Gå till innehåll

Hur ska en pokerklubb vara?


fannys

Recommended Posts

Vi är i startskedet att öppna upp en pokerklubb i en av Sveriges topp 10 största städer. Känner att vi har bra ideer, kunskap och hur man ska gå tillväga för att iallafall minimera jobbiga besök av en viss kär myndighet.

 

Vill ändå ha en liten diskussion och mera tips här så frågorna till er lyder:

 

Vad är de viktigaste sakerna enligt er för att ni ska trivas på en pokerklubb?

 

Hur skulle ni själva driva en pokerklubb?

 

(Mitt första inlägg på flera år här tror jag så var hjälpsamma nu:-)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi är i startskedet att öppna upp en pokerklubb i en av Sveriges topp 10 största städer. Känner att vi har bra ideer, kunskap och hur man ska gå tillväga för att iallafall minimera jobbiga besök av en viss kär myndighet.

 

Vill ändå ha en liten diskussion och mera tips här så frågorna till er lyder:

 

Vad är de viktigaste sakerna enligt er för att ni ska trivas på en pokerklubb?

 

Hur skulle ni själva driva en pokerklubb?

 

(Mitt första inlägg på flera år här tror jag så var hjälpsamma nu:-)

 

Mvh

 

Vi är ett gäng som också är i startskedet, och vi håller till i jkpg. just nu letar vi lokal, vilket verkar vara det största problemet. Så om ni är på gång att starta nått i jkpg, så kan vi kanske hjälpas åt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ett gäng som också är i startskedet, och vi håller till i jkpg. just nu letar vi lokal, vilket verkar vara det största problemet. Så om ni är på gång att starta nått i jkpg, så kan vi kanske hjälpas åt?

 

Att jag bor i Småland stämmer inte längre, dock har vi inte så långt till Jönköping så kanske kan dra ihop nåt framöver ;-)

Håller lite på vilken stad det gäller då vi inte vill väcka en björn som sover innan vi ens har startat.

Antar ni redan letat här.. Lycka till! http://www.objektvision.se/lagerlokaler/j%C3%B6nk%C3%B6ping?gclid=CL3zpJKf7LoCFUcV3godZmwANw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag bor i Småland stämmer inte längre, dock har vi inte så långt till Jönköping så kanske kan dra ihop nåt framöver ;-)

Håller lite på vilken stad det gäller då vi inte vill väcka en björn som sover innan vi ens har startat.

Antar ni redan letat här.. Lycka till! http://www.objektvision.se/lagerlokaler/j%C3%B6nk%C3%B6ping?gclid=CL3zpJKf7LoCFUcV3godZmwANw

 

Okej, ja vi har kollat där, samt haft annons ute på blocket. Men fick ingen napp. Det finns väl lokaler om man vill, men hyran är rätt så avgörande. Man måste ju se till att de går runt, rätt så snabbt iaf. Men hur tänker ni runt? Medlemskap, rake och andra intäkter? Det finns en klubb i Tranås, som verkar gå runt rätt bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är i startskedet att öppna upp en pokerklubb i en av Sveriges topp 10 största städer. Känner att vi har bra ideer, kunskap och hur man ska gå tillväga för att iallafall minimera jobbiga besök av en viss kär myndighet.

 

Vill ändå ha en liten diskussion och mera tips här så frågorna till er lyder:

 

Vad är de viktigaste sakerna enligt er för att ni ska trivas på en pokerklubb?

 

Hur skulle ni själva driva en pokerklubb?

 

(Mitt första inlägg på flera år här tror jag så var hjälpsamma nu:-)

 

Mvh

 

Kul med nya klubbar men som du skriver FI är här och försiktighet är viktigt. Finns flera saker som är viktiga men mat (smörgåsar och sallader om inte kök finns), bra kortlekar, marker, och schemalaggda turrar flera gånger i veckan är en bra början. i måste också tänka på vilka ni vänder er till? Dyra turrar och höga cashgames eller lite billigare och "hemtrevligare"?. Sen att det är en trevlig stämning på klubben och att ni bryr er om kundernas önskemål är givetvis A & O

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja vi har kollat där, samt haft annons ute på blocket. Men fick ingen napp. Det finns väl lokaler om man vill, men hyran är rätt så avgörande. Man måste ju se till att de går runt, rätt så snabbt iaf. Men hur tänker ni runt? Medlemskap, rake och andra intäkter? Det finns en klubb i Tranås, som verkar gå runt rätt bra iaf.

 

Jag ska gå och titta på förhoppningsvis två bra lokaler nu i veckan, 150-200 kvm, källarvåning med egen ingång, centralt och hyran ligger strax under 10k. Bara hoppas det är nåt som går att få trevligt med lite snickeri och färg:-)

 

Slutet sällskap med medlemskap blir det och några hundralappar har vi tänkt.

Rake standard 5% med cap 100. Andra intäkter är ej bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par andra tips, gör en studioresa till t.ex. Stockholm och besök några av klubbarna här för inspiration och slutligen svenskapokerförbundet kanske har några matnyttiga tips att ge.

 

10-4

 

Faktiskt både mailat Svenska Pokerförbundet och en klubb ingen av oss har besökt än uppe i Sthlm med exakt det du nämner! Även att vi alla redan har mycket erfarenhet från pokerklubbar och är gamla i "gamet" och själv var jag några svängar till Klubben bl.a. när den fanns.:-P

 

Tack för tipsen även att det är saker vi tänkt på men ändå skönt att få det ännu mer bekräftat att vi är inne på rätt spår. Vi alla är trevligheterna själva så hoppas det ska gå bra:-D

 

Mailat lite angående samarbete med nån pokersite, hur brukar ett sånt upplägg se ut? Nån som känner till nån bra sida som nappar får gärna tipsa också

 

Finns det nån "halvt uppdaterad" lista där man kan se vilka klubbar som är aktiva i vårt land idag? PMa om det är känsligt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar.

Absolut ingen kredit, till någon. Det blir ett elände om det inte finns täckning i lådan när det är dags för cashout.

 

Ha hårda regler beträffade uppträdande. Dvs kasta ut gaphalsar och dåliga förlorare. Gör det direkt. Dålig stämning ger inget folk

 

Håll koll på om någon verkar förlora för mycket, det är bättre att porta den som förlorar för mycket, innan det går överstyr. Både för hans del och för er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar.

Absolut ingen kredit, till någon. Det blir ett elände om det inte finns täckning i lådan när det är dags för cashout.

 

Ha hårda regler beträffade uppträdande. Dvs kasta ut gaphalsar och dåliga förlorare. Gör det direkt. Dålig stämning ger inget folk

 

Håll koll på om någon verkar förlora för mycket, det är bättre att porta den som förlorar för mycket, innan det går överstyr. Både för hans del och för er

 

(läste lite snabbt och fick det första till att det måste finnas mobiltäckning i lokalen:roll:

 

Angående kredit från klubbkassan så blir det bara strul om man börjar med det, erfarenhet av det! Gillar inte heller privata lån/tiggningar fram och tillbaka av varandra när man sitter vid bordet, utan det får tas vid sidan av.

 

Klubbens stadgar och regler ska upprättas och även där inte börja tänja på gränserna utan de ska följas till punkt och pricka. Hård som du säger är bästa vägen att gå.

Vad för uppträdande ska leda till långa/livstidsavstängningar? Hur hårda är klubbarna, vad kan man förlåta/inte förlåta, nån med nåt exempel?

 

Mycket tänkvärt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(läste lite snabbt och fick det första till att det måste finnas mobiltäckning i lokalen:roll:

 

Angående kredit från klubbkassan så blir det bara strul om man börjar med det, erfarenhet av det! Gillar inte heller privata lån/tiggningar fram och tillbaka av varandra när man sitter vid bordet, utan det får tas vid sidan av.

 

Klubbens stadgar och regler ska upprättas och även där inte börja tänja på gränserna utan de ska följas till punkt och pricka. Hård som du säger är bästa vägen att gå.

Vad för uppträdande ska leda till långa/livstidsavstängningar? Hur hårda är klubbarna, vad kan man förlåta/inte förlåta, nån med nåt exempel?

 

Mycket tänkvärt!

 

Har tyvärr en något avvikande åsikt vad gäller lån från klubbens sida, ofta är det i spelets intresse med kortsiktiga lån och även om det ibland är ett elände administrativt och kan innebära kortsiktiga förluster så tror jag att det är ett nödvändigt ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(läste lite snabbt och fick det första till att det måste finnas mobiltäckning i lokalen:roll:

 

Angående kredit från klubbkassan så blir det bara strul om man börjar med det, erfarenhet av det! Gillar inte heller privata lån/tiggningar fram och tillbaka av varandra när man sitter vid bordet, utan det får tas vid sidan av.

 

Klubbens stadgar och regler ska upprättas och även där inte börja tänja på gränserna utan de ska följas till punkt och pricka. Hård som du säger är bästa vägen att gå.

Vad för uppträdande ska leda till långa/livstidsavstängningar? Hur hårda är klubbarna, vad kan man förlåta/inte förlåta, nån med nåt exempel?

 

Mycket tänkvärt!

 

Svår fråga detta. Fusk bör icke förlåtas. Hot däremot i stundens hetta, om ursäkt bes, kan förlåtas men man bör ha någon slags bestraffning för detta. Beror också på frekvens av vad det nu är för fel som begås, om någon bryter reglerna ofta så bör man stänga av.

 

Sen är det en fråga om vad det är för klientel ni kommer att ha. inte så lätt att säga "du får inte komma in längre" till en kille med kopplingar.

 

Slutligen, vad ska ni ha för BELÖNINGSSYSTEM till era trogna kunder? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr en något avvikande åsikt vad gäller lån från klubbens sida, ofta är det i spelets intresse med kortsiktiga lån och även om det ibland är ett elände administrativt och kan innebära kortsiktiga förluster så tror jag att det är ett nödvändigt ont.

 

Håller inte med alls. Låt de som spelar låna av varandra men klubben tycker jag inte ska ge kredit, under några som helst omständigheter.

 

Sen föredrar jag showdown vid all ins både cashgames och turrar för att snabba upp spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med alls. Låt de som spelar låna av varandra men klubben tycker jag inte ska ge kredit, under några som helst omständigheter.

 

Sen föredrar jag showdown vid all ins både cashgames och turrar för att snabba upp spelet.

 

Tycker lån/icke lån har sina fördelar o nackdelar. Dock har jag ofta märkt att för att spelet ska hålla igång så behövs det lån. Vad gäller showdown så håller jag med om att så borde det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår fråga detta. Fusk bör icke förlåtas. Hot däremot i stundens hetta, om ursäkt bes, kan förlåtas men man bör ha någon slags bestraffning för detta. Beror också på frekvens av vad det nu är för fel som begås, om någon bryter reglerna ofta så bör man stänga av.

 

Sen är det en fråga om vad det är för klientel ni kommer att ha. inte så lätt att säga "du får inte komma in längre" till en kille med kopplingar.

 

Slutligen, vad ska ni ha för BELÖNINGSSYSTEM till era trogna kunder? :-D

 

Helt inne på ditt spår, förhoppningsvis ska man vara ganska så förskonad av sådana händelser, men vet ju av erfarenhet att de kommer uppstå dispyter. Ska vara glasklart vad som gäller till start och något vi får diskutera oss fram!

God stämning är ju allt som sagt.

 

Alltid ett problem med folk som tror de lever efter sina egna regler, men bör inte bli några problem för oss.

Funnits en klubb innan också men i mindre skala. Min ena kompanjon drev den och de var förskonade från allt sånt, men ju mera pengar/större det blir desto mer risk det drar till sig mera än 7/11 gangstern...8-)

 

Belöningssystem har vi bara diskuterat flyktigt och sjukt viktigt att ge "morötter" också, då var vi inne på turneringsinköp/paket och då både live/online. Ju större klubben blir ju mera givmild kan man givetvis vara!

Nån rankingturnering blir iallafall aktuellt.

Dela gärna lite erfarenheter hur ni tycker ett bra upplägg ser ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt inne på ditt spår, förhoppningsvis ska man vara ganska så förskonad av sådana händelser, men vet ju av erfarenhet att de kommer uppstå dispyter. Ska vara glasklart vad som gäller till start och något vi får diskutera oss fram!

God stämning är ju allt som sagt.

 

Alltid ett problem med folk som tror de lever efter sina egna regler, men bör inte bli några problem för oss.

Funnits en klubb innan också men i mindre skala. Min ena kompanjon drev den och de var förskonade från allt sånt, men ju mera pengar/större det blir desto mer risk det drar till sig mera än 7/11 gangstern...8-)

 

Belöningssystem har vi bara diskuterat flyktigt och sjukt viktigt att ge "morötter" också, då var vi inne på turneringsinköp/paket och då både live/online. Ju större klubben blir ju mera givmild kan man givetvis vara!

Nån rankingturnering blir iallafall aktuellt.

Dela gärna lite erfarenheter hur ni tycker ett bra upplägg ser ut?

 

Glöm inte att dra ett PM till mig nät ni är igång ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med alls. Låt de som spelar låna av varandra men klubben tycker jag inte ska ge kredit, under några som helst omständigheter.

 

Sen föredrar jag showdown vid all ins både cashgames och turrar för att snabba upp spelet.

 

Personligen håller jag med om att man inte ska ge nån kredit, blir mkt tjafs och onödigt tjat är va jag har erfarenhet av.

Vet dock att kompanjonen när den mindre klubben fanns tillät det, nåt vi får diskutera och kan va lite som du Terribleturk säger att det nästan är oundvikligt för att få action..

För/nackdelar och nåt jag låter min kompanjon bestämma vad som väger tyngst då han har mer kött på bena i den frågan!

 

Nåt han inte körde med var showdown vid all ins och det är något jag avskyr!

Tycker det blir mer spännande nyfiken som jag är, snabbare och spelet flyter bättre.

Tur vi är 3 som ska driva det då är det lätt att komma överens om sådana frågor för många frågetecken som ska redan ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att dra ett PM till mig nät ni är igång ;)

 

Absolut! Allt är som sagt i startskedet och mycket som ska ordnas och reda ut!

Första att fixa nu är att få lokalen underskriven/renoverad och att min ena partner kommer hem den 30/11. Hoppas kunna vara igång i januari om allt går som det är tänkt!

 

Är du flitig besökare på nån klubb eller mest CC?

Blir ett studiebesök i Sthlm också även att jag hörde nu min partner spelat på flertalet klubbar redan men bra att få tips/ideer hur man ska lägga upp allt.

 

Vet jag kikade videor med dig gissningsvis 7-10 år sen och tror vi setts nån gång bland borden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ha några tables med klocka där man har max 30sek på sig per beslut som jag vet finns i usa. gl

 

Snabbpoker! Alla ideer och nytänk är intressanta och sånt går att utveckla med tiden!

 

Grymt bra respons, tack alla och fortsätt gärna ösa tankar/ideer/förslag/tips!!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut! Allt är som sagt i startskedet och mycket som ska ordnas och reda ut!

Första att fixa nu är att få lokalen underskriven/renoverad och att min ena partner kommer hem den 30/11. Hoppas kunna vara igång i januari om allt går som det är tänkt!

 

Är du flitig besökare på nån klubb eller mest CC?

Blir ett studiebesök i Sthlm också även att jag hörde nu min partner spelat på flertalet klubbar redan men bra att få tips/ideer hur man ska lägga upp allt.

 

Vet jag kikade videor med dig gissningsvis 7-10 år sen och tror vi setts nån gång bland borden :-)

 

När jag spelar så har det oftast varit CC då tillströmningen av fisk är störst där men på sistone har det blivit mycket online och på klubbar då jag är avstängd från CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...