Gå till innehåll

Vegasresa sommaren 2014


Zumsar

Recommended Posts

Hallå! Jag tänkte slänga ut ett par frågor till Vegaserfarna rävar. Resan ämnar att pricka in WSOP 2014.

 

1. Hur länge rekommenderas det att jag stannar första Vegasvistelsen? En vecka? Tio dagar? Två veckor? Varken kortare än en vecka eller längre än omkring två känns aktuellt. När är det bäst att åka ner, början/mitten/slutet av WSOP?

 

2. Vad kostar flyg t&r för en person om flyget bokas omkring april/maj?

 

3. Vad kostar boende för två pers? Inget dassigt men heller inget fancy. Tänk wifi på rummet som standard. :-)

 

4. Något speciellt att tänka på i övrigt?

 

Den heltäckande frågan är egentligen: vad kostar en resa till Vegas för två personer, fickpengar och gambling exkluderat.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr osäker på vad saker kostar generellt sett, men det är väl i juni/juli som priserna står som högst tror jag. Någon annan får svara på det, det jag kan dela med mig av är duration och hur länge man pallar om man inte har varit där innan. Jag skulle sätta ett tak på två veckor och inte överskrida det, det är riktigt go stämning i stan (för en pokerspelare) framåt slutet av WSOP när main event drar igång och sedan så dör stämningen som om den gick in i en vägg så fort det är färdigt. För ett par år sedan så hade jag två veckor inbokade från 2 juli och framåt och valde att boka en extravecka direkt efter, big mistake. Man blir extremt mätt på livsstilen (även om man tar det "lugnt") så som rookie så skulle jag hellre planera in för lite än för mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Jag tänkte slänga ut ett par frågor till Vegaserfarna rävar. Resan ämnar att pricka in WSOP 2014.

 

1. Hur länge rekommenderas det att jag stannar första Vegasvistelsen? En vecka? Tio dagar? Två veckor? Varken kortare än en vecka eller längre än omkring två känns aktuellt. När är det bäst att åka ner, början/mitten/slutet av WSOP?

 

2. Vad kostar flyg t&r för en person om flyget bokas omkring april/maj?

 

3. Vad kostar boende för två pers? Inget dassigt men heller inget fancy. Tänk wifi på rummet som standard. :-)

 

4. Något speciellt att tänka på i övrigt?

 

Den heltäckande frågan är egentligen: vad kostar en resa till Vegas för två personer, fickpengar och gambling exkluderat.

 

Tack på förhand!

 

1. Stanna inte mindre än 10 dagar. Resan dit är lång/jobbig och jetlaggen dödar dina första dagar.

 

2. Drar en gissning på runt 8k

 

3. Du bor grymt på ex Venetian/Wynn för runt 1k SEK natten. Då har du STORT rum, fräscht, nära till poker, mitt i smeten osv. Finns givetvis billigare alternativ men det är vad jag rekommenderar.

 

4. Cash är alltid jobbigt att få tag i om man bustar "forex-kassan". Rätt dyrt att ta ut i bankomaterna och dålig växelkurs. Alla och allt ska även har dricks hela tiden, vilket kan vara lite ovant för oss svenskar.

 

Have fun!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10-12 Dagar har jag tyckt varit lagom när jag varit där.

 

Vi har bott på Imperial (heter nu the quad eller nått sånt). lite lägre standard och billigare. funkade dock. Nu sisst bodde vi på Treasure Island och det var najs!. dock aldrig bott på dom finare hotellen så vet ej hur dom är.

 

hr varit där i februari och april och då ena gången kosta flyget 5500 och andra gången 7000 nått. billigare att boka flyget långt innan och boka hotellet lite närmre man åker har det verkat som.

TI kosta typ 4K för 9 dagar ca + att man fick betala extra för wifi.

 

 

Jag tycker Forex e svindyra så jag växla bara 15k sek här hemma och sedan tog jag ut i automaterna där. tyckte kursen var helt ok, har tom för mig att den var bättre än Forex. allt ja handlar tex kläder och sånt brukar jag betala med kortet direkt.

 

Det går ALLTID mer per pengar än man planerar in så svårt att sätta en budget:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

main börjar väl alltid ~6-7 juli? Så i mitten av Juli är det väl inga wsop-events annat än om man är deep i main?

 

Som jag trodde.

Men det blir förvisso billigare att snabbt sno ett seat, reppa liveproffs och snappa en bild än att behöva köpa in i de billigaste eventet de har och nit-busta för att få den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Jag tänkte slänga ut ett par frågor till Vegaserfarna rävar. Resan ämnar att pricka in WSOP 2014.

 

1. Hur länge rekommenderas det att jag stannar första Vegasvistelsen? En vecka? Tio dagar? Två veckor? Varken kortare än en vecka eller längre än omkring två känns aktuellt. När är det bäst att åka ner, början/mitten/slutet av WSOP?

 

2. Vad kostar flyg t&r för en person om flyget bokas omkring april/maj?

 

3. Vad kostar boende för två pers? Inget dassigt men heller inget fancy. Tänk wifi på rummet som standard. :-)

 

4. Något speciellt att tänka på i övrigt?

 

Den heltäckande frågan är egentligen: vad kostar en resa till Vegas för två personer, fickpengar och gambling exkluderat.

 

Tack på förhand!

 

1. Hur kan man tröttna på Vegas? Stanna så länge du kan är mitt tips och en vecka känns väldigt lite då det är en lång resa.

Kolla schemat när det släpps och åk när det är ett passande event om du tänkt spela.

 

2. ToR när jag kika för en vecka sen 26/6-17/7 så låg det på 9k..

 

3. För ett tvåstjärnigt halvdant dubbelrum ca 250kr/natten och sen stiger det! Går ju variera och boka upp ex. tre olika hotell och köra 4 dagar fattiglapp/medel/lyx så får du testa på lite olika;-)

 

4. Går åt mer pengar en vad man tror. Om du råkar beställa några flickor till rummet så håll i pengar och kontokort!

 

5. Helt omöjligt att svara på då det finns nåt för alla typer från den fattiga amerikanen till shejken med privatjet och 10 fotomodeller på släptåg..

 

2013 års spelschema:

http://www.wsop.com/2013/2013_wsop_schedule.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...