Gå till innehåll

Vilka HÄR försörjer sig på poker?


Playboy

Recommended Posts

Lever på det och Tycker det är riktigt nice.. Varför inte liksom ? lägga ner 3h om dan och tjäna mer än VD's . Ha massa ledig tid till träning osv. Som det är nu är det ingen ide att knega iaf.

 

Välkommen till forumet! Och grattis till din fantastiska "lön" du tjänar troligen mest av alla här på forumet.. grattis! =)

 

Själv så drar jag in så jag klarar mina omkostnader som student...

 

Kan ju säga rätt fort att shiva knappast drar in mest av alla som postar på forumet, men han drar in bra cash ;)

 

själv drar jag in rätt ok själv.. klarar mig på det i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lever på det och Tycker det är riktigt nice.. Varför inte liksom ? lägga ner 3h om dan och tjäna mer än VD's . Ha massa ledig tid till träning osv. Som det är nu är det ingen ide att knega iaf.

 

Välkommen till forumet! Och grattis till din fantastiska "lön" du tjänar troligen mest av alla här på forumet.. grattis! =)

 

Själv så drar jag in så jag klarar mina omkostnader som student...

 

Kan ju säga rätt fort att shiva knappast drar in mest av alla som postar på forumet, men han drar in bra cash ;)

 

själv drar jag in rätt ok själv.. klarar mig på det i varje fall.

 

"Mer än VD's" är ju ganska luddigt formulerat.. kan ju vara hur mkt som helst.. så att han ska tjäna mest är väl inte direkt omöjligt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt är det allt att ha satt in 375 och tagit ut 532.....

OK att ha satt in 25 och jobbat upp till 100. I det här fallet måste han ha haft ev vääääääääldigt lång förlustperiod innan det vände, eller? Försöjde sig knappast då.

Att då dessutom prata om ett +månadssnitt känns inte heller relevat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt är det allt att ha satt in 375 och tagit ut 532.....

OK att ha satt in 25 och jobbat upp till 100. I det här fallet måste han ha haft ev vääääääääldigt lång förlustperiod innan det vände, eller? Försöjde sig knappast då.

Att då dessutom prata om ett +månadssnitt känns inte heller relevat

 

Är inte insättningarna och uttagen i huvudsak flyttande av pengar mellan siter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under de 34 månaderna har han säkert flyttat runt sina pengar mellan olika siter, därav den stora summan med pengar som gått in och ut.

 

cash in (site A): 40 000 sek

cash out (site A): 60 000 sek Tar ut allt.

cash in (site B): 40 000 sek

.......

 

Bara för att illustrera hur han kommit upp i en så stor summa med cash in resp. cash out

 

Förstår inte vad som skulle vara så konstigt med det?

 

 

edit: eurythmech kom före med samma påpekande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är ute på fel tråd,jag menar inte att jag lever på det.Jag har ett arbete där jag jobbar 8 timmar om dan.Att jag tar upp ett snitt i

månaden är ju helt okay tycket jag. Man måste se under lång tid hur det gått.och mitt snitt i månaden är ca 4600:-..Jag tycker absolut att det visa att man kan dra in lite på low-limit spel.

Ja jag flyttar en hel del summor mellan bolagen.

Så ni tomtar ;) som backar varje månad kryp fram nu och berätta hur det känns att varje månad gå minus :) ..

Lön 25:e slut 26:e..hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott mos, Janne!

 

Vi få köra lite fler live-turneringar, så du kan bättra ditt snitt ännu mer...Tror du har en del plus-statistik på mig där. 8-)

 

Själv tycker jag det är en svår bedömning att säga huruvida någon är pokerproffs eller inte. Jag känner många som tjänar mycket bra pengar på pokern men ändå inte kan klassas som pokerproffs, för de antingen jobbar eller pluggar vid sidan om. Att vara en ren professionell internet-pokerspelare verkar inte så kul i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit in ca 30 000 den senaste månaden jag skulle kalla det extrem flyt... Men dom pengarna har faktiskt försörjt mej den senaste månaderna och jag tror dom kommer göra det några till...

 

Så på din fråga japp jag försörjer mej på poker pengar just nu.

 

Är student och och bor hemifrån med flickvänen och man får inte så mycket pengar för att betala allt som behövs.

 

Jag tror det är väldigt viktigt att veta när man har tur och när man faktiskt kan vinna på den limiten. Och jag hade mycket flyt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomte - Japp

 

Försörjer andra som spelar poker! :D

 

Men vafan jag försöker ju

 

Precis, vad är det man säger åt ungar som är usla på sin sport; "det viktiga är inte att vinna, utan att deltaga och kämpa väl".

 

 

...försörjer jag mig? Hell no, på sin höjd ölkontot, men jag ligger 100$ plus den här terminen :D

 

EDIT: Ölkonto på 100$ per termin.. Nä jag klarar inte ans av att spela till mig öl :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...