Gå till innehåll

3b pot vs donklinje turn.


Recommended Posts

4betad pott*

 

4beta större, det är djupt. Som spelat är det svårt att säga något utan stats, du får helt enkelt fråga dig själv hur ofta han har luft här, vilken luft han i så fall har och ta ett beslut hur ofta han skulle donka en knekt. :) Guesstimata hans 3bet range från SB, faktora in hans fold till 4bet om den skulle vara hög eller låg och kolla hur många Jx händer han dyker upp med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4betad pott*

 

4beta större, det är djupt. Som spelat är det svårt att säga något utan stats, du får helt enkelt fråga dig själv hur ofta han har luft här, vilken luft han i så fall har och ta ett beslut hur ofta han skulle donka en knekt. :) Guesstimata hans 3bet range från SB, faktora in hans fold till 4bet om den skulle vara hög eller låg och kolla hur många Jx händer han dyker upp med!

 

Varför 4b större? Känns som det blir väldigt dyrt då han ska ha bluffar med i rangen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott snack, menar givetvis 4bettad pot... Här kommer resten av handen http://www.handconverter.com/hands/2349274 .

 

Svar på tal vill jag nog säga att jag skjuter denna florre rätt mkt med allt mtp att den är torr och fin och kommer sätta hans range i många jobbiga spots både flop/turn.

 

Han 3bettar ju rätt brett så tror säkert han kan ha en del AJ/KJs som synar mitt 4b eller liknande. När det kommer till luft vettefan alltså kanske A4/A5s? haha känns rätt baller isf.. om han nu inte hellre 5bs bluffar dem givetvis... Sen är väl AQ en kandidat med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte Fi kunna spela en QQ,JJ,TT, och 99 så på Turn? Jag hade iaf kunnat tänka mig att donkbetta de händerna på turn. Med tanke på att du inte har överdrivet hög 3b, och ni har spelat 876 händer mot varandra så är han nog ganska medveten om att du sitter på en premiumhand. (AK,AQ, AA.KK,QQ,JJ. typ)

 

Tänk dig in i hans situation. Han sitter med TT. Han synar din 4b, ni spelar trots allt djupt. Självfallet synar han din c-bet på floppen med sina par i tior. När ett andra J kommer på turn tänker han " Du 4 bettar inte AJ pre, Du sitter förmodligen med AA,KK, QQ alternativt AK,AQ . han vet att du förmodligen kommer beta turn också med alla händer och tänker då att han lika bra själv kan betta med sin TT eller QQ eftersom då tar han initiativet i potten, du foldar din AK,AQ, foldar tom lägre pockets och har han riktig tur kan du folda en bättre hand som AA och KK... han vet liksom att han ändå kommer att syna.

 

Har själv varit med om det tidigare att känslan är att fi tänker " Jag har en hand som jag ändå inte kommer folda, då kan lika bra jag betta först och ta initiativet"

 

 

Synade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 4b större? Känns som det blir väldigt dyrt då han ska ha bluffar med i rangen också.

 

Fyrbetar absolut inte större IP. Om något isf mindre.

 

Nu har inte jag spelat en hand nitmax på mången år, men jag gör ett försök till en motivering :) :

 

 

Killen i SB borde ha en 3betrange som består av bluffar och mysiga händer (akademiskt, jag vet ;)), just nu får han roughly 2.5-1 att ta en flopp med antingen en bluff som han rimligtvis viker OOP eller en mysig hand som han hade peelat 285 eller 330 med vilket som då det är djupt. Sen tycker jag inte vi ska vara rädda för att bygga pottstorlek även med våra bluffar, vi sitter på knapp i en 4betad pott och har alla möjligheter i världen att hitta på sexiga linjer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har inte jag spelat en hand nitmax på mången år, men jag gör ett försök till en motivering :) :

 

 

Killen i SB borde ha en 3betrange som består av bluffar och mysiga händer (akademiskt, jag vet ;)), just nu får han roughly 2.5-1 att ta en flopp med antingen en bluff som han rimligtvis viker OOP eller en mysig hand som han hade peelat 285 eller 330 med vilket som då det är djupt. Sen tycker jag inte vi ska vara rädda för att bygga pottstorlek även med våra bluffar, vi sitter på knapp i en 4betad pott och har alla möjligheter i världen att hitta på sexiga linjer! :)

 

Det resonemanget funkar ju omvänt med ;) Fi viker alla sina bluffar ändå mot ett mindre fyrbet så då har vi gjort det dyrt i onödan med våra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meta wins

 

ponera att fi tar linjen med AQhh så skulle jag nog gissa att man hellre lägger den i bluffcatcher-facket väl på riv.

 

jag hade använt mig av 2 analysmodeller:

 

1. vart i rangen ligger vi? kan vi komfortabelt vika o syna detta en annan dag?

 

2. vaskahanha-syn och note

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn är ju emellertid det sämsta alternativet som jag ser det. Då skulle man väl likväl kunna skriva vad det är man har i chatten. Jag skulle klicka och syna av.

 

Kul att det kommit upp en sån här del på forumet!

 

VAAAAAAAAAAAAAAAA!

 

Har vi en omslagsrange här?!? .. Inte ens kul

 

OnT: Håller med meta rätt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...