Gå till innehåll

Evergrey provar PLO


Evergrey

Recommended Posts

Terry Pratchett om skivvärlden är faktiskt helt okej, också the Wheel of time (sagan om Drakens återkomst)

 

mvh

Fantasy-älskarn

 

Ja WoT är favoritserien (därav profilbilden :-D)

Jag läste nyligen första boken i Discworldserien men den kändes rätt meh. Inte min typ av humor kanske.

 

För fantasy med rätt skön mörk humor samt "gråa" karaktärer kan jag reka The First Law trilogy av Joe Abercrombie. Länk till första boken: http://www.adlibris.com/se/bok/blade-itself-9780575079793

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nuförtiden lirar jag enbart seriematcher (brukar hålla till på förstabordet i Div 1) och har cirkus 2270 i LASK.

Spelar du själv? Övriga schackspelare på pf får gärna svara också, heltok måste inte ha monopol på schackdiskussioner :-D

 

Åfan, det var inte illa! Vill du avslöja vilken klubb du spelar för? Säkert någon man känner igen... :)

 

Jag spelar inte längre, spelade från 6-15årsåldern typ, är idag 20. Hade ganska stor potential, bl.a. kom jag tvåa i SM för min åldersgrupp ett år. Tyvärr slutade jag när motivationen att fortsätta var på botten, det ångrar jag definitivt idag! Fick i alla fall tillbaka lite sug häromveckan när jag raila Anand vs Carlsen och har väl tryckt in 100+ partier (online) sedan dess, första liret på ett par år. Riktigt skoj är det även om man är lite ringrostig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan, det var inte illa! Vill du avslöja vilken klubb du spelar för? Säkert någon man känner igen... :)

 

Jag spelar inte längre, spelade från 6-15årsåldern typ, är idag 20. Hade ganska stor potential, bl.a. kom jag tvåa i SM för min åldersgrupp ett år. Tyvärr slutade jag när motivationen att fortsätta var på botten, det ångrar jag definitivt idag! Fick i alla fall tillbaka lite sug häromveckan när jag raila Anand vs Carlsen och har väl tryckt in 100+ partier (online) sedan dess, första liret på ett par år. Riktigt skoj är det även om man är lite ringrostig :)

 

Skulle outa mitt IRL-namn rätt hårt om jag avslöjade vilken klubb. Kan säga att det är en liten klubb så tveksamt att du hört talas om den.

 

Jag började som 13åring och tryckte in brutalt mycket volym vid brädet under några år innan jag likt du tappade motivationen. Älskar fortfarande spelet så 7 långpartier om året har det blivit ett tag nu :)

 

Haha jag kom också tvåa i SkolSM det året jag deltog.

Börja spela igen! Man blir ju aldrig för gammal (även om 20 är en ansenlig ålder) och i de lite större klubbarna finns det alltid folk med ungefär samma spelstyrka :-)

 

Spelade schack mot datorn. Vann alla 3 rundor. 8-) 8-) 8-) 8-)

Kanske dags att lägga pokern på hyllan och börja hustla krogfolk på schack?

 

Min första krogrunda stötte jag på en snubbe som hette Konstantin (om jag minns rätt var han någon form av mattelärare på Chalmers) inne på Pauls biljard i Gbg. Han kunde inte ett ord svenska men vi satt där och spelade schack i säkert en timme :lol:

 

Mvh sämst krogrundekamrat ever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+828:- på 1.6k händer. Kom igång sent och var nära att däcka redan innan sessionen startat så volymen får godkänt iaf.

 

Började med att sprutbacka 2.7k på 370 händer och avslutade med att vinna varje hand :lol: Stört nöjd över att jag inte snapbokade när jag nådde breakeven. Har nog aldrig hänt förr!

 

Kan vi göra något annorlunda i handen nedan? Fi är 21/17 9%3bet-reg

notera att fi checkraisar som PFR.

 

Boss, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $386 (96.5 bb)

SB: $69.08 (17.3 bb)

BB: $1,828.81 (457.2 bb)

MP: $610.29 (152.6 bb)

CO: $790.18 (197.5 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with J:diamond: K:club:

MP folds, CO raises to $14, Hero calls $14, 2 folds

 

Flop: ($34) K:heart: J:heart: 3:heart: (2 players)

CO checks, Hero bets $24, CO raises to $52, Hero calls $28

 

Turn: ($138) 5:club: (2 players)

CO bets $102, Hero calls $102

 

River: ($342) 8:spade: (2 players)

CO bets $218, Hero calls $218 and is all-in

 

Spoiler!
Results: $778 pot ($15 rake)

Final Board: K:heart: J:heart: 3:heart: 5:club: 8:spade:

Hero mucked J:diamond: K:club: and lost (-$386 net)

CO showed 8:heart: 7:heart: and won $763 ($377 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+828:- på 1.6k händer. Kom igång sent och var nära att däcka redan innan sessionen startat så volymen får godkänt iaf.

 

Började med att sprutbacka 2.7k på 370 händer och avslutade med att vinna varje hand :lol: Stört nöjd över att jag inte snapbokade när jag nådde breakeven. Har nog aldrig hänt förr!

 

Kan vi göra något annorlunda i handen nedan? Fi är 21/17 9%3bet-reg

notera att fi checkraisar som PFR.

 

Boss, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $386 (96.5 bb)

SB: $69.08 (17.3 bb)

BB: $1,828.81 (457.2 bb)

MP: $610.29 (152.6 bb)

CO: $790.18 (197.5 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with J:diamond: K:club:

MP folds, CO raises to $14, Hero calls $14, 2 folds

 

Flop: ($34) K:heart: J:heart: 3:heart: (2 players)

CO checks, Hero bets $24, CO raises to $52, Hero calls $28

 

Turn: ($138) 5:club: (2 players)

CO bets $102, Hero calls $102

 

River: ($342) 8:spade: (2 players)

CO bets $218, Hero calls $218 and is all-in

 

Spoiler!
Results: $778 pot ($15 rake)

Final Board: K:heart: J:heart: 3:heart: 5:club: 8:spade:

Hero mucked J:diamond: K:club: and lost (-$386 net)

CO showed 8:heart: 7:heart: and won $763 ($377 net)

 

Som spelad spelar jag lika, ser standard ut. Spelar sig inte KJ rätt kasst egentligen mot en 21/17 regg när vi sitter på BTN vs CO om vi bara synar pre? Personligen 3bettar jag här iaf :)

 

Kollade närmare på handen, tycker hans linje är redigt jävla skum tbh :D What to do liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelad spelar jag lika, ser standard ut. Spelar sig inte KJ rätt kasst egentligen mot en 21/17 regg när vi sitter på BTN vs CO om vi bara synar pre? Personligen 3bettar jag här iaf :)

 

Kollade närmare på handen, tycker hans linje är redigt jävla skum tbh :D What to do liksom..

 

Sitter 2 fiskar i blindsen som jag gärna ville ha med i potten. Kanhända att 3bet är bättre som du säger. Jag 3bettar för lite överlag :-)

 

Ja visst är den skum :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga måsten imo. Tror folk är spec på 5 å neråt på tok för obalanserade för att jag ska känna mig tvingad till nånting. Tycker cr som pfr har många merits men tror inte de finns en 5 reg som ens är i närheten av att ha tillräckligt med bluffar för att vi ska känna att vi måste syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga måsten imo. Tror folk är spec på 5 å neråt på tok för obalanserade för att jag ska känna mig tvingad till nånting. Tycker cr som pfr har många merits men tror inte de finns en 5 reg som ens är i närheten av att ha tillräckligt med bluffar för att vi ska känna att vi måste syna ner.

 

Syna inte då ;)

 

Men :Ah:x känns som en av dem första bluffhänderna jag skulle ha i CR-rangen. Vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt. Lär ju splitta upp vår nakna Ah så vi har ett gäng i bet bet bet rangen med.

 

Ah viker man är de ju ett sånt där "säger inte till nån vik" så jag snappar nu med så inte folk vet att jag viker KJ i sånna här spots ;)

 

Men förövrigt är termen "vi måste syna här" för tok för överskattad såvida man inte möter någon som faktiskt har en rimlig bluffrekvens.

 

Magkänsla for the win!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt. Lär ju splitta upp vår nakna Ah så vi har ett gäng i bet bet bet rangen med.

 

Ah viker man är de ju ett sånt där "säger inte till nån vik" så jag snappar nu med så inte folk vet att jag viker KJ i sånna här spots ;)

 

Men förövrigt är termen "vi måste syna här" för tok för överskattad såvida man inte möter någon som faktiskt har en rimlig bluffrekvens.

 

Magkänsla for the win!

 

Därför var jag väldigt noga med att lägga till ett "nog" efter "måste". Du kanske missade det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt. Lär ju splitta upp vår nakna Ah så vi har ett gäng i bet bet bet rangen med.

 

Ah viker man är de ju ett sånt där "säger inte till nån vik" så jag snappar nu med så inte folk vet att jag viker KJ i sånna här spots ;)

 

Men förövrigt är termen "vi måste syna här" för tok för överskattad såvida man inte möter någon som faktiskt har en rimlig bluffrekvens.

 

Magkänsla for the win!

 

Agree, har för många gånger inbillat mig att syna av river för att jag är i toppen av min range och allt möjligt. Även fast man är 99% säker på att det är någon som aldrig kommer bluffa :oops: (Och att han alltid har übernuts ofc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...