Gå till innehåll

Har spelet förändrats?


Ortagh

Recommended Posts

Tjena alla där ute!

 

Efter ca fyra års uppehåll pga småbarn är det åter dags att sätta sig vid onlineborden på PokerStars.

När det begav sig tidigare var jag en plusspelare över ca 3 år på Micro upp till $50Nl och även sng och turneringar, inte mycket men ändå såpass att det märktes i plånboken.

Plockade alltid ut pengar och klättrade inte på nivåerna då jag trivdes där jag höll till.

 

Min fråga är om spelet har förändrats mycket under de fyra åren som jag varit borta.

Tänkte gå in på $25NL och börja där, enligt min erfarenhet var spelet på väg att bli tightare för fyra år sedan, är detta en trend som höll i sig?

Före den tiden hittade man alltid många bord med hög % pree-flop och många limpare eller minibets som man kunde plocka upp relativt lätt i position.

Har spelet blivit tuffare även på lägre nivåer?

De få gångerna jag körde $100Nl var det betydligt tuffare och mer aggro spel mot för lägre nivåer, har detta krupit ner även lägre i nivåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade funderingar på SvS ett tag men efter att ha kikat in på morgonen och det fanns lite drygt 600 spelare online så blev det Stars till att börja med.

Jag vill aldrig att det ska vara brist på spelare.

Kanske blir att dela upp rullen.

 

Finns det mer värde i SnG mot för NL? Tidigare spelade jag FL men det är väl kört nu med alla bots?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har egen erfarenhet Ipoker och Stars. På stars lirade jag SnGs, började på 1.5$ jobbade mig upp till 6$. Har en ROI 17,4% efter 2744 SnGs. Skulle säga att visst är det lätt. Satte nyligen in pengar på WH för att lira NL10. Men där jag har bara spelat 4300 händer, det går med vinst. Men 4k händer är ändå för litet sample för att ens säga att jag är vinnande. Visst finns det många idioter. Och här kommer man långt med ABC poker.

 

SnGs till 75% handlar bara om att bemästra bubbelspelet, kan du det så sitter du vakert. Men spelar du mistake free och stjäl blinds, ABC poker är du brake even. Visst har spelet utvecklat sig lite med åren, folk pushar vid 10bb. Stealande har ökat, så pass mycket att jag fick går ner själv och hitta andra varianter för att sno blindsen.

 

Men vilket som har mest värde.. Svårt att säga, det går nog att tjäna på bägge. Skulle nog skippa stars för att grinda CG. Bättre värde hos SvS/Ipoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...