Gå till innehåll

Svs etablering och Teddykgb-rail


Streno

Recommended Posts

Aldrig att jag tar en re-raise pre. Ytterst sällan jag ens skulle syna en raise till $45 om vi inte har någon speciell read, mot en tok aggro spelare.

Vad vi gör på flopp? Finns det fler alternativ än fold? Du har ju absolut ingenting.

 

Var: SvS och pokerstars

 

2/4, 2.5/5 sek.

PLO 50 $.

 

Regler och penalties.

 

Tydlig överträdelse av stoploss: 500sek

Spel på högre stakes än förbestämt: 500sek

Om ej uppdatering i dagboken sker minst 1 gång i veckan året ut: 500sek

 

Mål: Kunna kalla sig reg på 10-20 i Maj 2014.

Kunna kalla sig reg på 2-4$ i Maj 2014.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Replayer

SB ($2,304)

BB ($1,478)

UTG ($1,755)

CO ($3,537)

Hero ($1,410)

 

Dealt to Hero 3:diamond: T:diamond: 8:club: Q:club:

 

fold, CO raises to $45, Hero raises to $129, fold, fold, CO raises to $410, Hero calls $281

 

FLOP ($843) K:club: 9:spade: T:heart:

 

CO bets $250, Hero ?

 

Vi har tusen bakom. Vad gör vi?

 

Vad anser ni om preflopp-spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en stoploss på 500:- och lirar 2.5/5 PLO? NVM, verkar vara något straff! My bad

 

Nu kan jag inte PLO men slaktar inte vi handen pre och att det är en enkel fold flop?

 

Anyways, GL!

 

Nej han har inte stoploss på 500. 500 är ``bötern`` om han går över stoploss.

 

Handen viker jag flopp, eller smetar pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en stoploss på 500:- och lirar 2.5/5 PLO? NVM, verkar vara något straff! My bad

 

Nu kan jag inte PLO men slaktar inte vi handen pre och att det är en enkel fold flop?

 

Anyways, GL!

 

Tack för kommentar!

 

Jag höjer för jag tror handen slår hans COopen-range helt enkelt. Men vid djupare tanke kanske den knappt gör det. :)

 

Möt vi en AAxx så mår vi ju ok med par, pipa o en backdoor. Men eftersom han 4bettar ganska vilt bör det nog bli en fold. Har han blanka AA tror jag dock en syn flop och push turn får bort FI (på samma sätt som jag skulle spelat med nuts flop)

 

Aldrig att jag tar en re-raise pre. Ytterst sällan jag ens skulle syna en raise till $45 om vi inte har någon speciell read, mot en tok aggro spelare.

Vad vi gör på flopp? Finns det fler alternativ än fold? Du har ju absolut ingenting.

 

Isåfall kanske vi ser lite olika på range man spelar från knapp. :) Mot ex AA32 ligger det nog runt 50 proc.

 

Nej han har inte stoploss på 500. 500 är ``bötern`` om han går över stoploss.

 

Handen viker jag flopp, eller smetar pre.

 

3bettar du den pre och sen fold eller push mot 4b alltså?

 

Se de fetstilta osv ;-)

 

Gl! Ambitiöst mål att gå från plo50 (?) till plo400 på ~6månader :-P

 

Ang.handen så har jag ingen aning. Sjukt många händer som dominerar oss pre och måste floppa livs för kunna syna flop.

 

Håller med dig ang handen.

 

Ang målet så är det ganska rimligt. Jag har lirat 5-10 till 25/50 på svs under flera år. Lirat väldigt lite under /10. Men mindre tid för spel, samt att jag spenderat stora summor gör att jag måste köra en liten nystart.

 

 

Min kollega som spelar på stars kommer glida in inom någon dag.

Varför vi startar denna DB är nog mest för att försöka övervinna stora tilt-sessioner samt oplanerat spelade inkl för mycket skottande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop! Det är jag som är kollegan här och lirar på stars. Har lirat seriöst nu ungefär en månad och startade från noll i princip på plo50, har nu ca 70 BI så funderar på att testa plo100 lite och sedan gå tillbaka om det går south. Dels för nya utmaningar och väldigt mycket för att raken på plo50 är helt sinnessjuk.

 

Känner att jag har en edge på plo50 spelarpoolen men vet ej hur det ser ut på plo100. Så om någon har lite erfarenhet från skillnader mellan plo50 och 100 får ni gärna posta det =)

 

Angående målet på plo400 i Maj kanske det är lite i överkant ja. plo200 kanske är mer rimligt men jag har ju iaf gått från ingenting till snart 100 på ca 20 dagar så omöjligt kanske det inte är även fast jag räknar med mycket tuffare motstånd på plo100. Tilläga ska jag säga att jag generellt sprungit rätt bra, förutom ca 3 dagar då det var helt omvänt och jag droppa ca 20 BI.

 

Men all info om plo100 tas gärna emot =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3b pre är jättestandard och syn emot 4b funkar om det är emot en väldigt nittig 4brange, men slänger vi in lite höga rundowns så är det fold =)

Tror jag viker flop nu som spelat.

 

Ty för sammansatt facit :)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $10(BB) Replayer

SB ($3,339)

BB ($4,577)

UTG ($1,940)

CO ($2,781)

Hero ($1,439)

 

Dealt to Hero 8:spade: 8:club: T:spade: 4:club:

 

fold, CO raises to $35, Hero calls $35, fold, BB calls $25

 

FLOP ($110) 8:diamond: 9:spade: A:spade:

 

BB checks, CO bets $110, Hero calls $110, BB calls $110

 

TURN ($440) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond:

 

BB checks, CO bets $440, Hero calls $440, BB folds

 

RIVER ($1,320) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond: 9:club:

 

CO bets $890, Hero calls $854 (AI)

 

 

Vad tycker ni om spelet? Fram med sågen!

 

FI är reg som spelar 37/14/3.7 CB flop 48 CB turn 38 CB river 50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Underlättar alltid om man har någon som helst read på spelaren ifråga eller känsla för just nämnda nivå.. Men vi ser nog lite olika på rangen absolut.

Beror lite på vad man menar med mår helt ok. Det absolut "sämsta" som vi kan vara uppe mot är blanka AA som du resonerar, och då har vi en regelrätt coinflipp. Så strävar man efter det så är det väl bara smeta på och be.

Känns dock rätt hårt att han skulle beta rakt ut på en sådan flopp med blanka AA. Det var mer det som var min tanke. Har han så svårt att släppa AA kanske han istället går för en check-call linje istället för att beta och sedan autofolda mot push när du inte har så mycket bakom. Men jag kan ha helt fel.

 

Tack för kommentar!

 

Jag höjer för jag tror handen slår hans COopen-range helt enkelt. Men vid djupare tanke kanske den knappt gör det. :)

 

Möt vi en AAxx så mår vi ju ok med par, pipa o en backdoor. Men eftersom han 4bettar ganska vilt bör det nog bli en fold. Har han blanka AA tror jag dock en syn flop och push turn får bort FI (på samma sätt som jag skulle spelat med nuts flop)

 

 

 

Isåfall kanske vi ser lite olika på range man spelar från knapp. :) Mot ex AA32 ligger det nog runt 50 proc.

 

 

 

3bettar du den pre och sen fold eller push mot 4b alltså?

 

 

 

 

 

Håller med dig ang handen.

 

Ang målet så är det ganska rimligt. Jag har lirat 5-10 till 25/50 på svs under flera år. Lirat väldigt lite under /10. Men mindre tid för spel, samt att jag spenderat stora summor gör att jag måste köra en liten nystart.

 

 

Min kollega som spelar på stars kommer glida in inom någon dag.

Varför vi startar denna DB är nog mest för att försöka övervinna stora tilt-sessioner samt oplanerat spelade inkl för mycket skottande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det trillar in lite PLO dagböcker förresten.. GL

 

Utan tvekan så degar jag turn. Känns som om det inte finns särskilt många rivers som gör oss överlyckliga. Har han ett högre set så är det bara gratulera, shit hapens.

Att dega turn behöver man inte skämmas för i alla fall utan det känns som om vi kan ställas inför större problem, svårare beslut och därav kanske sämre(fel) beslut på rivern?

 

Ty för sammansatt facit :)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $10(BB) Replayer

SB ($3,339)

BB ($4,577)

UTG ($1,940)

CO ($2,781)

Hero ($1,439)

 

Dealt to Hero 8:spade: 8:club: T:spade: 4:club:

 

fold, CO raises to $35, Hero calls $35, fold, BB calls $25

 

FLOP ($110) 8:diamond: 9:spade: A:spade:

 

BB checks, CO bets $110, Hero calls $110, BB calls $110

 

TURN ($440) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond:

 

BB checks, CO bets $440, Hero calls $440, BB folds

 

RIVER ($1,320) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond: 9:club:

 

CO bets $890, Hero calls $854 (AI)

 

 

Vad tycker ni om spelet? Fram med sågen!

 

FI är reg som spelar 37/14/3.7 CB flop 48 CB turn 38 CB river 50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för sammansatt facit :)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $10(BB) Replayer

SB ($3,339)

BB ($4,577)

UTG ($1,940)

CO ($2,781)

Hero ($1,439)

 

Dealt to Hero 8:spade: 8:club: T:spade: 4:club:

 

fold, CO raises to $35, Hero calls $35, fold, BB calls $25

 

FLOP ($110) 8:diamond: 9:spade: A:spade:

 

BB checks, CO bets $110, Hero calls $110, BB calls $110

 

TURN ($440) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond:

 

BB checks, CO bets $440, Hero calls $440, BB folds

 

RIVER ($1,320) 8:diamond: 9:spade: A:spade: 4:diamond: 9:club:

 

CO bets $890, Hero calls $854 (AI)

 

 

Vad tycker ni om spelet? Fram med sågen!

 

FI är reg som spelar 37/14/3.7 CB flop 48 CB turn 38 CB river 50.

 

 

Jag tycker det är bra spelat. Han verkar ju ha tendenser om man ser på hans cb stats att när han går för B/B linje så skjuter han jämt river också. Tror absolut det är maximalt värde och för er dynamik jättebra att bara syna turn. Finns ju ingen fold eq på fi i det läget heller och han sätter ju upp för AI på alla rivers, dock finns det en del bricks som han förmodligen kommer skita i och ändå bomba. Vi tar ett beslut på turn och bestämmer oss att vi synar ner väldigt många rivers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra spelat. Han verkar ju ha tendenser om man ser på hans cb stats att när han går för B/B linje så skjuter han jämt river också. Tror absolut det är maximalt värde och för er dynamik jättebra att bara syna turn. Finns ju ingen fold eq på fi i det läget heller och han sätter ju upp för AI på alla rivers, dock finns det en del bricks som han förmodligen kommer skita i och ändå bomba. Vi tar ett beslut på turn och bestämmer oss att vi synar ner väldigt många rivers

 

Tankarna gick väl lite som du beskrev. Jag antar att känslan att han hade AA gjorde att jag bara synade också. Dock anser jag att jag bör folda river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om den här handen? Känns kanske som om jag spelade den här fel, kommer jag ifrån denna på något sätt? hur borde jag göra?

 

PokerStars - $0.50 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 102.96 BB (VPIP: 26.73, PFR: 22.77, 3Bet Preflop: 12.90, Hands: 102)

BTN: 220.82 BB (VPIP: 43.17, PFR: 21.31, 3Bet Preflop: 1.75, Hands: 189)

SB: 122.66 BB (VPIP: 20.07, PFR: 14.57, 3Bet Preflop: 7.43, Hands: 1,121)

Hero (BB): 336.54 BB

UTG: 72.02 BB (VPIP: 45.45, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)

MP: 106.02 BB (VPIP: 55.49, PFR: 4.95, 3Bet Preflop: 2.20, Hands: 184)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:heart: K:spade: J:club: 9:club:

 

UTG calls 1 BB, fold, fold, fold, SB calls 0.5 BB, Hero raises to 4 BB, UTG calls 3 BB, fold

 

Flop: (9 BB, 2 players) 8:heart: 9:spade: 2:diamond:

Hero bets 7 BB, UTG raises to 18 BB, Hero calls 11 BB

 

Turn: (45 BB, 2 players) 4:spade:

Hero checks, UTG bets 42.98 BB, Hero calls 42.98 BB

 

River: (130.96 BB, 2 players) K:heart:

Hero checks, UTG bets 7.04 BB and is all-in, Hero calls 7.04 BB

 

UTG shows A:diamond: 8:diamond: 8:club: Q:heart: (Three of a Kind, Eights) (Pre 50%, Flop 73%, Turn 82%)

Hero shows T:heart: K:spade: J:club: 9:club: (Two Pair, Kings and Nines) (Pre 50%, Flop 27%, Turn 17%)

UTG wins 140.04 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker turn här.

Alt. stoppar in allt på flopp :)

 

Håller med här.

 

(VPIP: 45.45, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)

 

Statsen ger ju inte skenet av någon aggresiv spelare. Plus att du blockar wrap. Alltså bör fi som sämst ha 98, men det sviktar snarare åt set. När fd lägger turn finns det risk att 1/3 av dina outs försvinner. När han pottbetar måste vi vika då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit borta från borden ett tag, iaf senaste veckan som var, dels för att det var tentor mm och dels för att jag åkte på en redig downswing innan. Efter att ha återhämtat mig från det började jag igen och nu med att lira deep istället för 100bb. Måste säga att det är bra mycket roligare spel och värdet på deep borden känns nästan bättre än på 100bb faktiskt. Enda problemet är väl att jag kanske inte har rulle för deep, vad bör man ligga på? känns dock som att man inte omsätter lika många inköp som man gör när man lirar 100bb, plus att jag spelar fler bord då.

 

Min premiärmånad slutade totalt relativt bra ändå, någonstans mellan 3-4k plus, det inklusive den generösa rake PS delar ut. Har tagit ut en del vilket kanske inte är så bra med tanke på att jag börjat köra deep men fint att få lite extra i kassan som student. Tankar eller tips om deep-spel tas gärna emot =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...