Gå till innehåll

- 100 -


FranskSinatra

Recommended Posts

Nötter är perfekt. Lätt att trycka 100gram och mycket godare än gainer :roll:

Lite extra kokosolja i matlagningen ger också en bra kick till kalorierna.

 

Är lat i köket men stor del av mina mål just nu är någon typ av kött (oftast kyckling eller fläskytterfilé för jag är pank microgrinder), i med en halv lök, en paprika, lite kryddor och en ordentlig klick smör när allt är klart och servera med stekt potatis/ris/pasta :mrgreen:

 

Under bulk är ju ICAs 10% kvarg med fun light wildberrys riktigt nötigt ;) Tröttnar aldrig

 

Tack för tipsen! Ska absolut testa Icas kvargvariant.

 

Har du gått ut med nick eller du heter samma på Svs som här? Finns väl något som åtminstone liknar det?

 

Helt sjukt om du lyckas med allt du satt upp som mål, verkligen ambitiöst schema. Själv hade man fuckat ur efter två dagar eller nåt! GL dock!

 

Inte outat nick än. Vet inte om jag kommer göra det så småningom. Ser en del fördelar men också en del nackdelar med att göra det.

 

Ja, målen är ganska högt uppsatta men dom är fullt realistiska. Har gjort misstaget förut att sätta helt galna mål (spela typ 10 tim om dagen i 1 månad osv) men har lärt mig av att det inte håller. Det jag gillar med detta upplägg är att den innehåller flera olika delar som tar ut varandra lite och därmed bör man inte hinna tröttna lika snabbt.

 

Vi får se. Har ju börjat semikatastrof. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3 november Summering

 

Startade dagen igår med en innebandymatch i Korpen och det gick väl sådär. Mitt flås (efter 12 månaders frånvaro från all form av konditionsträning) var helt overkligt dåligt och redan i andra bytet (som back!!) ville jag typ kräkas och kände obehagliga stickningar på armarna. Som tur var så är matcherna bara 1x30 min så det vara bara att stå ut, gå in och minimera misstagen och försöka överleva. Vi fick 3-3 efter sen kvittering och efter flera fantastiska TV-räddning av vår målis så kunde vi hålla undan motståndarnas forcering sista minuten. Puh.

 

Efter matchen var jag helt dåsig. Började må illa och kunde knappt äta. Alla tänkbara jobb med målplanen kändes avlägsna och istället somnade jag i soffan och sov några timmar. Efter det mådde jag betydligt bättre och med middag i magen kunde jag tillslut klämma in lite händer. Inte mkt mer blev gjort och dagen får ses som misslyckad om man ser till mina ambitioner.

 

0w2a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 november målsättning

 

Vaknade upp utvilad och fräsch i skallen redan vid 9 idag. Nu ska det jobbas! Finns goda förutsättningar för att hinna ta igen det mesta av gårdagens tapp och om inte annat kommer jag försöka klara av mer än ett vanligt dagsmål.

 

[X] Morgonträning 7 min

[ ] Teori 2 tim (1 tim tekniskt och 1 tim mental game (MG))

[ ] 4000 händer (ca 8 tim)

[ ] Konditionsträning (minst 30 min)

[ ] Mixningsuppgift 2tim

[ ] 150 g protein

[ ] 2 liter vatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 november Sammanfattning

 

Nästan 10 timmar tog det att lira in dom 4k nävarna jag satte som mål idag. Gick ner till tre bord ett tag för att försöka hitta rytmen då jag spelade C-game och var allmänt värdelös. Efter mycket tålamod, jäklar anamma och 1 tim teorigenomgång kunde jag tillslut hitta A-game och sen kom även resultaten med det.

 

Pokerfokus idag och nu är jag för trött för att sätta mig och mixa så därför ställer jag istället väckarklockan på 9 och kör mixning första 2 tim imorn. Efter det blir det 1 tim MG följt av lir och gym. Sen skola 18-21 och efter det hoppas jag kunna klämma in några nävar till.

 

I kostväg fick jag i mig en bra bit över 150g protein idag och en rask 30-min promenad i regn fick stå för konditionsträningen. Får vara nöjd med dagen trots allt.

 

Efter en trevande inledning med många frågetecken börjar jag nu hitta formen och jag ser fram emot kommande dagar och vad dom har att ge! :-D

 

Dagens graf:

0byi.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill bygga är Gainer bästa medlet om du har svårt att ligga på ett tillräckligt högt kalorieintag och vill få i dig protein på köpet. Sen finns det givetvis olika kvalité på dem...

 

Att använda ordet perfekt var fel, då jag själklart håller med om att få i sig kalorier och protein genom varierad kost är bättre!

 

Hävda att det är "massa" stärkelse och socker är ju Bull, precis som det skulle vara merparten av innehållet!

 

Bull som i vadå? Gainer brukar vara runt 70% kolhydrater i form av stärkelse/socker. Om det inte är en "massa" eller "merparten av innehållet" så vet jag inte hur du tänker.

 

Kring hårda pass på större muskelgrupper, absolut, men andra tidpunkter är det verkligen inte hälsosamt att hälla i sig gainer för att få upp i vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bull som i vadå? Gainer brukar vara runt 70% kolhydrater i form av stärkelse/socker. Om det inte är en "massa" eller "merparten av innehållet" så vet jag inte hur du tänker.

 

Kring hårda pass på större muskelgrupper, absolut, men andra tidpunkter är det verkligen inte hälsosamt att hälla i sig gainer för att få upp i vikt.

 

Kanske bara märker ord, men tycker absolut inte det är något fel med att ta en gainer då och då sålänge man sköter resterande biten av kosten. Man kan inte se ett enda livsmedel som ohälsosamt eller hälsosamt sålänge det inte är kvicksilver eller råttgift man äter obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara märker ord, men tycker absolut inte det är något fel med att ta en gainer då och då sålänge man sköter resterande biten av kosten. Man kan inte se ett enda livsmedel som ohälsosamt eller hälsosamt sålänge det inte är kvicksilver eller råttgift man äter obv.

 

Jag ser inget "fel" i att dricka coca cola när jag är sugen på det heller eftersom det ger mig enorm njutning men att säga att det är hälsosamt skulle jag verkligen inte göra. Så jo, dricka socker är visst ohälsosamt. Äta godis ofta som jag själv även gör är även det ohälsosamt. Sen tycker jag det är upp till var och en vad man vill göra men det är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget "fel" i att dricka coca cola när jag är sugen på det heller eftersom det ger mig enorm njutning men att säga att det är hälsosamt skulle jag verkligen inte göra. Så jo, dricka socker är visst ohälsosamt. Äta godis ofta som jag själv även gör är även det ohälsosamt. Sen tycker jag det är upp till var och en vad man vill göra men det är en annan fråga.

 

Absolut inga problem att äta/dricka en del socker, fungerar perfekt som bränsle för kroppen. Ju mer aktiv man är desto mer socker kan man också äta utan att det ska bli "ohälsosamt". Jag vill hävda att socker blir ohälsosamt ifall:

 

1. kalorimängden från sockret går ut över den ordinära och näringsrika kosten. dvs, man baserar större delen av dagsbehovet av sockermat och inte av näringsrik mat vilket gör att man får brist på vissa mineraler/vitaminer

2. Sockerberoende eller ett "sug"

3. För mycket socker kombinerat med ett kaloriöverskott kan leda till för stora fruktosmängder som levern inte hinner omvandla till glukos till blodet- risk för bukfetma.

 

Sen är det mer optimalt att förtära socker, om man ska göra det, efter eller under ett gym/konditionspass för att få maximal glykogeninlagring. Det är lite därför man äter socker om man ska göra det (uteslutet för njutningens skull).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 november Sammanfattning

 

Upp redan vid 10 och satt ganska direkt igång med mixningsuppgiften. Morgonträningen hoppade jag över. Jag tycker det är hemskt tråkig och jag drar mig för att gå upp ur sängen pga av den så då tycker jag inte det är värt det. Jag har ju trots allt kvar mina andra träningspass och dom gillar jag betydligt mkt mer!

 

Mixningen gick ok. Hittade ett skönt reverb för sången och nu börjar låten låta lite större överlag. Måste jobba massor med trummorna. Dom är lite för torra nu men samtidigt vill jag inte att allt ska bli för stort och låta 80-tal. Blir ju lätt så när man lägger till massa reverb, echo, chorus, flangers å grejer. Får se vad vi landar.

 

Efter ett par timmar fick jag en melodislinga i huvudet som jag bara var tvungen att spela in och sen rullade det på... Satt med egna projekt i tre timmar utan att ens tänka på klockan i princip. Tror jag har ett par hits på g. ;)

 

Musikskapande är det bästa jag vet och jag skulle inget hellre än att vilja jobba heltid med det. Funderar på att gå fler utbildningar efter denna är slut.

 

Vid 16-tiden var det dags att bege sig till gymmet och köra med min PT. En riktigt mördarpass blev det där jag mosade allt i bröst, främre axlar och triceps. Kan knappt skriva idag...

 

Sen skola mellan 18-21 och högtalargenomgång. Fick lära mig hur man ska placera högtalarna bäst för att det ska låta bäst. För er som inte är ljudnördar så är en tumregel 30-30. Dvs det ska vara lika långt mellan högtalarna som det är mellan lyssnaren och högtalarna. Helst lite från väggen och aldrig stående på golvet. Ljud studsar mot plana ytor och därmed får våra öron inte bara in ljudet direkt från högtalarna utan även det som studsar mot dom plana ytorna. Handlar om millisekunder i ett litet rum men kan vara tillräckligt för att vi ska uppfatta ett bra ljud som som dåligt. Ett stökigt rum, gärna med mkt textilmaterial, är bra för ljud. Ojämna ytor förhindrar att ljudet studsar runt och textil, skumgummi å likn fångar upp ljudet och tillåter det inte att studsa tillbaka lika lätt.

 

Sorry för allt musikbabbel. Tycker detta är skitkul så kan inte hålla mig! :-D Ställ gärna frågor om ni har några. Om jag inte kan svarar själv så kan jag alltid ta hjälp av mina lärare. :-)

 

Pokern då?

Blev endast några få nävar. Kom hem sent och sen stängdes svs ner redan vid 02 inatt för underhåll. Är nyfiken på vad det är som gör att dom måste stänga ner 3-4 timmar, varje vecka, året om, när en sajt som Pokerstars aldrig någonsin gör det. Och då är det en enorm skillnad på kvalité. Ologiskt nog är det inte svs som är den bättre av dom... Nä, fattar inte.

Är det för att spara in på personalkostander? "Om vi drar in på dom tre i personalen som jobbar natt under några timmar varje vecka samt även drar ner på elkostanderna under denna tid sparar vi x antal tusen/år. Då kan vi lägga dom pengarna på våra "artiklar" i expressen istället"

 

Nä, vill inte va neggo nu men jag skulle hemskt gärna vilja veta deras argument. Det jag läst av deras sajtrepresentant här på pf i svs-tråden har knappast gjort mig klokare.

 

Graf för dagen

zbdi.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bull som i vadå? Gainer brukar vara runt 70% kolhydrater i form av stärkelse/socker. Om det inte är en "massa" eller "merparten av innehållet" så vet jag inte hur du tänker.

 

Kring hårda pass på större muskelgrupper, absolut, men andra tidpunkter är det verkligen inte hälsosamt att hälla i sig gainer för att få upp i vikt.

 

Håller med om att det inte är kanske det mest hälsosamma att hälla i sig, absolut! Dock har jag personligen under mina uppbyggnads/bulk perioder svårt att ligga på det kaloriintaget som jag önskar, vilket gör att jag utöver bra kost kör 2 gainer om dagen.

 

Som jag sagt tidigare finns det ju olika gainer, typ body sciences är ju verkligen majoriteten kolhydrater men den jag kör är i stort sett lika mkt protein som kolhydrater per dosering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det inte är kanske det mest hälsosamma att hälla i sig, absolut! Dock har jag personligen under mina uppbyggnads/bulk perioder svårt att ligga på det kaloriintaget som jag önskar, vilket gör att jag utöver bra kost kör 2 gainer om dagen.

 

Som jag sagt tidigare finns det ju olika gainer, typ body sciences är ju verkligen majoriteten kolhydrater men den jag kör är i stort sett lika mkt protein som kolhydrater per dosering.

 

Mm det var allt jag menade. Bara man är medveten om vad man stoppar i sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 november

 

Ca 8 timmars lir idag vilket får ses som ok.

Kände mig stark idag och efter teoritimman satte jag igång grinden på nivån ovanför för ovanlighetens skull. Var alldeles för smarriga bord på 2/4 och 2,5/5 så kunde inte låta bli. Varvade med lite vanliga 1-2 bord när spelarpoolen tunnades ut på slutet.

 

Mkt på schemat imorgon. Bland annat ny session med min PT.. Gissar på nytt mördarpass. :-D

.

Nu ska jag dricka lite vatten. Sen sova. Trötter...Zzzzz

 

Dagens graf

29kh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken musikgenre handlar det om? Nånna smakprov? :-)

 

Det jag jobbar med i skoluppgiften är en akustisk låt (typ Taylor Swift) och en elektronisk (EDM).

 

Det jag proddar själv är en salig blandning av stilar. EDM, deephouse, Loungehouse, sing & songwriter, pop/rock på svenska... You name it. Är även ett stort hardcore/metall-fan men den genren har jag ännu inte gjort så mkt skapande med. Känns lite fjuttigt att lira hårdrock med digitala trummor osv... Här ska det va ett riktigt band. :)

 

Jag läggar gärna upp något för lyssning sen när jag har något klart. Just nu har jag en 50-tal låtar med nån vers, nån refräng, nåt intro osv osv.. Massa ideér men ingen hel låt. /:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖDSSS-metall?

 

Nja på den.. Gillar melodisk deathmetal, typ In Flames, Adept, Chemical vocation osv. Tycker i allmänhet svenska band gör det riktigt bra! System of a down, Slayer, Slipknot gör också fina grejer. Alltid var svag för growling i kombo med bra sång och hårda riff. :)

 

Behöver fylla på mitt metallbibliotek så droppa gärna några förslag på band jag måste kolla in! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 november

 

Hårt gympass, fantastisk musiksession i skolan och en lyckad mini-grind var facit för denna torsdag. Avslutades med en öl i stan med syrran och en gemensam vän.

 

Uppe med tuppen idag (fredag)! :-D

Nu blir det musikskapande en stund innan det bär av in till stan för ett möte vid 10. Från lunch och framåt blir det sen hård grind. Måste få in bra volym nu kommande dagar för att hamna i fas med pokermålet.

 

Dagens mål blir 4k händer (ca 8-9 timmar effektivt). Blandat nl200-nl500.

 

Gårdagens graf

9k15.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-9 november

 

Klent med updates senaste dygnen. Inte ok!

 

Måste använda all tid som jag får över till grind så blir inget långt inlägg nu men kan säga att jag kör på med mina mål och att jag bland annat sprang vinterloppet ute på gärdet igår (8,2km) och slutade på 120:e plats av 123 startande. :oops: Ska sägas att jag ALDRIG sprungit mer än 5km förut så får va nöjd med att man överlevde. Sjukaste värken i benen igår kväll.

 

Innebandymatch idag och det gick förvånansvärt lätt. Trodde inte jag skulle kunna ta mig upp i morse. Tyvärr torsk 3-5.

 

Pokern går lite trögt. Springer/spelar inte så bra och det dödar lite motivation. Har varit fint värde under helgen på 400-500 så har inte kunnat hålla mig för att köra lite tassar där.

 

Nött en hel del teori (blir alltid lite extra mkt när jag är kall) och det är nog bara en tidsfråga innan jag får till en rush-session snart igen. ;-)

 

Senaste två dagarna

biam.png

 

l11q.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 november

 

1/3 av månaden har gått och jag har endast fått in 21 255 händer. Betyder att jag måste växla upp nu för att ha någon chans att lyckas med med volymmålet.

 

Kommande vecka kommer bli riktigt pokerintensiv! Siktar på 35k händer vilket skulle innebära ca 10 tim lir/dag.

 

Tyvärr saknas jag skills att bli helt oberörd av resultatet när jag springer dåligt. Gör i sin tur att jag tappar motivation. För att reducera risken att den biten ska vara ett hinder kommande vecka tänker jag ta bort resultatflikarna i HM och täcka för saldot i lobbyn när jag köper in.

 

Kommer uppdatera antal händer och timmar istället för graf mån-lö och sen på söndag blir det en graf för hela veckan.

 

Blir såklart träning varje dag. Bra sätta att komma iväg lite och "vila" hjärnan.

Blir också lite mixning men det målet ligger i fas och där kommer jag lägga en heldag nästa vecka för att få klart det till deadline 21:a nov.

 

Haft riktigt bra teorisessions senaste dagarna och nu känns mitt spel starkt igen. Ibland behöver man bara repetera vissa saker.

 

Nu blir det sju-åtta timmars sömn innan det är dags att börja mosa volym!

Taggad!! :-D

 

Dagens

pcau.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 november - Schema

 

Utvilad och kry och redo att ta mig an en tuff och utmanande vecka! Det jag ska försöka genomföra nu är inget jag klarat av tidigare. Jag har lyckats grinda hårt tre-fyra dagar i rad men aldrig sju.

 

För att det ska bli tydligt hur mkt jag behöver spela varje dag har jag gjort ett schema. Så här ser dagens agenda ut:

 

14:30-15:30 Teori

15:30-19:30 Session 1 (inkl korta pauser och mellanmål)

20:00-20:45 Gym

21:00-21:30 Middag

21:30-03:00 Session 2 (inkl korta pauser och nattmål)

 

Målet är 5k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...