Gå till innehåll

Grind laptop


Banankaka

Recommended Posts

Jag har alltid byggt upp grindhörnor vart jag än suttit och ett tag satt jag tom på nätcafe och grindade. Nu tänker jag resa runt och befinna mig kortare tid på olika platser runt om i världen så jag behöver en laptop. Aldrig spelat på laptop tidigare förutom på en 11 tums MacBook air vilket var helt värdelöst.

 

Jag spelar normalt 2-6 bord och vill kunna köra pokertracker 3, propokertools, iTunes eller runitonce i bakgrunden.

 

Kollat lite på nya MacBook Pro 15", vad tycker ni om den? Dell XPS har jag läst lite om med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://store.apple.com/se/buy-mac/macbook-pro

 

Tack för svaren! Vilken av dessa ska man köra då?

 

Som jag förstår det sänktes priserna på MBP för att dom billigare modellerna nu har integrerat grafikkort medans endast den dyrare modellen idag har dedikerat grafikkort. Sedan får man dubbel ram och lagring med dyrare modellen. Det kanske är bra för framtiden?

 

Vilken modell kör ni på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och angående skärmen, läste på 2+2 att borden och knapparna blir väldigt små när upplösningen är så hög. Stämmer det?

 

Sjukt att dom 7,5 för att lappa ihop en skärm :shock::-D

 

Jag har den dyraste modellen, värt att tänka på att det går inte att uppgradera minnet i efterhand vilket suger så lika bra att fläska på direkt.

 

Ang. upplösningen så stämmer inte det direkt vad som anges, det går inte att köra upplösning 2880 x 1800 om man inte kör ett separat program men du kommer endå inte kunna se något om du inte använder en lupp.

 

Så dom har skalat ner det till andra vanliga mer läsvänliga format med extrem skärpa. Har för mig max är 1920 × 1200 och det är på gränsen till för litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den dyraste modellen, värt att tänka på att det går inte att uppgradera minnet i efterhand vilket suger så lika bra att fläska på direkt.

 

Ang. upplösningen så stämmer inte det direkt vad som anges, det går inte att köra upplösning 2880 x 1800 om man inte kör ett separat program men du kommer endå inte kunna se något om du inte använder en lupp.

 

Så dom har skalat ner det till andra vanliga mer läsvänliga format med extrem skärpa. Har för mig max är 1920 × 1200 och det är på gränsen till för litet.

 

Syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...