Gå till innehåll

Mitt livs sista deposit!


Petonbet

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och förresten!

Tack jackvegas Rahm93 och ni andra som är trevliga här inne!

 

Ska strax börja grinda min andra session efter dagboksstarten, mer taggad än någonsin efter Yummis kommentarer!

 

Skönt att du är taggad, blir nog bra om du håller spelet som graferna visar och ger fan i att gå upp i nivå och veva runt :)

 

Sen ta det Yummi skriver med en nypa salt tror jag, även om det låter hårt och allt sådant, lite väl hårt ibland. Så tror jag snarare det är en 'arbetsskada' från ett tidigare skede i hans liv, dataspelade från tidig ålder och känslan av att alltid behöva bevisa sig som bättre än andra. Det kan blomma upp lite då och då och sätter sina spår, både positivt och negativt. Nåja, gl med pokern ser som sagt stabilt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ta det Yummi skriver med en nypa salt tror jag, även om det låter hårt och allt sådant, lite väl hårt ibland. Så tror jag snarare det är en 'arbetsskada' från ett tidigare skede i hans liv, dataspelade från tidig ålder och känslan av att alltid behöva bevisa sig som bättre än andra. Det kan blomma upp lite då och då och sätter sina spår, både positivt och negativt. Nåja, gl med pokern ser som sagt stabilt ut!

 

+1 obv mobbad som liten och tar ut all frustration och ilska över nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj Herrejöses vilka hemska kommentarer. Trodde aldrig någonsin att jag skulle behöva försvara mitt första inlägg i min egen dagbok, men tydligen.Vad är du för hemsk människa egentligen Yummi?

 

Ringde ju ett antal klockor för spelberoende i din första post....

 

 

 

Är säkerligen inte ensam av att sett många dagböcker med "sista gången", "nu eller aldrig", "slut på tramseriet" eller "dags att bli seriös" upplägg, större delen av gångerna slutar det som alltid, rullen skottas/spelas bort efter en downswing...

 

Du skriver att du har "roligt" för pengarna när du oddsar/skottar bort dom, du letar efter spänning och adrenalinkickar i vardagen och inget annat. Du gillar känslan av att kunna vinna mycket pengar. Spel är inte rätt område för att få de adrenalinkickar du söker och det kan snabbt gå utför. Att plötsligt bestämma att bara spela poker och sluta med allt annat spelande håller inte i längden. Suget är för stort och efter ett tag sitter du där igen. Jag har väldigt svårt att se att du kommer hålla dig till 1/2 och bygga rulle i längden grundat på det du skrivit. Jag menar inte att du är dömd för att misslyckas, men alla signaler visar på det.

 

Vill bara höja ett varningsfinger då det är lätt att fastna i spelträsket. Flertalet pokerproffs har gamblat bort vunna pokerpengar på blackjack,hästar,oddset osv. Du kan vara spelberoende trots du är vinnande inom poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj Herrejöses vilka hemska kommentarer. Trodde aldrig någonsin att jag skulle behöva försvara mitt första inlägg i min egen dagbok, men tydligen.Vad är du för hemsk människa egentligen Yummi? Här reggar man sig på PF för att skriva en dagbok, lägger en presentation om sig själv och sitt pokerspelande och får dina hemska kommentarer som svar. Men sure, jag ska ta mig tid att svara på dina kommentarer...

 

 

" För det första så har jag varit medlem under ett annat konto på PF i ca 8 års tid. Jag har under mitt andra konto outat både mitt nic och mitt riktiga namn och valde därför att skapa detta konto för att skriva en dagbok. Jag har under flera års tid varit inne dagligen och följer flera andra dagböcker såsom Biffen, Diax, Slarvsylta, Starfitter, Heltok, Inhos och grabbarna osv...Det är enbart för att jag redan vet att du är en bitter och hemsk människa som jag inte tar åt mig av det du skriver. "

 

 

Du ifrågasatte mina större turneringsvinster, här har du den största+ andra stora på den sajten

 

till-pf-2.png

 

 

 

Du ville även se graf på mitt cashgame...Detta är vad jag har sparat sedan senaste omformateringen av datorn.

 

till-pf.png

 

 

Du ifrågasätter att jag inte kommer att ha tid att spela 50k händer..har jag ens nämnt någon tidsaspekt på mitt projekt?

 

Du ifrågasätter var mina tidigare vinster har tagit vägen? De är investerade i lägenheten jag sitter i nu + att jag och tjejen pluggat i 3 år utan att ta studielån. Om du nu vill veta.

 

Jag skriver att jag under en kort tid levt på poker mellan två jobb. Och du frågar mig då ifall jag inte var tillräckligt bra. Under den korta period som jag var arbetslös ( ca 5 månader) så klarade jag mig gott på pokerinkomsterna utan hjälp från a-kassan iaf. Valde dock att tacka ja till ett jobb med tjänstebil o helt ok lön när chansen uppstod.

 

Förstår inte varför du håller på som du gör Yummiknullaralla???

Om du undrar varför jag oddsar/ skottar osv för mina vinstpengar så är svaret för att jag nu när jag har jobb och bra inkomst hittills inte har behövt ta ut pengar för att leva eftersom jag numera har ett bra jobb, och har då istället haft " roligt " för vinsterna. men som jag skrev så är det nu därför jag startar den här dagboken för att fortsätta grinda och bygga en stor rulle.

 

Skulle jag inte kunna vara en vinnande pokerspelare för att jag inte har en stor bankrulle just nu eftersom jag för tidigare vinster försörjt mitt studerande och lagt pengar till en kontantinsats?

 

Hoppas att jag har svarat på dina frågor någorlunda nu och att du i fortsättningen kan hålla en trevligare ton mot nyreggade på forumet.

 

Word !!

Wp

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde ju ett antal klockor för spelberoende i din första post....

 

 

 

Är säkerligen inte ensam av att sett många dagböcker med "sista gången", "nu eller aldrig", "slut på tramseriet" eller "dags att bli seriös" upplägg, större delen av gångerna slutar det som alltid, rullen skottas/spelas bort efter en downswing...

 

Du skriver att du har "roligt" för pengarna när du oddsar/skottar bort dom, du letar efter spänning och adrenalinkickar i vardagen och inget annat. Du gillar känslan av att kunna vinna mycket pengar. Spel är inte rätt område för att få de adrenalinkickar du söker och det kan snabbt gå utför. Att plötsligt bestämma att bara spela poker och sluta med allt annat spelande håller inte i längden. Suget är för stort och efter ett tag sitter du där igen. Jag har väldigt svårt att se att du kommer hålla dig till 1/2 och bygga rulle i längden grundat på det du skrivit. Jag menar inte att du är dömd för att misslyckas, men alla signaler visar på det.

 

Vill bara höja ett varningsfinger då det är lätt att fastna i spelträsket. Flertalet pokerproffs har gamblat bort vunna pokerpengar på blackjack,hästar,oddset osv. Du kan vara spelberoende trots du är vinnande inom poker.

 

 

Hej TeH_Mouse!

Tack för ditt varningens finger! Känner att jag nog fanimej får förtydliga en sak.

 

Jag ser Poker som en jävligt kul grej, jag har ett bra fast socialt jobb som jag trivs bra med. Har inga ambitioner att leva på poker. Tidigare så studerade jag utan CSN lån och då tog jag Pokern mer seriöst. Under en kort period var jag arbetslös, då hjälpte pokern mig med en helt ok inkomst.

 

De senaste året/åren har jag inte tvunget behövt extrainkomst från pokern. Jag har fortfarande varit vinnande pokerspelare, men istället för att plocka ut pengarna har jag unnat mig lite annat nöje i form av att skotta/spela dyra turneringar och tippa stryket. Förstår inte riktigt varför det skulle vara ett spelmissbrukar beteende? Det går absolut inte ut över min privata situation, jag har ett " spelkonto" och ett annat lönekonto som jag delar med tjejen.

Sen kan jag köpa att visst, det ger högre kickar att spela högre och dyrare, det tycker väll alla?

Klart det ger mer adrenalin att hoppa från 10ans trampolin än från 1ans!:-)

 

Anser du att alla som inte håller sig till sin nivå och grindar skiten ur varje nivå är spelmissbrukare, Ja, då är jag nog det!

 

Men nu har jag startat den här dagboken för jag är lite trött på att vaska bort mina pengar på annat. Den här dagboken startade jag för att kunna motivera mig själv till att grinda, och för att det är kul att lära känna andra grinders lite mer.

 

Men återigen, jag tackar för ditt " Varningens finger", men vi kan väll sluta diskutera det nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis en 71 minuter lång session. Blev 690 Händer och 758 sköna riksdaler in på kontot.

 

Totalt spelade händer: 1593

bb/100 so far 27,8

 

Inga konstigheter den här sessionen. Harrypokr

var inne och vevade, är en av de spelare jag inte riktigt vet var jag har ännu. Duktig reg eller?

Heroinhero satt också på 1/2 men hans bord undvek jag ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han med att lira 64 minuter innan det är dags för träning.

tredje dagboksessionen slutade i gröna siffror den med. 778kr + och totalt

 

2262 händer

36,8bb/100.

 

ser det inte alls som omöjligt att nå målet på över 20bb/100 över 50k spelade händer. Den som lever får se!

 

Regs jag inte gillar att möta:

 

Zmels

vafaaan!

wp_fish

Harrypokr

Krill$ster

 

Någon här på forumet som spelar under dessa nick? Trevligt att veta :-)

Och i sådana fall. hur många bb/100 händer har ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför men håller en extra tumme för dig i NL träsket! Verkar ha bra koll på vad du sysslar med och väldigt obefogad kritik av folk i inledningen på denna dbn.

 

20bb/100 är såklart ett väldigt rimligt mål på 50k händer sample.Trodde du menade på 20BB/100.

 

GL igen och se yummis inlägg som en morot istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han med att lira 64 minuter innan det är dags för träning.

tredje dagboksessionen slutade i gröna siffror den med. 778kr + och totalt

 

2262 händer

36,8bb/100.

 

ser det inte alls som omöjligt att nå målet på över 20bb/100 över 50k spelade händer. Den som lever får se!

 

Regs jag inte gillar att möta:

 

Zmels

vafaaan!

wp_fish

Harrypokr

Krill$ster

 

Någon här på forumet som spelar under dessa nick? Trevligt att veta :-)

Och i sådana fall. hur många bb/100 händer har ni?

 

Harrypokr kan väl knappast klassas som någon form av reg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Vi lär mötas på nivåerna.

 

Angående HarryPkr, han är en skön spewlirare och jag spelar hemskt gärna mot honom. Otroligt överaggro. Kan få in det rätt löst pre också. :-)

 

resterande har väl en del spewtendenser rent generellt och gillar att veva, förutom krillster som spelar ABC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade dagen efter ett hårt träningspass med 80 minuters poker.

80 minuter resulterade i 754 händer, 35bb/100 = 533 kr

Skönt med en bra start på dagboksskrivandet. Det hjälper mig verkligen, har inte ens tittat på dagens oddsutbud :-) är verkligen motiverad att spela 50k händer och klara mitt resultatmål.

 

Än så länge ser det oförskämt bra ut! bb/100 händer ligger jag långt före " budget" :-) Hoppas att det fortsätter så!

 

<a href=resultat-hittils.png' alt='resultat-hitt

 

Har lirat drygt 3000 händer på 5 timmars spel ( 300min ) dvs. 600 händer/H

har planerat att lira 50k händer. det är 83 timmars gnetande på 1/2.

Det kommer att bli tufft men jag ska fanimej klara det! Lär väll vara klar någon gång runt Jul! Kanske lagom att kötta 2/4 när alla jultomtar har julledigt :-)

 

Jobbiga spelare att möta under dagens session var Luckyleffe och Megadeth. Båda satt iofs i position mot mig. En annan bra spelare som jag såg var inne på 1/2 är Rahm93 som man helst undviker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att du möter just dessa jobbiga regs som rahm93 m fl. om du hade tänkt kliva upp i nivå senare. Du lär ju utvecklas betydligt mer på det sättet än att bara tableselecta och tro att du kan göra detsamma på 2/4.

 

Håller nog inte med dig alls här. Måste vara mycket bättre att bygga en stadig stabil rulle för att sedan gå upp till nästa nivå och ta tjuren vid hornen där istället. På 1-2 handlar det mest om att helt enkelt ta betalt av fiskarna och spela ganska ABC mot 80% av spelarpoolen. Varför då sätta sig vid ett bord där det sitter tre regs och börja battla med dem? Regsen på 1-2 spelar också ett ganska standard-abc spel och är nits så får inte ut så mycket av att sitta och battla med dem. Blir ofta bara tight och tråkigt.

Sedan anpassar jag mig såklart jättemycket beroende på om jag är i en hand mot en bra spelare som jag vet kan ha en 4-betsbluffrange, floata osv.

Tror inte att jag lär mig så hemskt mycket av att möta de tråkiga regsen på 1-2. satsar på att spela mina 50k händer här, utvärdera och sedan kötta 2-4 :)

Men jag uppskattar att du tog dig tid att skriva här och ge mig tips! Spelar du också på sv.spel?

 

 

Sållar mig till skaran som önskar dig all lycka. Fortsätt kriga och fortsätt analysera dina brister så skall du nog se det går bra!

 

Tack så mycket! Hoppas att det finns någon bra spelare som är intresserad av att ge mig en riktigt bra analys efter 50k händer! Eller tror ni det räcker med "Leakbuster" i HEM? Är det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Hoppas att det finns någon bra spelare som är intresserad av att ge mig en riktigt bra analys efter 50k händer! Eller tror ni det räcker med "Leakbuster" i HEM? Är det bra?

 

Många brukar vara villiga att kommentera händer eller stats. Är nog långt mycket bättre än leakbuster skulle jag säga :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...