Gå till innehåll

Nybörjare behöver tips


Farsta

Recommended Posts

Tjena Tjena PF, har lurkat ett lite tag här på PF och tycker att ni alla verkar mysiga och trevliga :)

 

Dock så har jag några frågor som alla borde kunna svara på då de är riktigt nybörjarfrågor.

 

Till den första, har läst att de finns program som man kan använda sig av, fattar dock inte vad dem används till. Och vilket program är bäst?

 

Fråga nummer två, är det värt att gå med i olika hemsidor som pokercampus, vet att det inte är aktuell men liknade som den), återigen vilken är bäst?

 

Sen vad menas med bankrulle? Tror det är hur mycket pengar man har att spela för, men fattar inte konceptet, och hur man använder sig av sin bankrulle.

 

Sist men inte minst har spelat på 0.10/0.02 kr på svs (har uppfattat att det är där man ska spela), men det finns inte så många som spelar där så ska jag hoppa direkt till 0.25/0.50kr? fast jag inte har så mycket pengar att spela för?

 

Tack på för hand :)

 

Har ni övriga tips på att bli en bättre pokerspelare som nybörjare så är det bara att tipsa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tjena PF, har lurkat ett lite tag här på PF och tycker att ni alla verkar mysiga och trevliga :)

 

Dock så har jag några frågor som alla borde kunna svara på då de är riktigt nybörjarfrågor.

 

Till den första, har läst att de finns program som man kan använda sig av, fattar dock inte vad dem används till. Och vilket program är bäst?

 

Fråga nummer två, är det värt att gå med i olika hemsidor som pokercampus, vet att det inte är aktuell men liknade som den), återigen vilken är bäst?

 

Sen vad menas med bankrulle? Tror det är hur mycket pengar man har att spela för, men fattar inte konceptet, och hur man använder sig av sin bankrulle.

 

Sist men inte minst har spelat på 0.10/0.02 kr på svs (har uppfattat att det är där man ska spela), men det finns inte så många som spelar där så ska jag hoppa direkt till 0.25/0.50kr? fast jag inte har så mycket pengar att spela för?

 

Tack på för hand :)

 

Har ni övriga tips på att bli en bättre pokerspelare som nybörjare så är det bara att tipsa :D

 

Program som holdemmanger och pokertracker är bra men lite " överkurs "

när man är nyborjare..blir nog bara förvirrande och på micronivåver inte lika viktigt..Bankrullen ska helst vara delbar med 50 per bord..

 

Alltså har du 50 dollar får du bara spela med 1 dollar per bord..osv

Men man kan nog spela lite mer per bord som nybörjare..du

kan ju alltid köpa nya..:-) men det är grundtanken

 

Läs böcker!! Dan Glimmnes Pokerhandboken utmärkt för nybörjare!

 

Man måste lära sig gå innan man kan cyckla...

 

Ska du spela 0,25 50....NEJ!

 

Lycka till !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program som holdemmanger och pokertracker är bra men lite " överkurs "

när man är nyborjare..blir nog bara förvirrande och på micronivåver inte lika viktigt..Bankrullen ska helst vara delbar med 50 per bord..

 

Alltså har du 50 dollar får du bara spela med 1 dollar per bord..osv

Men man kan nog spela lite mer per bord som nybörjare..du

kan ju alltid köpa nya..:-) men det är grundtanken

 

Läs böcker!! Dan Glimmnes Pokerhandboken utmärkt för nybörjare!

 

Man måste lära sig gå innan man kan cyckla...

 

Ska du spela 0,25 50....NEJ!

 

Lycka till !!

 

Tack för tipsen, ska se till att köpa boken imorgon :) Finns det program som gör så man kan se vilka händer man spelat, typ en replay variant för poker, som går med graf så man se vad man gjort när man förlorar?

 

Hur som helst tack för tipsen

 

 

Panta burkar tills du får ihop 500-1000kr och kötta NL50KR. Är man inte grovt handikappad så går det inte att förlora på den nivån.

 

Får börja panta nu då så kanske det går till midsommar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl julklapp? Lägg in det :) Annars borde inte 500 burkar ta mer än ett halvår att hitta :)

 

Haha, fyllde år precis också så borde ju kunna göra det är bara rädd för att vara en "grovt handikappad" som förlorar allt, men antar att man måste förlora för att bli bättre :) kanske inte förlorar allt ;) men en del, får hoppas på att mina kunskaper inom betting gör så att jag går plus iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...