Gå till innehåll

Fråga ang CSN


Jackwilshere

Recommended Posts

Vet att det är pokerforum men ger det ett försök.

Pluggade i våras två kurser på vardera 15hp, tog CSN för första kursen. Missade tentan och fick därför ihop 0poäng på första kursen. Orkade inte göra omtentan så bestämde mig för att plugga ikapp några av poängen på sommarmatte.

 

I slutet på januari nästa år börjar jag studera till civilekonom. Men kommer inte få några CSN pengar då jag fortfarande saknar 7hp, men tänkte plugga utan CSN tills jag klarat av en tenta eller två. Kommer det sen att gå att ansöka om CSN? Eller har jag gjort ett bidragsfusk i våras när jag fick pengar men missade att anmäla tentan? Kommer jag även att bli återbetalningskyldig eller ses det bara som ett misslyckande/dålig student och att jag bara behöver plugga ikapp poängen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du åker inte på bidragsfusk för att du missat en tenta. Dock så får du inga nya pengar förrän du visat att du kan klara av dina 30 poäng per termin eller vad nu minimigränsen är.

Skulle tippa på att du kan få mycket bra svar på din fråga om du ringer csn och frågar. Att du inte anmälde dig till omtentan behöver du inte nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...