Gå till innehåll

2.5/5 +300bbd midset mot reg 3w-3b oop. Gator att diskutera!


Promille?

Recommended Posts

Hej PF.

 

Jag spelade en hand nyss och började diskutera lite i chatten med involverad reg. Var lite delade meningar kring linjerna så vi blev lite nyfikna vad PF-pöbeln tycker.

 

Ni kommer gapa efter specifika notes/stats på vederbörande för att kunna ge en rättvis bedömning och jag vet hur irriterande det är när man inte får det. Lite det som är grejen, jag menar på att utan stats blir det som mest föremål för diskussion. Om du är en HUD-ryttare, vilka faktorer kommer i så fall påverka ditt beslut samt varför?

 

I ett vakuumperspektiv får diskutera näven eftersom jag inte droppar några djupa stats. Men det jag kan säga är att Fi är väldigt solid/duktig reg som inte går allt för mycket out of line, iaf inte mot mig. Kommer mao inte göra överdrivet många stora misstag.

 

Statsen nedan är ifyllda manuellt, var nollade av någon anledning. Mina egna stats outar jag inte av förklarliga skäl. Men betraktas nog som rätt aggro/spew överlag.

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $315.78 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0,

SB: $3022.99 - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 7,3 (gillar squeeze) AF: STD, CB: 65

Hero (BB): $1773.33 - LAG

CO: $788.83 - VPIP: 31, PFR: 18, 3B: 10,0 - AGGRO

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with 5:diamond: 5:club:

CO raises to $14.37, 1 fold, SB raises to $53.74, Hero calls $48.74, CO calls $39.37

 

Flop: ($161.22) 4:club: 9:spade: 6:heart: (3 players)

SB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: ($161.22) 5:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets $115.00, CO folds, SB raises to $325, Hero calls $210

 

River: ($811.22) Q:club: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

 

Skulle vilja att samtliga gator diskuteras, vad gör vi? Finns det ens någon liten stackare som håller med mig om att knacka bakom river? I så fall varför?

 

Skulle vilja höra allas åsikter, så dra er inte även om ni är osäkra!

 

Må väl, PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan vi inte setminea såhär djupa?

 

Co är inte lika djup. Går hellre kall-4b än flat här. Som spelat måste det väl vara en vääääldigt självklar vb? Visst han kan ha QQ men c/r han QQ turn gör han väl det med TT-AA också. Ser inte hur check river skulle kunna vara vårt mest profitabla alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Co är inte lika djup. Går hellre kall-4b än flat här. Som spelat måste det väl vara en vääääldigt självklar vb? Visst han kan ha QQ men c/r han QQ turn gör han väl det med TT-AA också. Ser inte hur check river skulle kunna vara vårt mest profitabla alternativ.

 

Håller med, förstår verkligen inte check river öht alltså. Har kikat på handen några gånger till efter min första kommentar. Det är ju helt sjukt att checka river om du "anses vara spewig".

 

TS om du vill ha lite bättre kritik så kan du ju förklara dina tankar istället. Ett spel kan vara dåligt om man inte har argument för det. Av det du nämner i inledningen finns det inte ett enda argument för att du ska checka river ju, tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med CO kvar att agera bakom gissar jag också på att preflopfold är bäst. Våra motståndare kommer automatiskt att göra sig pengar med 4bet om man kallsynar så brett som med 55. Alternativet är som Antisk säger att 4betsbluffa eller att spela utan 4bet i dessa lägen, vilket jag tycker blir knivigt i båda fallen.

 

På river tycker jag ändå att värdebet är självklart. Alla drag missar och du har en triss. Mer motivering än så behövs nästan inte. SB behöver inte vara så polariserad mtp att BB beskrivs som spewig och CO som AGGRO. Om man blir checkhöjd är det nog sen bara vackert att folda. Har då än aldrig sett någon standardreg ta den linjen med något annat än det bästa. Tror generellt att regs på dessa nivåer är för rädda att betfolda, men det är bara en känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada PFare, det var jag som spelade handen mot promille?. Jag var otroligt trött då jag arbetat 190h på 3 veckor och detta var min första lediga dag men så här tänkte jag iaf:

 

På river vill jag checka hela min range då jag kommer ha massor av missade drag och det kommer även Promille ha och när allt i hela världen missar så kan jag checkraisa även på river för värde och för bluff(hamnade i ett läge där jag ville checka hela min range på alla rivers i princip, haha). bettar jag rakt ut kan han göra det otroligt enkelt för sig själv genom att syna med sina showdownvärde händer och mucka sina missade drag. Värdet jag trodde att jag skulle få via min check var att han skulle skjuta sina missade drag samt värdebetta set och dylikt så jag kunde gå för staXXX.

 

oavsett hur jag spelar river är jag superpolariserad. Mycket fint checkat även om jag personligen hade föredragit bet/fold mot dom flesta, osäkert om du vill betfolda mot mig dock(lutar mer åt check ju mer jag tänker på det) :P

 

WP! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada PFare, det var jag som spelade handen mot promille?. Jag var otroligt trött då jag arbetat 190h på 3 veckor och detta var min första lediga dag men så här tänkte jag iaf:

 

På river vill jag checka hela min range då jag kommer ha massor av missade drag och det kommer även Promille ha och när allt i hela världen missar så kan jag checkraisa även på river för värde och för bluff(hamnade i ett läge där jag ville checka hela min range på alla rivers i princip, haha). bettar jag rakt ut kan han göra det otroligt enkelt för sig själv genom att syna med sina showdownvärde händer och mucka sina missade drag. Värdet jag trodde att jag skulle få via min check var att han skulle skjuta sina missade drag samt värdebetta set och dylikt så jag kunde gå för staXXX.

 

oavsett hur jag spelar river är jag superpolariserad. Mycket fint checkat även om jag personligen hade föredragit bet/fold mot dom flesta, osäkert om du vill betfolda mot mig dock(lutar mer åt check ju mer jag tänker på det) :P

 

WP! :)

 

Jag tycker att du överdriver mängden missade drag i respektive range. Vilka svidade händer ger du honom givet preflopspelet? Vilka par + drag-händer ger du honom? Vilka draghänder kommer du ta denna turnlinje med?

 

Jag undrar också om du på riktigt menar att du kommer ta en checkraise-linje på river med alla dina missade drag. Det tycker jag spontant låter onödigt dyrt eftersom jag som tidigare skrivits upplever att få regs kommer ha så mycket till betfoldrange här. Jag är alltså mest bara nyfiken hur tankarna kring det fungerar då en av mina många utvecklingsområden är just att ha någon schysst genomgående plan för checkraiselinjer i riverspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att det är kallsynat borde han inte ha ett jota, men eftersom han kallsynar alla par så har han AKs AQs AJs KQs KJs JTs ATs 89s 78s 67s 56s 77 88 TT JJ 44 55 66, eftersom cu är fisk kommer han antaligen värdebetta relativt brett på turn och syna min checkraise i princip lika brett, och om han inte ska ha en värdebets range på river så blir livet galet enkelt för en annan då vi i princip kan check syna alla Qx och dylikt.

jag la in alla händer även nötter, min poäng är att det blir otroligt svårspelat för fi om man har denna linje i sin range(speciellt mtp att han checkar ner ett set här)

 

När man checkraisar markus800 skadar det inte att ha en bluff för annars kan fi alltid vika mot vår checkraise när han inte är supernötad.

 

Men bygg gärna ranger utan bluff du :) puss o kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att det är kallsynat borde han inte ha ett jota, men eftersom han kallsynar alla par så har han AKs AQs AJs KQs KJs JTs ATs 89s 78s 67s 56s 77 88 TT JJ 44 55 66, eftersom cu är fisk kommer han antaligen värdebetta relativt brett på turn och syna min checkraise i princip lika brett, och om han inte ska ha en värdebets range på river så blir livet galet enkelt för en annan då vi i princip kan check syna alla Qx och dylikt.

jag la in alla händer även nötter, min poäng är att det blir otroligt svårspelat för fi om man har denna linje i sin range(speciellt mtp att han checkar ner ett set här)

 

När man checkraisar markus800 skadar det inte att ha en bluff för annars kan fi alltid vika mot vår checkraise när han inte är supernötad.

 

Men bygg gärna ranger utan bluff du :) puss o kram

 

Kanske uttryckte mig klantigt men du missförstår mig kring att inte ha någon bluff. Jag undrade bara hur resonemanget gick kring att checkraisebluffa river i stället för att beta, vilket väl ändå hade varit mer standard givet turnspelet. Jag förstår tanken med att det blir svårt för motståndaren om man checkraisar all in, men jag hade nog hellre gjort något extraordinärt med betstorleken. Nackdelen med det är att man inte får värde av några bluffar, men min syn är att de är betydligt färre jämfört med händer som skulle kunna tänkas syna.

 

Jag undrar alltså om hans range för att kallsyna 3beten verkligen är sådär vid, men har aldrig varit duktig på att läsa in statistik från programmen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det kan vara rätt fränt att runka av en typ 120-130% pottbet på river, reppa lite bustos FD's/combos på en sådan bräda, tycker det är fränare än en tunn värdebet då det borde låsa bort hans checkraisebluffar (förutsatt att vi tänkt gå betfold och inte betsyn då är de väl fränare och valuebetta lägre.) samt inducear lite lightare herocalls, men ja, om jag ska sitta och kallsyna 3bets med 55 här så tänker jag då inte checka river här, den saken är säker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar alltså om hans range för att kallsyna 3beten verkligen är sådär vid, men har aldrig varit duktig på att läsa in statistik från programmen. :)

 

Well synar man in 55 i den spoten pga implicita/deep måste man väl anta att det flattas en hel del? Hade bettat runt 1/3 på river och snappat av en jam. Hade hero haft en QXss el liknande tycker jag att check hade varit fine men ffs vi har ett jävla set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att jag hade 99. När man väl sitter vid bordet har man inte så mycket tid på sig att göra dessa beslut. Funderade starkt på att överbetsdega, vba och checkdega då jag inte reppar ett skit då jag kommer cbetta 78s 100% och jag ville inte isolera mig mot en relativ stark sdvärdehand genom att betta river. Sen vill jag tillägga att det alltid är coolt och plocka ner en 600bb+ pot när någon får för sig att man spewat. Mao vill jag inte missa värdet av bluffar och bettar jag så isolerar jag mig mot nötter och Übernötter om degen åker in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker först och främst fold pre är det bästa.

med tanke på utgången tycker jag bet/syn turn är det enda vi kan göra. Sen rivern borde det väl bara vara att slänga ut 2/3 - 3/4 pot, känns som ett jätte misstag att inte betta rivern. Då han inte han ha så många händer i sin range som slår oss. 87s hade alltid bettat flop, 99, 66, 44 finns ju, men stor del av hans range som check raisar turn slår vi, speciellt om Fi är semi spewig. Vi slår TT+ förutom QQ, vi slår lite random två par som kan gått för pottkontroll flop som han kan hitta syn med river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ju mer jag tänker på prefloprangen som skrevs ner med 56s som botten, desto mer oklok blir jag. Har dålig koll på hur man räknar fram vilken procent det landar på men ser inte hur det kan vara profitabelt att kallsyna med allt det där. Inser att jag med största sannolikhet är korkad, men kan någon vara snäll och förklara. Om det nu är standard, kan man någonsin 4beta?

 

Sedan angående river tycker jag motståndaren bör vara kapabel att höja mot en halvpott med rena bluffar, genom att förvandla showdown-händer till bluffar, samt att gå för värde med sämre händer också, av vilka endast ett fåtal kan syna av checkraisen du vill göra. Om jag hade haft 55 hade jag aldrig någonsin i hela världen foldat mot ett riverbet, förmodligen stoppat in och dessutom varit glad. Jag hade å andra sidan inte heller checkat bakom med min hand heller.

 

Redigering: Om man inte går för mer värde med 55 i detta läget måste det ju bli än mer svårspelat att ha en sådan vid synrange.

 

Är en sån här gång man önskar att någon riktig pokersheriff bara kunde skriva alla vurpor man gör i sina tankesaltomortaler. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...