Gå till innehåll

Pokerkarriär på SvS!


KlonkSteve

Recommended Posts

Har varit pokerintresserad i nära 10 år nu, gjort några tafatta försök till att slå mig in på pokerscenen(läs microstakes) men har nu beslutat mig för att göra en seriös satsning.

 

Har fläskat in 25k på mitt SvS-konto och kommer försöka ge mig på nivån 2/4 när bankrullen tillåter, går det motigt får jag kliva ner till 1/2 och arbeta mig uppåt.

 

Har som mål att spela 10 000 händer i månaden och köra 3-4 bord shorthanded åt gången. Kommer posta de händer jag finner intressanta i hopp om en bra diskussion som kan göra både mig och er till bättre pokerspelare. :-D

 

Förhoppningsvis kommer jag ha en session i ryggen efter ikväll och därmed också ett par händer att diskutera.

 

Är helt ny på det här forumet så jag hoppas att jag är välkommen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, nu är första sessionen avklarad och de första spadtagen är tagna för en karriär som pokerproffs! ;-)

 

Det blev tre bord på 2/4, 703 händer spelade och en galen profit på + 1228 kr.

 

Överlag hade jag ett rätt schysst kortsnitt, mina vinnande händer spelade i stort sett sig själva. I mitten av sessionen sprang jag dock på en mina som jag kanske borde ha kunnat undvika.

 

Här är handhistoriken:

 

***** Hand History for Game 2052248233 *****

$400 NL Texas Hold'em - Saturday, December 28, 16:16:58 ET 2013

Table Cleopatra 6 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: FI1 ( $403.33 )

Seat 2: FI2 ( $400 )

Seat 4: HERO ( $1277.3 )

Seat 5: FI3 ( $410.34 )

FI1 posts small blind [$2].

FI2 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 5s Ks ]

HERO raises [$14].

FI3 folds.

FI1 calls [$10].

FI2 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 3s, As, Kc ]

FI1 checks.

FI2 checks.

HERO bets [$31.5].

FI1 calls [$31.5].

FI2 folds.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

FI1 checks.

HERObets [$78.75].

FI1 raises [$205.5].

HERO is all-In [$1153.05]

FI1 is all-In [$154.33]

** Dealing River ** [ 4d ]

FI1 shows [ 3d, 3c ] three of a kind, threes.

HERO shows [ 5s, Ks ] two pairs, kings and fives.

HERO wins $873.97 from side pot#1 with two pairs, kings and fives.

FI1 wins $801.66 from the main pot with three of a kind, threes.

 

 

Fram till floppen är allting lugnt men det känns som om jag kanske borde ha tagit ett bättre beslut på turn. När fi slår om till 205 kr på turn borde jag egentligen veta att jag är slagen. Har svårt att se att han skulle commita sig så pass mkt med något mindre än ett sett/topp två par. Möjligen om han hade haft ett urstarkt drag, typ Q10 spader eller liknande, men då tror jag att han antingen hade höjt floppen alt. lett ut på turn.

 

Skulle jag kanske bara synat hans raise på turn? Chansen till en förbättring för min hand är ca 30% så oddsen har jag ju för det. Fast å andra sidan så måste jag ju syna av ändå på rivern med tanke på att priset endast blir 150 kr för att vinna 650+. Hmmm....När jag tänker efter så var min enda out att inte betta turn utan att ta en check/call. Men sen samtidigt kan jag ju tycka att min hand är för stark för det. Känns som en sådan hand som är svår att komma ifrån, oavsett vad så åker pengarna in. Vad tycker ni? Kunde jag spelat handen bättre? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sätter du in så mycket?

Är det en omständlig process att få in deg på SvS?

 

Nu är jag lite osäker på om din fråga är ironisk eller inte, men nej, absolut inte. Det är väldigt lätt att föra pengar både fram och tillbaka fån SvS. Jag föredrar dock att, om så är möjligt, ha bankrullen på siten där jag spelar. Psykologiskt känns det skönare liksom. Sen kan man föra argumentet att det inte är särskilt smart att ha alla sina pengar på ett ställe(vilket jag förvisso inte har) men för mig känns SvS väldigt säkert. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog två kortare sessioner idag, totalt 414 händer spelade och en vinst på +656 kr. Det började inte alls bra, tappade ett Bi efter att jag fisksynat en all in på turn med KJ med träffat toppar. Fi satt på AJ och hade mig dominerad, såklart. Dåligt spel från min sida men till mitt försvar hade motståndaren visat upp ett löst spel tidigare i matchen.

 

Arbetade mig tillbaka till +/- noll efter att ha vunnit ett par medelstora potter samt sugit åt mig en all in på turn från en liten stack. Brädan var 8325, två spader, varpå jag pressade med KK som stod.

 

Ett par händer senare fick jag betalt med J9 på brädan 972, (alla spader), J, A (bägge hjärter). Jag höjde upp pre i position och sen betade han ut på varje gata vilket gav mig en finfin pot på 386 kr. Som jag ser det fanns det endast fyra sannolika händer som slog mig, 77, 22, floppad färg och AJ. 99 känns osannolikt med tanke på att jag sitter på en nia och AA hade inte kallsynat preflopp.

 

En av de sista händerna spelade jag aningen oortodoxt, ni får gärna tycka till om denna. :-P

 

Dealern ger mig AA som jag givetvis höjer 3x. BB synar och floppen visar 9KJ, två hjärter. Fi checkar flopp varpå jag bettar 3/4 pot och får syn. Turn är en blank 2:a varpå Fi leder ut med en potbett. Här viker jag handen. Brädan är rätt blöt och alla hjärter eller 7-K på rivern är läskiga. Jag skulle kunna ha höjt turn men har svårt att se värdehänder som enkel K eller J leda ut. Jag tror faktiskt han har mig här. Vad säger ni? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan uppstarten av mitt pokerprojekt plusat hiskeliga + 3850 kr över 2282 händer. Detta ger en winrate på 42 bb/100 vilket såklart är ohållbart i längden. Jag har sprungit enormt bra, majoriteten av mina flips och all in situationer har fått stå. På sikt är jag oerhört nöjd om jag lyckas hålla en winrate på runt 10bb/100.

 

Ett exempel på att fröken fortuna står på min sida är en hand som spelades under kvällen, för bara ett par minuter sedan. Satt på CO med JJ som jag standardhöjde med. Knappen synar varpå SB 3betar och BB kallsynar, jag likaså. Nu trycker knappen in degen varpå SB steker ett tag för att sedan syna.

 

Egentligen borde jag trycka in blixtfolden i det här läget men min magkänsla ville annat. Utan att egentligen ha något underlag fick jag känslan att knappen smetade in med AK. Standard är väl att fi oftast sitter på AA/KK, möjligen QQ men i just det här fallet bara visste jag att han satt på AK. Mot en sådan hand är jag even money. Killen som stekte och till sist synade direkt efter var en riktig tokpanna, hade uppvisat ett par tveksamma preflopp allin calls tidigare under kvällen så honom satte jag på AQ/99-10. Pottoddsen blev finfina 1:2,3 vilket gör att jag endast behövde 30% för att rättfärdiga synen. Mot de händer som min magkänsla sade mig att de satt på så hade jag oddsen för en syn. Handen höll tack och lov efter rivern och en pott på 1283 kr gick min väg.

 

Känns som ett klockrent exempel på när variansen ligger på rätt sida. Väntar bara på att pokergudarna ska ge mig en realitycheck och slå ner med stora hammarn snart. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...