Gå till innehåll

1,5$ SNG Bubblan (All-in på farlig bräda)


hansolo

Recommended Posts

Kunde jag spelat handen annorlunda för att inte hamna i den här situationen? FI är ganska maniac och kan göra konstiga spel. Har även funnits tendenser till den där "insta-all-in" när nötterna sitter som många nybörjare gör. Hur rädd ska man va för J, dvs stegen?

 

PokerStars Hand #109118559852: Tournament #839109173, $1.29+$0.21 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2013/12/26 13:10:45 ET

Table '839109173 1' 9-max Seat #4 is the button

Seat 4: NOFEAR2500 (4410 in chips)

Seat 6: Desch.Roland (3485 in chips)

Seat 8: sergejs33 (3065 in chips)

Seat 9: HERO (2540 in chips)

Desch.Roland: posts small blind 25

sergejs33: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsQueen of Diamonds

HERO: raises 100 to 150

NOFEAR2500: calls 150

Desch.Roland: calls 125

sergejs33: folds

*** FLOP *** Queen of HeartsAce of Clubs7 of Diamonds

Desch.Roland: checks

HERO: bets 300

NOFEAR2500: calls 300

Desch.Roland: folds

*** TURN *** Queen of HeartsAce of Clubs7 of Diamonds10 of Clubs

HERO: bets 600

NOFEAR2500: calls 600

*** RIVER *** Queen of HeartsAce of Clubs7 of Diamonds10 of ClubsKing of Spades

HERO: bets 600

NOFEAR2500: raises 2760 to 3360 and is all-in

HERO: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall vara mycket rädd för stegen....jag skulle nog betta mer på flopp och sen trycka in allt på turn.

 

Problemet med att lägga på rivern är att du lagt in så mycket redan, syna och svär över hans qj eller en ilsken fold är väl ungefär lika motiverade bägge två här.

 

Jag skulle som sagt trycka in allt tidigare men rivern vette *** här, skulle nog bli sur över det där skitkortet på river och tiltsyna med motiveringen att jag har inga marker kvar ändå och har trots allt två par även om jag innerst inne vet att han har stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall vara mycket rädd för stegen....jag skulle nog betta mer på flopp och sen trycka in allt på turn.

 

Problemet med att lägga på rivern är att du lagt in så mycket redan, syna och svär över hans qj eller en ilsken fold är väl ungefär lika motiverade bägge två här.

 

Jag skulle som sagt trycka in allt tidigare men rivern vette *** här, skulle nog bli sur över det där skitkortet på river och tiltsyna med motiveringen att jag har inga marker kvar ändå och har trots allt två par även om jag innerst inne vet att han har stege.

 

Tack för bra svar! Fanns ju inte mycket mer att rädd för än stegen så som handen spelades. Helt klart en vettig poäng att sätta press på turn. Hade inte kungen fallit hade handen varit så mycket enklare.

 

DocLame: (Vet inte hur man quote:ar flera) Jag tycker blindsnivån i förhållande till min stack gör handen svårspelad. Hade dom varit högre hade jag pressat preflop, hade dom varit lägre hade jag kunnat spela den mer casual och kanske vika utan att förlora en stor del av chipsen. Har svårt att folda denna preflop, men på en sämre flop mot motstånd hade jag säkerligen gjort det.

 

Jag foldade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är SnG, det är bubbla, vi har 50 BB i stacken. Fold pre funkar bra här. (Att det är tråkigt är en annan sak...)

 

Absolut. Onödigt att riskera nåt. Vi foldar

och hoppas att vi plockar upp AA ( om någon donkar

in smeten oop). Problemet är att det är bubblan? Synar vi

ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...