6 Januari åker jag och en polare ner och här är bloggen om min pokerresa till Bahamas. Detta är min första blogg så ha tålamod :-).

 

Och vem är jag? Jo 22 år bosatt på Gotland har spelat poker till och från sen jag fyllde 18 och först regga mig på pokerstars för att spela frirullar med polarna på kvällarna. Har sen dess haft mina "poker perioder" där jag nött ständigt i veckor ibland månader och sen bara slutat tvärt och spenderat min tid åt annat. Jag spelar NLHE både turneringar och cash beroende på vad jag känner för. Jag har ett fast jobb så tiden att spela är väl inte den ultimata då man knappt har någon tid i veckorna och på helgerna lockar polare och alkohol mer än suget att spela. Kan väl inte påstå att jag har haft någon anmärkningsvärd framgång inom poker förutom senaste månaden då det verkligen tagit fart och springer som aldrig förr. Började med att jag kvala in till min första sunday million någonsin i en $1.65 rebuy turre och slutade på 291st av 27k+ runners för $2kish, efter det planerade jag och 2 polare att åka ner och spela redbet open i Wien, så reggade mig för en SAT och klonka på första försöket för ett paket värt $500. Så fram till i söndags var jag helt inställd på Wien, men så ringde pokerstars som sagt och Bahamas next! Detta blir också min andra live turnering någonsin så om någon mer ska ner så hör gärna av er för lite input från någon mer erfaren skulle vara guld värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article18111643.ab

 

 

Dennis Brunsberg, 22, lyckades bäst i Aftonbladets exklusiva julturnering i samarbete med PokerStars.

Förstapriset: en resa för två och en plats i en av världens mest eftertraktade pokerturneringar, PokerStars Caribbean Adventure (PCA) på Bahamas – ett paket värt över 100 000 kronor.

– Det ska bli helt fantastiskt, säger vinnaren.

 

 

FAKTA

Det här ingår i priset:

Flygesa för två personer till Bahamas

Boende på lyxresortet Atlantis på Paradise Island

Inköp i PCA Main Event för en person, värt 10 300 dollar

1 000 dollar på rummet till mat och dryck

Prispaketets totala värde är 16 000 dollar eller strax över 100 000 kronor!

 

 

Den 27 december anordnade Aftonbladet, i samarbete med PokerStars, julturneringen som skulle skicka en spelare till Paradise Island på Bahamas och det världsberömda lyxresortet Atlantis för att spela PokerStars Caribbean Adventure (PCA).

22-årige Dennis Brunsberg från Visby blev den lycklige vinnaren av paketet värt över 100 000 kronor och Aftonbladets ”eget proffs” på plats.

”Drömmer om att få spela där”

– Jag tror inte jag har fattat det än, det gör man nog när man sitter där och spelar. Det ska bli helt fantastiskt! Det är den turneringen man verkligen drömmer om att få spela, säger Dennis Brunsberg.

Hur länge har du spelat poker?

– Jag började när jag var 18 år, då ”reggade” jag och mina kompisar oss hos PokerStars och spelade mycket gratisturneringar och så. Sen dess har jag spelat lite till och från. I vissa perioder har jag spelat väldigt mycket poker, ibland ingenting alls.

– Jag har ett fast jobb nu, så poker är mest en hobby för mig. Men skulle det gå bra på Bahamas så vet man inte...

”En ganska galen månad”

Nu ska du få möta världseliten i paradiset, hur ser du på det?

– Jag vet inte, det känns overkligt. Men det ska bli kul att träffa dem, det är en dröm bara det.

Har du någon idol bland pokerstjärnorna?

– Det skulle vara Daniel Negreanu.

Vad är målet med turneringen och den här resan?

– Jag tänker att det bara ska bli jäkligt roligt. Om jag åker ut första dagen så har jag åtta dagars semester i Bahamas...

Har du vunnit något stort tidigare?

– Njae, jag har vunnit en turnering på PokerStars tidigare, där var förstapriset runt 2 600 dollar. Men jag måste säga att hela december månad av ganska galen för mig, det gick riktigt bra pokermässigt. Och till råga på allt nu den här vinsten med resa till Bahamas i potten.

På plats på Bahamas kommer Dennis Brunsberg att rapportera hem till Sverige hur det går för honom i turneringen, hur han trivs på ön och hur han spenderar dagarna i paradiset på Sportbladet Poker. Turneringen startar 6 januari.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt ringde Aftonbladet idag och hade en kort intervju med mig inför resan. Känns lite overkligt att hamna i Aftonbladet efter att han vunnit en frirulle men en helt okej feeling ändå! Erik från ab åker också till Bahamas för att följa mig live, och eventet i sin helhet antar jag. Fick flygbiljetterna idag också, sätter mig på planet 09:00 och är nere på Bahamas runt halv 10 på kvällen dagen innan main, så blir nog i säng direkt när man kommer ner. Vet ännu inte vilken dag 1 jag ska spela, det är tydligen först till kvarn på den biten. Vet inte om det finns någon edge att börja någon viss dag men om det går så planerar jag nog att lira dag 1A.

 

Ja just det så ringde "Helagotland" Gotlandstidningen och intervjua mig på telefon. En smått oerfaren reporter inom poker så får se vad det blir av den artikeln!

 

Har inte blivit så mycket poker sen jag vann PCA paketet eftersom jag haft en del att ordna med, men ikväll har jag lirat lite HU cg NL100, vet inte riktigt om jag har rulle till det men gav mig på det, slutade 318bb+ vilket kändes riktigt bra!

 

här är en länk till AB artikeln.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article18111643.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...