Gå till innehåll

Svårt beslut för 9-9


Recommended Posts

ITM, drygt 14 kvar, avg är runt 20k.

FI's är okej, kanske lite åt det tighta hållet.

 

Holdem No limit - Nivå XII (500/1000) - 2013-11-26 16:05:36 ET

Bord '823891445 9' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: jimbas69 (22500 i marker)

Plats 3: qTheRageKid (9144 i marker)

Plats 5: DAMEXXX366 (8913 i marker)

Plats 6: Kamili147cz (18115 i marker)

Plats 7: Jag (35476 i marker)

Plats 8: zoki75 (9405 i marker)

Plats 9: Ferenc35 (9793 i marker)

jimbas69: lägger ante 100

qTheRageKid: lägger ante 100

DAMEXXX366: lägger ante 100

Kamili147cz: lägger ante 100

Jag: lägger ante 100

zoki75: lägger ante 100

Ferenc35: lägger ante 100

Kamili147cz: lägger small blind 500

Jag: lägger big blind 1000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Jag [9 of Spades9 of Hearts]

zoki75: fold

Ferenc35: raise 8693 till 9693 och är all-in

jimbas69: call 9693

qTheRageKid: fold

DAMEXXX366: fold

Kamili147cz: fold

Jag: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuff situation! Jag tror att det är mest ev+ att folda här. Rangen för fi nr2 här bör väl vara 10-10+Aq+. Han har ju knappt något utrymme att folda mot omslag med tanke på hans stack bakom. I bästa fall är du uppe mot lägre pp men mer troligt att någon eller bägge har Aq+. FI nr 2 borde ställt om han hade Ak så troligtvis sitter han och tveksynar med Aq :). Bara lite tankar från en glad amatör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju en synfisk så jag hade nog synat. Tänker mig att man får mer än 3x degen för synen pre. Håller med om att det luktar fälla men som de säger i 007 ser rött: The brittish treat a trap as a challenge.

 

?

Syna 1/3 av stack för att sen göra vad? Setminear vi?

 

Ska vi syna o folda floppar som innehåller A/K eller kanske också Q? Finns ju ingen logik i att syna om annat än att trappa eller extrahera värde från en hand du tänker spela hela vägen oavsett. Men eftersom FI sitter så short ska vi antingen folda eller dega. Dels kan vi få han att folda vissa händer vi flippar med AQ/AJ/A10, och kanske kan vi få han att spela händer vi slår som han kan tänka sig att vika på jobbiga floppar.

 

 

Om jag ska ge mig på en analys så ska vi nog folda här, det luktar alltid illa om nån som synar av halva sin stack pre, så även om vi ger han en lös range ligger vi efter den. Däremot lever jag inte som jag lär alla gånger och troligen degar jag häften av dessa tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

Syna 1/3 av stack för att sen göra vad? Setminear vi?

 

Ska vi syna o folda floppar som innehåller A/K eller kanske också Q? Finns ju ingen logik i att syna om annat än att trappa eller extrahera värde från en hand du tänker spela hela vägen oavsett. Men eftersom FI sitter så short ska vi antingen folda eller dega. Dels kan vi få han att folda vissa händer vi flippar med AQ/AJ/A10, och kanske kan vi få han att spela händer vi slår som han kan tänka sig att vika på jobbiga floppar.

 

 

Om jag ska ge mig på en analys så ska vi nog folda här, det luktar alltid illa om nån som synar av halva sin stack pre, så även om vi ger han en lös range ligger vi efter den. Däremot lever jag inte som jag lär alla gånger och troligen degar jag häften av dessa tillfällen.

 

Var ett humorförsök....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få in det. Med normal struktur: får in 99+ och AK.

Ger UTG+1 22+, A2s+,A9o+,K8s+,KJo+,Q9s+,J9s+,T8s+,98s

ger UTG+2 55+, ATs+,AJo+

 

Med väldigt brant struktur: får in 77+,AQs+,AQo+.

Ger UTG+1 22+, A2s+, A8o+, K8s+, KTo+, Q9s+, QJo+, J8s+, JTo+, T8s+, 98s

ger UTG+2 55+, A9s+, ATo+, KQs.

 

Är imo att alldeles för nära jam-fold läge för att behöva posta handen. Gör vissa rimliga antaganden och hitta lösningarna numeriskt, spara dem grafiskt, ta upp dem när du är osäker och fundera på svårare och mer intressanta scenarion istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat ICM här men det ser intuitivt ut som ICM-självmord att shova 99 här mtp allas stackar och actionen, 14 kvar, och du har ingen fold equity. Beror lite på strukturen som Hjort sa, men 99 här bör vara fold om man kikar ICM. Jag är inte 100%, ser bara intuitivt ut som det. Men ah, antagligen close.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få in det. Med normal struktur: får in 99+ och AK.

Ger UTG+1 22+, A2s+,A9o+,K8s+,KJo+,Q9s+,J9s+,T8s+,98s

ger UTG+2 55+, ATs+,AJo+

 

Med väldigt brant struktur: får in 77+,AQs+,AQo+.

Ger UTG+1 22+, A2s+, A8o+, K8s+, KTo+, Q9s+, QJo+, J8s+, JTo+, T8s+, 98s

ger UTG+2 55+, A9s+, ATo+, KQs.

 

Är imo att alldeles för nära jam-fold läge för att behöva posta handen. Gör vissa rimliga antaganden och hitta lösningarna numeriskt, spara dem grafiskt, ta upp dem när du är osäker och fundera på svårare och mer intressanta scenarion istället.

 

Hatar att säga emot rebonius men du har ju räknat på vad som UTG1 optimalt får in det med, den range är bredare än vad de flesta verkligen får in det med i de flesta spel. UTG2 range är ju också anpassad efter UTG1 optimala range. Jag vill mena att bådas ranger oftast kommer vara betydligt tajtare än så.

 

Men med det sagt finns det säkert en stor fördel att lägga dessa ranger på minnet då folk mer och mer närmar sig optimalt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda är väl aldrig ev+? in b4 flame

 

Ja, och nej.

 

Fold är alltid ChipEV 0 (även om det såklart kan vara det bästa spelet för det vilket nog är vad postaren du citerar menar).

 

Sen kan det dock i vissa spots vara väldigt mkt +EV$ att folda. Det uppenbara exemplet är på bubblan i en satellit med 3 personer kvar, 2 seats, alla har 5 bb var och du sitter i bb. Btn jammar och sb synar. Du viker givetvis och istället för att gå vidare en gång på tre som förutsättningarna (ditt ev) såg ut innan handen (antagligen ännu lite mer sällan eftersom vi har bb) går du vidare varje gång det inte blir split mellan btn och sb vilket torde öka ditt EV$ markant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...